29 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

29 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Şanghaydâ kolera çıktı — Yazısı 8 inci sayfada — Sene: 7 » Sayı: 2279 29 MAYIS 1938 PAZAR 3 #öleinin Ala . Telefon 23872 — İlân işleri Tel: 20333 —— 5 “Hataylı ve Türkiyeli vatandaş ! ükümete tam bir itimatla bağlan, Hatayı kurtarmak ii Hakkın büti imkânlarını kullanacağız Hakkın imkânlarının iflâsa mahküm olduğuna herkesi inandırmak istiyenler varsa Kendimizi kuvvete müracaata teşvik edilmiş sayacağız Başvekil ile Hariciye ve Dahiliye Vekillerimiz Mecliste Hatay müze. kerelerini takip ederlerken... 150 likler aTrediliyor Listede adı memlekete müsaade Cumhuriyetin 15 inci yıldönümü mü- nasebetiyle umumi bir af ilân cdilece - ğinden ve bu arada “yüz ellilikler,, lis. tasine dahil bulunanların, İstiklâl mah- kemelerince ve ğarel . mahsusalarca mahküm edilenlerin affa tâbi tutulacak. larından bahsolunmuştu. Adliye Vekâ- İetince affa dair bir kanun projesi ha. zırlandığı da dolaşan rivayetler arasın- bulunanların dönmelerine olunacak dır. Projeye göre, “yüz ellilikler,, Jiste- sinde adları bulunanlar ve hâlen sağ © lanlar memlekete dönebilecekler, fakat on yıl müddetçe devlet hizmetinde kullanılmıyacaklardır. “Son Posta, arkadaşımızın haber verdiğine göre, hazırlanan proje Mil let Meclisine verilmiştir, Adliye encü- meninde müzakeresinden sonra umumi heyete sevkedilecektir. Antakya, 28 (A.A.) — Anadolu ajan- sı muhabiri bildiriyor: Akşam saat yirmiden sonra (şehirler arasında otomobil, kamyon ve araba ile gelip gitmeyi yasak eden ve Tlataydaki bütün gazeteleri kapatan bir kararın de- lege Garo tarafından imza edildiği öğ- renilmiştir. Iskenderun, 28 — Reyha: dişe daha olmuştur, Jandarmalar, bazı mahallelerde arama yapmak istemişler ve birçok evleri kor- don altına almışlardır.Bu arada, Türkler den Tevlik ve Süleymanın evleri de ablo ka edilmiş, zorla içeri girmek istenmiş- tir. Erkekleri evde olmadığı için kadın- lar kapıyı açmamışlar ve kocalarının gel niyede bir hâ- mesini. beklemelerini jandarmalardan ri- ca elmişlerdir. Fakat, bu rica süngü ile mukabele görmüş, kapılar göğüslenerek nalar, sözde arama yapmışlar ınlara en çirkin tecavüzlerde bu- Bu hâdise, Garonun iştitakile yapılan Dag” Devamı 8 intide Hava bütçesine halkın yardımı 47 Milyon lirayı buldu Alikante bombardımanında Franko tayyareleri 185 kadın ve 75 çocuk öldürdüler Fransa ve Ingiltere- nin sükünetine AE Ispanya © şaşıyor Alikânite, 28 (A.A) — Franko tayya- telerinin bombardımanı, zayiatmın tes Olunan en son bilânçosuna göre 185 i kadn ve 75 | çocuk olmak üzere 300 kişi Gümüş ve 1000 kişiden fazla da yaralan- Muşta lapan yanın molası Pafla, 21, (AA) — İspanya büyük el- Pransa ve İngiltere hariciye neza- Ni Mtlarine verilen notanın metnini neşret- mektedir. Barselon hükümeti bu notasında, Fran * ve İngiltere tarafından şubatta hükü- Metçilere kargı taraf nezdinde açık gehir- erin bömbardımanına bir nihayet veril. Mei bahsinde yapılan teşebbüsün neti. 5 © hakkında mallmat & istemekte ve Pransa ile İngilterenin son Alikamte bom İardmanı karşısmda s0küt etmesinden “hlayı hayretini bildirmektedir. — ler Devam 8 tneide Süvarilerimizin yeni zaferi: 85 müsabık arasında Saim Pulatkan birinciliği kazandı Map Yazısı 8 incide Türk hava kurumu geçen sene 5343925 ira gelir temin etti Piyango hasılâtı 1,5 Milyon lira kadar Ankara, 28 (A.A.) — Türk hava kurumu genel merkez heyeti bugün saat 16 da Sinop mebusu Cevdet Ke- rim İncedaymın başkanlığında altı aylık toplantısını yaptı. Merkezi idare heyetinin çalışma ra poru ve murakiplerin raporu okuna» rak tasvip olundu. Bilânço ile 938-39 bütçesi tetkik ve tasdik edildi, Türk- kuşu kamplarında vazife görürken şehit düşen amatör gençlerin miras#- çılarma 1500, malül kalanlara 750 li- ra net olarak tazminat verilmesi do e Devamı # üncüde Bir sandal Içindeki dörtdelikanlıyla beraber sırroldu! Kumkapı sahillerindeki bu esrarlı hâdise etrafında polis ehemmiyetle tahkikat yapıyor Yaz geldi. Yazın gelişi demek, de- | feci bir an'ane halini almış Bulunu. niz kazalarının ve facialarının da baş. | yor. laması demektir. İstanbulun, efsanevi bir adak gibi, her yıl müteaddid hem- gerisini Marmaraya kurban vermesi Nedense, denizle diz dize oturan İs. tanbullu, onunla bir türlü anlaşamı - yap Devamı 8 incide Sandalı sahili Bayün Vahide