31 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

31 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Vefa - Topkapı maçında kavga oldu Vefalılar 2-0 kazandılar. Oyunun sonunda sahada Vefadan 7, Topkapıdan 9 oyuncu kalmıştı Taksim stadında günün yegâne lig maçını Feridun Kılıçın hakemliği altında Vefa ile Topkapı yaptılar ve maalesef futbol sahalarında unut mağa başladığımız bir yarayı tekrar deştiler. Hakemin aczi yüzünden çi- kan ve aşağıda tafsilâtını okuyacağı- nız hadiselerde iki kişi kanlar içinde hastanelik oldu. Saha ortasında yir- mi iki kişi tam 5 dakika süren bir meydan muharebesi yaptılar. Kelimenin tam mânasile iğrenç bulduğumuz ve zabıta sütunlarına geçmesi icab eden bü Hüreketleri, spora tahsis edilen sütunlârda yaz- mak iztirarında kaldığımızdan dola- yı azab duyarken alâkadarların faa- liyete geçmesini ve bu gibi çirkin ha- diselerle bizi karşı karşıya bırkmama- larını temenni etmeği bir borç biliriz. Futbolcularımıza stadların, spor mey- danı olduğunu öğretmek zamanı gek miş ve çoktan geçmiştir. MAÇIN TAFSİLÂTI Saat 13,30 da sahaya çıkan her iki takım şu kadrolarla oyuna başladı lar: Vefa: Ahmed - Küçük Salim, V&- hid - Lâtif, Lâlfi, Abduş - Şükrü, lılar müsabakayâ büyük bir itimadı nefs ile başladılar vejilk dakikadan iâbaren oyun üzerinde hâkimiyet kurmağa muvaffak oldular, 6 ncı da- kikada Sulhinin falsolu . bir vuruşile birinci gollerini yaptılar. .İlk devre bu vaziyet değişmeden Vefann 0-1 galebesile bitti İkinci devreye Topkapı büyük bir enerji ile başladı ise de bu çok uzun sürmedi. Oyun tekrar yeşilbeyazlıların hâkimiyeti altına girdi ve sağlı solllu Topkapı kalesini sıkıştırmağa başla- dılar. Yalnız kale önünde fazla çalım hevesine kapılan o muhacimleri bir türlü gol çıkaramıyorlardı. HADİSENİN TAFSİLÂTI Dakikalar ilerledikçe gol yapama- maktan mütevellid asabi bir vulle durdurulmsı ve iki Vefa müda- Fikreli solhafa almışlar, müdafi 18 fil tarafından pek bariz bir şekilde İ bibi solaçığa geçirmişlerdi. Geçen mev- alınarak yere yuvarlanan | simdenberi oynıyamıyan Fazıl da sol- oyuncularına penaltı verilmemesi | bekte yer almıştı: Topkapılıları da sinirlendirdi ve on- lar da sertlikle Vefaya mukabeleye başladılar. : Oyun her iki tarafın akıl almıya- cak bir şekilde tekme, yumruk testi- Hüsameddin - Yaşar, Fazıl - Esad, | Aytan Fikret - Saim, aci, All Rıza i Şaban, Lebip. Beykoz: Safa - Sadeddin, Bahadır - Mus- si içinde devam ederken bir fırsattan | tafa, Kemal, Cahid - Turhan, Jira- istifade öden Vefa soliçi Şükrü ani bir şütle takımının ikinci golünü yap- tı ve maç bundan sonra tam mâna- yir, Şahab; Kâzım, Gazanfer, sile kızıştı. Ortada birbirini yemeye | dakikalarda Fenerbahçe üstüste bir azmetmiş 22 oyuncu ve sözde bunları idare edecek, otoriteden mahrum bir kaç akın yaptı. Dördüncü dakika Fener bir korner hakem olunca vaziyetin fecaati