23 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

23 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

EŞ AE yal eme flimi zaribmçyönlm YA Haftanın notları ADİL GİRAY Açık oyunculari Rebii, Bülend, Eşret, Salâhaddin © Bizim bir oyun sistemimiz var mi7, Pazar günü Taksim sitadında bir kaç futbol müsabakası gördük. Gör düğümüz takımları, kazanan, kaybe- denleri, takdir veya tenkid edecek değiliz. Yalnız oyunlarını seyrettiği- miz takımlarda en çok işe yarayan oyuncuların âçıklar olduğunu not et- tiğimizi yazacağız. Pazar günü şu oyuncuları sahada gördük: — Rebii: Güneşin solaçığı, — Ertuğrul: Anadoluhisarın sol AÇIĞI, — Bülend: Galatasarayın solaçığı, — Sabri: Galatasarayın sağaçığı, — Diran: Şişli takımının solaçığı. Bu sene başlangıç ve idman maç- larında gördüğümüz bu oyuncuların çoğu geçen sene sivrilmiş futbol culardı. Bazı usta futbolcularımızı göz önünde bulundursak bunların da açık oyniyan oyuncular olduğu meydana çikâr. Birkaç misal; Fikret: Fenerbahçe solaçığı, Necdet; Galatasaray sağaçığı, Salâhaddin: Güneş sağaçığı, Eşref: Beşiktaş solaçığı, Niyazi: Fenerbahçe sağaçığı, Hayati: Beşiktaş sağaçığı ilh... Bu listeye ilâve edebileceğimiz da- ha bir çok iyi futbolcularımız vardır. Açıklarla oyun tarzı suiistimal eğil- memek Şartile en çabuk netice veren sistemdir. MUH küme maçlarında Güneşin göllerinde iki açık Salâhad- din ve Rebiinin büyük hisseleri var- dır, Fenerbahçe akıncıları ekseriyet- le sağ ve solaçık Niyazi ve Fikret ile oynarlar ve muvaffak olurlar. Beşik- taş takımının en tehlikeli ve netice veren akınları soldan Eşref vasıta- sile yaptıkları inişlerdir. Galatasaray muhacim hattını yıl dırım süratile ileri fırlatan sağaçık Necdet ve solaçık Bülenddir. Bu mi- sallerden de anlaşılıyor ki bizim son senelerde en fazla parlıyan oyuncu larımız açık oyniyan muhacimleri- mizdir. © Bize öyle geliyor ki, bilerek veya bilmiyerek her takım kendini açık- larla oynamak sistemine kaptırmıştır. Zaten bugün için müsbet nötice veren sistem de budur. 400 metre rekoru Geçen sene Melih Bükreşteki Bal. kan oyunlarında 409 metre koşuda ikinci olmuş ve beynelmilel kıymeti olan bir rekor da yapmıştı. O zaman hepimiz (Melih) in yaptığı bu reko- run kolay kolay kırılmıyacağını zan- netmiştik, Fakat (O Belgraddaki oyunlarda (Gören) 400 metrede birinci oldu. Hem de (Melih) in rekorundan da- ha iyi derece yaptı. (Melih) in yaptığı rekorun kiyme- tini azaltmıyarak diyebiliriz ki bü- tün nazarlar yeni rekora çevrilmiştir, (Melih) in rekoru 49,9 saniye idi. (Gören) bu rekoru 49,4 saniye ola- Tak büsbütün sağlamlaştırdı. Şimdi aklımıza gene ayni sual geliyor, (Melih) ve (Gören) den sonra onlardan daha iyi derece yapacak atletimizi ne zaman alkışlıyacağız? 'Bekliyelim... i X4.>* Mikrop!... z Stadyormda bir maç seyrediyoruz. Müsabakanın seyircilerinde heyecan son haddini bulmuş. Bağıran, çağı- ran, haykıran. Hattâ küfreden... Bir aralık yanımızdaki avaz, avaz bağı- rıyor: — Yaşa Mikeop!... Varol Mikrop!... ması için neden bu kadar haykırı- yordu. Sonra anladık. Takımlardan (Obirinde ooynıyan oyuncuların birine (Mikrop) ismi verilmiş, (Mikrop) oyuncu topa vurdukça, çalem yaptıkça, şüt attıkça onu tu- tanlar, taraftarları hep bir ağızdan: — Yaşaaa . Mikrop. diye bağırı- yorlardı. Bir spor meydanında Mikrobun bu kadar teşvik ve teşci görmesi hoş birşey değil amma maçın o heye- canlı zamanlarında kime derdinizi dinletebilirsiniz İngilterede son zamanlarda fut- bolcuların diş muayeneleri mecburi