30 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

30 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

1-0 mağlüp etti Stadı dolduran 8 binden fazla seyirci Feneri çılgınca alkışladı Fenerbahiçe forverdinin Tamşıvar kalesinde kesilen bir akm Federasyonun haksız bir kararı Yüzünden üzün zamandanberi futbol sevenlerin oyununu görmeğe hasref kaldıkları sarı lâciveri takım dün güzel stadını dolduran 8 binden fazla seyirci önünde Romanya kupası fi- nalistlerinden 'Tamşıvarla yaptığı maçı üstün bir oyundan sonra 1-0 Yazandı. Bazı gazetelerin menfi neş- ıiyalına rağmen zümrüd gibi yemye- gil Fenerbahçe stadının açık ve kar pah tribünlerini dolduran binlerce #'yirei yaplan bütün hâksızlıkların Tenerbahçeyi sevenleri azaltmayıp IWlâkis çoğalttığını gösterdi. Tak- sm stadı gibi bir kışla harabesinde Csğil, hakiki bir futbol sahasında esyretliğimiz dünkü dayaksız, dövüş- siz, küfürsüz, temkesiz futbol, klas Lakımından da milli Küme futbolün- Cen Güneşin oynadığı bir kaç oyun müstema kat kat yüksekti. — OYUN — 5,5 da sahaya evvelâ Tamşivar çi- Karak halkı selâmladı. Arkadan çi kan Fenerbahçe binlerce seyirci Karafından çılgınca alkışlandı. Kısa süren merasimden sonra takımlar şu kadrolarla dizildiler; Fenerbahçe: Hüsameddin - Yaşar, Faruk - Mehmed Reşad, Angelldiş, Esad - Nüci, Ali Riza, Yaşar, Şaban, Fikret, Tamşıvar: Hikler - Gerber, Galogsl - Kohu, Farago, Yanosi - Büher, Fot, Stok, Reyler, Perşam. Hakem Adnan Akın. Oyuna Fener- Lahçenin soldan bücümile başlandı. Kendine has uslübile Tamşıvar mü- dafaasını allak bullak eden Fikretin inişini Rumenler körnerle dürdura- bildiler. Uzun zamandanberi oyunlg- rına hasret kaldığımız sarı lâciverti- lar kendilerine senelerdenberi müte- «ddid defalar İstanbul, Türkiye ve mili küme şampiyonluğunu kazan- dıran seyyal oyunlariyle Rumen ka- Mesin! bir çember altına aldılar. —GOL— Üçüncü dakikada Angelldisin derin- Teme pasına çizgi üstünde yetişen Fik- Yaşarla Naci arasında gidip gelen top 'Yaşarın yakından bir vuruşile Tamşi- var kalesine girdi, Halk tarafından büyük bir tezahü- ratla karşılanan bu golden sonra Fe- enin ezici hâkimiyeti bir müd- daha devam etti. Bilhassa açıklar vhsıtasile Tamşıvar kalesine sarkan Yenerbahçe forverdi bir çok fırsatlar sonra sahaya alışan Ru- kisa ve yerden paslarla ilerle. başladılar, o Yaptıkları bri Kâğ akın Hüsameddinin yerinde mli- dahalelerile neticesiz kaldı. Devrenin gön beş dakikasında canlannan Fener- Bahçe bir kaç gol fırsatını üstüte ka- çırdıktan sonra birine! devre 1 0 Fe erin üstünlüğü altında — İKİNCİ DEVRE — İkinci devreye Rumenler seri bir hücumiz başladılar. İlk dakikalarda Fenerbahçe üstüste üç korner atliat- tıktan sonra sarı lâcivert takım tempo“ sunu bularak bugün fevkalâde oyni- yan Fikret vasıtasile Tamşıvar kaleği- ns inmeğe başladı. Fikretin şans sızlık yüzünden kaçan bir gölünden sonra Hüsameddin Rumen solaçığının çektiği bir şütü elinden kaçırdı ise de tekrar tam çizgi üstünde tutabildi. Oyun ilerledikçe Fenerbahçenin hâ- kimiyeti artıyordu. 15 inci dakikada Fenerbahçeliler takımda bir tadılât yaptılar. Çıkan Angellidisin yerine Esad, solhafa Fikret, solaçığa da Or- han geçli. 