29 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

29 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

| i > Galatasaray Üçoku 3 - 1 yendi | Zamşıvar takımı bugün F. Bahçe ile karşılaşıyor Hakem, oyunun son dakikalarında Izmir takımından iki, Galatasaraydan ü “e oymağı o ge Dün, Taksim stadında üç binden fazla ve oldukça coşkun bir seyirci kütlesi önünde Galatasarayla Üçok ikinci milli küme maçlarını oynadılar, Takımlar sahaya aşağıdaki şekilde çıkmışlardı: Galatasaray: Sacid - Mehmed Salim, Lütfi - Mustafa, Adnan, Suavi - Nec- det, Süleyman, Gündüz. Eşfak, Bülend. Üçok: Hakkı - Necdet, Ziya - Fehmi, hdi Adil, Mazhar - Kemal, Said, Namık, Faruk, Namık. Bu maçı uzun zamandır hakem dur- mıyan Şazi Tezcan idare edecekti. Ra- hatsız olduğu için yerine Beşiktaşlı Basri sahaya çıktı. — Birinci devre — İlk dakikalarda İzmirliler hemen hücuma geçtiler. Üçüncü dakikada solaçık Namığın çok güzel bir şütünü Sacid topu havada bloke etmek sure- tile mükemmel bir şekilde kurtardı. Sacidin uzaklaştırdığı bu tehlikenin hemen akabinde Eşfak iki bekin ara sından sıyrıldı fakat şütü avuta gitti. — Üçokün golü — İzmir hücum hattı sekizinci daki- Kada sağdan bir akın yaptı. Kemalin ortaladığı topu tutmak üzere Sacid dışarı çıktı. Bu sırada Sacidin önünde bulunan Suavi topa adeta Saide pas verir gibi yavaşca vurdu. Usta bir 0- yuncu olan Said, Sacidin kaleden çık- tığını görmüştü. Havadan gelen topu hafif bir plâse ile Sacidin üzerinden ağlara gönderdi. Galatasaray oyunun başında yediği bu golden sonra hemen hücuma geçti, Sankırmızıllar mütemadiyen sol ta- raftan iniyorlar. Bülendin bir şütünü Süleyman pek yakından plâse etti, Fa- kat Hakkı bunu yatarak kurtardı. Bir Kaç Galatasaray hücumu Ükoç müda- faasının ve kalecisinin müdahaleleri ile neticesiz kaldı. Bilhassa kaleci Hakkı bu sırada güzel kurtarışlar yaptı Üçokun âni bir akını esnasında Na- mık Adnanı geçti ve havadan sıkı bir şütçekti. Sacid bunu gene havadan, topu yere düşürmeden bloke etti, ve Galatasaray hâkim bir oyun oynu- yor. Fakat, ekserisi Eşfak tarafından hazırlanan hücumlar semere vermi- yor. İzmirli kaleci bir defa Bülendin ayaklarına yatarak, bir defa da Gün- düzün yakından bir kafa vuruşunu bloke ederek iki mühim tehlikeyi at- lattı. Üçokun Saidin gayretile yürüyen birkaç akını da neticesiz kaldı. Bir de- fasında sağaçık güzel bir pası dışarı vurdu. Bir defa da Mehmed Salim to- pu Saidden söktü. Adnanın bir ara pasını Necdet ya- kından dışarı attı, Üstüste kaçan bu fırsatlardan sonra nihayet yirmi be- şinci dakikada Galatasaray hikimiye- tinin semeresini elde elmeğe muvaffak oldu. — Galatasarayın birinci golü — Ortadan sağa giden bir topu Necdet kısa bir vuruşla ileri doğru ortaladı. Havadan gelen topu Süleyman çok gü- zel bir kafa vuruşile beki atlatarak ka- leye sokuldu çektiği şütü Hakkı ya- tarak bloke etti. Hakem bu tutuşu içe- ride gördüğü için gol saydı. Oyun berabere vaziyele girdikten sonra biraz sertleşti. Üçokun sağ beki Eşfaka favül yaptı, Eşfak da mukabe- le etti, Namık, Mehmed Salimin üze- rine sert bir şekilde Çiktı. Fakat bu sertlik devam etmedi. Galatasarayın nisbi hâkimiyeti devam ediyor. Nec- detin ortaladığı topu Gündüz kafa ile kaleye gönderdi. Hakkı bunu dâ tuttu. Namık, Mehmed Salimi geçti, Sa- lim*yere yatarak Namıkı ayağından tuttu, Çekilen favulü, Galatasarayın atletik kalecisi kurtardı. Bülend, Ad- handan uzun bir pas aldı. Süratle iki beki geçti. Kaleci ile karşı karşıya, Topu dışarı vurdu, İlk devrenin umumi görünüşü şu- dur: İki tarafın müdafaası vazifesini