6 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

6 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

“jik ge — Askeri liseler hendbol müsabakaları Deniz lisesi Maltepeyi 71-2, Kuleli Saat 10,30 da Şeref stadında ilk kar- şılaşma Deniz lisesi ile Maltepe as- keri lisesi arasında yapıldı.. Saha çok çamurlu idi. İlk akını Deniz sesi yaptı... Ve başlayalı henür 4 dakika “ olmuştu ki Denizliler lik göllerini Mal. tepe ağlarına taktılar. Bu gol Deniz- Mleri açtı oyun her iki'tarafın da çok canlı hücumlarile geçiyordu... Deniz- ciler birinci devreyi bu canlılık içinde 2 ye karşı 6 golle bitirdiler. İkinci devre Maltepelilerin sıkı bir hücumu ile başladıysa da Deniz mü. dafileri bu akını durdurdular ve mu- kabil bir hücuma geçtiler. Deniz li- sesi adeta tek kale oynar gibi oyunda Bursayı 16-3 mağlüp ettiler Deniz lisesi hendbol takımı hâkimiyet tesis etti ve neticede 2 ye karşı ii sayı ile oyunu kazandı. Bunlardan sonra sahaya alkışlar arasında Kuleli ve Bursa liseleri ta- kımları çıktılar, Kulelililerin sıkı hü- cumlar ile Bursa kalesini sıkıştırdık- ları göze çarpıyordu. Neticede Kuleli takımı bire karşı 7 sayı ile birinci dev- reyi bitirdi.. İkinci devre Bursalılar ancak iki sayı çıkarabildiler. Ve neticede Kule- lililer üçe karşı 16 sayı ile galip geldi- ler... Futbol müsabakalarına yine bugün Şeref stadında devam edilecek ve Ku- isli ile Bursa, Mültepe ile Deniz lise ve harbiyesi karşılaşacaklardır. Izmir lis maçları Talebeler hakkındaki karar izmir. futbolünü zayıflattı İzmir (Akşam) — Pazar günü Al sancak sahasında çamur deryası için- de lig müsabakalarına devam edildi. Sabahtanberi durmadan hafif hafif yağan yağmur altında oynanan bu oyunlara mektepli oyuncuların iştirak ettirilmemesi yüzünden takımlar çok zayıf kadrolarla oyunlara girdiler ve bu suretle müsabakalar da zevksiz ve heyecansız geçti, Bu oyunlarda bilhassa Üçok ve Alsancak takımları. nın vaziyeti çok acıklı idi. Bu hafta klüpler umumiyet İtibarile B takım- larını çıkaramadıkları gibi birinci ta- kımların kadrolarını B takımlarında — bile ancak ihtiyaç zuhurunda yeralan oyuncularla doldurdular. Bu suretle bir sürü tecrübesiz oyun- sularla oynamağa mecbur kalan mu- ayyen elemanlar da mutat oyunlarını larındaki faaliyetlerini darbeliyen bu emrin şehirde çarçabuk şuyu bulması ve ayni zamanda havanın yağmurlu olmasi yüzünden sahâda pek az se- yirci bulunmuştur. Birinci takımlar arasında ilk oyun Ateş « Alsancak takımları arasında yapıldı. Ve Ateş takımı, Âlsancak ka- lecisinin fena oyunundan ve kadro- nun zayıflığından istifâde ederek ma- çi 5-3 kazandı. Her zaman iyi oyun- lar çıkaran Alsancak 'kalecisirin bu oyunda sürate mani olan çamurun üzerinde yuvarlana yuvarlana yavaş yavaş kalenin ağlarına takılmağa gi- den toplara seyirci kalması şayanı hayretti, Ateş takımı her zaman çıkardığı kadroda mektepli bulundurmadığın- dan tam kadrosunu muhafaza ediyor- du. Alsancak ise sağaçık, soliç, orta müdafi ve sağ haftan mahrum olarak yaptıkları seri bir hücumla gollerini kazandılar, Top ortaya Idi, Ve Ateşlilerin ayaklarına değ- meden İlyasın bir şütile Ateş kalesi- Birden müsavatı bulan oyun biraz sertleşti. Fakat serapa çamur içinde olan sahada top seyrini kaybediyor, paslar yerini bulmuyordu. 20 nci dakikada Ateş penaltıdan 2 nel gölünü yaptı. Oyun tekrar hız- lanır gibi oldu. Fakat bu vaziyet çok sürmedi. 