22 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

22 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Yarımkan İngiliz atları yarışa çıkmadan evvel - Tribünde yarışları seyredenlerden bir kısım - Haliskan İngiliz atlarına mahsus yarıştan bir enstantane stanbul yüzme şampiyon- luğunu Beykoz kazandı Dünkü at yarışları çok güzel oldu / Bu sene Ankarada Atatürk koşusunu kazanan Romans ilk olarak geçildi Dün, Yüksek yarış ve islah encü- meni tarafından tertip edilen at ya- rışlarının beşincisi Veliefendi koşu yerinde yapıldı. Koşulara, gün geçtikçe fazlalaş- makia olan rağbet dolayısiyle yarış yeri hıncahınç kalabalıktı. Müşterek | bahiste dönen para şimdiye kadar | oynanan miktarları geçmektedir, Ge- | lecek hafta yapılacak olan altıncı, yani son hafta yarışlarında İstanbul için rekor denecek bir kalabalık ola» cağı tahmin edilmektedir. Koşuları saat tam on beşte baş- landı. Birinci koşu: Üç ve daha yukarı yaştaki haliskan İngiliz at ve kısrakla- ra mahsus satış koşusu idi. Mesafe 1400 metre, ikramiyesi 255 lira idi. Bu koşuya Tomru, Zavada, Parista ve Spring Board isimlerinde dört ha- Tiskan iştirak etli. Bay Asım Çırpanın 'Tomrusu fevkalâde güzel bir koşu ya- parak birinciliği kazandı. Spring Bo- ard İkinci, Zavada üçüncü oldu. Müşterek bahis: Ganyan 155, plâse 110 ve 130 kuruş verdi, İkinci koşu: Üç yaşındaki yarım- kan ve haliskan Arap taylara mah- suslu. İkramiyesi 255 lira, mesafesi 1600 metre idi. Bu koşuda beş tay koştu, Şimdiye kadar yaptıkları ko- şulara göre Çelenk ve Ferruh isimle- rindeki taylar koşunun favorisi adde- diliyordu. Yalnız, dün de ; yazdığım gibi Binnaz ismindeki tayın hafta içindeki idmanları rakipleri için teh- likeli olabfleceğini göstermişti. Fakat on beş gün evvel ancak üçüncü gelen bu tay autsider telâkki ediliyordu. Bay Mustafa Turgudun sahip oldu- gu bu kısrak tay idmanındaki gibi güzel koşarak (birinciliği kazandı. Ferruh ikinci, Çelenk üçüncü oldu. Müşterek bahis: Ganyan 370, plâse 200 ve 100 kuruş verdi. Üçüncü koşu: Dört ve daha yuka- rı yaştaki yanmkan İngiliz at ve kıs- raklara mahsus handikaptı. Mesa- di 2600 metre, ikramiyesi 255 lira Bu koşuda yedi yarımkan koştu. Bunların arasından Olgo, Mavzika ve Mahmureyi koşunun favorileri olarak göstermiştim. Rakiplerinden daha hafif kilo ile koğan bay Mehmed | Çelebinin Olgusu son dört yüz metre | içinde yaptığı kuvvetli bir hücumla rakiplerini geçerek birinciliği kazan- dı. Bu koşuda en ağır siklet ile koşan Cöylân ümidin hilâfına olarak ikinci, * Mavzikr üçüncü oldu. Müşterek bahis: Ganyan 475, plase sırasile 145 - 225 ve 100 kuruş verdi. Dördüncü koşu: Üç ve daha yukarı yaştaki yerli haliskan İngiliz at ve kısraklara mahsustu. Mesafesi 2000 metre, ikramiyesi 470 lira idi. Bu koşuda şimdiye kadar kendi ya- #ndaki rakipleri arasında hiç geçile- wiyen bay Said Halimin Romans İs- i maktan uzaktı Bu güzel at ayni mindeki kısrağı kendisinden yaşlı at- larla koşacağı için netice çok merak- la bekleniyordu. Romans bütün ka- lalığı dolayısiyle daha koşunun baş- langıcında rakiplerinin önünden ka- çıyor ve yakalanmadan koşuyu biti- riyordu. Üç