26 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

26 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

iğne soda Ekrem, boş kalan Enlesini topu kornere atarak kurtarıyor TAKSİM STADI Beşiktaş - Galatasaray maçı 2-2 berabere bitti Dün, Taksim stadında Galatasaray- la Beşiktaş karşılaştılar. Güneşli ve güzel bir hava, stadyornu beş binden fazla seyirci toplamıştı. Santon dördü oluz beş geçe, hakem Adaan Akınm idâresinde iki takım aşağıdaki şekilde dizildiler: Galatasaray; Fazıl - Adnan, Lütfi - Ekrem, Musa, Celâl - Necdet, Salim, Bedii, Eşfak, Bülend. Beşiktaş: Methimed Ali - Hüsnü, Fa- ruk - Rifat, Osmun, Feyzi - Hayati, Hakkı, Sabri, Şeref, Eşret. Beşiktaş oyunun İlk dakikalarında hemen hücuma geçti. Dördüncü dakikada Şere!l soldan inen bir Beşiklaş akımında Adnanla Lüldinin arasında yerden bir ara pası aldı. Pasla beraber hemen ileri fırla- dığı için Galatasarayın iki bekini ar- kada bıraktı. Yerden sıkı bir şüt Be- şiktaşı (1-0) galib vaziyete geçirdi. Galatasaray takımı ilk dakikalarda yediği bu gole rağmen hiç bozulmadan hemen hücuma geçti. Beşiktaşın sol beki Faruğun idmansız oluşu Siyahbe- yazhlara pahalıya mal oluyordu. Fa- rTuğun, on sekiz pas içinde bir kasın. dan sonra top Bülendin ayağıma gel di. Fakat o da vuramadı. Bir kaç da- kika sonra aynı vaziyet tekerrür etti. Bülend yine acele yüzünden golü ka- çırdı. Oyun Galatasaray lehine açılı- yor. Beşiktaşın Hayati tarafından yap- | lığı birkaç akımı Lütfi tecrübeli oyu- nile kesti, Galafasarayın birinci golü On dördüncü dakikada Beşiktaş haf hattının sağ tarafında Siyahbeyazlı- Tar aleyhine bir favül oldu. Yerden pek az yükseklikte kaleye doğru çekilen fawulü Beşiktaş müdafileri uzaklaştı. ramadılar. Bülend, ayağına gelen to- pu pek yakından âni bir vuruşla ağ- lara gönderdi. Oyun berabere olduktan sonra Ga- latasaraylılar enerji ve süratlerini art- tırdılar. Necdet fazla ileri verilen bir topa çok güzel bir şekilde yetişti. Or- talanan topu Hüsnü kormere gönder- di. Üstüste atılan iki korner netitesiz kaldı. Beşiktaş takımı tazyiktan, Hakkının Hayatiye verdiği güzel paslarla kur- tuldu ve hüruma geçti. Bu akınlar- dan birinde Lütfi tecrübeli oyunu sa» yesinde kalesini çok müşkil bir vazi. yellen kurtardı. Akınlar karşılıklı oluyor. Beşiktaş- lar ayaklarında top tutmadan oynı- yorlar. Galatasaraylılar aksine fazla top sürüyorlar. Sahanın bozuk ve ârı- zalı oluşu top kontrolünü güçleştiri yor. Hüsnü bir aralık solaçıkta Galnla- saray kalesi civarına kadar top sür- dü. Bu arada Galatasarayın yeni ka- Jscisi Fazıl topu elinden kaçırdı. Be- şiktaşhılar bundan İstifade edemedi ler. Oyun otuzuncu dakikada duruldu Birinci devre 2-1 Beşiktaşın galibiyetile neticelendi ve bozuldu. Beşiktaşın akınları daha âni, daha tehlikeli oluyor. Beşiktaşın ikinci golü Kirkınet dakikada Adnamn topu lüzumsuz şekilde sola doğru açması Gülatasaray kalesinin sıkışmasına ö€- beb oldu. Fizil kalesinden çıkıp ya» tarak hücumu kesti. Beşiktaş sunir- hafi ayağına geçen