17 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

17 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Tayareci kadın Amelin Barhart Mayyarestle beraber kayboldu. Tam bir sene kadımı bucak bucak aradilar. Biliyor musunuz Amerika hükümeti araştırmalar için ne sarfetti? dört milyon frank... & Reis Ruzvelt: — Barhartın canı bundan daha Kaymetlidir! dedi. Kaç kambur var? En fazin kambur İspanyada var- der. Hele bir büyük eyalet vardır ki, Otuz ikide bir kişi kamburdur. Fran- #ada Luar'da çok kambur vardır. Yer- Yüzünde bir kambur Her kamburun yüksekliği 20 santim Olduğuna göre kamburların tutarı İki yüz bin metre yüksekliğinde bir dağ teşkil edecek. Şair kaç para eder Hollandalı bir genç, geçenlerde Bu- dapeştede on dokuz yaşında bir genci ezdi. Genç öldü. Hollandalıyı mahkemeye verdiler. Mahkeme reisi ezilip ölen gencin mesleğini sordu. «Şair!» dediler. Mahkeme Hollendalıya ancak 200 H üni iz Amerikanın en eski üniversitesi Har: vardi'dır. 300 üncü yılını kutladılar. Üniversitenin 1.600 profesörü 12:000 talebesi var, Sözünde duracak mı? 'Milân fabrikatörlerinden biri, ge- çen hafta Venedik kazinosunda üç hafta içinde 1,400,000 lira para kazan- di ve: — Bundan sonra kumar oynamıya- de duracak mu dersiniz?, Yılana şerbet yapmak bahanesile ev soymuş Suçlu Bahtiyar itiraz etmek istedi, fakat itirafları okununca susmağa mecbur kaldı Dün asliye birinci ceza mahkeme- | sinde garip bir hırsızlık davasına baş- | lanmıştır. Davacı Fatma, suçlu da | Bahtiyar kadınlardır. Pena halde korktum. Bu melün hayvan evde kalmasın diye bir sopa idam, yılanı öldürdüm; ölüsünü de Maşa: ile tutup sokağa attım. Tam. o sırada bu Suçlu Bahtiyar kadın, ka- Pının önünden geçiyordu. Yılanı 50-: kağa attığımı görünce, «Eyvah, sen bu hayvanı öldürmüşsün amma, bu- Dun eşi,de vardır. Geceleyin çıkar, bunu öldürdüğün için o.da seni ısırıp öldürür. Bunun eşini de bulup çıkart- Mak lâzımdır» dedi. Ben korkudan şa- fardım. Ne yapalım? diye düşünürken, yar: «Merak etme, seni bundan , ben şerbetliyim, yılanları Yakalarım, Ber şerbel yapınca en 26- birli yılanlar bile kimseye dokuna- | Mmazlar, Şimdi sana da şerbet yapa” Yum» dedi ve benden pekmez istiyerek İki tas şerbet yaptı. Taslardan birini | kendisi aldı, birini de bana vererek: «Ben şimdi tılsımı yaptım. Bu şerbeti evin hem içine, hem dışına dökmek Tüzmdır. Bu şerbet tasını sen al, bah- çeye çık ve duvar diplerine dök. Ben de elimdeki tası evin içine, odalara dö- keceğim» dedi. Ben şerbet tasını alıp bahçeye çıktım. Bahtiyar evde kaldı. Şerbet tasını evin duvar diplerine döktüm. İşimi bitirip eve döndüğüm zaman, ortada kimseyi göremedim. Etrafı araştırdım, Bahtiyar ortadan kaybolmuştu. Odalara bakınca birçok eşyamın da aşırılmış olduğunu gör | düm, Hemen polise haber verdim vo biraz sonra bu kadını yakaladılar. Suçlu Bahtiyar. kadın, bu ifadeye itiraz etmek istedi ise de ilk tahkikat