21 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

21 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

21 'Teşrinisani 1938 —— 3 ayda bir tekrar edilen Daimi Fotoğraf müsabakamıza iştirak edinizl. 1939 Yılının 1 inci müsabakası 1 İkinci kânun'dadır Yalnız amatörler için yapılan fotograf müsabakası üç ayda bir defa tekrar edilmektedir. Yani her mevsimde bir defa olmak üzere bir sened dört müsabaka yapılıyor: 1 — 1 Kânunüsani 2 — 1 Nisan 3 —1'Temmuz 4 — 1 Teşrinlevvel Her müsabakada: ii 200) eser arasından (50) esere Hediye veriliyor. Verilen hediye- lerin mikdâarı da şöyledir; 1 inci gelen eser sahibine 20 lira 2 nciye 10 lira 3 kişiye 5er lira 5 kişiye 3er lira 15 kişiye Z şer liralık akşam neşriyatı kitapları 25 kişiye ler lira. (Eğer her seçimde, aranan €ev- safı halz 200 den fazla resim top- lanmış 'se fazlası ertesi müsaba- kaya iştirik hakkını muhafaza eder.) Bu müsabaka ve hediye şek- NM fotoğraf meraklısı karileri- miz için iki noktadan faydalı ok maktadır: Hem iyi eser hâzirla- mak için vakit bulabilirler, hem de eserlerinin değerine göre he diye kazanmış olurlar. Müsabakaya iştirâk etmek için karilerimizin şu noktalara dik- kat etmelerini rica ederiz: 1 — Gönderilecek fotograflar (6X9) dan küçük, (13X18) den büyük olmamalıdır. 2 — Fotograflar mutlaka olarak basılmalıdır. 3 — Eser sahibinin isim ve ad- resi behemehal fotografın arka- sına yazılmalıdır. 4 — Bu şartlara uygun olmi- yan eserler muvaffak dahi olsâ- lar müsabakaya giremezler. 5 — Müsabakaya iştirak etmek istiyenler birden fazla eser gön- derebilirler, h ice müsabakaya gön- derilmiş resimler tekrar kabul edilmez. gönderilen İ eserler, tekrar sahibine iade edii- mez, Dikkat: ——— Müsabakaya gönderilecek resimlerin negatif film veya camlarını itina ile saklayınız. Çünkü hediye kazan- dığınız takdirde hediyenizi alırken ka» zanan resmin sizin eseriniz olduğu- nu isbat etmek için negatifini gös- termek kizımdır. Aksi takdirde hedi- gazetesi daimi müsabakası memurluğune). Taşra karilerimiz de aradaki geniş fasılalardan istifa. de ederek bu müsabakalara iştirak edebilirler. DİGERLERİNİ GÖLGEDE BIRAKAN YENİ BİR YILDIZ nesi DELİSS NHÜESSESAVYDEEEE etmiş olacaksınız. Bayramda yalnız KIZILAY GAZETESİ İlânlarınızı vermekle hem kendinize. ve hem de pa LI Çıkacaktır. Kızılaya yardım Müracaat Yeri: İstanbulda, Postahane karşısında Kızılay satış bürosu. Tel: 22653, İstanbulda, Postahane arkasında Kahraman zade hanında İlâncılık Şirketi, Tel: 20094-95 Tabib alınacaktır Askeri Fabrikalar Umum Müürlüğünden: Kırıkkale, Küçükyozgat ve Frzurumda istihdam edilmek üzere üç tabip abnacaktır, İsteklilerin vesikalarını birer istidaya bağlayarak Umum Müdürlüğe mü- racaatiarı (8981) | *tubu ile birlikte beli gün ve saatte komisyona gelmeleri. (8339) İ mukabilinde yapı işleri umum müdürlüğünden alınabilir. at 15 e kadar eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde teslim ede- Yüksek iktisad ve ticaret mektebi direktörlüğünden Mektebimiz Kaloriferlerinde yakılmak üzere 50 ton yıkanmış kriple ma- den kömürü alınacaktır. Tahmin edilen bedel mektepte mahalline teslim şar- tile 750 liradır. İhale 29/11/938 tarihinde saat 14 de Sultanahmette Ticaret mektebi bina- nasında yapılacaktır. Şartnameler mekteplen tedarik edilebilir. Taliplerin-mu- yakkat teminat akçesini Yüksek Okullar Sayışmanlığına