topu, Sarıkırımzı- Xların kalesine doğru havaya kaldırdı. Fazılın hücunum istikametini kesti. remiyerek fazla ileri çıkışı Galatasaray kalesini boş bıraktı. Havadan, boş Ka- Je karşısında (opu yakahyan Şeref ha- fif Bir kafa vuruşile lakımımn ikinci golünü yaptı. Galatasaray (2-1) mağlüb vaziyete düşünce şaşırır gibi oldu. Bu sırada Sabrinin yakmdan çektiği şütü Fazıl güzel bir plonjonla havada bloke etti. Galatasarayın mukabil hücumunda Necdet olmuş bir gol kaçırdı. Mehmed Alinin plonjon yaparken elinden Ka» çırdığı topu Adeta pas verir gibi yine Beşiktaş kalecisinin eline mraktı. Devre (2-1) Beşiktaşın galibiyetile bitti. İkinci devre İkinci devrenin ilk dakikaları oyun seri bir cereyan almağa başladı. Ev- vel& Salim on sekiz pas üzerinden sü- katlandı. Az bir tedaviden sonra tek- rar sahaya döndü. Biraz sonra Nec det tehEkeli bir şekilde Faruğn ayak koydu. Faruk da kısa bir fasıladan sonra oyuna devan etti. Bereket ver» sin ki bu sertiikler mevzii kaldı ve devam etmedi. Galatasaray bu devreye daha canli başlamış bulunuyor. Bilhassa oyuncu- lar topu ilk devredeki gibi fazla ayak- larında (utimıyorlar. Eşfak haf hattın- da Salime bir ara pası verdi. Topla ileri fırlıyan Salim iki beki arkada bı- raktı. On sekiz pâsın içine girer gir- mez sıkı bir şüt çekti. Mehmed Alinin hareket etmesine meydan kalmadan kaleyi buları top üst direğe çarparak Kaçan bu fırsattan sonra on beşin» ci dukikada Bedii topu ayağında tut- madan ileri bir pas verdi. Bu pası z0- manında yakalıyan Salim fırladı. Hüs»/ nü, Salimle karşı karşıya kalınca to- pa ehemmiyet vermeden rakibinin üzerine atladı. Fakat seri ve cıva gibi bir oyuncu olan Salim bu şarjı berta- raf ederek topu tekrar yakaladı. Meh» med Alinin mütereddid ve lüzumsuz bir çıkışından istifade ederek ağlara gönderdi. Oyun (2-2) berabere olduktan sonra Beşiktaş takımı yavaş yavaş ağır bas mağa başladı. Santrfor Sabri Hayati- den aldığı bir ileri pasile on sekiz pas içine girdi. Ayağına plonjon yapan Fa- uli da geçti. Tam boş kaleye gireceği sırada Ekrem zamanında yetişerek topu kornere gönderdi. Galatasarayın bir akınında Salim Mehmed Aliyi şarje etti. Mehmed Ali ŞEREF STADI Vefa - Istanbulspor kar- şılaşması 1-1 beraberlikle nihayatlendi Bu sene lig maçlarında «aldıkları iyi dercelerle dördüncülük mevkiine yük- selen Vefalıların tamamen genç Oyunculardan teşekkül etmiş olan İstanbulsporlularia karşılaşması ho- yecanlı ve güzci bir cereyan takib etmiş ve mtisabaka 1-1 beraberlikle ne- ticelenmiştir. Ahmed Ademin idaresinde yapılan maça takımlar şu şekilde çıktılar: Vefa: Müvahhid - Vahid, Orhan - Süleyman, Lütfi, Abduş - Adnan, Hü- seyin, Sulhi, Şükrü, Zühtü, İ. Spor: Snim - Faruk, Hayri - Ta- rık, Seyfi, Kâzım - İsmet, Kadir, Or- han, Enver, Bahri. Oyuna büyük bir hızla başlıyan İstanbulsporlular derhal Vefa kale- sine yüklendiler. Bilhassa sol taraf- tan yaptıkları hücumlar tehlikeli oluyordu. Bu hücumlardan birinde Kadir uzaktan çektiği bir şötle Sarr- siyahlılara bit gol kazandırdı. Bu sayı