29 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Sene 20 — No. 7045 — Fiati her yerde 5 kuruş —— - PAZAR 29 Mayıs 1938 —— — — — 2 — Boğaziçinin Çekler, Alman hududunda aldıkları askeri tedbirlerden vazgeçmiyorlar Berlinde Alman ordu, deniz ve hava kumandanları bir içtima akdedecekler Bugün Çekoslovakyada intihabata devam edilecek, Çek| : meclisi 15 Haziranda içtimaa davet olunacak Londra 28 — Nvuz Kronikl gaze- tesi, Çekoslovak Nasrlarından Bechy- ne ile yaptığı bir mülâkatı neşret- mektedir, Nazır şimdiki vaziyet de- Bişmediği müddetçe Alman - Çekos- lovak hududunda alınan askeri ted- nıyacağını ve bu hu- £ devletler tarafından Prag hükümeti nezdinde yapılabile- cek olan ısrarlı teşebbüslerin netieg vermiyeceğini söylemişti: Berlinde askeri konferans Berlin 28 (Fransızca İstanbul) — Bugün Berlinde Alman ordusunun başkumandanı olan B. Hitlerin riya- setinde, kara, deniz, hava kuvvetleri kumandanları bir içtima akdedecök- lerdir, Bu içtimada' Alman büyük er- kânı harbiye reisi general Keitel de hazır bulunacaktır. Südetlerle müzakere Prag 28 (A.A) — Südetler partisi tebliğ ediyor: Bu sabah Henlein partisinin par- Mâmento, klühü, zeisi mebus o Kundt Me mebus Peters, 23 mayısta Henleln ile Hodza arasında başlıyan müzake relere devam etmişlerdir. Normal vaziyetin avdet etmesi için en müstacel aktüalite meseleleri gö- rüşüldükten sonra müzakerelere de- vam edilmesi hususunda arada bir itilâf hasıl olmuştur, Beynelmilel afyon ziraa- tini tahdid konferansı Cenevrede toplanan hazırlık komite- sinde Türkiyeyi B. Necmeddin Sadak'ın riyasetinde bir heyet temsil ediyor Cenevre 28 (A.A) — Afyon zirda- tini tahdid konferansını hazırlamak üzere toplanan ihzari afyon komitesi içtimalarına devam ediyor. Milletler Cemiyetine dahil olma- dıkları halde bu beynelmilel konfe- Tansa iştirak eden Amerika ve Japon- ya ile beraber 28 devlet * komitede temsil edilmiş bulunuyor. Vazifesi mutasavver müstakbel büyük ve umumi bir afyon ziraatini tahdid könferansna bir mukavele ##ojesi hazırlanmaktan ibaret bulunan bu | komisyonda Türkiyeyi daimi müurah» hasımız Necmeddin Sadak, İktisad Vekâleli ihracatı teşkilâtlandırma müdürü Servet Berkin, “Uyuşturucu maddeler inhisarı umum müdürü Hamze Osman Erkan temsil edecek- lerdir, 'Mukavele pojesine 6sas olmak Üze- re hazırlanan bir plân üzerinde ce- reyan eden müzakereler ilk günden itibaren mevzuubahis o menfaatlerin ehemmiyeti - derecesinde çetin bir (Devamı 4 üncü sahifede) Başvekil B. Celâl Bayar Hariciye ve Dahiliye Vekilleri ve Hariciye umumi kâtibi Mecliste Hatay meselesi hakkında söz alan hatipleri dinliyorlar Görüşmeler bir saatten fazla sür- müştür. Çekoslovakyada intihabat Prag 28 — Dün B. Hodzanın riya- setinde toplanan kabine, Çekoslovak meclisinin intihabından sonra yani 15 hazirana doğru içtimaa davetini kararlaştırmıştır. eo Yarın o (bugün Bohemyanın 1200, Moranın 740 ve m 22 nahiyesinde intiha- | bat yapılacaktır, Intihap, bilhassa Leh ekalliyetinin sakin bulunduğu mıntakalarda cereyan edecetir, Berlin Henleine itidal tavsiye etmiş Berlin 28 (A.A) — Havas muhabi- ri bildiriyor: Çekoslovakyadaki Almanlar mesele- si yeni bir safhaya gireceğe benziyor. Alınan haberlere göre, Henlein bir kaç güne kadar Südetlerin idare muh- tariyetlerinin tatbiki suretine dair sa- rih bir progrüm neşredecektir, Diğer taraftan Berlinin Henlelne itidal tavsiyesinde bulünduğu söyleni» yor. Bazı ciddi emmarelere