7 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

AKŞAM Kiralık Ap. Maçka - Teşvikiye Cad. N. 35 6 ve 7 şer odalı banyo odası, mutbak ofis, güneşli, havadar, denize nazır. 1 inel kata müracaat, 2 nel ve $ üncü kallar # Sene 21 — No, 7266 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMARTESİ 7 Kânunusani 1939 | Almanya ile Polonya arasında mühim görüşmeler oluyor B. Hitler ile B. Beck arasındaki konuşma üç saat sürdü B. Beck dün de B. Ribbentropla görüştü. Alman Hariciye Nazırı yakında Varşovayı ziyaret edecek Münih 6 — B, Hitler ile Polonya Hariciye Nazırı B. Beck arasındaki görüşme dün saat on beşten on sekizi Seyrek geçeye kadar sürmüştür. B. Hitler ve Beck bundan sonra birlikte Say içmişlerdir. Alman mahfilleri bu ziyarelin ta- mamen hususi mahiyette olduğunu i Ve Alman - Polonya münasöbetlerinin Sâmimi bir hava içinde gözden geçi- rildiğini sbylemekle iktifa etmekte- dir. Polonya ve Alman Hariciye Nazır- ları dün akşam Münihe gelmişlerdir. Bügün iki Hariciye Nâzın arasın. dü görüşmeler olacak ve akşam Al man Hariciye Nazırı, B, Beck şerefi- me bir ziyafet verecektir. Alman Hariciye Nazırı Varşovaya gidecek Varşova 6 (A.A.) — İyi haber alan Mmahfiller, Alman Hariciye Nazırı Von Ribbentrop'un sonkânr'ada Varşova- Ya geleceğini bildirmektedirler. Bu Ziyaretin kati tarihi büyük bir ihti. Mmalle bugün Münihte Polonya Hari. “iye Nazırı B. Beck ile Von Ribbentrop arasında yapılacak olan mülâkat es masında tesbit edilecektir. Bu ziya- retin Polonya - Almanya bitaraflık Macar - Çekoslovak Sorikânunda yapılması muhtemeldir. Neler görüşüldü? Berlin 6 (A.A.) — Reuter ajansınm iyi malâmat almakla maruf bir men. hudüdunda kanlı çarpışma Çek askerleri ve çeteciler Macar toprağına girdiler, harp devam ediyor Budapeşte 6 — Macar bükümeti, | bu sabah Macar » Çekoslovak hudu- ! dunda vahim bir hâdise vukua geldi- Bini Budapeştedeki Alman ve İtalyan #efirlerine bildirmiştir. Macaristan, bu hâdiseden doğacak mesuliyetleri kâ- bul #timediğini Çekoslovak hükümeti. De tebliğ ettiğini de iki sefire haber | vermiştir. Huduttaki hâdise şudur: | Bu sabah saat üçü kırk geçe Çekos- lovak askerlerile Ukraynalı çeteciler, üç zırhlı kamyon ile Macar - Çekos- lovak hududunu geçmişler ve Orosz- veg kasabasını işgal etmişlerdir. Bundan sonra Muntack şehrine doğru ilerlemişlerdir. (Devamı 8 inci sahifede) ... Devlet Şürası reisliği, daire reisliği ve âzalıkları Hükümetçe gösterilen namzetlere ait Başvekâlet tezkeresi Meclise verildi! İzmir, Eskişehir, Gaziantep, Niğde, Kırşehir, Bilecik, Burdur, Zonguldak, Rize, Bolu valileri âzalıklara gösterilen namzetler arasındadır 4) — Açık bulunan İle daire relsliklerine metçe gösterilen nam- rekâlet tezkeresi Meclise ri şunlardır: Nail, İzmir Cesa mahkemesi Bâkimi Ras mazan, siyasal bilgiler okulu profesörle- rinden İbrahim, Eskişehir vw umum e İ Dahiliye teftiş Gaziantep valisi Ali Rıza, Dahiliye Vekâ- Saffet; Şüra an Mİ leti mahalli idi num müdürü Faik, İsmail Hakkı > Mümtar, Niğde, Kır- Daire reisji mat rından Nuri Mesi âzasınc Âzalıklara İhsan, Vakıflar Bist, Baki Valilerden Hakkı Haydar, Ismall Hâkkı, Ankara Hukuk mahkemesi Reisi 4 Nuri, Mülkiye Server, Nedim Naz- (Devamı 8 inci sahifede) muahedesinin yıldönümü olan 26 | badan bğrendiğine göre dün Berch- | mülga! İ yeti Ziraat