24 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

24 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

»alut iy KŞAM BİR HİKÂYE Nuri Naci bir iş için küçük bir Av- | rikan güzeli çok ciddi idi, Nuri Na- rupa şehrine gitmişti, Bir gün bulun. | cinin kâğıddan külâhma adetâ bü- duğu şehrin yakınındaki sayfiyeler- | yük ve yeni icadmış gibi bakıyordu. den birine kadar uzanmak icab etti. Biraz sonra genç kızlar da güneş- Bir otobüse bindi. Çok sıcak bir yas | ten şikâyet etmeğe başladılar, günü idi. Genç adamın bindiği oto | © ielerinden biri büyük çantasından bis tıklım takim dolu idi. Nuri Naci- | vir gazete çıkardı. Nurininkine ben- a ziyen ame yapmak için : mağa iadılar, Fakat bir türlü - genç Kılardı. Cl 'cıvi konuşuyor ceremiyorlardı. Gazete küğıdından külâh yapmak, imkânı yok ellerinden gelmiyordu. Genç kızlar bir yandan Nuri Naciye bekliyorlardı. Nihayet Nuri: — Müsaade ederseniz sizin külâhı- nızı ben yapayım... Genç kızlar büyük tehalükle gaze- teyi uzattılar, Nuri Naci hemen genç kızların başlarına birer külâh yaptı. Amerikalı kızlar kahkahalar arasın- da bu külâhları başlarına geçirdiler, Biri adetâ mübalâğalı bir tarzda Nu- riye teşekkür etti, Bu suretle arala- rında bir ahbablık başladı. Nurinin güneşe karşı bulduğu - bu müthiş keşif! - bir anda onun itibarını genç kızların gözünde büyütmüştü. Nuriye iltifatlar yağıyordu. Şimdi ayni sırada dört genç kızla beraber beş kişilik neşeli bir grup haline gir- mişleri. Hep birden gülüyorlar, hep birden şakalaşıyorlardı. Hele yanın- daki güzel kızla Nuri Naci pek can- ciğer olmuştu. Plâtin saçlı güzel kız: — Aman, diyordu, sizinle arkadaş olduğumuza ne kadar memnunum... Siz ne dikkate değer bir adamsınız. Bu sırada otobüste arka sırada İs- tanbuldan gelirken Nuri Nacinin fa nıştığı nüktedan bir ermeni oturu- yordu. lamışta. İçinden: «Ne güzel eğleniyro- lar, ne candan gülüyorlar...» dedi. Bilhassa genç kızlardan Nuri Naci- nin tam yanında oturanı fevkalâde güzeldi. Rüzgürdan piâtin renkli saçları dağıldıkça Nurinin burnuna nefis bir koku geliyordu. Fakat genç kızlar tamamile kendi- lerile meşguldular. İçlerinden hiç biri bir kers olsun başını çevirip te Nuri Naciye bakmamışlardı. Hava gittikçe ısınıyor, tepelerindeki güneş her ta- rafı kavuruyordu, Üstelik otobüsün üzeri de açıktı. Nuri Naci fazla güneşten fena hal- de müteessir oluyordu. Her dakika başından, ensesinden aşağı kaynar sular dökülüyor gibi idi. Nihayet genç adam dayanamadı, otobüsün şofö- rüne: — Şu otobüsün tentesini kapatsa- na... deği, Şoför babacan bir tavırla güldü: — Kapatmasına kapatalım amme, bakalım öteki yolcular buna ne der- ler... Zannederim, bu yolcuların bir kısmı güneşi pek seviyorlar. Tentenin kaldırılmasına İtiraz ederler. Şoför böyle söyledikten sonra yol- culara döndü, sordu : külâhı giydirdin!... ran tanıdığına cevab vermedi, Bir ara- Ni eler: lik otobüs durdu. Şoför: — Kapatma... Kapatına... Biraz gü- neş alalım... — Buranın manzarası çok güzel Bunun üzerine şoför Nuri Naciye: — Görüyorsunuz ya... yolcumuzun çoğu tentenin kapatılmasını İstemi- yor. Ne yapalım?.. dedi. Otobüs yoluna devam etti. Aksi gi- bi Nuri Naci bugün kıra gideceği için olduğu için beş dakika duracağız. dedi, Durdukları yer hakikaten çok gü- zel manzaralı idi. Burası büyük bir uçurumun başında idi. Uçurumun tam üzerinde