yaşlılar arasında ayni çabukluğu yapan başka bir tay olma- dığından Romans için bir tehlike mel- huz değildi. Fakat dün memleketi- mizde yetişen haliskan İngiliz atla- | rının en kuvvetlisi olduğuna hiç şüp- he olmıyan Tomru, Romansın starit- ta kaçmasına fırsat vermedi ve hattâ kendisi önden kaçtı. Romansın bir iki hücumu Tomru için tehlikeli ol- günde ikincil koşusunu da hiç geçil- miyen bir kısrağı da geçerek kazandı. Romans ikinci, Baylan üçüncü oldu. Müşterek bahis: Ganyan 600, plase 150 ve 100 kuruş verdi. Beşinci koşu: Dört ve daha yukarı yaştaki haliskan Arap at ve kısrak- Macar güresçilerinin bu akşamki maçı Dün gelen Macarlar bu akşam Türk güreşçilerile güre- şecekler İstanbul festival komitesinin ter- tib ettiği güreş müsabakalarına iş tirak edecek Macar güreşçileri dün sabahki konvanisyonelle saat 10,22 de şehrimize gelmişlerdir. Macar güreşçileri ii kişiden mü- rTekkebdir. Türk güreşçileri dün sa bah Sirkeci istasyonunda misafir ar- kadaşlarını karşılamışlardır. Müsabakalara bu ukşam Taksim- de başlanacaklır. Müsabakalara İs- tanbuldaki güreşçilerden başka An- | karadan gelen güreşçiler de iştirak edeceklerdir. İ Alman teniscileri Amerikadan geri çağrıldılar Bruklin 21 (A-A.) — Davis kupa- sına iştirak eden Alman ekipi kaptanı | Uhi, Almanya tenis federasyonundan, mağlüp oyuncuları istirahat etmek üzere Almanyaya davet eden bir tel- graf aldığını bildirmiştir. Henkel ve Von Metaksa, Amerika- daki bir çok şampiyona maçlarına iş- tirak edeceklerdi, İsviçre otomobil yarışlarında bir kaza Bren 21 (A.A.) Yarın Brende yapılacak olan büyük İsviçre otomo- mil mükâfatı müsabakalarından €y- wlan ve İsviçreli rışçılara tahsis eğilen otomobil yarışı ASIN da ölümle neticelenen bir kaza ol- muştur, Musabıklardan Zurihli Hans Guebelcin tribüne çarparak aldığı yaraların tesirile ölmüştür. “ a iü ! lara mahsustu. Mesafesi 3500 metre, ikramiyesi 320 lira idi. Bu koşuda Ünlü, Can, Bahtiyar ve 'Alderviş isimlerinde dört haliskan Arap at ve kısrağı koştu, Koşunun başlangıcında çok iyi vaziyette giden Bahtiyar viraj üzerindeki parmaklı- ğa çarparak yaralandı ve bu yüzden geri kaldı. Bay Fehmi Vüralın Alder- vişi cokey Davudun çok güzel binişi sayesinde az bir ara ile Ünlüyü geçe» rek birinciliği kazandı. Mesafe atı ol- mıyan Ünlü güzel bir bekleme koşu- su yapmış olsaydı netice değişebilirdi, Müşterek bahis: Ganyan 330, plase 140 ve 105 kuruş verdi. Üçüncü ve beşinci koşular arâsında olan çifte bahsi tutturanlar bir liralarına mus kabil 54 lira kazandılar. İkili bahis beşinci koşuda idi, Burada da Alder- viş - Ünlü çifti bir liraya mukabil | altı buçuk lira verdi. A. Ala Istanbul yelken şampi - yonluğunu Bürhan kazandı İstanbul yelken birinciliği olim piyad rotası üzerinden Ye üç müsa- baka olarak Modada icra edilmiştir. Bu yarışların birincisi cumartesi Ü öğleden sonra yapılmış ve bi- rinciliği büyük bir farkla Bürhan (G, 8.) kazanmıştır. Bürhandan on üç dakika sonra gelen Melih (Sümer Spor) ikinci olmuş, üçüncülüğü Şe- ref (F. B.) kazanmıştır. Bu yarışta hava çok sertti. Bazı tekneler sn alarak yarışı terketmek