bankası, Etibank ve Sü- tösgadende B. Hitler ile B, Beck ara- sında yapılan ve üç saat devam eden | görüşme esnasında iki devlet adamı, bir Fransız - İtalyan ihtilâfının ta- (Devamı 8 inci sahifede) Wikkatler: Kazanç yolu açıktır; fakat... Bir ideal tahakkuk ettiriliyor; Dev- let mübayaalında o komisyonculuk Zaten devletin alışveriş ettiği fir- maların ehemmiyetlileri dünya yü- günde muayyen gibidir. Bunlara ve- rilecek siparişlerde şu veya bu ferdi araya vasıta koymanın ne mânası vardı? Gerçi memleketimizde teşeb- büse de, sa'yede, sermayeye de kazanç yolu açıktır. Lâkin devlet mübayaa- tında komisyonculuk bu meşru tas- miflerden hiç birine sığmamaktaydı. | (Hem de ne kazanç!) Mukadder itirazlar malümdur: — Bu da bir nevi teşebbüstü, bu da sermaye ve sa'yi icab ettiriyordu. Heyecanlanmağa ne lüzum var? Şayed o komisyoncular cidden ikti sadi, içtimai bir vazife görecek ehli- yelle zevat iseler, bu memlekette (e- şebbüs, sa'y ve sermaye dökecek saha 0 kadar çoktur ki, kazançlarını eh- diyetleri nisbetinde gene her yerde bol bol temin edebilirler. Sadece dev- letlen vurgun yok! Mesele bu... Üç bankanın 937 bilânçoları tetkik edilecek Ankara 6 (Telefonla) Büyük Millet Meclisi bütçe, divanı muhase- bat, iktisad, rraliye ve ziraat encü- menlerinden mürekkeb umumi heyet yarın toplanarak Türkiye Cümhuri- merbankın 937 bilânçolarını tedkik edecektir. DAİMİ Fotoğraf müsabakamızın 1 ikincikânun 1939 seçiminde he- diye kazanan eserlerin mabaadı yarınki sayımızdadır Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yam işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Uskumru akını Uskumrunun kilosu perakende olarak beş kuruşa kadar satıldı Evvelki gün çok balık çıkması yüzün- den balıklar kayıklarla satıldı Uskumru dolu Birkaç gündenberi büyük bir balık akını vardır. Evvelki gün şimdiye ka- dar görülmemiş mikdarda uskumru tutulmuştur. Uskumru, herkesin bik diği gibi, ağlarla tutulur, Fakal o ka- dar hücum olmuştur ki, küçük el kep- çelerile kilolarca uskumru tutulmuş- tur, Evvelki gün sabahtan akşama kKa- dar 200,000 küsür kilo uskumru çık- mıştır, Bunun bir mikdarı öğleye ka- dar 10 ve öğleden sonra saat dörde kadar 5 kuruşlar satılmıştır. Saat dörtten itibaren satış şeklinin değiş- tirilmesi lüzumu hasıl olmuştur. Çün- kü balıkçılar hesaba oturmuş ve bu kayıklar ve bir tabla kadar balığın yalnız tartılması için üç güne ihtiyaç olduğunu anlamış- lardır. Balığın bu kadar zaman bek- Iemesine imkân yoktur, Bunun üze- rine balıkçılar Balıkhane müdürüne müracaat etmiş, uskumruyu kayıkla satmak mecburiyeti hasıl olduğunu söylemişlerdir. Keyfiyet defterdara aksetmiş, def- terdar muayvininin yanında derhal bir komisyon toplanarak uskumruyu fevkalâde olarak kayıklarla satmağa müsaade edilmiştir. Akşam üzeri 2000 kiloluk kayıklar 60 ve 8000 kiloluk kayıklar da 250 (Devamı $ inci sahifede) B.Roosevelt'in nutku büyük akisler yaptı B. Hitler'in B. .cevap vereceği bildiriliyor Roosevelte Bu nutuktan sonra Ingilterenin daha azimkâr davranacağı anlaşılıyor allah, ikisi de kız mı?... ilik kız, veyzesi!... (Yazısı 7 nci shifemizde) /aanesaRMABEADENEEABENASAAPANASAAEABEAASADEKENE SEAS YEEUEEESEEEEASUSUNA SAN AAANAA KANSEEEAEEE (22 Yaşındaki bayan Emine bay Emin oldu. 13 Yaşındaki bayan Evyeniya bay Evyeni oldu.) — Güzetelerden —