3 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

3 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

“Takma gözü içinde elmas V kaçıran güzel bir kadın Zengin bir kız İle evlenecek olan bir bulgar bu kadınla münasehatı yüzünden hudut harici edildi Bulgar gazetelerinin yazdıklarma göre, servet kazanmak için iki yil evvel Burgazdan hâreket ederek İs- tanbul yolile Avrupaya giden Bul- gar İvan P. Smölânov, Sofyaya “dön- müştür. 28 yaşında olan bu genç adam Bulgaristanda Çernovo köyürdendir. Avrupada bir müddet Macaristan» da ve Avusturyada yaşadıktan son ra Belçikaya geçmiştir. Brüksel şeh- rinde büyük bir fabrikaya memur olarak. girmiştir. Dürüstlüğü, çalış- kanlığ 1sayesinde kendisini patronla rına beğendirmiş, neticede bu müeos- seseye ottak olarak kabul “edilmiştir. Hattâ yakında fabrikatörün kızile & evlenmek üzere imiş, Fakat, son # günlerde karşılaşlığı kibar'bir genç | kadın bu saadetini altüst etmiş ve | Belçika hükümeti tarafından hudud | haricine çıkarılmasına sebeb olmuş- tur, Vaka şöyle olmuştur! Tesadüfen Erükselde yemek -ye- mekte olduğu lüks bir dJdokantada Jülyet adında çok güzel ve kibar “bir kadınla tanışmıştır. Bu kadn gü- zeiliğile lokantada ve her yetde na zarı dikkati mütemadiyen tuvaletini değiştirerek başka, başka elbiseler giyerek 1o- kantâya gidermiş, Bir gün, genç Bulgarın oturmakta olduğu masaya oturmuş. Kadın, garsonlardan biri Yasıtasile bu yabancı Bulgar gencile tanışmağa muvaffak olmuştur. On- Mİ dan sonra Bulgar, lokanta haricinde de bu kadınla gezmeğe başlamış. Bulgarın vardığı kanaate göre, ka- dının çök parası ve mücevherleri varmış. Bu meyanda kadın da kendi- sine, bir milyonerin kızı olduğunu ve ölen babasından kendisine milyonlar kaldığını ve onun biricik varisi oldu- ğunu, seyahati çok sevdiği için Bel- çika ile Fransa arasında sık 'sik gi- dip gelmekte olduğunu söylemiştir. Fakst bu iki memleket arasında —X mekik dokuyan Jülyetten, budud Çı diye şüphelenmeğe başlamışlardır. Bir çok defalar büyük bir itina ile W üzerini aramalarına rağmen kaçak- çılığını isbat edecek hiç bir şey bula- mamışlardır. Derken bir adam, hu- dud muhafızlarına müracant ederek bu esrarengiz kadının rolü hakkında çu mühim bir ifşaatta bulunmuştur. #Du genç kadın, kıymetli taşlar ka- çakçılığı yapıyormuş, bunları da bir “takma güzünün içinde gizliyerek hu- dudlardan giçiriyormuş. Genç muhbir, bir zamanlar bu ka- 'dının dostu olduğunu ve gözünün © suni olduğunu keşfettiğini sanlaf- i mıştır. Alıhan bu malümat üzerine ka- | dın, geçen ay başında gene Fransa- dan Belçikaya geçerken üzeri ve ba- Yulları aranmış ve gene bir şey bu- İunamamıştır. O yaman gümrük me- £ wurları, genç ve güzel Jülyetin yü- züne dikkat ile bakarak: — Sizin bir gözünüz takma mıdır? diye sormşulardır. Kadın, menfi bir cevab vermiştir. Kadının takma gözü hakikate o kar dar benziyordu ki muhafaza me- murları gözlerini muayene için bir göz doktorunu çağırmışlardır. ” OKadın buna mâni olmak istemiş ve; #Görmüyor musunuz? “Tâkma gözüm yoktur, gözlerim hakiki ve normaldir.» demekte ısrar'edip dur- £ muştur, Fakat doktorun muayene- İsi foyasını meydana vurmuştur. Göz doktoru takma gözü çıkarınca hadekanın içinde irili ufaklı pırlan- v . Sülyet. | esl