evrakı okununca cürmünü tamamile üraf etmiş olduğu anlaşıldı. Bahti- yar başka bir şey söyliyemedi. Gene tahkikat evrakından, Bahtiyarın daha evvel Esma adında bir kadını da til- sım yapmak bahanesile kandınp eş yasını çaldığı ve üç Ilrasını dolandır- dığı anlaşıldı. Suçun mahiyetine nazaran mahke- me Bahtiyar hakkında tevkif kararı vererek. kendisini Tevkifhaneye gön- , derdi ve şahidlerin celbi için muha- keme başka güne bırakıldı. 30 ağustosla resmi küşadı yapıla- €3 kolun yeni Esnaf hastanesi için bir" hazırlanmıştır. Bu ta- tasdik için Ankaraya ktir. TTalimatnamenin bitinei maddesin- de bütün esnaf ile ailelerinin gerek bete bilhasın ehemmiyet verilmiştir. ma har 2 e e para, aldığı görülenler derhal tardedileceklerdir. dan x » > m sekiz &y hapsi- Yeni ortamektepler Sarıyerde dün tedkikat yapıldı Önümüzdeki ders yılı başında Sarı- yerde bir ortamektep açılacağını yaz- mıştık. Maarif müdür muavinlerin- den B. Rüştü, refağatinde Maarif mü- fettişleri olduğu halde dün Sarıyere gitmiş ve mektep ittihaz edilmek üze- re bulunan Binayı gezmiştir. Bu bina, münasip görüldüğü takdirde derhal mektep olarak ittihaz edilecektir. diğer semtlerinde yeniden açılacak olan ortamektepler için icap eden ye- ni binaların bulunmak İk ee Çöpçüler, mahalle aralarındaki ev- lerden saat dokuz buçuk ile on ara- görülmektedir. müddet kalan çöplerin fena kokular neşrettiği ve sıhhati bozmağa âmil olacağı, ayni zamanda çöp arabaları- nin da seyrüseferi geciktirdiği an- aşılmıştır. Yapılan tebliğeta göre, göpçüler, evlerden daha erken çöp toplamağa başlıyacaklar ve işlerini nihayet saat dokuz buçuğa kadar İK- mal edeceklerdir. Bu mesleklerden bir kaçını sayalım : Paratöner kadın, şikâyetçi müşterilere karşı azar işitmeğe memurdur, modaya uygun ve herkeste bulunmıyan isim bulmak da kârlı za müstahdemlerinden biri yanlış bir iş yaptığı zaman bundan doğan neti- celere karşı gelmek için hemen kadın paratoner çağrılıyor. Meselâ bir kadın, satış mağazasın- dan bir bluz satın alıyor. Eve gönde- rilmesini emrederek gidiyor. Evde gö- rüyor ki intihab ettiği biuz kırmızı ol- duğu halde sarısı gönderilmiş ve bü- yüklük numarası 42 olacak yer. de 46 numaralısı verilmiş. Bunun üze- rine müşteri kadın götürülen bluzu alarak şikâyet için mağazaya gidiyor. Müdürün yanına çıkıyor ve meseleyi ona anlatıyor. Müdür tabi! koskoca mağazanın içinde hengi satıcı memu- run bu kusuru isicdiğini derhal anlı. yamâz. Onun için matmazel Jetlerso- nu çağırıyor. Zavallı Mis Jefferson korkusundan ttreyerek müdürün odasına giriyor. Müdür yapılan ha- tâyı ona anlatıyor, kırmızı yerine s0- ri ve 42 yerine 46 boyluk bir bluz gön- derilmiş olmasından dolayı Mis Jeffer- sonü fena halde çatıyor. Vazifesi bu gibi ahvalde süküt ederek titremek olan ve bu rolünü ustalıklı bir suret- te oynamak sayesinde bol maaş alan Mis Jefferson kekeliyerek mazeret bo- yan ediyor ve