olmuştur. Klübe girecek ve futbolcu olmağa namzed bir gencin bir diş dokturundan dişlerinin sağlam oldu- ğünu bildiren raporu olması lâzım- dır. Buna sebeb şudur: Dişleri sağlam olmıyan bir gencin midesi de vazifesini lâyikıyle göre- mez, Midesi sağlam olmıyan bir insanın iyi sporcu olması mürakün değildir, Bir sporcu iyi çiğnemeli, kuvvetli ye. meli, iyi hazmetmeli; bunlar şarttır. Bu şartların esasları da sağlam dişlere malik olmaktır. Bir atletimiz Yunanistana ” davet edildi Önümüzdeki ayın ikisinde Atina- da yapılacak olan Macaristan - Yuna- nistan atletizm müsabakalarına son Balkan oyunlarında 400 metrede bi- rincilik kazanan Türk atleti Gören resmen davet edilmiştir. Atletizm federasyonu reisi bu da- veti memnuniyetle kabul ettiğini bil- dirmekle beraber, vaziyet! bir kere de Türk Spor Kurumundan sormuştur, Oradan gelecek cevaba göre, Gören'in Yunanistana gidip gitmiyeceği belli olacaktır. Yunan federasyonu, aynca Gö- rTen'in mensup bulunduğu Güneş klü- şpüne de müracaat pe 2/10/1938 Anadoluhisar — Fener Yılmaz Beylerbeyi — Anadolu Kasımpaşa — Gulata Gençler 9/10/1938 Buğaziçispor — Eyüp Ortaköy — Altınordu Karagümrük — Davutpaj& 16/10/1938 Karagümrük — Anadolu Anadoluhisarı — Davutpaşa Kasımpaşa — Eyüp 23/10/1918 Ortaköy — Galata Gençler Beylerbeyi — Fener Yılmaz Boğuziçispor — Altınordu Ikinci küme lig maçları Müsabakalar 2 tegrinievvelde başlıyor İstanbul futbol ajanlığı tarafından ikinci küme Klüpler arasında tertip edilen lig maçlarının fikstürünü tanzim etmek içindün #kşam mıntaka merkezinde klüp murâhhaslarının iştirakile bir toplantı yapılmış ve 1938 - 1939 senesi lig maçları programı hazırlanmıştır. Süleymaniye klübünün yeni yaptırdığı stadda iki devre olarak oynana- cak olan bu maçlar 2 leşrinievvelde başlıyacak 15 şubatta nihayetlenecek- tir. Müsabakalara Anadolu, Eyüp, Anadoluhisar, Feneryılmaz, Beylerbeyi, Galatagençler, Ortaköy, Altınordu, Karagümrük, Kasımpaşa, Davudpaşa, Boğaziçispor olmak üzere 12 klüb iştirak etmektedir. İkinci küme klüpleri arasında tanzim edilen fikstür aşağıdadır. AKŞAM. Klüplerimize bu seneki maçlarda muvaffakıyet diler, Romanya şampiyonu gelmiyor Romanya futbol şampiyonu olan Ripensiya takımının, Fenerbahçe ve Güneş klüplerile iki maç yapmak üze- re bu hafta şehrimize geleceğini ey- velee bildirmişlik, Son dakikada haber aldığımıza gö- re, kendilerine teklif edilen üçüncü bir mçı kabul etmiyen Rumenlerin şehri- mize getirtilmesinden vazgeçilmiştir, Bu vaziyet karşısında cumartesi ve pazar günleri yapılacak ecnebi maç- ları akim kalmıştır... Gazeteciler Süleymaniye ile yorlar Bu pazar günü Süleymaniye klübü- nün meydana getirdiği sahanın kü- şad resmi münasebetile, Gazeteciler takımı ile Süleymaniye mütekaitleri karşılaşacaklardır. Teşekkülündenberi yaptığı mütead- did karşılaşmaları hep galibiyetle bi- tiren Matbuat takımırıın bu seferki karşılaşmadan da yüzünün akile çi kacağı tahmin edilmektedir. Büyük bir iddia haline giren bu karşılaşmada her iki takımın kadrosu alâkadarlar- ca gizli tutulmakta olmasına rağmen biz Malbuat takımının bu maça şöy- le bir kadro ile çıkacağını ümid et- mekteyiz: Foto Namık - Refik Osman, Ercü- mend - Osman Kavrak, Ahmed Âdem, Murad Kaya - Şazi Tezcan, Ercü- mend, Sedad, Ulvi, Besim. Yukarıda isimlerini kaydetliğimiz oyuncularla müteaddid çalışmalar yapan gâzetecilerin Süleymaniye te- kaüdleri karşısında tatbik edecekleri taktik hakkında gizli müzakereler yaptıkları ayrıca haber Süleymaniye Spor Elübü