la Lİ şe çan Bulunmuş- # gümrük muhafaza memurları kaçak- Tek takma gözü içinde elmas ve pırlanla kaçıran güzel Jülytt tur. Bunun üzerine kadın tevkif edil- miştir. Böylelikle kadının kaçakçılık yaptığı ve kolaylıkla geçirdiği inci, elmas ve kıymetli taşları yüksek aile- ler arasında satmakta olduğu anla- şılmıştır. Kaçakçı kadının, zengin bir adam tarafından manevi evlâdlığa alındı- ğa, fakat bu gibi fena ahlâkı yüzün- den evlâdlıktan ve varislikten çıka- rıldığı da tesbit edilmiştir. Zengin adam, para ve emlâkini diğer yakın- larına birakmıştır. Yapılan talikikat neticesinde genç kadının gözü bir otomobil kazasın- da körleşmiş ve çıkarılarak yerine hakikisinden kâliyen farksız takma bir göz konulduğu meydana çıkmış- tır. Fakat bu takma göz, bir kutu gi- bi açılır ve kapanır bir halde yapıl miş olduğu için içine kıymetli taşlar konulabilirmiş. Kadın, yakalandıktan sonra âşığı- nın, genç Bulgarı kıskanmasından dolayı kendisini ele verdiğini anla- mıştır. Genç Bulgar Smolânov da kadının şeriki cürmü -sıfatile tevkif edilmiştir. Vakia Bulgarın suçsuz olduğu an- Jaşılmuş ise de kendisi ecnebi olduğu için, derhal Belçikayı terk etmeğe mecbur edilmiştir. Böylelikle Smolânav, Brükselde $8- rik olduğu fabrikâtörün güzel kızi- ie de evlenerek kendisine harikulâde bir istikbal hazırladığı sırada bu ka- çakçı kadınla tanışmak yüzünden miistakbel saadeti mhavolmuş ve ee olan Bulgaristana dönmüş- Ticada da boğulma 10 yaşında bir çocuk havuza düşerek boğuldu Havza (Akşam) — Havza kaplı- calarında acıklı bir boğulma hadi- sesi olmuştur. Amasyarın “Yenice köyünden “Hatib oğullarından Ömer, karısı ile 10 yaşlarındaki oğlu Meh- medi alıp banyo için Havzaya gel miştir. Çocuk “annesile birlikte Büyük Hamamda banyoya girmiş, hamam pek fazla kalâbalık olduğun- dan kadınların, bilhassa annesinin tedbirsizliği yüzünden küçük Meh- med havuza düşerek boğulmuştur. EBMEREEEEEE0ARANAEEEEEEREE RESEN TAREAAEEENN 2aş, diş, nezle, grip, romatizma, nevralji, kırıklık ve bütün | «ğrılarınızı derhal keser. İcabında günde 3 kaşe alınabilir, — . iy & & & | AKŞAM 3 Ağustos 98 Çarşamha İstanbul — Öğle neşriyatı: 1440; Plâk- Ja Türk musikisi, 1450: Havadis, 1505: Plâkla Türk musikisi, 1530: Muhtelif Plâk neşriyatı, 16: SON. Akşam neşriyatı: 1270: Plâkla dans musikisi, 19,15: Konferans: Erilnönü HSl- kevi namma: İskender Führeddin (Pro- Pazarda tarihi), 1955: Boru haberleri, 20: Saat ayarı: Grinviç rusuthanesinden naklen, 2002: Nihal Asım ve arkadaşları tarafından Türk musikisi ve bülk şarkıla- rı, 2040: Hava raporu, 2043: Ömer Kısa Doğrul tarafından arabca söyler, 21: Sant ayarı: Şan, Bedriye Tüzün Stüdyo orkestrası refakatile, 210: Tahsin Kara- kuş ve arkadaşları tarâfından 'Türk mu- sikisi ve halk şarkıları, 2210: Müzik ve varyete: Tepebaşı Belediye bahçesinden naklen, 2250: Son haberler ve ertesi gü- nün programı, 23; Saat ayarı: Son. Ankara — Öğle neşriyatı: 1430: Karı- şik plâk neşriyatı, 1450: Plâkla Türk musikisi ve halk şarkıları, 15.15; Ajans ha- berteri, Akşam neşriyatı: 1830: Plâkla dans musikisi, 19,16: Türk musikisi ve halk şarkıları ( Mukadder ve arkadaşları), 20: Sant ayarı ve-arabca megriyat, 90,15: Türk musikisi ve halk şarkıları (H. Rıza), 21: Bıhhi konuşma: (Doktor Vefik Vassaf), 21,15: Stüdyo salon orkestrası: 1 - Brune Mülinğ: İndisehe suite, 2 - Lumbyp: Champağne Galop, 3 - Josef Lanner: De werber, 4 - Heinz Link; “Pfannkushens Genurttag, 22: Ajans haberleri ve hava Taporu, 22,15: “Yarınki program ve son, Avrupa İstasyonları Saat 20 de Berlin 20 hafif muzika — Budap. 