titreyerek müdürün oda» sından çıkıp gidiyor. Müşteri kadın kızın bu haline aci- yarak süküt ediyor ve hele direktör: aBayan, size 42 numara değil, bu vü- cudünüzle 40 numara bile büyük ge- lir!» diyince kadın büsbütün yelken- leri suya indirerek kırmızı bluzu alıp gidiyor. İşte Amerikada şikâyetçi çektiğimizi hepimiz biliriz. Bazı aile- ler çocuk doğmadan evvel bir sürü isim bulurlar ve sonra bunların için- den çıkamıyarak büsbütün müşkül mevkide kalırlar, Çünkü aradıkları isim modaya tâbi herkeste görülmi- yen bir isim olmalıdır. Onun için isim bulma hususunda bir müşavire ihtiyaç hasıl olduğunda hiç şüphe yoktur. Öyle bir müşavir ki - hangi muvaffakıyet kazanmıştır. Her taraf- tan kendisine yüzlerce, binlerce mü- racaatler yapılmağa başlamış, tabii biraz sonru Mis Rogersin rakibleri meydana çıkmıştır. Onun için Ameri- kada şimdi yegâne isim veren kadın, Mis Rogers değildir. bir meslektir, başı çok Amerikada vü- cudde hissedilen 1x ların dolgun bir maaşla istihdam edil- mek üzere bir adrese müracaat etme. leri bildiriliyordu. Bu İlân üzerine bir çok talibler çık- tı. İlânı yapan bir hastane idi. Bu has- tane yeni bir baş ağrısı ilâcını tecrübe etmek istiyordu. Bunun için yanım düzüne hastaya ihtiyaç vardı. Müra- cnatler tasnif edildi ve en şiddetli baş ağrısından muztarib olanlar ayrılarak yüksek maaşla hastaneye alındı. Bun- lara yiyecek, içecekten maada ayda ellişer dolar veriliyordu. Kadınlar ye» ni mesleklerinden çök memnundular. Yalnız baş ağrısının çabuk geçmesin. den korkuyorlar. Çünkü baş ağna geçer geçmez maaşın da kesileceğini biliyorlar. Kadınlar şimdiye kadar erkeklerin yaplıkları vazifelerin her türlüsünü üzerlerine almaklan çekinmediler. Yalnız onlara bugüne kadar bir gemi testim edildiği görülmemişti. Son za- manlarda bunu da Amerikada görs dük. Amerikadaki beynelmilel kadın- lar hukuku cemiyetinin memnuni- yetle kaydettiğine göre bayan Jenny Crocker isminde bir kadın Ruth Mar- tin adındaki bir Amerikan vapuruna kaptan olmuştur. Mürettebatlâ kap- tan arasmdaki münasebatın ne şekil alacağını biraz beklemek lâzım geli. yor. Vapurun yalnız dümencisi kadın kaptanın ince sesile verdiği kuman- dalara alışmış görünüyor. Bunun da sebebi dümencinin bayan kaptanla uzun şenelerdenberi evli bulunması- dır. Çırağan sahilinde bir cesed bulundu Meçhul cesedin belden aşağı kısmı yoktur Dün gece yamsı Beşiktaşta eski Çırağan sarayı sahilinde denizde bir cesed bulunmuştur. Cesed zabıta ta- rafından sahile çıkarılarak müddei- umumiliğe malümat verilmiştir. Ad- liye doktoru B. Enver Karan dün sa- bah cesedi muayene etmiştir. Cesed, baş; iki kol ve bir gövdeden ibarettir. Vücudün belden aşağı kısım yoktur, Suda fazla kaldığı için yüzünün ve ba- şının derileri soyulmuştur. Bu suret- Te tanınamıyacak bir hale gelmiştir. Vücudün aşağı kısmı da olmadığın- dan, bunun erkek veya kadın oldu- gunu da tesbite imkân