yarı kahvehaneyi, yarı bir satıcı dükkânını andıran bir yer vardı. Buranın sahibi otobüsün yanı- na yaklaşarak: — Dükkânıma girip, uçurumu seyretmek bedavadır, Bu- Bütün yolcular otobüsten indiler. Naci Amerikalı kızlarla beraber ğına karşı bir çare düşünüyordu. dükkânın uçuruma bakan balkonu- na çıktı, Artık Nuri Naci otobüsle yanında oturan kızla adamakıllı sa- mimi olmuştu. ismi kısaca Fay'dı. Bu esnada otobüs küçük bir kasa- kalkondin. lerini satıyorlardı. Nuri Naci hemen bu gazetelerden birini ald. Şöyle bir göz gerdi sonra güzeleyi kıvırdı, kıvırdı. Bunu bur külüh şekline sok- tu. Başma giydi. Külâhın arkasmı dn iffaiye tasları gibi uzattı. Artık başı da, ensesi do güneşten yanmaktan kurtulmuştu. Yaptığı külâm uzun- lamasına değil de Napolyonvari yan- Iamasina giymişti. Nuri Nacinin gözleri bir aralık ya- nındaki Amerikalı kızlara İlişti. Genç kızlar hayreller içinde delikanlıya bakıyorlardı. Genç adamın yanında oturan plâtin saçlı kız mühim bir Fay Nuri Nacinin kolundan ayrılmaz Bir külâh yüzünden kurulan ah- bablık sltı ay deram etli. tavırla Nuriye sordu: N — Anlayamadım, diyor, ben mi ona — Siz galiba büyük bir mucitsiniz? | külâh giydirdim, o mu bana külâk Nuri Naci şaşkın: giydirdi. NEVROZIN Baş, Diş, Nezle, Grip Romatizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser. GA GRERİ Icabında günde 3 kaşe alınabilir. RARMAŞNYANAN | HAR Ankara — Öğle neşriyatı: 1320: Karı- gk piik neşriyatı, 1350: Pllkla Türk musikisi ve halk şarkıları, 1415: Ajans haberleri. Akşam neşriyatı: 1820: Plâkla dans musikisi, 19,15: 'Türk musikisi ve halk şar- kıları (Salâhaddin), 20: Saat ayarı ve Arapça meşriyat, 20,15: Türk musikisi ve halk şarlaları OMuzstter İlkar ve Sema- hat), 21: Şan piâkları, 2115: Süldyo sa- lon orkestrası; 1 - Ugo Solazzi: İdillie, 2 - Oczar Cut: Cantabila, 3 - Kölmön: Das Hollandwelbehen, 4 - Kölmân: Koum mit nach varasdin, $ - Carminati: Un- garischer Zigenmer Tanz, 72: Ajans ha- berleri ve hava raporu, 2215: Yarınki Program ve son. | inhisarlar U. Müdürlüğünden : | 1 — Şartname ve rumunesi mucibince satın alınacak 18000 kilo baş ipi kapalı zarf usulile eksiltıneye konulmuştur. TH — Muhammen bedeli beher kilosu 60 kuruş hesabile 10800 lira ve mu- vakkat teminatı 810 liradır. II — Eksilime 26/1X/938 tarihine raslıyan pazarlesi günü sasi 10,30 da Kabalaşta levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile © 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiya edecek olân kapalı zarflarını eksiltme günü en geç saat 10 a kadar yukarıda adı geçen komisyon başkanlığı» na makbuz mukabilinde verilmesi lâzımdır. £ «6307: * Miktarı (o Muhemnen Be. Muvakkat'T. İL, Cinsi Eksiltmenin Saat 20 de Beheri Tutarı teminatı şekli saati Breslav 20 bando muzikası — Kolonya 29 LK.8& LK. LE. salon otkestram tarafından karışık mu- — - en di ra Kuruot 25.000 kilo 218 515 40 88 Açıkeks. 15 15 dan Bach, Gluck, Handel, Mozart ve Kırmızı çizgili Beethoven'in besteledikleri dans havaları | Kanaviçe 90.000 metre — 9 25 8325 — 624 38 KapalıZ. o 16 2055 bando muzikası — Kalman Simnfiy'nin besteleri — Bükreş 20,20 şarkı ve 2045 plâk neşriyatı — Poste Parisien kestra Strasburg 2040 konser — Varşova 20,20) (Raff) m beş şarkısı ve 2020 şen musikisi, Sant 21 de Berlin 2110 karışık musiki — Breslav 31,10 karışık musiiri — Danzig 21,10 dans musikisi — Deutschlanda. 