30 ope- ret (plâkla) — Droltviç 2020 askeri mü- zika — Danzig 20 konser — Deutechi, 8. | 20 Salzbur. 1038 festivallerinden naklen Mozari'ın «Don Giovanni. operası — Frank$t. 20,15 hafif muzika — Hiambg. 20 solistler — Kolonya 20 plâk — Königsbg. 20 solistler — Münih 2015 piyano — Atihione 20 solistler, 2030 hafif muzika — Milâno 20,30 konser Rat. Paris 20 - 2430 Balzbure'dan naklen opera — Reval 20,10 filim havaları — Riga 20,05 kon- ser — Bolya 20,15: cEugen Onegin»» Çay- kovski operası Stokho'in 2030 hafif muzika — Rad. Toulouse 2045 hafif mu- zika — Varşova 2035 karışık sauzika, Saat 21 de Danzig 2140 hafif muzika — Deutschl 8. 2130 operaya deram —* Frankft, 2115 | köy muzikası — Hambg. ve Berlin 21,0 orkestra — Kolonya 2140 orkestra — Könlesbe. 2110 bafif muzikn — Leipxig 21,10 orkesten — Saarbr. 21,10 hafif mu zika — Stulâr. 21,9 kurışık anusika — Bari 2115 Yunanca neşriyat — Brüksel 3130 - 25 orkestra — Brüksel 21 viyolan- sel — 'Budap. 21 operete devam — Bu- dap. IE 2140 orkestra — Bükreş 2135 keman konseri — Droitwiç 21,10 muzikalı kömedi — Kopenhag 2120 plik — Lyubliana 21,40 orkesiru Londra 7115 orkestra — M. Ceneri 2146 viyolonsel — Nis 2120 - 23,30 konser — North İreland. 21 orkestra — Oslo 2179 Balrburgdan naklen opera — Rad. Paris 2! opera nak- dine devam — Paris P.T.T, Grenoble, Lille, Limoges, Marsilya, 2130 - 2340 or- kestra konseri — Rennes 21,30 konser — Reval 2140 orkestra — Riga 2115 hafif muzika — Sofyn 21 operaya devam — Strasbe. 21,45 orkestra — Rad. Toulouse 21,10 karışık muzika, Saat 227 de Broslav 22,10 askeri muzika — DeutsehiS, 22 operaya devam Franklt, 22 köy smuzikasına devam — Hambg. ve Berlin 22 konsere.devam — Kölonya 22 orkes- traya devam — Saarbr. 2270 hafif mu- zika — Viyana 22 hafif muzika — Berom, 2240 dans — Budapeşte 2235 or- kestra — Bükreş 2245 Rumen orkestra- sı — Droitviç 2230 dans — Helsingfors 22,10 askeri muzika — Kopenhag 22 eski dans melodileri — Milâno 24 radyo or- kestrası, 2200 senfon. konser — Rad. Paris 22 opera nakline devam — Roma 22 salon musikası, 2250 — 24 orkestra — Sufya 22,39 dans — Sotiens 22 hafif mu- sika — Strasbg. 22 konsere devam. Saat 23 de Brodav ve Berlin 2330 dans — Dettachi, 5. 2330 viyalensel — Königsbg. 2330 dans (piâkla) — Diğer Alman istas- yonları Viyanadan nuklen 23,0 da Viyana muzikası — Budap. 23/08 piyano konse- ri — Droltviç 23,25 piyano “konseri — Florans 23 dans — Kopenhag 23 senfon. konser — Lyubllana 23,15 dans — Lem- 23 senfon. konsere devam — Oslo 2320 dans — Roma 23 orkestraya devam — Bottens 23 cayband — Stokholm 23,15 dans — Rad. Toulouse 21,45 operet şarkı- ları — Varşova 2) orkestra, Saat 74 den itibaren Alman istasyonları 1 e kadar evvelki programlarına devam — Drotviş 2335 dans — Kopenhag 24 - 130 dans — Lük- sembg. 