20 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sene 21 — No, 7 248 — Fiati her yerde 5 kuruş SALI 20 Kânunuevvel 1938 Telefon: ora ia 20565 — Yazı İşleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Vekiller Heyeti dün Reisicüm hurun riyaseti altında toplandı İsmet Inönünün ikinci seyahate bugün başlamaları muhtemeldir Ankara 20 (Telefonla) — Reisicüm- hur İsmet İnönünün ikinci seyahatle- Yine buğün başlamaları muhtemeldir. Üğrendiğime göre, Reisicümhurumuz €vvelâ Ayaş, Beypazarı, Nallıhan ka- Zalarmı ziyaret buyuracaklardır. Ankara 19 (Telefonla) — Reisicüm- buri nü bugün saat 17,20 de Büyük Millet Meclisini teşrif etmişler ve Meclis binasında toplanan Vekiller Heyetine riyaset buyurmuşlardır. Vekiller Heyeti içtima geç vakte kadar devam etmiş ve Relsicümhur saat 19,40 da Meclisten ayrılmışlar» dır. Mussolini münasib zamanı bekliyormuş Son nutku hakkında Fransada hasıl olan kanaat budur Korsikanın Bastia toplantı yapıldı, şehrinde büyük bir İtalyanlara karşı tedbir alımmasına karar verildi Roma 19 Tis muhabiri ) enya adasın- uk hakkında Fran- siyasi mahfellerinin mütaleası şu- nsız - İtalyan mü- udan Bununla (o beraber ıktedir olduğunu söyle- yanın emel den hiçbir fe- bulunı anlat- Bu Mussolii Maarif it Vek doğruya | | derek yeni bir Akdeniz Münihi, yani İngiltere ve bilhassa Fransa için bir hezimet ha an korkuyor« lar. Petit Journal, İngiliz Bâşvekilinin s8- | yahatinin İngiliz - Fransız dostluğu için mihek taşı olacağını yazmakta ve İngiliz Başvekilinin de Fransa ka- dar kati bir «Hayır» cevabını mesi” ni temenni etmektedir, Korsikada bir toplanti Bastia - Korsika 19 (A.A.) — İtalya tarafından yapılan talepler üzerine burada teşekkül eden hareket ve mü- dafaa komiteleri Korsikâda faaliyette bulunan İtalyan ajanlarının $ nezaret altına alınmasına dair karar suretleri kabul etmiştir. (Devamı 10 uncu sahifede) Bağlarbaşında 50 anması yataklı bir sanatoryom açtı Cümhuriyet bayramına kadar yatak mikdarı 120 ye çıkarılacaktır Bağlarbaşındaki yeni sanatoryom Maarif Vekâleti umumi sıhhat mü- den Dr. B. Celâl Otman açılacak san; Imak üzere debağında Yom işlerile me Yimize gelmiştir binasının bir kısmı yom binası vardı. 927 senesinde tesis edilen bu müesseseye ilk sene yalnız 85 talebe alınmıştı. Bu mi sene biraz daha artmıştı, 1928 sene sinde omuallimler n 10 yataklı bir paviyon tesis edilmiş, o sene 180 talebe, 13 muallim tedavi altına alın- (Devamı 4 üncü sahifede) Erzincan h hattının açılış resmi Nafia Vekili Erzincanda halkın tezahüralına mukabele ediyor (Hattın açılışına, ait Mik ilen resimler 9 uncu sahifemindedir) Mübadil, gayrimübadil ve muhacirlere aid işler Mebuslardan bazıları bir kulübeye mukabil apartımanlar, hiç bir şeyleri olmadan köşkler alındığını söylediler Emvalir tapuya raptınâ dair olan 1331 sayılı kanunun do- kuzuncu maddesinin tefsiri hararetli münakaşalara yol açtı Su tarifeleri Nafia Vekâletinde teşekkül eden bir heyet tetkikat yapıyor Ankara 19 (MA) — Hükümetçe satın alınarak hâlen Belediyelerimiz- ce işletilmekte olan su şirketlerinin abonemanlarile olan omünasebatımı, idari ve mali vaziyetlerini tedkik için Nafia Vekâletinde bir komisyon te- Şekkül etmiştir. Maliye Vekâletinden bir müfettişin de dahli bulunduğu bu komisyon hâlen tatbik edilmekte olan $u tarifelerini de tedkik Gizpektedi, Yi Tapor et lerek alınan neti- celer Bel lediyelere ere bildi iidirecektir. Izmirde gr grip Mektepler” bik hafta müd- detle kapatıldı İzmir 19 (Telefonla) — Grip has- talığının salgın şekli alması yüzün- | den İzmir şehrindeki mektepler bir hafta müddetle kapatılmıştır, Tirede de aynı vaziyet sebebile kaza merke- zindeki okullar da bir hafta müddet- Je kapalılmıştır. - İngillerdde ha halar Ienâra 19 (A.A) — Geçen ilkteş. rin ayı içinde 2143 boşanma davası ikame edilmiştir. Böyle bir rakam şimdiye kadar kaydedilmemişti, bikikamatlerz: şa Cehalet mi, Demagoji mi? Birakç gündür gazetelerde şu me- elde makaleler yazılıyor: — Vay bezirgânlar vay!.. Meğer malların pahalıya satılmasına sebep oluyorlarmış! İsmet İnönü'nün köylü ile bir iki muhavereti buna sebep oldu: Baga perükendeci © esnaf, * Reisicümhura: «Fabrika kapısında on kuruşa olan bir mal, mulavassıllar yüzünden bize on ikiye satılıyor!» diye şikâyet edin- | ce, meslektaşlarım renmişler gibi hayret izhar etmeğe, ateş püskürmeğe başladılar. Halbuki bizim öte sistemimiz malüm. dı katör malını sırtla yeni bir şey öğ- nberi iktisad Bu sisteme mi itiraz olunuyor? Ha- yir... Şuna, buna... Acaba cehalet mi, goji mi? yoksa deme Ankara 19 (Telefonla) — Mübadil, gayri mübadil,. muhacir vesaireye, kanunlarına tevfikan tefviz veya âdi yen tahsis olunan gayri menkul em- valin tapuya raptına dair olan 1331 sayılı kanunun dokuzuncu maddesi» nin tefsiri hakkındaki (omazbatalar Meclisin bugünkü içtimamnda müza- kere edildi ve hararetli münakaşaları mucib oldu. Tefsiri istenen husus, adı geçen kanunun 9 uncu madde- sindeki beş senelik müddetin umumi kanunların bahşettiği her türlü takis ve dava hakkını iskat eden bir muru- ru zaman müddeti mi yoksa tasdik muamelelerinden matlup sürati te- min elmek üzere umumi hükümler haricinde istisnai olarak bazı mus melelerin yapılmasına cevaz veren Arnavut kaldırımı nesli!.. B, Ali Rıza Türer B. Mehmed Somer bir salâhiyet müddeti mi olduğunu tayinden ibaret idi, (Devam: 10 ncu sahifede) Asfalt yol nesli!