27 nci dakikada Ali Riza- nın 35 metreden fevkalâde bir şekilde çektiği frikik üst direğe çarparak kur- tuldu. Fenerbahçenin bir kaç gollük akını buna benzer şekillerde kaçtıktan sonra oyun duruldu. Fenerbahçeliler sarfetlikleri ener- Jiden, Rumenler de seyahat yorgunlur undan işl gevşetmeğe başladılar. Bu az daha Fenerbahçeye bir gole mal oluyordu. sonra maç Fenerin 1 - 0 galibiyelile bitti. — NASIL OYNADILAR? — Galip Fenerbahçe takımı gayet iyi oynadı. Bilhassa yapılan hücumlarda forverd hattının seyyaliyeti dalma na- zarı dikkati celbediyordu. Forverd hat- tının ve sahadaki 22 oyuncunun en iyisi Fikretti. Yaptığı bütün inişler 'Tamşıvar kalesini tehlikeye sokuyor- du, Fikretten başka forverdde Naci, Ali Riza, Yaşar muvaffak oldular, Şa- ban durgun ve beceriksizdi. Haf hat- tına gelince forverdi takib etmemek gibi bir taktik hatasına düştü. Fener müdafaası fazla güve nilecek bir şekilde sağlam olmamakla beraber hafların forverdi takib etme- meleri yüzünden Fenerbahçe hücum- larından kopup gelen toplar Tamşi- | varlıların ayağına geçiyordu. Bu hat- ta ferd itibarile Esad, M. Reşad iyi oy- nadılar. Müdafaada Yaşar eski gün- lerin Yaşarı olmamakla beraber vazi« fesini yaptı. Sol müdafi Faruk tecrü- besizliği yüzünden bir çok hatalar yaptı, İkinci devre sonlarına doğru sert oynamağa kalkması takımı için tehlikeli (o olabilirdi. (o Hüsameddin biricik hatası müstesna olmak Üzere iyi idi. Rumenlere gelince; İstanbula gelen ecnebi fakımların iyilerindendir. Dün sabah şehrimize gelmiş olmalarına rağmen güzel bir futbol oynadılar, Kalecileri klâsik olmamakla beraber güzel kurtarışlar yaptı. Takımın en İyi tarafı forverd ile müdafaa arasında rabıtayi muhafaza eden haf hattı idi. Forverdde açıklar ve sanirfon sivril- diler, En büyük kusurları kaleye fay- la yaklaşmadan uzaktan şüt atmaları idi. Hakem Adnan Akın oyunu güzel idare etti, Tevfik Kuyaş | Puanlar Dünkü maçlardan sonra ğ Altılar kupası Beykoz İstanbulsopru yene- rek kupayı kazandı Altı klüb arasında tertib edilen Kupa maçlarının finali dün Taksim stadında mili küme maçından evveli İzzet Muhitdin tarafından 1 edilen bu maçın iki devresi de mütevazin ve kısmen İttanbulsporun hâkimiyeti altında geçtiği halde fırsatlardan iyi isifade eden Bey- kozlular her iki devrede birer gol ya” parak maçı 2 - 0 kazandılar, Kendi köşelerinde mütevari bir şe- kilde çalışan Beykozu kazandıkları bu muvaffakıyetten dolayı tebrik ederiz, Fenerbahçe müessisleri toplandı Fenerbahçenin müessisler heyeti dün klüp merkezinde senelik toplan- tısını yapmıştır. Bu toplantıda idare heyetinin geçen seneye eld raporu okunmuş ve tasvib edildikten sonra Idare heyeti intihabı yapılmıştır. Yar Gayri federelar arasında Şişli Arnavutköyünü 3-2 yendi ” ran takımına üçüncü golü kazandır. dı, Oyunun son düakikalarmda biş gol yapan Arnavudköy neticede 3-2 kaybetti, Aravudköyünün dünkü oyunu kaybetmesinde hakemin ver- diği yanlış kararların çok tesiri oldu. Fenerbahçe B. takimi Ana- doluyu 6 - O yendi Dün Taksim stadında Fenerbahçe 'B. takımı İle Anadolu arasında Tam» şivar maçından evvel yapılan müsa- bakayı 6 « 0 Fenerbahçeliler kazan» mışlardır. Gemlikte bir maç Gemlik (Akşam) «— Dün Gemlik spor klübü (le Bursa spor klübü ara merspor « İpekiş futbolcularım bire SEİR B 7 kk eşiktaş Üçoku 6-3 yendi Maç ikinci devrenin başında 3 - 3 berabere idi. Oyun seri