19 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

19 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Fener muhacimlerinin Vefa kalesi önündeki mücadeleleri Galktlaray, Süleymani- yeyi 4 - 0 mağlüb etti Oyun çamur yüzünden zevksiz geçti Taksim stadında günün yegâne maçı Galatasarayla Süleymaniye ara- sında yapıldı. Az bir seyirci önünde cereyan eden bu maç sahanın müthiş çamurlu olması yüzünden zevksiz bir şeklide geçti, Yerlerini bulamıyan paslar ve çamura saplanıp kalan to- pu sökmek bahanesile atılan tekme- ler müsabakayı bir kör dövüşüne çe- virdi. Futboldan başka herşeye benziyen ve büyük bir hercümerç içinde geçen müsabakada daha akılı davranan Sarıkırmızılılar dört sayı kaydederek sahayı galip olarak terkettiler, Adnan Akının . hakemliği altında sahaya çıkan takımlar şu şekilde di- zildiler: Galatasaray: Fazıl - Lütfi, Adnan - Ekrem, Musa, Celâl - Necdet, Salim, Mehmed, Eşfak, Bülend. Süleymaniye: Muvaffak - Bürhan, Ruhi - İbrahim, Martayan, Ibrahim - Rauf, Nedret, Daniş, Nizameddin, Diran, Müsabakaya Galatasarayın hücu- ! sarıkırmızılların oyun üğerinde hâ- Top Süleymaniye nısıf sahasında do- laşıyor ve çamur yüzünden uzun vu» ruş yapmak imkân olmadığından ka» lelerinin önüne sikışmak rmecburiye- tinde" kalan Süleymaniya müdafaası cansiparane çalışıyordn. Süleymani- yeliler de solaçıkları vasıtasile ender olmakla beraber bir hayli tehlikeli akın yuplalarsa da Lülfinin yerinde müdahaleleri netice almalarına nfâni oluyordu, Sarıkırmızı hücümları Süleyma- niye kalesi önünde müharimlerin kı- s2 paslı oynamaları yüzünden erir- ken 32 nci dakikada Süleymaniyeli İbrahimin topu elle tutması ponaltıya sebeb oldu ve Salim sıkı bir şütle ta- kımının birinci sayısını yaptı. Bu gölün akabinde Necdetin kale çizgisine kadar gölürerek geriye çe- verdiği topu, Bülend yetişerek plase bir vuruşla ikinci defa olarak Süley- maniye kalesine aktı ve ilk devre Ga- latasarayın 2-0 galebösile nihayei- tendi, İKİNCİ DEVRE Süleymeniyelilerin hücumile baş- lanan oyunun ikinci dövresi tama- men Galatasaray hâkimiyeti altında geçti. Rüzgârın da lehlerinde olması sarıkırmızı takımın hâkimiyetini fa7- Yalaştırmıştı. Sekizinci dakikada merkezdön ya- pilan bir Galatasaray akımında Sü- leymaniys müdafilerinden İbrahim çamurlu sahada kaleciye pas vermek gibi bir hataya düştü ve hatası golle neticelendi, Çamur yüzünden kendisi ile kaleci arasında saplanıp kalan to- pa Eşfak seri bir çıkısin yetişti ve va- vaş bir vuruşla takımının üçüncü go- lünü yaptı, Bu sayı Süleymaniyeliler üzerinde büyük bir tesir icra etmiş olacak ki Sinirlenmeğe ve asabi bir şekilde oy- namağa başladılar ve bu sırada Daniş hakem tarafından oyundan çıkarıldı. Süleymaniye 10 kişi olarak oyuna de- vam etmek mecburiyetinde kaldı. 