Başkanlığın. dan: Kiübümüzün 28 inel yıldönümünü kut- lama merasimi 25/0/1938 Pazar günü saat 12,30 da Vemecilerde Üniversite eczanesi kene klüp merkezinde yapacak» ye ii ak 18 de klübümüzün yeni yaptırmış olduğu Şehreminindeki stad Bu münasebetle matbuat futbol takı- miyle klübümüz müteksit futbol takımı arasında saat 1530 da bir müsabaka ve Galatasaray birinci fulbol takımile klü- bümüz birinci futbol takımı arasında saat 16,30 da bir müsabka icra edilecektir Dikkat: (Stad Şehremini Tramvsy te- vakkuf mahallinin sağında hastane cihe- tine giden parke cadde üzerinde ve tram- vay terakkuf mahalline iki dakikalık me- sefededir.) k İstanbul Anadoluyakası Atlısopr klü- bünden: «44 Eylâ! 1538 tarihinde klübü müzün Kadıköyünde Feneryolunda: Fuat paşa köşkünde kâin idare merkezinde ya- plan fevkalâde heyeti umumiye toplan- tisında. yeni heyeti Idare Intihabi müza- kere edilmiş ve heyeti idareye aşağıda isimleri yazılı zevat seçlimiştir: Relsliğe: Ata Kaya üelen, ikinci relsli- ge: Süleyman Ali Subaşloğlu, umum! kâ- tipliğe: Galip Atakul, azalığa: Seyfeddin Koranakcı, azalığa: Mormin, aza- İ saçılacaktır. Dehşen pile mer) azalığa: Necati Berker, 6/11/1938 Davutpaşa — Fener Yılmaz Boğaziçlapor — Ortaköy Eyüp — Galata Gençler 13/11/1938 Kasmpaşa — Ortaköy Anadoluhisarı — Beylerbeyi Anadolu — Davutpaşa 20/11/1938 Karagümrük — Pener Yılmaz Altınordu — Eyüp Boğaziçispor — Galata Gençleğ 71/11/1908 1 Kasımpaşa — Buğaziçispor Anadolu — Fener Yılmaz Anadoluhisarı — Kragümrük 4/12/1908 Böylerbeyi — Davutpağa Altınordu — Galata Gençler Ortaköy — Eyüp (Baş tarafı 1 nci sahifede) Prag 22 (AA) — Diğer nazırlar: Münakalât: Kameniski, bert, Nafia: Genel Kurmay reis mua- vini general Usarek, P. T. T., Dumo- vski, Ticaret: Janasek, Ziraat: Reich, İçtimai Muavenet: Horak, Adliye; Fji- nor, Temyiz mahkemesi reisi: Brno. Prag 22 (A.A) — Çekoslovakya radyosu saat 15 de neşrettiği bir hi- tabede bütün devlet toprakları üze- rinde devlet makamlarının ve emni- yet teşkilâtının vaziyete hâkim ol- duğu ve devlet otoritesinin kati su- rette muhafaza edileceği bildirilmek- te ve yalan haber neşredenlerin ha- ber verilmesi istenmektedir Radyo, Morfenbad'n yabancı un- surlar tarafından işgal edildiği hak- kındaki haberi yalanlamıştır. Kabinenin istifası kabu edildi Prag 22 (A.A.) — B, Benes, Kabi- nenin istifasını kabul etmiştir. Yeni Kabine, bugün öğleden sonra teşkil edilecektir. Prag 22 (A.A.) — B: Beneş'in sağ eli olan Prag belediye reisi B. Zenke- lin yeni Kabineyi teşkile memur edil- mesi muhtemeldir. Zannolunduğuna göre milli kahraman general Sirovy, kabineye girecektir. Südetler idareyi ellerine aldılar Berlin 22 (A.A.) — Alman istihbarat bürosu, Eger'den aldığı aşâğıdaki ha- beri neşretmektedir: Çarşamba - per- şembe gecesi ve bugün sabahleyin Sü. det Almanlar, Çek Tisanile mütekellim halkın sakin oldukları arazi hududu. na kadar olan yerlerde intizam ve asa- yiş hidematını ellerine almışlardır. Sü- det Almanlar, henüz Çek teşkilâtı ile mesai birliğine devam etmektedirler. Südet arazisindeki neşe ve sevincin tavsifi gayri kabildir. Evlerin cephe. lerinde gamali haçlı bayraklar dalga- lanmaktadır. Südetler, kurtulmalarına tekaddüm eden son saatlerde nümune teşkil ede- bilecek bir sükün ve intizam dahilinde hareket etmişlerdir. Çek jandarma ve polisleri artık he- men hemen hiç meydana çıkmamakta- dırlar. Berlin 22 (A.A.) — Alman istihba- rat bürosu Südet topraklarında, Südet Almanlarımn asayiş servisini ele aldık- Jarı