ve güzel oldu Beşiktaş - Üçok maçıdün ancak iki bini bulan bir kalabalık önünde oy» nandı ve Beşiktaşın (6-3) galibiyeti ile neticelendi. Bu maçı, üzün zâmân; danberi hakemliğini (görmediğimiz Kemali Halim idare ediyordu, 'Takım- lar sahaya aşağıdaki şekilde çıktıları Beşiktaş: Mehmed Ali - Nuri, Fa- Tuk - Rıfat, Feyzi. Fund - Hayati, Mu- zalfer, Nâzım, Hakkı, Eşref. Üçok: Hakkı - Necdet, Ziya - Fehmi, Adü, Mazhar - Kemal, Sald, Namık, Faruk, Namık, Beşiktaş takımında, Hüsnü ve Şe ref oynamıyorlardı. Birinci devre İlk akını, oyuna başlıyan Beşiktaş yaptı. Fakat İzmirliler bunu kolayca kestiler, Saldin ustalığı We Üçokun akınları biribirini takibetmeğe baş- Jadı ve ilk beş dakika Beşiktaş yan sahasında oynandı. Beşiktaş havadan oynanan bu oyunun tazyikinden Eş- ref vasıtasile yaptığı bir akınla kur- tuldu. Beşiktaşın birinci golü Onuncu dakikaya doğru Hakkının çok güzel bir gayretile Beşiktaş birin- ci gölünü yaptı, Hakkı demarke bulu- nan Hayatiye bir ara pası verdi. Ha, yati topu gene Hakkıya geçirdi. Hak kımın ayaklarına ileriye fırlıyan İzmir kalecisi yattı Aradaki çarpışmadan fırlıyan topu Muzaffer ağlara gönder- ij. Hakkının enerjisi ile yapılanbu golden sonra oyun mütevazin bir şe- kilde cereyan etmeğe başladı, Üçokun kazandığı bir korneri İzmirliler gole çevirebilirlerdi. Adilin kafa vuruşu avuta gitti. Hakkı ile Hayati birinci golde olduğu gibi güzel bir kombine- yon yaptılar Hakkının pası, sol taraf akını takib edemediği için kaçtı, İş mirlilerin de bir akını Namık'ın avuta attığı şütle neticesiz kaldı. İzmirlilerin akınları sıklaştı. Saidin yerden şütünü Mehmed Ali plonjonla körnere attı. Korneri gene Mehmed All uzaklaştırdı. Hakkının vole bir şütü beke çarptı. Korner. Bunu Adil güzel bir kafa ile kurtardı, Oyun daha ziyade Beşiktaş yarı sahasında oynanıyor. Fakat Be- şiktaşlıların akınları daha tehlikeli. Üçok üstüste iki tehlikeli akın yaptı bunun ikisini de Faruk fevkalâde bir şekilde kurtardı. Beşiktaş hücuma geçti ve forverd hattı İzmir kalesini sardı. Fakat oyun çok sıkıştığı için ns- tice alınamadı. Üçok'un âni bir akı. - ninda soliç ve solaçık beş metreden fazla ofsayd, hulkem çaldı. Boliç kar rara itiraz ediyor | İzmirlilerin adafaası ile hücum haltı arasındaki irtibat kaybolmağa başladı. Beşiktaş hâkimyleti ele aldı. Eşrefin pek yakından attığı iki şüt avuta gitti. Hakkı Nâzıma bir ara pa- | sı verdi. Kaleci Hakkı daha evvel yelişti. Beşiktaşın bir akınında Nâzı- mın pasını geç vermesi .Hakkıya ofsayd bıraktı, Üçok'unsol beki kolaybir topa ıskan geçti. Hayati topu süratle kaptı ve sürmeğe başladı. Arkadan ye- tişen sol bek Hayatiyi kucakladı. İzmirin solaçığı Namık hep demar. ke kalıyor. Boldari yapılan bir akında Saldin bir şandelini Mehmed Ali kor- nere attı. Korner neticesiz kaldı, Beşiktaşın ikinci golü Otuz yedinci dakikada Fuadın ka- le önüns doğru bekleri havadan geçti. Nâzım ve Muzaffer bu akını güzel takib ettiler. Muzafferin yavaş bir plâsesi direğe çarparak içeri girdi. Bu golün hemen ârkasından İzmir -sağaçığı mükemmel bir fırsatı hava» dan atmak suretile kaçırdı. Beşiktaşm üçüncü golü Kaçan bu fırsattan sonra Nâzım Hakkından derin bir pas aldı. Beşik- taşın sanfrforu gürüşümüze hazaran ofsayddi Fakat hakem çalmadı. Nâ- zını kolayca