30 uncu dakikada Salimin şahsi gayretile dördüncü sayıyı da kayde- den Galatasaraylılar bu gölden sonra yavaşladılar ve maç bu şekil değişme- den 4 Süleymaniyenin mağlübiye- tile nihayetlendi. Galatasaray takımının bütün hat- larında anlaşma göze çarpıyordu. Yalnız çamuru hesab etmiyerek yer- den oynamaları hata idi. Takımda başta Celâl olmak üzere Lütfi, Musa, Eşfak muvaffak oldular, Süleymaniye takımında Diran, Nedret ve Ruhi takımın en iyi oyun- cuları olarak göze çarptılar. ŞaZİ Tezcan . . Izmitteki maçlar Bursa ve Eskişehirliler galib geldiler İmit 18 (Telefonla) — Türkiye fut. bol şampiyonluğu Kocaeli grupu bi- rinciliklerine bugün gene futbol fede- rasyonu ikinci reisi B. Ziya Ateşin ne- zaretinde devam edildi. Hava çok yağ» murlu olduğundan saha çamur derya- sı halinde idi. İlk maçı Bursa şampiyonu Acar İdmanyurdu ile Kütahya şampiyonu Uşak Gençlerbirliği yaptılar. Her iki takım da 4 - 4 berabere maçı bitirdik. Jerinden Lemdid edilen yarım saat zar- fında Bursalılar güzel bir oyun çıka. Tarak 3 gol daha attılar ve 7 - 4 galib geldiler. Akinci maç grupun en kuvvetlisi Es kişehir şampiyonu Demirsporla Ko- cneli şampiyonu İzmit İdmanyurdu arasında idi. Birinci haftayım 0-O0a bitti. Maçın sonlarına doğru bariz bir ofsayddan attıkları golle galib variys- te geçen Eskişehirliler bir gol de kale. cinin topu çamurda elinden kaçırma- sı ile yaptılar. Bu suretle Ekişehirliler 2 - 0 galib galdiler. Grup şampiyonluğu maçı salı günü yapılacaktır. Yalnız Eskişehir oyun- cularının ikisinin Jisanslarında klüp isimleri (silinerek (| değiştirildiğin den vaziyet Ankaraya telgrafla sorul- du. Eğer bu vaziyet tahakiruk ederse Eskişehirliler mağlüb sayılarak İzmit ve Bursa final maçını yapacaktır. 'Ta- hakkuk etmezse Bursa » Eskişehir kar. şılaşacaktır. Sporculara Halkevinde bir çay ziya- feti verilmiştir. ŞEREF STADI: Hilâl, Beykoza 7-1; Topkapı, Beşiktaşa 5 -0 mağlüb oldular Şeref stadında günün ilk maçi Bey- koz ile Hilâl arasında yapıldı. İzzet Muhiddinin idaresinde yapılan oyu- na takımlar şu şekilde çıktılar: Beykoz: Kandilli - Bahadir, Halid - Saadettin, Mustafa, Cahid - Kâzım, Cahid, Şahab, Gazanfer, Ali, Hilâl: Sund - Akif, Selçuk - Musta- fa, Zeynel, Muhsin «- İlhan, Rauf, Na- im, Fahir, İnayet: Müsabakaya Beykozun hücumu ile başlandı. İlk dakikalarda nisbeten kolay akınlarla oyuna hâkim bir va- ziyete geçen Beykozlular üçüncü da- kikada Ali vasıtasile ilk göllerini yap- tatar. İlk dakikada yedikleri gol Hilâli- leri şaşırttı ve gelişi güzel oynama- ğa başladılar. 19 uncu dakikada ikin- ci golü yapan Beykozlular oyuna ta- mamile hâkim oldular ve biraz son- ra üçüncü gollerini atmağa muvaf- fak oldular, Hilâl bu sayıdan sonra biraz canlanır gibi oldu. Soldan yap- tıkları bir hücumda yegâne golleri- ni yaptılar, Devrenin sonuna doğru bir sayı daha çıkaran Beykozlular devreyi 14 gâlip olarak bitirdiler. İkinci devreye on kişi ile başlıyan Hilâliler sert bir oyun tatbikine te- vessül ettiler ve hakem bu yüzden bir oyuncularını çıkardı. Bu suretle dokuz kişi kalan HHA üst üste üç sar yı ânha yiyerek sahından 1-7 mağlâp olarak ayrıldı. BEŞİKTAŞ - TÖPKAPI Günün ikinci maçı Beşiktaş ile 'Topkapı arasında yapıldı. Halid Ga- Mibin idaresinde sahaya çikan takım- Tar su şekilde dizildiler: Topkapı: Abdülkadir - Hıristo, Se- mih - Besim, Sabahaddin, Yunus - Tahsin, Hâmid, “Tahsin, Kâmil, Yu- mus. Beşiktaş: Mehmed Ali - Taci, Hı- risto - Feyzi, Osman, Rıfat - Fuad, Şeref, Sabri, Hakkı, Hayati, Esşiktaşın hücumile başlıyan oyun "Topkapı için derhal ciddi bir tehlike oldu. Üç mühim oyuncusundan mah- rum olan siyah beyazlılar düzgün oyunlarile 'Topkapıyı sikıştırmağa başladılar. 