24,10 dans — Milâno 24 dans — Stuttgart, Frankfi. ve Breslar 1 » 4 ge ce konseri — Diğer Alman istasyonları 1 - 4 Münihden naklen plâk neşriyatı, Gaib bir cüzdan aranıyor Pazar günü suat 105 Ne 20 arasında Büytkadada Niram caddetinde bir cüzdan düşürülmüş veya çalınmıştır. Muhteviyatı bir miktar para ile büviyet varakası, a8- keri vesikalar ve bazı fotoğraflardan iba- rettir. Bunların paradan gayri diğer bü- tün vesikaları posta ile “Tan gazetesi mu- harriğerinden Vahit Ramiz DAamıns gp dermeleri bilhassa rlen olunmaktadır, Lâdik civar vilâyet ve kazaların sayfiyesidir Kasaba yaylâ olduğu cihetle, yazın şiddetli sıcaklarında çok serindir Kasabada yapılar modem ilk okul binası Havza (Akşam) — Lâdik Samsu- na 85 kilometre mesafede sularının ve havasının güzelliği ile tanınmış ! olan sevimli bir kaza merkezidir. Arazisi dağlık ve ormanlıktır, Aha- lisi ziraat ve ticaretle meşgul olup bilhassa demircilik sanatında ilerle- mişlerdir. İstiklâl harbinde kuvvayi milliyeyi Alman taklidi silâhlar ile teçhiz edenler Lâdik demirci ustala- rıdır. İstibdad devrinde bakımsızlık yü- zünden pek geri kalmış olan Lâdik Cumhuriyet idaresi sayesinde ise günden güne ilerlemekledir. Kaza merkezinde bulunan iki ilkokuldan maada bir üçüncüsü de ikmal edil miştir, Hükümet binasının darlığı yüzünden birde büyük hükümet ko- nâğı yaptırılmağı başlanmıştır. Yakın zamanda inşaat bitecektir. Her yıl sicak mevsimlerin başlan- gıcımda civar vilâyet ve kaza halkı Lâdiğe akın ederler, Burası yaylâ ol- mak itibarlle çok serindir. Bu sene Samsun, Çarşamba, Bafra halkı sı- câklar yüzünden buraya akın ettiğin- den kasabada külliyetli bir kalabalık mevcuddur. Lâdiğin “peyniri, süt ve yoğurdu meşhurdur. Son zamanlarda kazanın bayındırlık işlerine büyük bir gay- retle çalışılmaktadır. Lâdik az bir zaman içerisinde çok sevimli bir ilçe merkezi olacaktır. izmir Belediyesinin satın aldığı yeni otobüsler Yeni otobüsler, kullanışlıdır. Bi Ç mükemmeldir ve İyi rinci Kordonda işletilecek Birinci Kordonda işletilecek yeni otobüslerden biri İzmir (Akşam) — İzmir belediye- sinin Almanyadan yeni satın tldiğı 10 otobüs belediye reisi Dr. B, Behcet Uzun reisliğinde teşkil olunan bir he- arkadan çıkmak için iki kapısı vardır, Ön kapı, hava tazyikile açılıp kapanır nevidendir. Belediye, yeni otobüsleri Birinci Kordonda işletecek ve bu hat- ta işliyen otobüsleri, Tepecik hattına verecektir. Ayrıca bir otobüsün fuar zâ manında Kültür parkı dolaşan 2,5 kilo metrelik asfalt yol üzerinde yolcuları taşıması ve gezdirmesi kararlaştırıl- mıştır. Feci bir ölüm 14 yaşında bir kızcağız tramvay altında can verdi Dün sabah saat dokuz raddelerin- de Şişliden hareket eden 631 numara- tı vatman Hakkının idaresindeki 145 numaralı römork tramvay arabası, Bomanti civarına geldiği sırada, yolun sağından soluna: geçmek istiyen 14 | yaşlarında Münevver ismindeki kızca- ğizi altına alarak çarçalamıştır, Vatman Hakkı yakalanmıştır, Münevver, Halâskârgazi caddesinde oturan Dr. Meleğin beslemesidir, Kaza etrafında reüddeftumumilik tahkikata el koymuştur. Müddetumüu- mi muavinlerinden B,Orban dün bu işle meşgul olmuştur. Dördüncü ceza mâhkemesinden bir âza ve Ad- liye doktoru B, Enver Karandan mü- teşekkli bir heyet dün kaza mahelli- ne giderek keşif ve tedkikat yapmış- lardır. Keşif raporu da müddelumu- miliğe verilecektir,