Üçüncü golü yaptı ve bi- rinei devre (3-0) Beşiktaş lehine bitti, İkinci devre karşı 4 gol yapmak suretila yenmiştir, | (İkinci devreye İzmirlilerin akınlarile başlandı. Beşiktaş çok gevşek oynu- yor. Namık'ın sıkı, yerden köşeyi bur Tan bir şütünü Mehmed Ali yatarak tuttu, Üçokun birinci golü Dördüncü dakikada İzmir birinci golünü Saidin fevkalâde bir şekilde çektiği frikikle yaptı. Tam on sekiz pas çizgisi üzerinde olan bir endbolda müdafaa Mehmed Alinin önünü kâr patmış, Oda çekilen şütü göreme Mişti. Üçokun ikinci golü Bu golden iki dakika sonra Beşikta şın oyunu gevşek tutuşundan İstifade eden İzmirliler ikinci gollerini yaptır lar. Saldin sağaçıkla deplasmanlı kombinezonunu şıkışık vaziyette Na» mık kısa bir Türüşin göle çevirdi. Beşiktaşlılar vaziyetin tehlikesini anlamışlardı hücuma geçtiler. Muzaf« ferin ayağına gelen iki akını İzmirli ler kurtardılar, Üçokun üçüncü golü Sekizinci dakikada Üçokun ân! akı- nı oyunu berabere vaziyete soktu. İlk iki golün maneviyatı ile çalışan İzmire iler Namık'ın otuz metreden fazla sürdüğü topla üçüncü gollerini yapmağa muvaffak oldular, Beşiktaşın dördüncü golü (3-0) lık oldukça kati bir galibiyet, ten (3-3-) berabere vaziyete düşen Beşiktaşlılar Hakkının kabiliyet ve sürati e dördüncü gollerini attılar, Aldığı bir ara pasile Hakkı, kendisini elle tutımağa çabalıyan sol beki geçti, ayağına yatan kalecinin yanından topu ağlara gönderdi. Hakkı santrhsfa, Feyzi soliçe geçtir ler. Saldin sıkı bir frikiğini kalenin önünden taça kadar giden bir kafa vuruşlle Hakkı kurtardı. Her fki takım da ayağında topu tub- madan ileri vederinleme bir oyun oynuyor. Maş süraflendi ve güzelleşti, Beşiktaşın beşinci golü Yirmi dördüncü dakikada Rifat Has yatiye derin bir pas verdi. Hayati to pu hem stop etti hem sürdü. Kaleci. nin ayağa yatmasına rağmen topu ağ- lara gönderdi. Bu gölden sonra Beşik- taş müdafaası Üçokun akınları altında bunaldı, Hakkının ve Mehmed Alinin fistüste kurtarışlarını Saldin iki de- İa, güzel fırsatlarda topu avuta alışı ni görüyoruz. Beşiktaş müdafaası Markının bü“ tün gayretine rağmen bu tazyikten tam manasile kurtulamadı, Otuz beşinci dakikadan sonra Bes şiktaş Hakkının tükenmiyen gayretila tekrar hücuma geçti. Beşiktaş for verdleri müteaddid fırsatlar kaçırdım lar, Nihayet kırkıncı dakikada bir Mu zaffer - Nâzım kombinezonunun neti. cesinde Nüzim vasıtasile Beşiktaşlılar altıncı göllerin! de yapmağa muvaffağı oldular, Oyunun sonlarında Beşiktaş bir gol daha yaptı, Fakat enâbol. Netice de Eişmeden (6-3) Beşiktaşın galibişeti ile bitti. ! Nasıl oynadılar? zel oynadı, Gollerde hatasızdı. Sol beli Faruk müdafaanın en İyi oyuncusu 1di. Sağ bekle iki yan haf vasat bir maç çıkardılar; Bağ taraf Namık'ı ço boş biraktı. Feyzi çok iyi oynadı. Hakkı 22 oyuncunun en iyisi td! Hücum haf tınin bütün oyuncuları vazifelerini yaptdar. On dakikalık bir gevşeyiş Beşiktaşa üç göle mal oldu. Üçok — Bir gün evveline nisbetle çok iyi oynadı, Kaleci altı gole rağ- men iyi idi Bek hattı zayıf, haf hattı zararsızdı. Hücum ' hattı başta Sald ve sağaçık olmak üzere iyi oynadı Hakem, Beşiktaşın üçüncü golünü sayması müstesna, maçı kusursuz ida» re etti. Ulvi YENAL İngiltere galip ii kımları arasında yapılan maçı İngis Uz milli takımı 4 - 2 kazanmıştır,