'Topkapılılar bu hücumla- ri kesmek için canla başla çalışıyor- ardı. 15 inci dakikaya kadar devam eğen bu tazyik nihayet semeresini vermeğe başladı. 16 ne dakikada Sabriden aldığı pasla Şeref birinci, 32 nei dakikada Sabri ikinci Beşiktaş gollerini çıkar. dılar. Bu sırada Hakkı penaltı kaçır. dı ve devre 0-2 Beşiktaş lehine ka- pandı. İkinci devreye gene Beşiktaslıla- rın sıkı hücumlarile başlandı, 6 nci dakikada Sabri takımının üçüncü sa- yısını yaptı. Bu sırada Hükkı gene bir penaltı kaçındı. Oyun tamamen siyah beyaz üstünlüğü altında devam ediyordu. 35 inci dakikada Şeref, 40 ıncı dakikada Hakkı vasıtasile iki gol duha çıkaran Beşiktaşlılar maçı 05 galibiyetle bitirdiler. Gayrifedere maçları Dür 'Taksim stadında federe olmı- yan klübler arasında liğ maçlarına devam edildi. Kurtuluş - Pera B ta- kımları maçmı Kurtuluş 0-2 kazan- ERER ee vw 7 6 5 3 2 1 2 1 aahalurm BasEEERE BAESNES05 Fikret takımının üçüncü galibiyet golünü yaparken FENERBAHÇE STADL: Vefa, Fenerbahçeye 4 - 1 yenildi Sarılâcivertlilerin dört golünü iki Fikretler yaptı Senebaşındanberi yaptıkları müsâ- bakalarda . aldıkları iyi derecelerle başta giden klüblerimiz arasına ka tulmağa muvaffak olan Vefalılar haf- tanın en mühim maçını dün Fener- bahçe ile yaptılar. Galalasaraylılarla berabere kal- mağa muvaffak olan yeşilbeyazlılar Muhteşem, Lâtif, Vahid ve Mehmed gibi enmühim dört oyuncusundan mahrum bir takımla sahaya çıkmak mecburiyetinde kaldılarsa da Fener- bahçeliler onların bu eksikliğinden fazla istifade edemediler ve ancak dört gol yapabildiler, "Havanın yağışlı olmasına rağmen saha diğer stadlara nazaran iyi idi. Ahmed Ademin hakemliği altında sahaya çıkan takımlar şu şekilde di- zildiler: Fenerbahçe: Hüsameddin - Yaşar, Lebib - Nari, Angelidis, Reşad - Fikret, Ali Riza, Fikret, Esad, Şaban, Vefa: Ahmed - Süleyman, Orhan - Kenan, Lütfi, Şükrü - Adnan, Abduş, Sulhi, Hüseyin, Zühtü. Oyuna Fenerlilerin soldan seri bir hücumile başlandı. İlk dakikalarda Vefanın çok canlı bir şekilde oynadığı görülüyordu. Her iki taraf hâkimiye- ti kendi lehine çevirmek için çalışı- yorsa da muvaffak olamıyordu. Za- man zaman Vefa ve Pener oyun Üze- rinde hâkim oluyordu. 25 inci dakikaya kadar devam eden bu beraberlik Fenerlilerin uzun pas- larla oynamağa bâşalamaları üzerine bozuldu ve sarılâcivertliler hâkimiyeti kurdular. 31 inci dakikada küçük Fikret Ali Rizadan aldığı derin bir pası iyi kullanarak sol köşeden Vefa ağlarına taktı, Bu sayı yeşilbeyazlıları sarsar gibi Oldu. Fenerliler Vefa kalesini daha ziyade tazyike başladılar. 