yatırarak makbuz- Jarile adı geçen ve saatte İhale yerinde bulunmaları ilân olunur. (8422) AKŞAM Sahife 11 Maliye Vekâleti ve Türkiye Cümhuriyeti Merkez Bankasından 28/5 15/12/1934 tarih ve 2453/2614 numaralı kanunlar muüci. bince ihracına selâhiyet verilen”ve geliri tamamen Sivas - Erzurum demir yolunun inşasına tahsis olunan “e 7 gelirli Sıyas - Erzurum istik- raznın 20 senede itfası meşrut 4,5 milyon liralık beşinci tertibinin ka» yıd muamelesi 5/192/938 akşamı nihayet bulmak üzere 19/11/938 saba- hından itibaren başlamıştır. Tehviller aamiline muharrer olup beheri 20 ve 500 lira itibarı kıy- wette birlik ve 25 lik olarak iki kupüre ayrılmıştır. Bu tahviller umumi ve mülhak bütçelerle idare olunan dâire ve müesseselerce vilâyet hususi idareleri ve belediyelerce yapılacak müzayede ve münaâkasa ve mukâve- lelerde teminat olarak ve hazinece satılmış ve satılacak olan milli emlâk bedellerinin tediyesinde başa baş kabul olunacakları gibi gerek tahvil ve gerek kupon bedellerinde tahvillerin tamamen İtfasına kadar her türlü vergi ve den muaf bulunacaklardır. 'Tahvillerin il iatı © 95 olarak tesbit edilmiştir. Yani 20 liralık birlik tahvil bedeli 19 ve 500 liralık 25 lik tahvil bedelide 475 liradır. Kayd muamelesi Türkiye Cümhuriyet Merkez Türkiye Cümhuri- yeti, Ziraat, Türkiye-İş, Emlâk ve Eytam Halk, Türk, Ticaret, Belediye- ler bankaları Ne Sümer, Eti ve Denizbanklar tarafından icra edilmek. tedir. Diğer bankalar vasıtasile de tahvil alımı temin olunabilir. Serma» ye ye Lasarruflarını en gmin ve en çok gelir getiren sahalarda işletmek istiyenlere keyfiyet ilân. ve 15 günlük Suskripsiyon müddeti zarfında bankalara mürücnatlarının kendi menfaatleri iktizasından bulunduğu işaret olunur. (8444) Istanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: İ Erzurum Nümüne bastahanesi için Yâzim olan 55 kalem dişçi mlât ve mal. | Zemesi açık eksilğmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme ©38 çarşamba günü saat 14,30 da Cağaloğlunda Sıh- İ hat ve İçtimai Muavene ürlüğünde kurulu komisyonda yapılacaktır. 2 -- Muhamfnen fiat 1707 lira 45 kuruştur. 3 — Muvakkat garanti 113 Hra 10 kuruştur. 4 — İsteklilei ame ve listeyi her gün komisyondan alabilir. ö — İstekliler cari seneye ait Ticaret odası vesikasile 2490 sayılı kanunun- er muvakkat garanti makbuz veya banka mek- da yazılı belgeler ve bu İşe y N afia Vekâletinden eN 1 — Manisada Menemen ovası sulama ana kanalı inşaat ve sınai imalâtı Ne Emirâlem regülâlörü inşaatı keşif bedeli (552. Mira (68) kuruştur. | Eksiltme 15/12/938 tarihine rastlayan perşembe günü saat (15) de Nafia | Vekâleti sular umum müdürlüğü su komisyonu odasında kapalı zari usulile yapılaca siltmeye konular ele projesi bayındırlık ) lira (61) kuruş mukabilinde 3 — İstekliler eksiltme şartnam şleri ge- nel şartnamesi fenni şartname ve projeleri ( sular umum müdürlüğünden alabilir si mi 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (25.836) ) lira 35 kuruşluk mu- vakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün ev- vel ellerinde bulunan bütün vesikalarla birlikte bir istida ile Vekâlete müraca- at ederek pu işe ınahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz et- meleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bulunmayanlar eksiltmeye iştirak edemezler. 