18 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

18 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

de EŞ YAŞ | N p ii ji MA. A Ke Liş maçları Haftanın en mühim müsabakası Fenerbahçe - Vefa maçıdır Lig maçlarının ikinci devresi de- Yam ediyor. Bu hafta oynanacak olan Programda da görüleceği veçhile haftanın en mühim Karşılaşması Fenerbahçe - Vefa maçıdır. Geçen hafta Beykoza galib gelmek üzere iken son dakikada yediği golle bera- bere kalan Vefa takımı, tehlikesiz t8- lâkki edilebilecek bir kuvvet değildir, Kalecisi göçen hafta hatalı gol yemiş olmakia beraber, oldukça iyi, müdafileri, kalelerini canla başla korumasını bilen oyunculardandır. Santrhaf ta, hileli bir oyun oyna makla berâber Lütfi takımım belke- miği vaziyetindedir. İki yan haf ta gene maçta fena oynamamışlardır. Hücum hattında Sulhiyi, Beşiktaşta oynadığı zamanlara kıyas edemiye- cek derecede iyi bulduğumuzu geçen tenkidimizde yazmıştık. Çalışkan, at- letik, sütör, iriyarı merkezi Avrupa oyuncularını andıran bir tipi gö- zümüzün önünde canlandırdı. Kilo- sunun fazlalığı yüzünden hareketle. ri pek serbes ve çabuk olmamakla beraber Muhteşem biraz daha gay- Tetli oynıyacak olursa her müdafaa ti. San lâcivertlilerde müdafi Yaşa. nn tamamen, kaleci Hüsameddinin de kısmen idmansız olmaları müda- faayı zayıflatmaktadır. Hücum hat- tının teşkilinde muayyen bazı oyun- cular üzerinde istar eden Fenerliler bu sebebden dolayı bu hattı tam randıman verir şekilde tertib edeme- mektedirler. Sarı lâcivertlilerin müdafaasındaki idmansızlık, hücum hattındaki ahenk: sizli betrafa edilmek ve yahut za- yıf gördüğümüz bu noktalar, tah- min hilâfma âzami randımanlarnı vermek şartile Fenerbahçe takımı Vefayı yenebilir ve bu neticeyi tabii telâkki etmek lâzımdır. Sarı lâcivert- lilerin gösterecekleri ufak bir ihma- lin pahalıya mal olacağını da dalma gözönünde tutmak lâzımdır. Beşiktaş takımının Topkapıya ga- lib gelmesi normal bir netice olur, Ancak şampiyonluğa kuvvetle nam- zed takımlardan biri olan siyah be- yazlıların, zayıf takımlar karşısında âdet hükmüne gelen gevşek oyunu olmamak şartile... Galatasarayın Süleymaniyeyi, Bey- kozun da Hilâli mağlüb ctmeleri beklenen neticelerdendir, Ancak fut- boldaki fevkalâde şans paylarını daima nazarı dikkatten uzak tutma- mak ta lâzımdır. Geçen hafta Beykoz - Vefa maâçi- nın favullö olacağını umuyorduk. Fa- kat gnel direktörlüğünün hatalara kar- bir teşekkül karşısında sahalarımız- da sık sık görülen hadiselerin kolay- lıkla önüne geçilebileceğine hiç şüp- he yoktur. Ulvi Yenal Voleybol şampiyonası Türkkuşu mektebi Bugün Halkevi salonlarında |İzmirde yapılacak mektebin başlıyor. Beyoğlu Halkevinden: 1 — Evimizin spor şubesi tarafın- dan terlib edilen 938 - 939 senesi vo- leybol şampiyonasına 18/12/938 pa- sar günü başlanacaktır. 