21,10 (CF. Le- har) ım (Şen Dul) opereti — Hamburg ve Leipsig 2110 “Der Prinz von “Tbule) isimli operet — Belgrad 21 Sirp şarkıla- Tı, dansları ve halk şarkıları — Bordesux | ve Paris (Eiffel) (2115 - 2430) (Mnzse- net) nin (CWerther) operası ve bület — Budapeşte 21,15 filim ve dans şarkıları (kadın sesile) — Bükreş 21,15 dans mudi- kisi — Drolteieh (21 - 2235) (Rahma- hinof un viysno konsertosu, senfonisi ve şarkıları — Paris P.T.T. (2140 - 22.10) şen musiki — Prag li 2115 (Richard Strauss) un eserlerinden mürekkeb par- çalar — Londra (Reg) (2110 - 2230) gen #nat — Sottens (2145 - 23,15) (Brahms) ın keman konsertosu ve dördüncü senfoni- si Toulouse Pyröndes (21/30 - 2330) (Don Juan) isimli komdei Bant 22 de Berlin, Breslar, Manzig: Programlafına devam — Deutsehiands: (Şen Dul) ope- retine deram — Hamburg ve Leipzig: Operete devam — Münih 22 şen sanat — Belgrad: Sırp havalarına devam — Bor- denüx ve Paris (Eİffel): (Werther) ope- tasma devam ve balet — Budapeşte 2240 müntehab orkestra taralından — Budapeşte II 72 plük neşriyatı — Bük- reş 2220 dans musikisi ve 22445 bir ga- (LU Arösionne) operam — Prag YI plâkla müntehab parçalar ve danslar — Sotiens: Konsere devam Birasbürg (2215 - 2320) senfonik konser — Varşova (2210 - 22,50) şen musiki, Saat 23 de Berlin, Danzig, Lepdg ve Siutgurt Berlinden (o maklen 3830 dan iübaren karışık musiki ve dans musikisi Deutsehlande (2130 - 23,45) küçük gece konseri: (Bach) in piyano eseri — Bres- , Frankfurt ve Hamburg 2330 dan itibaren Münihden naklen dans musiki- si — Kolonya 2530 karışik musiki ve dans musikisi — Viyana 2330 salon orkestra- sı tarafından muhtelif parçalar — Bei- konseri — Budapeşte: da Barbut, Eminünü: Mehmed Ki- sım, Fatih: Sehzadebaşında Asaf, Kat * AH Kemal, Bakırköy: İstanbul, Sarıyer: Nuri, Aksaray: Cer- rahpaşada Şeref, Meşiktaş; Süleyman Reçeb, Fener: #mllyad, Kumkapı: Asadoryan, Küçükpazar: Hikmet Ce- mil, Samatya; Kocamustafapaşada Tudvan, Alemdar: Ankara caddesinde Arif Neşet, Şehremini: Topkapıda Nüzm, Kadıköy: Söğüt lüsi Osman, Üsküdar: 8 beliada: Tomas, Büyüka Her gece açık cezsneler: Yeniköy, , Rumelihisarı, Or- taköy, Arnavutköy, Bebek, Beykoz, Pnşabalıçe ve Annadoluhlsarındaki ee- rareler her gece açıktır. 1 — Şartnamesi mucihince satın alınacak 25,000 kilo kuru ot açık eksili- meye şartname ve nümunesi mucibince alınacak 90,000 metre kırmızı çizgili kanaviçe kapalı zarfla eksiltmeye konm uştur. H — Muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösteril. miştir. HI — Eksilime 5/X/938 tarihine rastıyan Pazartesi günü hizalarında yazılı saatlerde kabataşta levazım ve mubayaaf şubesindeki alım komisyonun. da yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün Sözü geçen şubeden alınabilece- ği gibi kanaviçe nümunesi de görülebilir. V — Açık eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin “© 7,5 güvenme paralarile birlikte eksiltme için tayin edilen gün ve saatte komisyona gelmeleri ve kapalı zari eksiltmesine iştirak etmek isteyenlerin de mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile “5 7.5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektu- İ bunu ihtiya edecek olan kapalı zarfları eksiltme günü en geç saat 15,30 a ka- dar adı geçen alım komisyonuna makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. » 