mecburiyetinde kalmışlardır. Bu me- yanda Bürhana kuvvetli rakib ola» rak görülen Sümetspordan Feyyaz ikinci vaziyette iken yarışı terkef- miştir. Bu #ırada Bürhan, Feyyazdan beş yüz metre ileride idi. Pazar günü sabahleyin yapılan ikinci müsabakada gene Bürhan bü- yük bir farkla birinciliği (almıştır. İkinciliği Şeref kazanmıştır. Birinci ile ikinci arasındaki fark dokuz da kika idi, a Öğleden sonra yapılan üçüncü ya- rışı gene Bürhan kazanmıştır. İkinci de Şeref olmuştur. Umumi tasnitte Bürhan (G. 8) İstanbul yelken © şampiyonu olmuş, Şeret (F. B.) ikinciliği kazanmıştır. Bürhan, Belediye festival komite- sinin koymus olduğu yelken kupasi- ni da almıştır. Kendisine önümüzde» ki 'Türkiye birincilikleri için muvaf- fakıyetler dileriz, DENİZ İnegöl İdmanyurdu İstan- bulsporu yendi İnegöl 21 (Akşam) — Buraya ge- len İstanbulspor klübü oyuncuları ile İnegöl İdmanyurdu Sporcuları bu- gün binlerce seyirci önünde zevkli bir maç yaptılar, Çok güzel oynıyan İdmanyurdu i e karşı dört sayı ile İstanbulspor takımını yendi, Küçükler arasında yapılan müsaba- kalarda Galatasaray birinci oldu Mi Xüzme yarışlarını seyredenler - Müsabakalara iştirak edenlerden bir grup Moda yüzme havuzunda cumartesi günü başlıyan 1938 İstanbul yüzme birinciliği dün yapılan müsabakalar- la mihayellenmiştir. Büyükler ara- sında yapnlan müsabakaların netice- leri şunlardır: 200 metre serbes: 1 — Mahmud (G. 8.) 2 — Halli (G.8.) 3 — Vedad (Beykoz) 4 — Ali (Beykoz ) 5 — İskender (Beykoz) 100 melre sırtüstü: 1 — Bülend (Beykoz) 2 — Şamil (G6. 8) 3 — Puad (Bevkez) 4 — Niko (Beykoz) 5 — Saffan (Beykoz) 1500 metre serbes: 1 — Halil (G.S) 2 — Fuad (Beykoz) 3 — Ali (Beykoz) 4 — İskender (Beykoz) Türk bayrak yarışı: 1 — Beykoz (Bülend, İsmail, Vedad) 5,51 dakika, 2 — Galatasaray (Mahmud, Or- han, Şamil) 6,34 dakika. Küçükler arasında yapılan müsa- bakalarm neticeleri şunlardır: 200 metre serbes: 1 — İbrahim (Beykoz) 2,48,2 dakika 2 — Mustafa (Galatasaray) 2574 > 3 — Kemal (Galatasaray) 258 » 4 — Mehmed (Galatasaray) 235 dakika 235,1 2313 > > 125 dakika 1252 » 129 > 23,27 dakika 25,38,4 7 » dakika i | ! İ İ 5 — Serkis (Beykoz) 200 mire kurbağalama" 1 — Musa (Beykoz) 3,23 dakika 2 — Hikmet (Beşiktaş) 3331 >» 3 — Bfdal (Galatasaray) 3,33,2 4 — Kemal (Beşiktaş) 5 — Ziya (Beşiktaş) 6 — İstavro (Galatasaray) 4>100 bayrak yarışı: 1 — Galatasaray (Mustafa, Kemal, K. Kemal, Mehmed) 5,9 dakika, © 2 — Beykoz (Artin, Serkis, İbrâ- him, Kemal) 5,25,2 dakika, 3 — Beşiktaş (Alâaddin, Adnan, Hikmet) 5,44 dakika. Yarışların neticesinde yapılan tas- nifte büyükler arasındaki müsaba- kalârda 155 puanla Beykoz birinci, 1 puanla Galatasaray ikinci gel- miştir. Küçükler arasında yapılan tasnif- te ise İli puanla Galatasaray birin- ci, 102 puanla Beykoz ikinci, 44 pu- anla Beşiktaş üçüncü olmuşlardır. Bu müsabakalarda birinciden al- tıncıya kadar puan verilmiştir. Kü- rek şampiyonasından evvel, yüzme müsabakalarında birinci gelen Bey“ kozluları deniz sporlarında göstermiş oldukları (o muvaffakıyetten dolayi tebrik etmek bir vazifedir. Bu müsö bakaların tenkidini ayrıca yapacağı” ğır. ! > Sedad,