2 — Bu haftaki maçlar aşağıdaki klübler arasında yapılacaktır: Birinci maç — Bomonti Çelik klüb - Pangaltı lisesi saat 14 de, İkinci maç — Sen Mişel (B) - Sen Jozet (A). Beyoğlu Spor Klübü (B). Beyoğlu Spor IKüibü (8). B takımları Birinci ve ikinci küme klüplerin B takımları arasında tertip edilen eler edepli Üç stadda birden Galatagençler - Fener Yılmaz maçı Fener Yılmazlıların 6 - 2 galebesile bitmiştir. Fenerbahçe stadında yapılacak olan İstanbulspor - Fenerbahçe maçı İs- Iscak olan fütbol maçları şunlardır: Saat 13 de Harbiye Yilmaz - Ba- rutgücü B takımları, saat 15 de Har- biye Yılmaz a iernigileği, A takımları, Gayri federe maçları Taksim stadı müdürlüğü tarafın- & dan federe olmuyan klüpler arasında tertip edilen lig maçlarına bu sabah ve öğleden sonra Taksim stadında devam edilecektir. Saat dokuzda Barkohba ile Arna- İİ vutköy, saat 14,30 da Pera ile Kurtu- duş karşılaşacaktır. plânları yapılıyor İzmir 17 (Akşam) -- Türk Hava kurumu umumi merkezi tarafından İzmirde Kültürpark civarında inşa et- tirilecek Türkkuşu mektebinin proje ve plânları hazırlanmaktadır. Haber aldığımıza göre İzmir Türkkuşu mek- tebi büyük ve mühüm bir eser olacak- tir, İzmir çocuk hastanesinin karşı ta- rafında inşa edilecek bu eserin yanı- başında 'Türk hava kurumu İzmir şu- besi için de bir bina inşa ettirilecek. tir. Türkkuşu mektebinin müteaddid Salonları, geniş bahçesi olacaktır. Bu büyük inşaata müsaid geniş arsa, be- Iediye elindeki arsalardan ucuzca te- min edilecektir. Selâm verirken trenden düştü İzmir 17 (Akşam) — İzmir civarın. da Bayraklı - Turan arasında bir tren kazası olmuştur. Öğle üzeri Alaşehre giden posta trenile Bayraklıya gitmek- te olan musiki öğretmeni B. İsmail Hakkı Üser, irenin Bayraklıdan geç- tiği sırada gördüğü bir talebesine eli ile selüm verirken kompartımanın sa- hanlığında korkuluk demirini tutan eli birdenbire kurtulmuş, kendisi tren- den düşmüş ve sol ayağının kaval ke- miği kırılmıştır... > Ç Feci ölüm İzmir (Akşam) — Manisanın Tur. gutlu kazasında Kurtuluş mahajlesin- de Çifçiler sokağında feci bi? kaza ol. muştur, Arif oğlu iki yaşlarında İbra» him, gece evdeki gaz lâmbasının har. lamasile elbisesi tutuşarak yanmağa başlamış, ağır yaralı çocuk, İzmir has- tanesine getirilmiş ise de ölmüştür. Kaza tahkikatına İzmir müddelu. mumiliğince el konmuştur. İ takarrur etmiştir. İ) lerinde, subaylar mensup olduk- i) ları kıtalarda spor yapabilecek- Talebe ve subaylar sivil klüplerde spor yapamıyacak Son karar spor bölge- lerine bildirildi Talebelerin sivil klüblerde spor yapamıyacakları yolunda verilen karar lahahkkuk etmiştir. Beden rafından spor mıntakalarına gönderilen bir tamimde, talebe, subay, gedikli ve gedikli erlerin tesçili için Klüpler tarafından müracaat vukubulduğu takdirde bu müracaatlerin kabul edilme- mesi resmen bildirilmiştir. Talebe ve subay olup ta tasdik için lisansları evvelce Ankaraya gönderilenlerin tesçil muamelesi ikmal edilmeden iade edilmesi Talebe ve subay olup ta klüp- lere tesçili yapılan sporcular için yeniden bir talimatname hazır. lanmaktadır. Bu kayıdların ip- tal edileceği tahmin edilmekte. ) dir. Badema mektepliler mekteple- İ) rinde, memurlar devlet mücssese- lerdir. Cezaların tatbikini süratlendirmeliyiz! bir buçuk ay kadar evvel, bazı oyun- cular herkesin müttefikan tenkid ettiği hatalı hareketlerde bulundu- lar. İstanbul bölgesi, cezayı müstel zim olan bu hareketleri muhtelif şe- killerde cezalandırdı. Cezaların veril mesi, iliraz müddeti, tasdiki ve teb- liği gibi merasimin bir ay zarfında kabil olamadığını, geçen pazar cezalı oyuncuların sahaya çıkmalarından anladık ve gördük. Umum müdürlüğün müsamaha yo- luna gitmeyip hafalara karşı göster- diği