May 28, 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

May 28, 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

$ Kuruş « Telefon* 23872 « Sene: 7 - Sayı: 2278 HABER 28 MAYIS 1938 Cumartesi - Büyük Millet Meclisinde Hatay meselesinin akisleri Bugünkü sayımız 16 Sayfadır İlân İşleri Tel: 20335 ama Hariciye Vekilimiz diyor ki: Vaziyetin vahameti âşikârdır Dün Büyük Millet mech le Hatay Hikmet Bayır, Yusuf Kemal, Hasan R Bütün Zillet asla “Paris elçimiz Fransız Hariciye nazırile tekrar görüştü Bonenin, eylülde tayyare ile Ankaraya geleceği bildiriliyor Paris, 27 (A.A.) — Fransiz Hav ajansı bildiriyor: Hariciye nazırı Bennet Türkiye bü- yük elçisi Suad Davazı kabul etmiş ve bu görüşmede İskenderun sancağı me- selesi mevzuu bahsolmuştur. Fransız Hariciye Nazırının ziyareti Paris, 27 (A.A.) — Fransız diploma. Asri mezarlık meselesi Muhiddin Üstündağ karara itiraz edecek Devlet şurasının haklarında lüzumu muhakeme kararı verdikleri arasında başka kimler var ? Mp” Yazısı 3 üncüde tik mehfilinde söylendiğine göre, Ha- riciye Nazırı Bonnet, eylül ayı zarfmda Amerikayı ziyaret edecektir, Ajans Ekenomik Finansler bildiri - yor; “Bonnet, önümüzdeki eylülde tayya- re ile doğrudan doğruya Ankaraya gi- deceğini bildirmiştir... TE kii > z Riyaseticumhur yatı yakında geliyor Mpa Yazısı 11 incide , / Ziya, selâmeti bulunan mebuslarımızilan Bazıları! Berç Türker, Cavid Oral ve Ruşeni Yarlan. Mi Millet Timer Dünyanın ifade eden sulhculuğa taraftar için haykırdılar : bile (Olsa değiliz Büyük Millet Meclisinin dünkü müzakerelerinde Fransaya karşı tatbik edilmesi istenilen tedbirler Fransa ile aramızda mevcut taahhütlerin feshi, Osmanlı borçlarından Fransızlara ait kısımların ödenmemesi, Türkiyedeki Fransız mekteplerini kapatmak... Ankara, 28 (Hususi) — Büyük Mil let Meclisinde dün Hariciye Vekâleti bütçesinin müzakeresi, Hatayda cere- yan eden hâdiseler dolayısiyle memle. ket efkârımumiyesinde hasıl olan ga- Berlinde Bugünkü harp meclisi Hitler askeri bir konferansı içtimaa çağırdı Fransısoa “İstanbul,, gazetesi bu. günkü sayısında şu telgrafı meşredi- yor: Berlin, 27 — Yarın (bugün) Alman Hitlerin re- Pane hava ordusu Başkumandanı M. isliği altımda Almany' ve deniz kuvvetleri k konferans aktedeceklerüir. A Devamı 11 incide Türkiye - Ingiltere mali anlaşması Harp #mühimmat alacağ Türkiye ile İngiltere arasındaki münakalâtı temin ,, | Traat Vekâletlerinin bütçeleri müzakere aldı. Yusuf Kemal ezcümle dedi ki; “.— Hatayda neler oluyor? Gazete- lerde okuduklarımıza, Guyduklarımıza, hükümetten sorduğumuz sualler Üze- rine aldığımız cevaplara göre Hatayda gok feci hâdiseler cereyan ediyor. Tür. küm diyenlere eza ediliyor. Hatayda kültür yerleri, Halkevleri basılıyor. Ha- sılı Hatayda Türklüğe hakaret ediliyor. me” Devamı 4 üncüde leyana millet vekillerinin tercüman ol- malarına bir vesile teşkil etmiştir. Hariciye bütçesinin heyeti umumiye. si üzerinde açılan müzakere üç saatten fazla süren ve yirmiden fazla hatibin söz aldığı geniş ve çok heyecanlı bir celse olmuştur. Yusut Kemalin sözleri İlk olarak eski adliye vekili Sinop meb'usu Yusuf Kemal Tengirşenk söz 1938 bütçesi dün Mecliste ittifakla kabul edildi Ankara, 28 (Hususi) -—- Büyük Mil. let Meclisinin dünkü celsesinde (1938 bütçesinin müzakeresi (bitirilmiştir. Dünkü celsede İktisat, Hariciye ve Zi- bütçesinin fasılları ve onu takiben de müvazenei ümümiye kanununun madde leri okunarak tasvip edilmiştir. 1938 bütçesi heyeti umumiyesinin mevcut 342 reyin ittifakiyle kabul edil- A” Devamı 11 inelde ve iz ve kabul edilmiştir. Mütcakiben varidat gemisi için müşterek bir gemi kumpanyası kurulacak yaa, Ya 22 inelda