hak- kile yapamadı. Üçok müdafaası daha fazla açık verdi. Fakat Galatasaray forverdleri, bilhassa Bülend bundan istifade edemediler. — İkinci devre — İkinci devreninilk dakikalarında gene Sacidin enfes bir kurtarışını gör- dük. Galatasaray müdafaası Lütfinin fazla ileride oynaması yüzünden mtiş- kil vaziyette kalıyor. Gündüz kaleciyi şarje ederek bir gol attı, Fakat hakem saymadı. Galatasa- ray takımı hücum hattında değişik- likler oluyor. Gündüz solaçık, Bülend santrfor. Biraz sonra bu oyuncular gene yerlerine dönüyorlar. — Galatasarayın ikinci golü — Yirminci dakikada Gündüz soliç yerinde yakaladığı topu on sekiz pas çizgisi üzerine kadar sürdü ve sıkı bir şütle havadan Üçokun ağlarına gön- derdi. Galatasaray hâkim bir oyun oyna- mağa başladı, Üçok müdafaası yor- gun bir şekilde vazifesini yapamıyor. — Galatasarayın üçüncü golü — Yirmi yedinci dakikada, Mustafa Necdete bir ara pası verdi, Necdet t0- pu ortaladı, Süleyman kalenin önünde karışık bir vaziyette topu yakaladı ve şüt çekti, Yakından çekilen bu şütü kaleci bloke edemedi. Müdafaa da topu uzaklaştıramadı. Süleymanın ikinci bir vuruşu Galatasaraya üçüncü golü kazandırdı. Bu golden sonra Galatasaray biraz gevşer gibi oldu. Mustafanın haf hat- tında yaptığı favül golle neticeleni- yordu. Saldin kafa vuruşunu, çok gü- zel oynıyan Sacid, fevkalâde bir plon- jonla kornere attı, Galatasaray tekrar hücumda. Gün- düzün ağır hareketi bir golün kaçma- sına sebeb oldu. İzmir müdafaası büs- bütün bozuldu. Sahada yer yer sert oyun başladı. Salim ile, Üçokun soliçi birbirlerini kolluyorlar. — Hakem iki takımdan beş oyuncuyu dışarı çıkarıyor — Hakem Üçokun takım kaptanı, Adi- H dışarı çıkardı. Sonradan Adilin, ha- kemin kararlarile alay etmeğe kalkış- tığını öğrendik. Üçok güzel bir fırsat yakaladı. Fa- Gündüzün İzmir kalecisine bir şarjı kat Saidin pasmı solaçık elle tuttu. Oyunun bitmesine on dakika kala oyun bozuldu ve hakemon dakika Içinde dört oyuncu sahadan çıkardı. Evvelâ kasden fartil yapan Süleyman, sonra gene favül yapan Necdet saha- dan çıkarıldılar, Biraz sonra Bülende kasden tekme vuran Üçokun sağbeki Necdet ve bu favüle mukabele eden Gündüz hakem tarafından dışarı gönderildiler, Galatasaray sekiz, Üçok dokuz kişi kalmışlardı. Maç (3-1) Galatasarayın galibiyetile bitti. — Nasıl oynadılar — Oyun futbol seviyesi bakımından yüksek değildi. Fakat ara sıra heye- canlı safhalar gösterdi. Galatasaray takımında kaleci Sacid fevkalâde bir oyun oynadı. 22 kişinin en iyisi idi, Mehmed Salim gene müdafaada yalnızdı. Lütfi haf hattının içinde oy- nadı ve yerini boş bıraktı. Galalâsa- ray haf hattında yalnız Mustafa iyi idi. Adnan ve Suavi sadece çalıştılar. Sarıkırmızılıların oOhücum hattında Necdet ve sinirli oynamakla beraber Eştak iyi idiler, Süleyman ve Gündüz yalnız gol atarlarken muvaffak oldu- lar. Bülend, fena bir gününde idi. Üçok müdafaasından kaleci ve bi- raz da sol bek muvaffak oldular, Adil de dahil olduğu Üçok defansı zayıf bir oyun çıkardı, Hücum hattile müda- faanıh irtibatını temin için uğraşan Sald, forverd hattındaki yerini kay- betmişti. Üçok hücum hattı başta Sald olmak Üzere iyi idi, Fakat çalışkan değildi. — Hakem — Maçın hakemi Basri, maçı güzel ida- re etti, Otoritesi mükemmel ve şaya- ni takdirdi. Maçların dejenere olma- ması için Basri gibi hakemlere ihti- yacımız vardır, Ulvi Yenal 'Tamşıvar takımı oyuncuları bir arada Tamşıvar takımı, bugün Kadıkö- yünde Fenerbahçe takımile ilk maçı ni yapacaktır. Profesyonsl Macar oyuncularından mürekkep olan bu takımın kıymet ve kuvveti malüm olduğu