30 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İstanbul hayvanları koruma cemiyeti Nişantaş gatmigür sokak No, SA Telefon: 49169 KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Sene 20 — No. 7046 — Flati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 30 Mayıs 1988 Hatayda cebir ve tazyik siyaseti devam ediyor İsviçrede çıkan bir gazete de Garreaüller gazeteleri Türk Binicierinden, nun sözünü tutmadığını yazıyor Bu gazete diyor ki: “Türkleri cebir ve tecavüzlere karşı korumak Hatayda Fransızların Türk unsuru- pa karşı tazyik siyaseti devam ediyor. Bu hal bir çok memleketlerde infial uyandırmış, gazeteler ve efkârı umu- — © miye bu çirkin hareketi protesto et- meğe başlamıştır. İâviçrenin rnerkezi ihabat için kayıdı mıştır. Şimdiye kadar Sancakta Türkün kati olarak göstermek: Hatayda Fransız delegesi Garreau İ tihab esnasında Türklüğün kuvvetini felce uğratmak için her suretle gay- | ret göstermektedir. Bu tedhiş son günlerde o derece şid- detlenmiştir ki şehirlerdeki Türk tüc- carları tecavüzden masun kalabilmek için mağazalarını kapamağa mecbur kalmışlardır. Suriyede ise mütemadi- yen yeni çeteler teçhiz edilerek şehir , | ve kasabalardaki silâhsız Türk ahali üzerine sevkedilmektedir. Diğer taraf- | tan Sancak ahatisinden olup intihap: Galatasarayda cadde biraz genişliyor Eski Gulatasarayda, mektebin yanında- sip karar verildiğinden Sümer- karakol binası ve yanındaki dükkânlar | bankın yaptıracağı binanın da geri ye çekilerek inşası zaruri görülmüş” Sümerbankla bir anlaşma yapmıştır. (Devamı 6 ncı sahifede) bahs etmek hakkını mahfuz tuttuğu- nu bildirmiştir. (Devamı 6 ncı sahifede) ekeni Sağlam vücudda ince ruh ! Büyük Millet Meclisi, bir Vekilin masikiden anlamadığını söylemesine rağmen, ille anlamasını i; de, yarı mizahi: — Bu sene çalışırım, gelecek sene- ye kadar inşallah bir şeyler öğreni rim! - demeğe mecbur oldu. «Kırkından sonra saz güçtürin der- miyet dikkate şayandır. Eskiden mekleplerde can sıkıcı v8 zararından çok elbette faydasını gör- dük; Eski cılız, düşük omuzlu çocuk- lar yerine bugünün gençlerini ifti. harla seyrediyoruz. Meclisin iradesi tahakkuk eder de, musikiye rağbet edilir, her genç mü. nevverimiz - garptaki hemayarları gi- Dİ - notadan ve sesten anlarsa, sağ- lam vilcudün içinde ince ruhlar da gününün ferdasında bir kavga hava disi ve resmi matbuat sahifelerini iş» yal ediyor. Bu, âdet oldu! Dün, gene vardı... PAZARTESİ KONUŞMALARI Ziya Gökalp'a dair Yazan: Hasan » ÂH YÜCEL Bugün altıncı sahifemizde Telefon: 20565 (Başmuharrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20407 (Müdür) — 20681 (idare) Varşova müsabakaları Binicilerimiz çok alkışlandılar bilhassa: Saim Puladkandan takdirle bahsediyorlar Varşova 20 — Dün yapılan ve Türk binlellerinin parlak muvaffakiyeti ile neticelenen müsabakalar hakkında şu malümat veriliyor: Müsabaka öğleden sonra başlamış- tır. Saha çok kalabalıktı, on binlerce seyirci ile dolmuştu. Müsabakaya Türk, Alman, Fransız, Romanya, Bel- çika ve Polonya binicilerinden 85 kişi iştirak etmiştir. Müsabaka çok heye- 7 (ç iç NY / << $7N X Yukarıda binicilerimizden bir grup ( X işaretli teğmen Saim Puladkandır) aşağıda Salm Puladkanın güzel bir atlayışı canlı olmuş ve 85 biniciden ancak on beşi parkuru hatasız yapmıştır. Bun- lardan beşi Türktür, Parkur bittikten sonra maniler yük- seltilerek müsabakalar yapılmıştır. Bu müsabakalarda teğmen Saim Pulad- kan, Ok adındaki atile parkuru tekrar hatasız olarak ve en çabuk suretle Yapmış, birinciliği kazanmıştır. (Devamı 6 nci sahifede) Hâdiselerden gazete sahifelerine geçen intibalar ; Bir pehlivan güreşii..