22 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Almanlar amiral Hortinin Almanyaya seyahatine, Çe - koslovakya aleyhinde bir hareket mahiyeti veriyorlar. ie 20 — No, 7130 — Fiati her yerde 5 eki si PAZARTESİ 22 Ağustos 1938 Japonlar bir Sovyat va- purunun tayfalarına işkence yaptılar. Rusya bu hâdiseyi şiddetle protesto etti -— Başvekil B B. Celal Ba yar bugün şehrimizde Dün gece saat birde Savarona yatile Bandında hareket etti Izmir 21 (Akşam) — Başvekil B, Celâl. Bayar, bugün saat 10,30 da hu- BUsi #renle Basmahane İstasyonün- dah Manisâya hareket eylemiş, büyük merasimle teşyi edilmiştir. İstasyo- nun içi ve dışı binlerce halk ile dol- Müştu. Başvekil, Atatürk konağından otomobille istosyona geldiği zaman halk “Kendisini coşkun tezahüratia alkışlamıştır. Başvekil, halkin bü te #ahürlerinden çok mütehassis ol- MUŞ ve — Nastlsnız? diye hatırlarını sor- Müuştur. Halk, hep bir ağızdan: — Yaşa, varol, mukabelesinde bü- kunmuştur. Başvekil; selâm vaziyetinde duran Asker, jandarma ve polisleri de; (Devamı 2 inci sahifede) Başvekil B. Celâl Bayar, İzmirde kendisini istikbal eden zatlaria görüşürken Tepebaşı civarı büyük bir yangın tehlikesi atlattı Ünyon Fransez Cemiyeti binası binası kısmen yandıktan sonra yangın söndürüldü Binanın dördüncü katında bulunan tiyatro salonu tamamile yandı. Binada dün öğleden sonra da yangın başlangıcı görülmüş, fakat hademeler itfaiyeye haber vermeden söndürmüşler Dün akşam saat 19,20 de Beyoğlu Halkevi © binasi- Mun karşısında bulunan «Fransız Cemiyeti Hayri- Yesi» binasından yangın Şıkmıştır. Ateş, İstanbul Ve Beyoğlu itfaiye grup- inin müşterek çalışma» mâ rağmen iki buçuk saat devam etmiş ve Te- bebaşı civarı halkı müt- heyecan geçirmiştir. Yangının, binanın ça- Rdan çıkması ve yağlı Yalı olduğu için birkaç a içinde büyümesi İttâiyenin © çalışmasını Büçleştirmiştir. - Çatının ay ihtimali karşı Sa binanın içine giri- lememiş ve dışardan su £ ekle yangının sön- irillmesine çalışılmıştır, Geniş tertibat ie eşin, yanan binaya bitişik apartımanlarla ön Ve arka kısımdaki binaları tehdid ettiği görülerek ge- m tertibat alınmasına lüzum görül- Müştür. Bir taraftan Tünel önündeki mel pasajı) içinden uzstılan hor- Yangın esnasında gece alınan bir enstantane mahalline yakın Aâpartımanlardan birinin üst katına tumlar. yangın (Devamı 7 inci sahifede) Niğde civarını seller bastı, iki ölü var Hasarat ehemmiyetlidir. Elektrik santralına su doldu, şehir karanlık içinde kaldı Niğde 21 (A.A.) — Dün saat 16 da k şiddetli bir surette başlıyan yağ- Mutu müteakip yakın dağlara düşen Won hasıl olan seller şehrin şark M.. . tamamen istilâ ve demiryo- | lunu kisinen tahrii etmiş ve elektrik santralı ile mezbahaya su dolmuş ve şehir karanlıkta kalmıştır. Sel, henüz kaldırılamıyan harmanlarla (Devamı 7 inci sahifede) Alman Iktisad Nazırı geliyor Eylülün on in beşinde Balkan | memleketlerini ve Ankarayı Ar edecek & N Berlin 21 (A, a) İktisâd i Nazırı eylülün i ikinci oonbeşin- 3 de ezcümle Ma- caristan, Yugos- lavya, Bulgaris. tan, 'Yunanis- tan ve