cihetle, tafsilât vermeğe lü- zum görmiyoruz. Aylardanberi maş yapmamış olan Fenerbahçe takımı, galibiyeti kazanmak için çok çalış- mak mecburiyetindedir. Her halde Fenerbahçelilerin, şöhretlerine v? halkın dalma kendilerine gösterdiği muhabbet ve itimada lâyık bir oyun göstereceklerine şüphe etmiyoruz Kendilerine muvaffakıyetler dileriz. Tamşıvarın kendi sahasında aldı- ğı neticelerden bazıları: Mısır muhtelitini (2 - 0), Viyana- nın Slovan takımını (2- 0) oMaca- ristanın Budai timini (3 - 2) yem miştir. Yabancı sahalarda aldığı iyi neticeler arasında Moravska Slarlayı (2-1) yenmiş, İtalya, şimali Afrika ve Filistinde yaptığı turneler. de yaptığı ekseri maçları kazanmış- tır. Altılar kupası Beykoz Süleyma- niyeyi 3-1 yendi Dün Taksim stadında milli küme maçından evvel İzzet Muhiddin Apak- ın idaresinde Beykozla Süleymaniye Altılar kupası dömifinali için karşı- laştılar. İki tarafın da eksik kadrolu takımlarla çıktığı maç zevksiz geçti. Birinci devreyi soliçi vasıtaslle bir gol kazanan Beykoz 1 - O galip bitir- di, İkinci devrede Beykozlular sayı adedini üçe çıkardılar, Maçın sonu- na doğru oyunculardan bazıları sa- ha ortasında kavgaya tutuştular, Po- lis müdahale mecburiyetinde kâldı. İki tarftan da birer kişi çıkarıldıktan sonra oyuna devam edildi, Son dakikalarda Süleymaniyeliler şeref gollerini yapmağa muvaffak oldular ve maçda 3-1 Beykozun galibiyeti ile bitti, Bugün Barutgücü alanında yapılacak maçlar I — Barutgücü 3 genç - Bezezyan lise- si takımları revanş maçları saat 9 da. 2 — Bakırköy Rum genç - Bakırköy Rum A takımları saat 1030 da. 3 — Barutgücü 1 genç - Üzenspor genç takımları saat 13 de. 4 — Barutgücü - Langa B takımları sa- at 1430 da. 5 — Barutgücü - Langaspor genç takım- ları saat 16 da. 6 — Barvtgücü - Langaspor A takım- ları saat 1730 da. Barutgücü alanında karşılaşacaklardır, Kütahyada güreş müsabakaları Kütahya 28 (A.A) — Şehrimiz Ki- zılay şubesinin teşebbüsü ile 29 mayıs günü büyük güreş müsabakaları ter- tip edilmiştir. Şimdiden Dinarlı Meh- med, Mülâyim, Karagöz Ahmed, Dİ- mitri, Bulgar Tiro ile bir çok genç pehlivanlar buraya gelmişlerdir. Ce- Tenis maçları Muhittin Üstündağ çalenç , kupası Her sene olduğu gibi «Türk Dağcılık klü- bü, Valimiz Bay Muhldin Üstündağ şere- fine bir tenis turmuası tertip etmiştir. Bu turnuz Türk Dağcılık klübünde yapıla- caktır. Turnua, Türkiyedeki bütün ama- törlere açıktır. Tumua beş kısma ayni- muşta: 1) Tek kadın 2) Çitt kadın 3) 'Tek erkek 4) Çift erkek 5) Mühtelit Maçlar 4, 5, 11 ve 12 haziranda T.D.K. tenis kortlarında oynanacaktır. Turnun için Dünlop topları kabul edimliştir. Her kısımda kazanan ve en ziyade puan topliyan klübe mükâfat verilecektir. Klüp puanlarının hesabı şu suretledir: Her kısımdaki galiplerin klüplerine: 1 inci (5), 2nci (3), 3 üncü ve dördüncü (1), puan verir. Her zaman olduğu gibi bu sene de tur- Buamıza İzmir ve Ankara tenisçilerinin iştiraki hemen hemen temin edilmiştir. Kayıt ve fazla tafslât için 2 Haziran saat 20 ye kadar Türk Dağcılık klübün- de Bay N. A. Görodetzkiya müracaat edil- mesi lâzımdır. Bugünkü spor hareketleri TAKSİM STADINDA: 1 — Arnavutköy - Şişli. Apoyev- matini kupası dömifinali, Saat 9,30 da, 2 — Beşiktaş - Üçok milli kü- me maçı, Saat 17 de. FENERBAHÇE STADINDA: Fenerbahçe - 'Tamşıvar. Saat 18 de. mal pehliyanın bugün geleceği anla- . Bu vesile ile Kütahyanın. ehemmiyetli bir spor hareketine sah- ne olacağı anlaşılmıştır. Baş, diş, nezle, grip, romatizma, nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser. İcabında günde 3 ye alınabilir,