44 üncü dakikada Alsan- cak bir frikik kazandı ve günün en iyi oyuncusu olan Ali üstadane bir vuruşla gole tahvil etti. Devre 2-2 be- rabere bitti. İkinci devrede Ateşliler rüzgâr aleyhlerine almalarına rağmen canlı bir oyun çıkarmağa başladılar ve 3 üncü dakikada kaleci Hilminin uyu- şukluğundan istifade ederek 3 üncü gollerini çıkardılar, Alsancak Ateş- Mlerin bu gölüne ancak 23 üncü da- kikada Rasimin ayağından çıkan bir şülle mukabele etti. Ateşliler elde ettikleri her fırsatı gelişi güzel şütlerle kaleye gönderme- ğe başladılar. Ve bu suretle 30 uncu ve 40 ıncı dakikalarda iki gol daha yaparak 5-3 sahadan ayrıldılar. Bu oyunu Üçök - Doğanspor maçı takip etti. Hakem bay Hasan Yanıklı. Doğanspor bugün için çıkarabilece- ği en kuvvetli kadrosunu muhafaza etmişti. Buna mukabil Üçok Adil, Na- mik, Faruk ve en mühim noktası olan kalecisi Nojaddan mahrum olarak o- yuna girmişti. Bununla beraber Doğansporun kor- nerle neticelenen akınından sonra Üç- ok Saldin gayreti sayesinde mukabil hücuma geçti, Fakat kazandığı frikik- ve kornerden istifade edemedi. 23 ün- cü dakikada Doğansporlular istifade edemedikleri birbiri üzerine üç kor- ner ve bir frikik kazandılar. 25 inci dakikada Said müsait vaziyette topu yakaladı. Fakat ağırlaşmış olan top hedefini bulmadı, beş dakika sonra Fuadın ayni şekilde bir şütü kale di- rTeğine çarparak avut oldu. Son dakikalarda her iki takıma ve- rilen kornerler de semeresiz geçti ve bu suretle devre golsüz bitti, İkinci devrede Üçok takımı daha Beden terbiyesi Yüksek istişare heyeti seçildi Beden terbiyesi umum müdür- lüğünün yüksek istişare heyeti Başvekâlet tarafından seçilmiş ve keyfiyet beden terbiyesi mü- dürtüğüne bildirildiği gibi tayin edilenlere de dün tebliğ edilmiş. riyaset edecektir. Yüksek istişare heyetine seçilen azaların isimlerini bildiriyoruz; Amiral Fahri Engin General Mazlum Cevdet Kerim İncedayı Burhan Felek Emekli yarbay muallim Mazhar Rumenler bugün Yunan milli takımı ile karşılaşıyor Ankara ve İstanbulda yaptığı maç- lardan sonra Yunanistana giden Ru- men muhetliti bugün ilk maçını Ati- nada Yunan milli takımına karşı oy- nayacaktır, Evvelce yapılan anlaşmaya göre A- tina ve Pire muhtelitlerile yapacağı iki maçtarı sonra Yunan milli takımı ile karşılaşması icap eden Rumenler bu karara itiraz etmişler ve milli maçın evvelâ yapılmasında ısrar etmişlerdir. Rumenlerin ısrarı karşısında bu tek- Yifi kabul etmek mecburiyetinde ka- lan Yunan federasyonu organizasyo- bun zararla kapanacağını bildiği hal. de milli maçın hafta ortasında yapi- lacağını ilân etmiştir. Rumenler ikinci maçlarını pazar günü Atina, üçüncü maçlarını per- şembe günü Pire muhtelitine karşı yapacaklardır. Rumenler tarafından bugün yapı- lacak olan milli maça fazla ehemmi- yet verilmektedir. Çünkü geçen sene Macar oyuncularının da iştirak ettiği milli takımları Yunanlıları $-İ mağ- lüp etmişti. Bu sefer ayni neticeyi ala- muyacakları tahmin edilmektedir, Manisa stadyomu tamamlanıyor Manisa (Akşam— Manisa valisi B. Osman Şahinbaş Manisaya gelerek ye- ni vazifesine başlamıştır. Maraşta muh- telif imâr işleri başarmış olan B, Os- man Şahinbaşın Manisadada bir çok işler başaracağı, başlanmış olan imâr işlerini tamamlayacağı ümid ediliyor. Yeni Manisa valisi, şehirde muhtelif teğkiklerde bulunmuş, Be- lediye reisi ve Nafia müdürüyle görü- | şerek imâr işleri hakkında mâlümat almıştır. 