göre, vak- tile Avusturya ile yapılmış olan 11 temmuz 1936 anlaşmasına benzer bir anlaşmaya doğru gidilmektedir. Italya Boğazlar mukavelesine iltihak etti Roma 28 (A.A.) — Kabine bugün Mussolininin riyasetinde toplanmış- tır. Nazirlar meclisi İtalyanın Montrö Boğazlar omukavelesine (o iltihakını tasdik etmiştir, Roma 28 (A.A.) — Nazırlar meclisi askeri mahiyette iki karar almıştır. Bu kararlardan biri, müdafaa yüksek konseyinin . terekküb tarzında deği- şikleri ihtiva etmketedir. Bu suretle bu konseye, yalnız selfhiyettar eşhas girecektir . ş İkinci karar, harb ve bitarafık kaideleri hakkındadır. Bu iki kanun metni 5/9/935 tarihli emirname İle teşekkül eden hususi komisyon tara- fından vücude getirilmiş bulunmak- tadır, Bu iki kanun, harb esnasında ne suretle hareket edileceğini tesbit eylemekte ve muharibler ile bitaraf- lar arasında münasebetleri tasrih” etmektedir. Mikkmadtlic ır: Cinayet kurbanları Propayânda üyni mevzu üzerinde wrarla olur. Onun için Adliye Veki- dinin rakamına avdet edelim: 1937 yılında Türkiyede 2594 adam öldürülmüş. Demek her üç buçuk saalte bir cana kıyıyoruz! Günde yedi adam öldürülüyor. Bazı memleketlerde hiç cinayet ol. maz, diye okuruz, Demek o seviyeye kendimizi yükseltirsek yepyeni bir nüfus arım membama kavuşmuş olacağız. Zira yalnız ölenleri değil, öldürenleri . ve cilelerini de hesaba katarsak, Türkiyede saat başına bir nilfus cinayete kurban gidiyor de- mektir. Telefon: 20565 (Başmuhârrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) imar plânı da hazırlanıyor B, Prost, sonbahara kadar Kadıköy, Üsküdar, Boğaziçinin imar plânlarını bitirecek Yakında imar plânının tanzimine başlanacak olan Boğaziçinden bir manzara Haber aldığımıza göre şehircilik mütehassısı B. Prost yalnız Kadıköy ve Üsküdarın değil, Boğaziçinin Rum- eli ve Anadolu cihetlerinin nazım plânlarını da hazırlamağa karar ver- B. Prost Kadıköy ve Üsküdar semi- lerinde, yapmakta bulunduğu tedki- katı bir haftaya kadar ikmal ettikten sonra Boğaziçinde tedkikata başlıya- caktır, (Devamı 4 üncü sahifede) Devlet hesabına tahsil gören gençlerin hizmeti Mecburi hizmetlerini bitirmeden evvel Vekâlet değiştirirlerse haklarında ne muamele yapılacak? Ankara 28 (Akşam) — Muhtelif Bakanlıklar hesabına tahsil gören gençlerin mecburi hizmetlerini bitir- meden evvel başka Bakanlıklar em- rine girdikleri takdirda haklarında yapılacak muamele Maliye Vekâle- tince Devlet şürasından sorulmuştu. Devlet şürasının meseleyi tedkik et- tikten sonra verdiği kararın hülâ- sasi şudur: Bu yolda tahsil etmiş olan bir genç mensup olduğu Bakanlığın müsaa- desile başka bir Bakanlık hizmetine girecek olursa Muhasebel umumiye kanununun 138 ncı maddesi hüküm- lerinin tatbikins mahal yoktur. Devlet hesabına tahsil etmiş olan bir genç, alâkadar Vekâletin müsaadesini al- maksızın başka bir Vekâlete intisap ederek aleyhine takibata başlanmış olduğu takdirde yapılacak muamele- ye gelince, alâkadar Vekâletçe bilâ- hare muvafakat edilse bile başlan- mış olan bir dava mevcut olduğund göre gerek davanın terkini ve gerek sulhan halli için Muhasebei umumiye kanununun 137 nci maddesi hü- kümleri dairesinde muamele yapıla” caktır. Devlet şürası taahhüd kendi namına devrolunan Vekâletçe yeni- den bir taahhüdname istihsaline fay- dalı görüldüğü mütalâasında bu- Tupmuştur, Hâdiselerden gazete sahifelerine geçen intibalar : ON Geçen haftaki ağaç bayramında dikilen fidanlar!..