5 — İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir sa- at evveline kadar sular umum müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (4835) (8494) Yapı işleri ilânı Nafia vekâletinden | 1 — İstekli çıkmamiş olân Ankara Hukuk Fakültesi ikinci kısım inşaatı | yine aynı şartlarla ve kapali zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. Umumi keşif bedeli 850 000 lira olan işin vahidi flat esası üzerinden 784 000 liralık kısımdır. 2 -—— Eksilime 2011/938 salı günü saat 16 da Nafia vekâleti yapı işleri ek- siltme komisyonu odasında yapılacaktır. $ — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 39 Jira 20 kuruş bedel | 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 35 110 liralık muvakkat temis nat vermeleri ve Nafıa vekâletinden alınmış ehliyet vesikası göstermeleri lâzım- dır. Bu vesika eksiltmenir yapılacağı günden en az sekiz gün evvel bir istida ile isteklilerin Nafıa vekâletine müracaatları ve istidalarına en az bir kalem- | de dört yüz bin lira kıymetinde bu işe benzer bir iş yaptığına dair işi yaptıran | idarelerden alınmış vesiks iliştirilmesi muktazidir, Bu müddet zarfında vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmeye giremeyeceklerdir. 5 — İstekliler teklif mektuplarını ihale günü olan 20/11/938 salı günü sa- ceklerdir. Pustada olacak gecikmeler kabul edilmez. (8286) (4727) Devlet hava yolları umum müdürlüğünden Bir tercüman alınacak İdaremiz kadrosunda münhal bulunan «200; lira aylık ücretli tercü- manlığa çok iyi almanca ve ingilizce bilen bir tercüman almacaktır. Ta- liplerin evrakı müsbiteleri ile birlikte 25/11/938 tarihine kadar idaremize müracaatları. (4716) (8376) . - Erzincan Defterdarlığından: Erzincan merkezine 4 kilometre mesafede Pizvan köyündeki Debboyda mevcut olan ve tayyare ve diğer hassas makinelerde kullanımmağa elverişli (8) sekiz bidon içinde bin dört yüz yet miş iki kilo safi hint yağının gayri safi beher kilosu debboyda (60) ve vagonda teslim (65) kuruş muhammen bedel üzerinden 11/11/933 den itibaren 15 gün müddetle satışa çıkarılmıştır. Talip- ferin $ 7775 teminat akçelerile muayyen günde Erzincan defterdarlığına mü- racaat etmeleri ilân olunur. (M.) (8414) OSMANLI BANKASI Sermayesi: 10.000.000 İngiliz lira Her türlü banka muameleleri Marka şapkaların en son Apartiman sahipleir Boş dairelerinize hemen iyi kiracı bulmak” için «Akşamın KÜÇÜK #LÂNLARI'ndan İsti- fade ediniz, * Dr. İbsan Sami İSTAFİLOKOK AŞISI İstafilokoklardân o mütevellid (Cer- genlik, kan çıbanı, koltuk altı çıbam, arpacık) ve bütün cild hastalıklarına karşı pek tesirli bir aşıdır. & li No; 113 İMC a A İİ DERMANSIZUK ”- ao KA YAYA SEKSÜLİN RİMEL İzi el ei P.E MAHMUT CEVAT SİRKECİ — İSTANBUL ECZAMEŞİ AKŞAM MATBAASI Rotatif? makinelerinde resimli ve renkli gazete ve mecmuaları, baskı ade- di yüksek'risale, kitab ve her nevi matbuaları en temiz şekilde en ehven şeraitle basar. * Devamlı işler için hususi şerait tesbit edilir. Fazla tafsilât için matbaa idaresine müracaat Telefon: TÜRK ANONİM ŞİRKETİ TESİS TARİHİ 1805 E Türkiyenin - başlıca Paris, Marsilya, Nis, Mançester'de, Mısır, Kıbns, İrak, İran, Fiistin ve Yunanistan'da şehirlerile Londra ve şubeleri. | Yugoslavya, Romanya, Buriye ve Yunanistan'da Pilyalleri yardır. yapar ŞAPKA meraklılarına Viyananın meşhur P. ve 6. HABiG modelleri gelmiştir Taklitlerinden sakınmak için Şu serimdeki markaya dikkat