465179: TI — Şariname, resim ve nümuneleri mucibince satın alınacak 250 adet dişli iskarta bıçağı ile 1000 adet P, M. 63.14 zincir kenedi açık eksiltmeye kon- muştur. H — Muhammen bedeli Dişli ıskarta bıçağının beheri 3 lira ve zincir kene dinin beheri 20 kuruş hesabile heyeti umumiyesi 950 lira ve muvakkat temi. nata 171,25 liradır. TI — Eksiltme 27/1X/938 tarihine rastlayan salı günü saat 11 de Kaba- Yaşta levâzun ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapilacaktır. IV — Şavinameler her gün sözü geçen şubeden alınabileceği gibi resim ve nümuneler de görülebilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 76 775 güvenme paralarile birlikle yukarda edı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (6295) * Cinsi Miktarı oOMuham men B. Muvakkat te. Eksiltmenin beheri tutarı minatı (oŞekli Saati VEE LR. LK. 660X700 m/m tefrikli 25 000 Top 2.08 52000.— 3850.— Kapalı zari 15 verje sigara kâğıdı 24.5 m/ın velin bobin o 750 bobin — 341.78 24.84 açık eksilt. 15 sigara kâğıdı I — Şarinameleri mucibince satın alınacak yukarda cins ve miktarı yazi- li 25,000 top sigara kâğıdı kapalı zarf usulile ve 750 bobin sigara kâğıdı açık eksiltmeye konulmuştur. II — Muhammen bedellerile muvakkat teminatları yukarda gösterilmiş- tir. TI — Eksiltme 8/X1/938 tarihine rastlayan salı günü hizalarında yazılı saatlarda Kabataşta !evazım ve mübaynat şubesindeki alım komisyonunda ya pılacaktır. . IV — Şartnameler 2.80 lira bedel raukabilinde İnhisarlar levazım ve mü- bayaat şubesile Ankara ve İzmir baş müdürlüklerinden alınabilir. V — Eksiltmeye girmek isteyip te bu eb'atta kâğıt vermeyecek olan fr. hisarlar bütün fabrikalar şubesine bildirmeleri ve münakasaya iştirak vesikası almaları lâzımdır. VI — Açık eksiltmeye iştirak elanek isteyenlerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatle 9 7,5 güvenme paralarile birlikle adı geçen komisyona gelme. leri, kapadı zar? eksilimesine iştirak etmek isteyenlerin de mühürlü teklif mek- tubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfları eksiltme günü en geç saat 14,30 a kas dar alım komsiyonu başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. (6720) * I — İdaremizin nakliyat şubesi için şartnamesi mucibince yaptırılacak açık güverteli, armalı ve tam techizatlı 1 adet çektirme «Tekne, açık eksilt- meye konmuştur. TI — Muhammen bedeli 4509 lira ve muvakkat teminatı 337,90 liradır. YI — Eksiltme 11/X/938 tarihine rastlayan salı günü sant 15,30 da Kas mübayant şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olsrak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte !4 7/5 güvenme paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (6819) * 1 — 11/X838 tarihinde ihale edileceği ilân edilen yeni yaptırılacak çek- tirme «teknesye konmak üzere şartnamesi mucibince almacak 1 adet makina Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum ' İdaresi İlânları Muhammen bedeli 21950 lira olan 1090 adet deri palto 11/10/938 sslı gü- nü saat 15 de kapalı zarf usulü ile Ankarada idare binasında satın alınacktır. Bu işe girmek isteyenlerin 1048;25 liralik muvâkkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 14 de kadar komisyon rels- liğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme daireşindes, Haydarpaşa da Tesellüm ve Sevk şefliğinden dağıtılacaktır, (6747)