kaliyeti sevinçle karşılarız. Eğer şimdiye kadar mükerreren olduğu gibi, hatalara ve cezalılara karşı yuf- ka yüreklilik gösterecek olursak, sa- halardaki aşırı taşkınlıkların ve aşırı heyecan tezahürlerinin önüne geç- mek imkânı olamaz! Yalnız... Biraz daha seri olmalı- yız. Cezanın verilmesi ve umum mü- dürlüğe iblâğı, itiraz müddeti, ceza- nın tasdiki ve tebliği pek kısa bir zaman içinde bitivermeli ve cezaya müstahak Oyuncuya, hatasından sonra tekrar sahaya çıkmak imkânı verilmemelidir. Bu bahis üzerinde, şimdi hakemli- ği bırakmış olan eski ve kıymetli bir hakemimizle görüşüyorduk. Başlıca derdlerini şu şekilde ifade ediyordu: — Bir oyuncuyu, sahadan dışarı çıkarılacak bir hatasından dolayı tecziye ediyoruz. O oyuncu ekseri- yelle vaki olduğu ve raporlarımızda da tebarüz ettirdiğimiz gibi sahadan çıkarken behemehal bize tariz yollu bir kaç kelime söylemekten kendini alamıyor. Ertesi hafta ayni takımın maçını idare etmek vazifesi eğer gene bize verilmiş ise, tarizde bulunan o oyun- cunun karşımızda olduğunu görü- yoruz. Bu hareket otoritemize vu- rulmuş bir darbe oluyor. O oyuncu- nun tecziyesi aylarca sürüyor ve iş bütün hızını ve beklenen faydasını kaybetmiş oluyor. Genel direktörlüğün bu noktaları gözönünde tutacağına ve bilhassa ce- zaları kalileştirerek ve süratlendire- rek hakemlerimizin otoritelerini te- min edeceğine eminiz. U.Y. İzmir İzmir mektupları tayyare meydanı 18 Kânunuevvel 1938 —— ve turistik yollar Cellâd gölü tamamen kurutuldu burada bir anıt yapılacak Cellâd gölünün kurutma faaliyetine aid bir resim İzmir (Akşam) — Devlet hava yol- ları umum müdürü B. Hasan Fehmi Süerdem ve işletme müdürü B, Şeref Saçin, beraberlerinde inşaat ve tay- yare mühendis ve mütehassısları ol- duğu halde Adanadan buraya gele- rek İzmir sivil tayyare meydanı in- şaatı hakkında tedkikler yapmış, Es- kişehire gitmişlerdir. Umum müdür ve refakatindeki zevat, İzmir sivil hava meydanının inşaat ve tesisatı üzerindeki tedkiklerinde ihtiyacı tes- bit eylemişlerdir, İzmir sivil hava meydanında beton veya asfalt bir pist inşa edilecektir. Bunun inşası 200,000 liraya mümkün olacaktır. Adana sivil hava meydanının da ih- tiyuci aynıdır. Nafla Vekâleti, Ankara, İstanbul, İzmir, Adana ve Diyarbakır arasın- da senenin her mevsiminde munta- zam yolcu ve posta tayyarelerinin iş- letilmesini istemektedir. Mevcud te- sisat ve meydanlaria bunun şimdilik mümkün olamıyacağı neticesine va- .| rılmıştır. Fakat bu yerlerde bir mik yon liradan fazla para serfedilerek beton veya asfalt meydanlar vücude getirilirse her mevsimde yolcu ve posta tayyarelerinin işletilmesi için hiç bir mâni kalmıyacaktır. Meydan- larla beraber telsiz ve gonye metre tesisatı da vücude getirilecektir. Bu mühim inşaatın bir yil zarfında ya- pılmasına imkân görülmemektedir. Çünkü inşaat hem uzun zaman İste- mekte, hem de bu mühim inşaat için bir buçuk milyon liralık tahsisat ay- rılması icab etmektedir. Bütçede mevcud meydanlar inşası tahsisatın- dan 400,000 lira Yeşliköyde inşa edi- lecek beynelmilel hava limanı için tahsis edilmiştir. Ondan sonra An- kara, İzmir, Adana ve Diyarbakır hava meydanları inşa olunacaktır. Ancak bu meydanların inşasından ve fenni tesisatın, cihazların ikma- inden sonra bu şehirler arasında her