21 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

21 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

© 'nkaralılar bütün gece yağmur altında ihtiram geçidine devam ettiler ; Atatürkün mukaddes naaşı İzmit İstasyonunda trene alınırken (Baş tarafı 1 inci sahifede) (| | Önderin aziz katafalkı ruya âlemin- © parıldayan harikulâde bir tablo manzarası arzediyor. Şehir mutad gydınlığı içind€... İnsan başını çevirip Beni nkayayd bakamıyor. Onun köşkü- | Me çıkan yol gene eskisi gibi gecenin “Kâratılığı içinde ışıktan bir çizgi ha- inde uzanıyor. O, her halde gene Çan- kayadadır. Fakat, Meclis önünde bir | sel gibi akan insan nehri niçin ağlı- yor! 31 Bu gece Ankarada sabaha kadar gözyası döken halkın izdırabına s€- ma da katıldı satürkün vefatı gü- | münden bert yağmıyan yağmurlar bu | akşam, ©bediliğin ufuklardan çekik mesi ile beraber boşandı. Ankaralı- | Jar buna râhmet diyorlar. Ulus meydanındaki Atatürk anr tında altı meşale yanıyor... Halebde çı zetesinde © meğ Şanına lâyık bir âbide yapılıncaya | hususi trenlerle Yugoslav heyeti, İngi- kadar Atatürkün aziz naaşının br rakılacağı etnografya müzesi içinde tertibat alınmıştır. Müze bu gece elektriklerle haricen tenvir edilmiştir. Ecnebi heyetler Bu gece Ankaraya gelmiş bulunan ecnebi heyetler ve askeri kıtaları çe» şid çeşld üniformalarile şehirde dola- şıyorlar. Ankara, beynelmilel bir ma- tem gecesi yaşıyor. Onlar da bizim gi- bi yaslı, onların da yüzlerinde derin bir kederin izleri okunuyor. mümessil heyetler, Belvü otellerinde misafir dir. edilmişler. Dün Ankaraya gelen Irak ve Fran. | sız manda idaresi heyetlerile Bulgar heyeti ve Bulgar askeri kıtası, İran, Yugoslav, Sovyet, Fransız ve Alman kıtaatından sonra bugün de sıra ile ) Ecnebi | Ankarapalas ve | liz heyeti ve askeri kıtası, Sovyet, Fran- sız, Alman, Polonya, Arnavudluk, Mi- sir, Macar, İtalyan, Estonya, Leton- ya, Danimarka, İspanya, Suriye, Fin. landiya, İsveç, Hollanda, Belçika, Çek, Japonya, İran, Afganistan, Milletler Cemiyeti, Düyunuumumiye heyetleri- le Yunan heyeti ve askeri kıtası ve Rumen heyeti ve askeri kıtası Anka- raya gelmişler ve heyet âzaları Anka. rapalas ve Belvüpalasta kendilerine tahsis olunan dairelere veya kendi el- çiliklerine, İngiliz kıtaatı Gazi Terbiye enstitüsüne, Yunan kıtaatı inşaât us- ta mektebine Rumen kıtaatı jandarma enstitüsüne yerleştirilmişlerdir. İran Şehinşahinin bir arzusu İran orgeneral Nehcivan hazretleri dün öğ- leden sonra Harbiye okuluna giderek | buraya yerleştirilen İran askerlerini teftiş etmiş, bu sırada Harbiye okulu | kumandanı kardeş millet kumandarı- İ na «İran askerlerine hangi yemekle- rin verilmesini arzu ettiklerini. sor- muştur. askeri heyetinin kumandanı | Büyük Ölü İzmitte Nehcivan hazretleri, onların da 'Türk asker kardeşlerinin yedikleri İ yemekleri seve seve yiyeceklerini Şehinşah hazretlerinin de bu arzuyu izhar ettiklerini beyan etmiştir. Nehcivan hazretleri Harbiye okulu kumandan ve talebelerile hasbihal ettiği bir sırada Şehinşah Pehlevi haz- retlerinin Türk milletini ve Büyük Şef Atatürkü çok sevdiklerini, daima: «Kardeşim. diye yad ettiklerini söy. İ lemiş. Kendilerinin saraylarında bu- lunan iki resimden birinin Atatürke, diğerinin de veliâhd hazretlerine aid olduğunu ve Atatürkün vefatı haberi İrana geldiği zaman derhal kendisini çağırarak: — Kardeşim vefat etti, Hemen Tür. kiyeye git, cenaze merasiminde hazır bulun emrini verdiklerini beyan et- miştir.» erlerin omuzlarında. Ankaradaki kalabalık Ulu Önderin cenaze merasiminde bülunmk üzere şehre gelen yabancı heyetler, askeri kıtalar ve ecnebi ga- zete mu irlerinden maada memle- ketin her tarafından da birçok vatan daşlar Ankaraya gelmişlerdir. Şehirde fevkalâde bir kalabalık görünüyor. Bugün Ankaraya gelen trenler hınca hıç dolu idi. Şehre gelenlerin 15 binden fazla tahmin edilm Şehir sabaha kadar uyumadı. Bugünkü merasim Yarınki cenaze merasimini Ankara halkı Gençlik parkından takib ede cektir. Parkta geceden tertibat alın- mış, muhtelif yerlerde Kımlay tara- fından sıhhi imdad heyetleri teşkil Aykul Gölişliğinin Zafer âbideşi ölünde yaptığı : toplantıya: aid üç enstantane ve Atatürk hakkında nutuklar söylenince göz yaşlarını zaptedemiyen minimini yavrular