Yeşilbeyazlıları harekete getirdi. Merkezden sıkı paslarla hü- cuma başladılar. Ve Iüseyinin şahsi gayretile beraberliği temin ettiler ve devre 1-1 berabere nihayetlendi. İkinel devre bu vaziyeti değiştir. mek için her iki taratın. çalışmasile | ! geçli ise de bu gayretler boşa gitti ve müsabaka şeklini muhafaza ederek beraberlikle bitti, EN Hi ii tekme savurmak suretile bu şarje mü» kabele etli. Beşiktaşın tazyiki arttı. Hakkının Eşrefe, Eşrefin de Şerefe geçirdiği güzel bir pası Şeref birkaç metreden havadan atarak galibiyet fırsatını ka. çırdı. Hayati de kapalıya zaviyeye lüzum- suz bir şüt çekerek Beşiktaşın âni bir akınını neticesiz bıraktı. Oyun tekrar mütevezin bir cereyan | aldığı sırada (2-2) berabere bitti, | Nasıl oynadılar? cular topu istedikleri gibi kontrol ede- medikleri için fazla ayaklarında tutu» yorlardı. Bu fazla top tutuş oyunu zaman zaman bozdu. Galatasaray takımı, eğer bilhassa birinci devrede eline geçen bir iki fır. sattan istifade edebilseydi sürati sa- yesinde maçı kazanabilirdi, Sarıkırmı- | zılilarda kaleci Fözil kalesinde kaldi. ğı zamanlar iyi idi. Fakat çıkışları ek- seriya lüzumsuz ve tesadüfi oluyordu. İkinci gölde hatası vardı. i Galatasaray kalecisi Fazıl, Sabrinin ayağına yatarak tehlikeyi uzaklaştırıyor FENERBAHÇE STADI Fenerbahçe - Hilâli 6 -1, Beykoz - Süleymaniyeyi 3 - Fenerbahçe stadında günün ilk maçını, Beykoz ile Süleymaniye yüp- tilar. İzzet Mühiddinin idare ettiği bu müsabakaya takımlar şu şekilde çıktılar; Beykoz: Kandilli - Bahadır, Halid - Mustafa, Kemal, Sadeddin - Cahid, Jirayir, Şahab, Gazanfer, Kâzım. Süleymaniye: Muvaffak - Ruhi, Burhan, - İbrahim, Martayan, İbra- him - Rauf, Nedret, Daniş, Nizamed- din, Raif, Oyuna Beykozun soldan yaptığı seri bir hücumla başlandı. Dakikalar ilerledikçe Sansiyahlıların rakibleri- ne nazaran daha düzgün oynadıkları yöze çarpıyordu. Onuncu dakikadan itibaren Beykoz: hâkimiyeti altınt giren oyunun ilk golü yirminci daki- kada, oldu. Sol taraflun derin bir pas alan Şahub önündeki müdafileri uk- Jatarak takımının birinci gölünü yap- tı, Bu sayıdan sonra bir müddet mü- tevazin bir şekilde devam eden mü- sabakada (O Süleymaniyeden Daniş uzaktan çektiği bir şütfe beraberliği temin etti, Bu sırada oyun sertleşmek istidadı gösterdi ve hakem Süleyme- niyeden Rauf ile Deykozdan Gazan- #eri oyundan çıkararak sertliğn önü» ne geçti, Devre bu şekil değişmeden her iki tarafın birer sayısı ile niha- yetiendi. İkinci devreye (Süleymaniyeliler başladılarsa da çok enerjik oynıyan Beykozlular derhal hâkimiyet tesi- sine muvaffak oldular ve 3 üncü da- kikada bir korner atışından Kemal kafa ile takımının kinci sayısını çi- kardı, Tekrar mağlüb vaziyete düşen Süleymaniyeliler fazla çalışarak oyu- hu Beykoz kalesi önüne intikal ettir. diler. Ve bu sırada bir kaç da mühim fırsat kaçırdılar, 25 inci dakikadan itibaren mun- tazam ve hesaplı paslarla tekrar Sü- Jeymaniye kalesini sıkıştırmağa baş- KET MEN MEK Adnan-Lütti hatlı iyi çalıştı. Bilhassa LAĞI, uzun topa