ken. | Kazandı. Lebibin çektiği kornere kale- diliğinden tezahür eder. Nitekim, Vefanın yaptığı bir hü- cumda Muhteşemin kasdi bir tekme- den dolayı sakatlanarak baygın bir şekilde sahadan dışarı heran vukuu beklenen hadisenin pat- lak vermesine sebeb oldu ve oyuncü- Jar yumruk, tekme, taş ile birbirle- | tığruz enerji rine saldırdılar. Kafası şişen, yüzü ci Safa yumruk vurmak istedi. İska geçti. Top karışıklık içinde ağlara yu- varlandı. Daha ilk dakikalarda yapılan bu taşınması golün hemen arkası geleceği zanne- diliyordu. Fakat Beykozlular, eski- denberi kendilerinde görmeğe alış ve gayretleri ile Fenerbahçeye (mukavemet ederek kanayan, bacakları yara, bere içinde oyunu müsavi bir vaziyete soktular. kalan oyuncuları bir konarda âciz bir şekilde seyreden hakemin vaziyete hâkim olamadığını gören polisler ni- hayet sahaya hücum ederek hakemin yapamadığı işi yaptılar. Fakat bu sırada polislerin arasından fırlıyan Vefalı Küçük Saimin arkadan gele- rek Topkapı solaçığını kanlar içinde bırakan ui vurması vazl; ti tekrar alevlendirdi. 22 oyuncu bir- birine tekrar hücum ettilerse de po- | lisin ciddi müdahalesi yeniden bir | hadiseye meydan bırakmadı. Tam 5 ! dakika devam eden bu meydan mu- harebesinde muhtelif şekillerde sa- katlananlar ve hakem tarafından çı-” karılma yüzünden Vefa 7, Topkapı 9 kişi olarak oyuna tekrar başlandı. Son dakikalar tamamile kendini kaybetmiş vaziyette bulunan hake- min gelişi güzel idaresi altında geçti. Kavga devam ettiği müddet esnasın- da 5 dakika ikıtaa uğryan oyun ni- zami müddete ilâve edilmiyerek eksik oynatılarak 2 - 0 Vefanın güliebesile oynamağa başlıyan Vefalilere, hake- İ nihayet buldu. Ikinci küme maçlarında beyi arasında Eşref Tevfiğin hakem- liği altında yapılmış ve bu maçta da maalesef bazı hâdiseler olmuş ve ha- kem rakibine tekme atan bir Beyler- beyli oyuncuyu dışarı çıkarmak iste- yince oyuncular birbirine girmişler- dir. Polisin müdahalesile zararsız bir hâdise oldu. Rıfkı Aksoyun idare et- tiği bu maç çok sert bir şekilde devam etti. Hisardan Sabahaddin ile Anado. ludan Mustafa arasındaki kavga der- bal diğer oyunculara sirayet etti. Sa- bada grup, grup yapılan dövüşmeler arasında yere düşen Hisar oyuncula- rından Mehmedin yüzüne atılan müt- hiş bir tekme bu gencin burnunun yarılmasına ve kemiğinin kırılmasına sebeb olduktan sonra polisin müdaha- lesile bastırıldı. Bu hadiseden sonra başlanan oyun nihayetinde her iki takım 1 - 1 berabe- re olarak sahadan çıktalar, Gezri hareket edelim! nen lağım ta kam maf birer spor tezahürü olmaktan çık- ti, zabıta vakası mahiyetini aldı. başlıca sütunlarda müteaddid defalar ay- nı mevzuları yazdık, Bu vesile ile bir kere daha tekrarlıyahm: Coşan, kendini kaybeden se- my stadlardan dışarı çıkara- 4 Tekme atan, huysuzluk eden futbolcüleri, affetmemek şartile, cezalandıralım. Beceriksizlikleri tezahür eden hakemlere