939 da başarılacak işlerden en mühimmi, stadyomdur. Şimdiye kadar 120,000 lira sarfile stadyomun mühim bir kısmı yapılmıştır. Yeni yılda yüzme havuzu, muhtelif sporla- ra mahsus meydanlar, tribünler ik- mal edilecektir, GAZ EE enerjik oynamağa başladı ve 4 üncü dakikada Namığın ayağından ilk ve son sayısını kazandı. Bu gol 22 oyun- cuyu harekete getirmekle beraber top yağmurdan büsbütün çamur deryası. na döhmüş olan sahanın bozukluğun- dan seyrini kaybediyordu. Ve bu su- retle oyuncuların sarfettikleri gayret ve enerji semeresiz kaldı. 19 uncu da- kikada Doğanspor kazandığı korner- den bir gol fırsatı yakaladı, fakat ka- leci Necati tecrübesizliğine rağmen fedakârane atılarak topu yakaladı. 43 üncü dakikada hiç olmazsa be- raberliği temin için takım halinde hücuma geçen Doğansporlular bera- berlik sayılarını çıkardılar ve bu su- retle takımlar yenişmeden 1-1 bera- bere kaldılar, Ereğli faclası etrafında dün de ba zı malümat gelmiştir. Millet vapuru battıktan sonra kurtulan ateşçinin 331 tevellüdlü Sabri Sarı olduğu an- laşılmıştır. Ateşçi Sabri, Rizenin Ma- tar. Kurtulanlardan Rizenin Üsküper köyünden Sarı Mustafa oğullarından 320 doğumlu, Millet vapurunun gü- verte lostromosu Ahmed Aydın da, ve arkadaşı ateşçi gibi, ayıldığı zaman kendini karada bulmuştur. Millet vapurunun bütün müretie- batı cankurtaran yeleği takmışlardır. Fakat irtifa 6 metreyi bulan dalga lar bu zavallıları çok sarsmıştır. Bir kısmının da soğuktan donarak öldük- leri tahmin edilmektedir. Gemici Ahmedin ölümü pek feci olmuştur, Bu zavallı oturan vapur- lardan birinin yanına düşmüş ve Yâ purdan atılan merdiveni tutmuştur. Fakat ip merdiven derhal kopmuş; bu esnada gelen şiddetli bir dalga Ahmedi kaldırıp vapura çarptıktan sonra ikinci bir dalga cansız bir halde olan zavallı gemiciyi alıp uzaklara götürmüştür. Ölenlerin aileleri bekleşiyorlar Ölenlerin âileleri feci âkıbete bir türlü inanmak istemiyerek, dün de acenteye ve deniz dairelerine başvur- muşlar, Millet vapuru faciasından haber sormuşlardır. Acente memur- ları bu zavallıları teselli edecek söz bulamamaktadırlar. Onlarla beraber ağlamamak için insan kendisini güç zaptetmektedir. Gelen kadınlardan ekserisinin elinde, kucağında ve pe- şinde çacukları vardır. Feryad ederek yavrularının babasız kaldıklarını söy- lemekte ve ne yapacaklarını sormak- tadırlar, Bir kadıncağız ağlıyarak | demiş- tir ki: — Size yalvarırım, bana doğruyu söyleyiniz. Kurtulanlar arasında ko- cam da vâr mı? Hakikaten iki kişi mi kurtuldu? Biçare kadın cevap beklemeden çi- kıp gitmiştir. Şaşkına dönen kadın- cağız, acenteye girdiği ve bağırarak söze başladığı sırada ne kendisinin ve ne de kocasının hüviyetini söyleme- miştir. Gemicilerden hangisinin ka nsı idi? Bilinmemiştir. Bu gibi vakalar biribirini takip et. miştir. Acenteye deli gibi giren genç bir kız: — Ağabeyim Sebat vapurunda ça- Mişıyordu... Diye inlemiş ve telâşmdan başka bir şey söyliyemiyerek koltuğa yıkıl— mıştır. Sebat vapuru selâmette öldu- ğu için kızcağız, bir müddet sonra sevinç yaşları dökerek oradan uzak- laşmıştır. Kurtulanlar yarın geliyorlar Millet vapuru faciasından kurtu. lanlardan lostromo Ahmed Aydın ba- şından yaralıdır. Ateşçi Sabri Sarı