yoktur. Üze- * rinde sadece parça parça bir gömlek vardir. O civarda tahkikat yapılmış, birçok kimseler çağırılarak cesed gös- terilmişse de hüviyetini tesbit edeme- Muayene neticesinde cesed morg kaldırılmıştır. Morgü& hem otopsi, hem de hüviyetinin tesbi- Yapıdan yuvarlandi Fatihi oturan ve inşaat işlerinde çar şan AJI, Üsküdarda bay Refiğin ya- pısında çalışıken duvardan düş- müş, muhtelif yerlerinden tehlikeli su- İnsafsız bir sürücü Yürümemekte ısrar eden zavallı beygirin karnına bıçak saplıyarak öldürdü Zabıta, şimdiye kadar şekli itibarile misline rasgelinmiyen bir vakanın tahkikatına el koymuştur. Fatihte Kırıktulumbada bir kahve- de yalıp kalkmakta olan on altı yaş- larında Mehmed isminde bir genç, ara- ba sürücülüğü yapmaktadır. Mehmed, hali hazırda, Yenikapı odun iskele- sinde B. Osmanın yük arabaların. dan birinde çalışmakta ve odun nak- Jetmektedir, Dün Yenikapıdaki odun depoların- dan birine gelen bir müşteri üç çeki odun almış, bu odunları Mehmedin arabasına yükletmiş, gideceği evin ad- resini bırakarak gitmiştir. Mehmed, arabaya atlamış, Aksara- ya kadar bir'müddet yol aldıktan son- Tâ beygirlerden biri durmuştur. Meh- med, beygiri harekete getirmek üzere müteaddid kamçı darbeleri yerleştir- miş, fakat hayvanı yerinden kımıl- 'Tedkiklere ilk önce başlamış olan Maliye Vekâleti Varidat umum müdü- dürü B. İsmail Hakkı ile Tedkik heye- ti âzasından B. Zeki çalışmalarını bir iki güne kadar bitirip tedkiklerine devam etmek üzere memleketin diğer bazı yerlerine gideceklerdir. Diğer taraftan bugtin Ticaret oda- sında Sanayi umum müdürü B. Reşa- dın riyasetinde marangozlar ve doku- macıların iştirakile bir toplantı yapı- lâcak, Muamele vergisi meselesi, üze- rinde konuşulacaklır. Marangozlar datmak kabil olamamıştır. Mehmed, bu şekilde yarım saatten fazla bir zaman uğraşmış, fakat ara- bayı ierletmek imkânını bulamamıs- tır, Bu hâle çok sinirlenen sürücü, bit aralık arabadaki büyük bir bıçağı ala- rak, yürümemekte inad eden beygi- rin karnına saplamış ve hayvanı oldu- ğu yere yıkıp bırakmıştır, Hırsını, hayvanı bıçaklıyarak öldür- mekle tatmin eden arabacinin halini görenler, derhal zabıtayı haberdar et- mişler, gelen polis memurları araba- cı Mehmedi, karlı biçağile beraber yakalıyarak karakolu götürmüşler dir. Mehmed, karakolda hâdiseyi, yaz- dığımız şekilde anlatmışır. Zabıta, bu hırslı sürücü hakkında kanuni taki. bata başlamıştır. İş yerlerinde sıhhat * - - : İş dairesi reis muavini B. Kemaled- din Apak dün Ankaradan şehrimize İş yerlerinde tatbik edilecek olan Esnaf cemiyetleri Esnaf cemiyetlerinin bilfül Partiye bağlanmaları hakkında verilen karan lar esnafi çok memnun etmiştir. Ce- miyetlerin Partiye bağlanmaları bir- çok bakımlardan esnaf için faydalı olacaktır. Esnaf cemiyetleri umumi heyetleri toplanarak Partiye bağlanma kararır nı tasdik edeceklerdir, Ka ver iy m vi me EA ŞE e emaili a Yi