maçların idaresini ver- miyelim. Cezri hareket ile bu hâdiselerin önüne geçilebilir. Barutgücü sahasındaki maçlar Dün Bakırköyde Barutgücü saha- sında Beşiktaş Bozkurt - Barutgücü genç takımları arasında bir maç ya- pılmış, 1-2 Barutgücü galip gelmiştir. B. Takımları arasındaki maçla 1 - 3 Barutgücü galib, Isparta - Ba- Tutgücü A takımları maçında da 0-3 gene Barutgücü galib gelmiştir. Oyun yavaş yavaş sertleşiyor. Şaha bın, Yaşara lüzumsuz yere tekme vurduğunu, Nacinin de karşıki hafi çiğnemeğe kalktığını görüyoruz Yirmi dördüncü dakikada Fazıl, haf hattında Jirayire bir favül yaptı. Favül çekildi. Kale önüne düşen to- pu Yaşar kafa ile karşıladı. Kaleden otuz beş metre kadar uzakta topu oraya kadar ilerilemiş olan Beyko- zun solbeki Bahadır yakaladı ve uzak- | tan güzel bir şüt çekti. Hüsameddin atıldı. Sol hava köşeyi bulan şüt eli- ne çarparak kaleye girdi. Fenerbahçeliler Saim tarafından bir akın yaptılar. Beykoz kalecisi Safa, kolayca tutup kaçabileceği bir topun üzerine yatarken Saim topu Safadan sökmeğe muvaffak oldu. Fakat Safa Saimi bacağından yakalıyarak düşürdü ve akın neticesiz kaldı. Ha- kem, nedense bu bariz hatayı ceza- Jandırmadı. Fenerbahçe takımı yavaş yavaş hâ- kimiyeti ele alırken devre (1-1) be- rabere bitti, dan kolayca takımını galip vaziyete geçirdi. Sanlâcivertliler (2-1) mağlüb va- ziyete düşünce derhal hücuma geçti- ler. Fikret topla beraber kaleye girer- ken Beykoz müdeafilerinden biri Fik- reti elle itti, Bu hareketi, hakem pe- nallı İle cezalandırdi Beykozlular uzun münakaşalara cezayı kabul et- mek istemediler. Nihayet top penaltı yerine dikildi, Esadın hafif plâse vu- ruşunu Safa yatarak tuttu, Kaçan ikinci penallıdan sonra, onuncu dakikada sağhaf oynıyan Naci on sekiz pac dışında pas vedecek- miş gibi bir hareket yaptıktan sonra topu kaleye gönderdi. Safa fena yer tutmuş ve topu lâyıkile takib etme mişti. Plonjonu beyhude kaldı. Yirmi sekizinci dakikada Beykoz- lular soldan hücum yaptılar. Fener kalesi aleyhine korner oldu. Korner- den gelen topu Hüsameddin yakladı, ileri doğru vurdu. Saim topu stop ederek, İki bekin arasında duran Fik- rete derin bir pas verdi. Pikret fırla- dı. Topu sürdü. Üstüne çıkan Kaleci- nin yarından topu ağlara gönderdi, Bu gölden Gönra Fenerbahçenin hâkimiyeti büsbütün arttı, Beykoz Kelesinin önü karmakarış bir halde... Bu sırada Şahabın, sahada kendi- sini müdafaa etmeğe uğraşan arka- Pera - Trikolor maçından bir enstantane Bükreşin Trikolor takımı ilk maçı- nı dün sabah Taksim stadında büyük bir kalabalık önünde Pera İle yaptı. Ve bozuk oynyarak 2 - i mağlüb oldu. Şazl Tezcanm idaresindeki oyu- na misafirlerin hücumile Obaşlan- dı, Saba yabancılığı yüzünden ilk dakikaları yadırgamakla geçiren Ru- menler daha maçın bidayetinde bi- rinci Pera golüne mâni olamadılar. 