hakkında verdiği haberi tashih et- mektedir. İstihbarat bürosu, Südetlerle mse- kün bütün muntakadan şimdilik yal. hiz Eger mıntakasında Südetlerin asa- Yişi temin ettiklerini tasrih etmekte. dir. Pragda bir nümayiş Prag 22 (A.A.) — Saat 7 de Prag caddelerinde nümayişler tekrar başla» mıştır, Fakat dünkü nümayişleri ya- panlar küçük burjualarla memurin ve müstahdimin iken, bu sabahki nü- mayişleri ameleler yapmışlar ve yir- mişer kişilik sıralar teşkil ederek şeh- rin merkezine doğru gitmişler, milli aziz olan Sen Venseslas'ın G&bidesi Vefatını teessürle yazdığımız İzmir mebusu mütekaid general Kâzım İnanç'ın cenazesi dün Cerrahpaşa has- tanesinden askeri merasimle kaldırıl- mış ve Edirnekapıdaki şehidliğe def- nedilmiştir. Cenazede şehrimizde bulunan me- buslar, generaller, Vali ve Belediye re- isi B. Muhiddin Üstündağ, askeri er. kân ve sair zevat Vardı. — Çekoslovakyada mühim vakalar Maarif: Su- | 23 Eylül 1938 önünden büyük bir intizam geçmişlerdir. Nümayişçilerin önünde mili üç renkli bayraklar ve «Hududlarımızı muhafaza edelim; ibaresi bulunan bir lâvha geliyordu. Halk, sükün içinde caddeyi işgal etmiştir. Ml marş ça- landığı zaman herkes sağ elinin tiç par mağını kaldırarak Cümhuriyete sada- kat yemini etmişlerdir. zi Yaya kaldırımlarında kadınlar hün- gür hüngür ağlamakta ve halkı ye- rinde tutmağa uğraşan bazı polis memurları da sakitane göz yaşları dökmekte idi. Nümayişçiler, sefarethanelerle Ri- yaseticümhuür şatosunun bulunduğu mahalle olan sağ sahile doğru ilerle- mişler ve «Yaşasın ordu, hududları- mız müdafaa edelim, vatanımızı mü- dafaa edelim» diye bağırmışlar ve çok maruf bir manzumenin şu parçasını okumuşlardır: «Eğer beni terkedecek olursan ben mahvolmıyacağım, beni terkedecek olursan sen mahvolacak- sın.» Sokolların hazırlığı Prag 22 (A.A) — Çekoslovak rad- yosu Bohemya mıntakalarının büyük bir kısmında Sokol şeflerini, teşkilât müdiriyetinin emirlerini almak üzere muhtelif mahallerde toplanmağa da- vet etmektedirler. Çeteka ajansının bir tekzibi Prag 22 (AA) Alman radyosu, Sovyet Rusya Komünist partisi erkâ- nından yedi zatın Çekoslovakyaya gel- miş ve dün akşam Prag Komnist par tisi ile görüşmeler yapmış olduklarını haber vermektedir. Çeteka ajansına, bu haberi kali su- rette tekzib etmesi için salâhiyettar mahafil tarafından mezuniyet veril- miştir, Sevgilisinin annesini yaralı- yan delikanlı yakalandı Samatya civarında Moşe adında bir delikanlı komşularından Agobun kız kardeşi ile evlenmek istemiş fa- kat Agob buna Tazı olmamıştır. Sev- gilisinin kendisine verilmemesinden hiddetlenen Moşe dün eve giderek Agobia kavga çıkarınış ve bıçağını çekip tehdide başlamıştır. O sırada Agobun annesi Sofya araya girerek ayırmak isterken Moşe budefada Sofyayı kolundan yaralamıştır. Vakuyı Omüteakib yakalanan Moşe dün adliyeye teslim edilmiş ve Sultanahmed ikinci sulh ceza mah- kemesinde yapılan sorgu nelicesin- de tevkif edilerek tevkifhaneye gön- derlimiştir. Üç kırsızla, yatakları yakalandı asında bakkal çiraklığı eden İsteyfo, Dimitri ve Andreya ismin- de üç genç, Loiz isminde bir kadının odasından altmış lira çalmışlar ve bu parayı da Yanko isminde birine sak- içinde Bir asieri müfreze cenazenin önün. de gitmekte idi, Başta Başvekil B. Co“, Tal Bayar olmak Üzere birçok çelenk ! ler gönderilmişti. Merhum general Küm zam, mühim hizmetlerde bulunmuş ve Çanakkalede Liman paşanın erkânı harbiye relsliğini yapmış kıymetli bir askerdi. Ailesine taziyelerimizi suna- hız.