mevsimde muntazam hava seferleri işletmek mürukün olacaktır, Mevcud meydanlardan önümüzde ki nisan ayından itibaren İstifade edilerek tayyare seferlerine başlana- cak ve bu seferlerin mümkün olduğu kadar inkıtasız devam ettirilmesi devlet hava yolları umum müdürü, yaptığı tedkiklerle tesbit etmiştir. Yolcu ve posta tayyarelerimizin, ha- wa meydanlarımızın istikbali nokta- sından bu tedkikat çok yerinde ol- muştur. Hiç şüphesiz bu tedkiklerin büyük faydaları, kısa bir zamanda görülecek ve mühim semereler elde edilecektir. Türistik yollar izmir vilâyeti turistik yollarının inşasına mart ayında başlanacağını yazmıştık. Vali B, Fazlı Gülecin cid- den çok kıymetli ve yerinde teşebbü- sile bugün artık filliyat sahasına ge- çen İzmir turistik yolları, kısım kı- sim ve uzun bir zamanda inşa odile- cektir, Yapılan hesaplara göre luris- tik yolların bir kilometresi otuz bin Uraya çıkacaktır, İzmir vilâyetinden başka bütün Ege vlâyetleri bu mü- him yolların faydalarından kendisi- ne düşeni alacak ve fazla nisbette istifadelenecektir. Turistik yolların ilk kısmında Kar- şıyakanın bostanlı mevkiinden İzmir- de Alsancak stadına kadar uzanan kısım vardır. Bu anayola Bornuva ve Buca turistik yolları da ilhak edi- lecektir. Bütün bu yolları 23 kilo- metre uzunluğundadır. İlk partide 1,200,000 liraya münakasaya çıkarı- lan yollar bunlardır, Turistik yolla" rın 9 metre olacaktır. Bu- bun altı metre nakil vasılalarına aid olacak, üç metresi de trofuvar olarak yaptırılacaktır. Trotuvar, as- falt 6 metrelik kısmın iki tarafında birer buçuk metre genişliğinde ola- caktır. 'Mevcud şoseler beş metre genişli- gindedir. Bunlar, turistik yollar pro- jesile dokuzar metreye iblâğ edilecek, aynı zamanda lüzumsuz bazı viraf- lar da kaldırılacak, yeni yollar, müs- takim hat halinde yaptırılacaktır. İleride İzmir - Torbalı şosesi de as- İalt inşa edilecek yollardan biridir. Bu yollara Tepeköydeki son kısmın- dan başlayarak Selçuk - Efes harabe- lerine 26 kilometre uzunluğunda ye- ni bir şose inşa ettirilecektir. Bu yol, şimdilik şose olarak yapılacak, ileri- de asfalta tahvil edilecektir. Bu yo- lun genişliği de turistik yollar gibi 9 metre olacaktır. Tepeköy - Selçuk - Efes turistik yolu, Nafia Vekâleti tarafından mil- yonlar sarfile kurutulan Cellâd gölü arazisinin Oortasından geçecektir. Çünkü Cellâd gölünün istikbalde bi- Je tekrar vücud bulması, yapılan ce- .Cellâd gölü bugün tamamen kurutul. muş vaziyettedir. Tepeköy - Efes tu- ristik yolu, Cellâd gölünün ortasın- dan geçeceğine göre yolun tam orta kısmında Cellâd gölünün mevcud bu- Tunduğu zamanlarda ((Sineklitepe) diye anılan mevkide geniş bir mey- dan yapılacak, bu meydana bir anıt dikilecek ve Celliâd gölünün, Cüm- huriyet devrinde kurutulmuş olduğu» na dair bu anıtın üzerine bir kitabe yerleştirilecektir. İskân umum müdürü İzmirde İzmir 17 (Akşam) — İskân umum müdürü B. Cevad Ankaradan buraya gelmiştir. İskân işleri ve muhacirlerin müstahsil vaziyete geçip geçmdeikleri. ni tedkik edecektir. Define aramak için müracaatlar İzmir 17 (Akşam) — İzmirin muh- telif yerlerinde, hattâ civarındaki köy» lerde define araştırması için Defter. darlığa yeni müracaatlar yapılmıştır, Bu müracaatlar üzerine araştıma- Jar yapılması için müsaade edilecek. tir,