35 inci dakikada yine küçük Fik- ret çok uzaktan çektiği şütle Vefa kalecisinin hatasından istifade ederek ikinci golü yaptı, Üstüste yedikleri iki gol Vefa müdufaasını bocalamağa sevketti vo henüz kendilerini topla- mağan Fikretin ustalıklı bir vuruşile üçüncü golü de yediler ve devre bu şekil değişmeden 3 - O Vefa aleyhine kapandı. Yeşilbeyazlılar ikinci devreye bü- yük bir hızla başladılar ve İkinci da- kikada bir favul atışından Lütfi va- sıtasile yegâne gollerini kazandılar. Bu sayıdan sonra oyun zevksiz bir $8- kilde devama başladı. Her iki taraf neticeyi kabul etniş bir şekilde oyna- mağa başladı. Bu sırada Vefadan Sujhi ile Penerden Nari arasında ufak bir münakaşa geçti. Hakem her iki. sini de oyundan çıkardığından takım- lar onar kişi ile oyuna devam ettiler, Devrenin sonlarına doğru Vefa müdafilerinin ilerde bulunmasından istifade eden Fikret takımının dör- düncü sayısını da yapınca maçın 06 ticesi belli oldu ve müsabaka bu şekil değişmeden 4-1 sarılâciverililerin galebesile nihayetlendi. NASIL OYNADILAR ? Fenerbahçede Hüsameddine fazia bir iş düşmedi. Yaşar Lebibden daha çok aşağı bir oyun çıkardı. Haf hat tında Angelidis e Naci iyi değildi. Reşad bu hastın en iyi oyuncusu oldu. Hücum hattında Fikretlerden başkası muvaffak olamadılar, Vefalilar: En iyi oynıyan Lütfi idi. Kaletileri henüz çök tecrübesizdir. Hatları çok bozuk, hücum hattında da Sulhi ile Hüseyin çalıştılar. Diğer üçü iş görecek halde değildiler. Izmir maçları Alsancak - Üçoku 5-2 yendi İzmir 18 (Telefon) — İzmirin en kuvvetli iki klübü olan Alsancak ile Üçok dün büyük bir kalabalık önün- de Alsancak sladında karşılaştılar. Büyük bir enerji ile çalışan Alsancak- lar ilk devreyi 2 « 0 galip bitirdiler. İkinci devrede oyun bir aralık 2-2 beraber vaziyete geldi ise de bu çok uzun sürmedi. Daha müessir oyn yan Alsancak üst üste 3 gol dahn y& parak maçı 2-5 kazandı. Voleybol turnuası Beyoğlu Halkevi tarafından tertib edilen voleybol tarnuasına dün buşlan- mıştır, 37 takımın kaydedildiği bu müsabakaların üçüncü Katagorileri arasında yapılan karşılaşmalarda Pangaltı iisesi - Çelikkol takımına 9-15, 12-15, Senjozef A, Senmişel B ye 7-15, 13-15, 10-15, İtalyan lisesi - Peraya 2-15, 5-15 galip gelmişlerdir. amaaa a a, Adalarda yeniden çam dikilecek Noel münasebetile gizlice çam ağa- cı satılmasının önünü almak üzere her sene belediyece bazı emirler v&- Trilmektedir. Bu sene bu emir tekrar edilmiş ve Nocl münasebetile ağaçla- rın tahribine gidenler hakkında ga- yet ağır cezalar verileceği alâkader- lara bildirilmiştir, Adadaki çamlıklardan bazıları zâ- manla tahrip edildiğinden seyrek olan yerlere yeni fdanlar dikilmesi ve büs- bütün çıplak olan sahalara da ağaş yetiştirilmesi için aynca bir proje hazırlanacaktır, Otomobil kazasi Beyoğlunda Şair Nigâr sokağında Kitapçı aparlımanında oturan Agop Keşiş, Hamalbaşı caddesinden geçer- ken Beşiktaşlı şoför Hüseyinin idare- sindeki 3048 numaralı otomobilin sa- demesine uğramış ve Keşişin ayağı kırılmıştır. Yaralı Alman hastahenesine kaldi- rılmış, goför yakalanarak #alıkiknis başlanmaştar.