Türkiye- yi ziyaret ede- cektir. (AKŞAM: AL B. Walther Funk (Oman İklisad Na. zırı Walther Funktur, kendisi 15 kâ- nunusani 1938 tarihinde doktor Şah- tın yerine Alman İktisad Nazırlığına tayin edilmiştir.) Bayan Sabiha Gökçen Ankaraya döndü Evvelki gün tayyaresile Ankara. dan şehrimize gelen bayan Sabiha Gökçen dün saat 14 te Ankaraya av- det etmiş ve Yeşilköy istasyonunda hararetle uğurlanmıştır. — ——— ——————— Dikkatleri: ————————— Geceleyin nakliyat Kadkköyünden İstanbula gece geç vakit nakliyat yapılması düşünülü- yormuş. Bu tasavvur behemehal küv- veden füle çıkarılmalı. Adalardan da, Boğazdan da, şehrin diğer uzak ve yakın. yerlerinden de » velev en küçük vasıtalarla « birer, ikişer saat arayla nakliyat olmalı... Bir şehrin hayatı bütün gece - hatt ekseriya yatsıdan itibaren - duramaz. Gece işçileri var, eğlenmek, gezmek istiyenler var. Dahili turizm davasına giriştik. — Pek az yolcu zuhur ediyor... — Tahrik edilen o vasıtd başlı ba- şına ziyan etse bile, umumi hizmet düşünülerek ve şehrin itiyadını de- | öiştirmek siyaseti göz önünde tufula- rak mutlaka şehrimiz geceleri nakli- | yesiz kalmamalıdır. PAZARTESİ KONUŞMALARI Oskar Vayld ve Biz Yazan: Hasan - Âli YÜCEL Altıncı sahifemizde Telefon: Başmuharrir: 20665 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Küçük itilâf konferansı acar meselesile meşgul Macar hükümeti silâhlanmak ve Macar eka- liyetleri için teminat verilmek şartile küçük itilâfla ademi tecavüz balenli akdedecek Solda B. Stoyndinoriç, ortada B. Bled 21 — Küçük iti konferan- si bugün müzakerelerine başlıyor. Yugoslavya Başvekil ve Hariciye Na- Zzırı B. Stoyadinoviç, Rumen Hariciye Antakya 21 (A.A.) — Halk partisi- nin Türk cemaati mebus namzetlerini tesbit için yaptığı bir toplantıda Tür- kiye fevkalâde murahhası Cevad Açık- alın da hazır bulunmuştur, Fevkalâ- de murahhasın kısa bir hitabesini müteakip aşağıdaki beyanname h&- zırlanmıştır: Hataylılar, Hatay çileli günlerini bitirmiş, mesud ve müreffeh bir istikbal yoluna gir- miş bulunmaktadır. Hatay devleti ve Hatay hükümeti ve Hataylıların yes güne mümessili Hatay mebusan mec- Krotta, sağ- da B. Komnen Nazırı B. Komnen ve Çekoslovakya Haritiye Nazırı B. Krofta buraya ge mişlerdir. (Devam: 7 inci sahifede) Hatay mebuslarının isimleri ilân edildi Mebuslar bugün toplanarak Hatay Mecli- sinin açılma gününü tayin edecekler Hatay, çileli günleri bitirmiş, müreffeh ibir istikbal yoluna girmiş bulunmaktadır lisi yakın günler içinde tarihi vazile- sine başlıyacaktır, Türkiye hüküme- tinin Hatayın istiklâli için yirmi Se- nedenberi devam eden gayret ve feda- kârlıklarına, Fransa Cümhuriyeti dos« tane bir mukabelede bulunuyor. Tür. kiye ve Fransa devletlerinin anlaşması bu anlaşmayı daha ileriye götürerek bü mesud neticeyi daha ziyade inkişaf ettireceğine ümidimiz büyüktür. Bu vesile ile Fransa Cümhuriyeti hükümetine ve onun buradaki mü- messiline arzı şükran etmeyi vazife (Devamı 7 inci sahifede) Pansiyon sahibi — Ya tablolarınızı ortadan kaldırın, ya evimden çıkın!.. Çocuklarım sakatlanacak!