da hastadır. İki kazazede, Ereğlide te. davi altında bulunmaktadır. Ahme- din yarası ve Sabrinin hastalığı ha- fiftir. Güneysu vapuru yarın Ereğli ye uğrıyacaktır. Kazazedelerin bu va -purla gelmeleri kuvvetle muhtemel- dir, Fırtma esnasında Ereğli limanında | bat Kömür buhranı korkusu artıyor On vapurun karaya oturması kömür nakliyatını sekteye uğrattı Millet vapuru kazasında kurtulan iki kişi yarın Istanbula geliyor karaya oturan vapurları kurtarmak tahlisiye gemisi de kaza yerine gön- derlimiştir. Her iki gemi, şilepleri ki- sa zamanda yüzdürmeğe çalışacak- tar. On şilebin birden karaya oturması, esasen az olan yük vapuru adedini hiçe indirmiştir. Kömür nakliyatı sek- teye uğramıştır. Kömür buhranı kor kusu gittikçe çoğalmaktadır. Tahli- siye gemilerinin mümkün olan sürat- a çalışmaları temenni olunmakta. rn, Vapurlar rötarla geliyor Karadenizdeki fırtına yüzünden, vapurlar rötarla gelmektedirler. Ege vapuru 48 saat rötarla dün saat 1630 da limanımıza, gelebilmiştir. Vapur yolda fırtınaya tutulmuş ve Sinop limanına sığınmıştır. Ereğli faciasından sonra Karade- nizde yolcusu olanlar çok meraka düşmüşlerdir. Bu itibarla dün Galâ- ta, nibtımında, şimdiye kadar ender görülür karşılayıcı kalabalığı göze çarpıyordu. Ege, rıhtıma yanaşırken karadakiler yolculara sesleniyorlar, yolculuğun nasıl geçtiğini soruyorlar. dı. Biraz sonrada biribirine uzun uzun sarılarak ağlaşanlar göze çar- pıyordu. Sinopta fırtına Sinop 3 (Akşam) — Dün akşam başlıyan şiddetli fırtına gece hızını arttırmış, şehirde bazı hasarlara s8- bep olmuştur. Birçok evlerin baca- ları uçmuş. cam ve çerçeveleri kırıl- mış, altı elektrik direği devrilmiştir. Bir hâdiseye meydan verilmemesi için dün akşam şehirde elektrik cereyanı kesilmiştir. Bugün hava düzelmekte- Esnafın dert ve dilekleri dinleniyor z Esnaf cemiyetleri idare heyetleri esnafın dert ve dileklerini dinlemekte devam ediyorlar. Azasile temasını he- nüz bitirmiyen iki, üç cemiyet kal. mıştır, Dilekleri dinleyip bitiren idare heyetleri; kânunusani ve şubat içiri- de senelik toplantılarını yapacak olan umumi heyetlere arzedecekleri rapor- ları hazırlamağa başlamışlardır. Esnafın dert ve dileklerinin tesbiti meselesine azami ehemmiyet veril. gmektedir. Tevkifhanede kavga Evvelki gün, Tevkifhanede esrar, heroin, bıçak vesaire memnu şeylerin aranması için gardiyanlara emir ve. rilmiş, gardiyanlar bu arama işini yapmakta oldüklari sırada on dört kadar mevkuf gardiyanlara tecavüz etmişler, sille tokat birbirlerine gir- mişlerdir. Hâdiseye 'Tevkifhane jandarması müdahnle etmiş, her iki taraf da yumruk ve tokat yaraları almış vazi- yetle iken kavga bastırılmıştır. Müddelumumilik hâdise hakkında icap eden tahkikatı yapmaktadır. Sarhoşluk ve balık yüzünden i kavga Sirkecide Demir isminde biri ile Ziya adındaki arkadaşı sarhoşlukla kavga etmişler, Ziya, Demir tarafın. dan yaralanmıştır. Arnavurköyünde Rasim, Mustr ve Temel fle Andon, Dimitri, Vasi'9 Anastas belik yüzünden biribir'il0 kavga, etmişler, bu sırada Dimi! SW ratından yaralanmıştır. Polis, Ag cıların hepsini yakalıyarak WYoğU (| im gölştir, Sebze yüklü devrildi Hasan isminde biri saıdalma dört küfe sebze yükliyerek ale doğru gitmekte iken şalıpazarı rinde, bir vapur dalgısile devrilmiş, Hasan da denize düşmüşse de imda- dına yetişen diğer bir sandalcı tarar