20 nci dakikada sağaçıkları vasıta- sile temin eden Rumenler ilk devreyi 1 - 1 berabere bitirdiler, İkinci devre her iki takımın neti- cesiz hücuniları arasında devam etli, Ve 40 ıncı dakikada Pera merkez mü- hacimi Rumen müdafaasının hala- sından istifade ederek takımını galib vaziyete getirdi, Ve maç bu şekil de- dişmeden 2 - 1 Peranın galibiyetile nihayet buldu. Atlı mani müsabakalarının sonuncusu çok güzel oldu ——. Sipahi Ocağında yapılan ath mâni müsabakalarından iki enstantane Atlı mani müsabakalarının sonun- cusu dün, Harbiyede Sipahi Ocağında yapılmıştır. Kalabalık bir seyirci küt- lesi önünde yapılan müsabakalardaki parkurlar, şimdiye kadar Türkiyede yapılanların en güçü idi. Müsabaka- ların neticeleri şunlardır: Üçüncü: Orhan Aziz. Üçüncü müsabaka Zingal mükâfatı idi. Birinci: Melâhat Aksel, Muradla. İkinci: Cavid Bulca, Efekizile, Üçüncü: Cavid Bulca (Doğanla). Dördüncü müsabaka, ordu mükâ. fatı idi, Birinci: Cevad Gürkan Akıncı ile, İkinci: Cevad Kula, Güçlü ile. Üçüncü: Cevad Gürkan, Yıldızla. Beşine! müsabaka, Sümerbank mü- kâfatı idi. Birinci: Orhan Aziz, Olga ile. Diğer hayvanlar elimine olmuşlar. dır. Altıncı müsabaka şampiyona mü. sabakası mükâfatı idi. Birinci: Ahmed Kızıltan, Akınla. İkinci: Kudret Kasar, Rüzgârla. Üçüncü: Salâhaddin Orhon. daşlarını bırakıp gittiğini görüyoruz. Kırkıncı dakikada Saim topu ha- vadan ortaladı, Fikretin kafa vuru- şuna Safa zamanında piçnjon yap- tı, Fakat tutamadı. Son dakikalarda Beykoz bir kaç neticesiz hücum yaptı ve maç (4-2) Fenerin galibiyeti ile neticelendi, Ulvi YENAL Beşiktaş - Süleymaniye ile 2-2 berabere kaldı Şeref stadında günün yegâne bi- rinci küme maçı Beşiktaş ile Süley- maniye arasında yapıldı. Ve tahmin- lerin hilâfına beraberlikle neticelendi. Nuri Bosut'un idaresinde yapılan maça Beşiktaşın hücumile başlandı Oyun üzerinde beklenen bir şekilde oynaması bu hâkimiyeti tahakkuk ettirmedi ve oyun müsavi akınlarla devam etti, Devrenin son dakikalarında hakemin haksız bir penaltısı Beşiktaşa galibiyet golünü Kazandırdı Ve devre 1 - 0 Beşiktaş le- hine kapandı. İkinci devreye Beşiktaşlılar büyük bir enerji ile başladılarsa da Hakkı ile Şeretin bozuk oynamaları yüzündön netice alamıyorlardı. Karşılıklı yapi- lan hücumların birisinde Süleymani- ye de bir gol çıkardı. Bir dakika sonra Beşiktaş Sabri vasıtasile tekrar galib vaziyetine geçtiyse de 34 üncü dakika- da Süleymaniyeden Diran sağaçığa verdiği nefis bir pasla takımını tekrar berabere vaziyete soktu. Ve bu bera- berlik maçın nihayetine kadar değiş- mediğinden takımlar sahadan ikişer müsavi gölle ayrıldılar, Galatasaray - Galata Gençlerbirliği Dün Taksim stadında Galatasaray ile Galata gençler arasında hususi bir maç yapıldı. 10 - 1 gibi açık bir sayı farkile Galatasarayın lehine neticele- nen bu maça Sarıkırmızılılar Şu şekli- de çıkmışlardı. Fuad - Lütfi, Adnan « Celâl, Bedii, Musa - Necdet, Süleyman, Salim, Eş- fak; Bülend.