vuramamakla bera ber güzel oynadı. Haf hattının en mu. vaffak olan oyuncusu sol haf Celâldi. Santrhaf Musanın boş bıraktığı saha- yı Salim kapatlı. Ekrem zararsız oy- madı. Hücum hattında, ileri geri çalışan Salimden manda diğerleri vasat bir maç çıkardılar. Necdet. ve Bülend ek lerine geçen gol fırsatlarını kaçırdık. Yarı için hatalıdırlar. Eşfak bir insayd gibi çalışmadı ve Bülende lüzumuu- dan fazla yaklaşarak Beşiktaş kalesi için tehlike olmaklan çıktı. Bedii gü- sel paslarına rağmen Kifayetsizdi. Beşiktaş takımında Mehmed Ali ve Hüsnü iyi oynadılar. Faruk idmansız- dı. Haf hattı iyi çalıştı. Hücum bat | tında Hayati güzel oynadı. Hakkı her | MRRM zamanki gibi takımının en fazla çalı. şan oyuncusu idi. Şabri, Şeref ve Eş- Tef umulan oyunu gösteremediler, Beşiktaş umumiyet itibarile durgun bir oyun çikardı. Hakem, Adnan Akın maçı güzel idare çiti, Ulvi Yenal 2 mağlüb ettiler hıyan Beykozlular 3linci dakikada Şahsbdan nefis bir pas alan Jirayir vasıtasile üçüncü gollerini yaptılar. Son dakikalar Süleymaniyenin üstüm lüğü ile geçti ve 42 nci dakikada Da- niş takımının ikinci sayısını çıkardı ve müsabaka bu şekli değişmeden Beykozun 3-2 galebesile nihayet bul. du. Fenerbahçe - Hüâl Günün ikinci maçını Şazi Tezca- nın hakemliği altında Fenerbahçe ile Hilâl yaptılar. Takımlar sahaya şu şekilde çıktılar: Fenerbahçe: Hüsameddin - Yaşar, Lebib - Reşad, Aytan, Esad - Fikret, Nari, Yaşar, Fikret, Şaban, Hilâl: Murad - Akif, Selçuk - Cey- det, Zeynel, Mustafu - Rauf, Naim, Hakkı, Salim, İlhan, Oyuna Sarlâriverdlilerin hücümi- le başlandı, Derhal Hilâl kalesi önüne yerleşen, Fenerliler bu üstünlüklerini bütün oyun müddetince devam ettir. diler. Canla başla kalelerini müdafaa eden Hilâlilerin mukavemetleri an- cak onuncu dakikaya kadar sürdü. Ve sağ açıktan yerind ebir pas alan Fikret kafa ie takımının birinci sayı- sını çıkardı. Yedikleri sayıdan kuvvci maneyiyoleri sarsİmıyan Hilâl mü. dafaası bütün enerjilerini kullanarak kalelerini koruyordu. Fenerim ikinci golü 28 inci dakikada oldu. Önündeki müdafileri atlatan Fikret sıkı bir şüt- Je bunu temin etti ve ilk devre 2-0 Fe- ner Tehine kapandı. İkinci devreye Hilâl başladı ise de Sarlâciverdiiler tekrar üstünlüğü al- makta geçikmediler ve üçüncü daki- kada Şaban vasıtasile üçüncü golle rini çıkardılar. Bu sayıdan sonra $a- mamen Hâl nısıf sahasında devam eden maçın İ0) uncu dakikesında 18 çizgisi üstünde Fikretin çektiği şütm dördüncü ve 16 ncı dakikada Şabanın ortasından istifade eden Yaşar vası- tasile beşinci Fener golleri yapıldı. Bu sayıdan sonra lâkayıd oynama- ğa başlıyan Fener müdafileri bu lâ- kaydilerinin cezalarını bir gol yemek ile gördüler. Merkezden ani bir akın yapan Hilâlliler Naimin sıkı bir şütile yegâne gollerini çıkardılar. Son da- kikada küçük Fikretin avut çizgisine kadar göndererek geriye ortaladığı topa yetisen Yaşar takımının altın- cı golünü yaptı, Ve müsabaka bu şe- kil değişmeden 6-1 Fenerbahçenin ga- libiyetile bitti. Süleymaniye 10 1 HAL 1011 313413