7 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

7 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Askeri liseler arasında tertip edi- len futbol şampiyonasına dün Şeref stadında talebelerden mürekkep bir kabalık önünde devam edilmiş ve Maltepe ile Deniz, Kuleli ile Bursa Miseleri karşılaşmışlardır. ilk oyunu Şazi Tezcanın idaresinde Maltepe İle Deniz lisesi arasında yapıldı. Takımlar sahaya şu kadrolarla çıkmışlardı: lâhaddin, Ferda, Ulvi - Kemal, Mehmed Ali, Muzaffer, Necati, Deniz lisesi: Tank - İbrahim, Sadi - Mehmud, Raslın, Ekrem - Ecved, Arif, Muzaffer, Nuri, Eftal. Deniz lisesine nazaran daha cüs- seli oyunculardan teşkil edilmiş olan Maltepe ilk dakikadan itibaren üs- tünlüğü aldı. Ve bu hâkimiyet oyu- nun nihayetine kadar devam etti. Oyunun ilk golünü Maltepeden Bed- ri 1 inci dakikada yaptı: Birüz son- ra Denizden Arif buna mukabele ede- rek takımlar berabere vaziyete girdi- ler. Devrenin sonlarına doğru Kemal bir şütle Maltepenin ikinci golünü yaptı ve devre 2-1 nihayetlendi. İkinci devre gene Maltepenin hâ- kimiyeti altında geçti. Ve 15 inci da- kikâda Necati takımının üçüncü go- lünü çıkardı. Bu sayıdan sonra Deniz Yisesi biraz açılır gibi olduysa da pek Uzun sürmedi Muzaffer vasıtasile ikinci gollerini yaptıktan sonra tek- rar hâkimiyeti Maltepelilere bıraktı- lar. Ve 31 inci dakika Kemal ve son dakikada Bedri vasıtasile iki gol da- © ha yapan Maltepeliler oyunu 5-2 ga- Jibiyetle bitirdiler. Kuleli - Bursa Günün ikinci maçını gene Şazi Tezcanın idaresinde Kuleli ile Bur- sa takımları yaptılar. Her iki takım Bedri, | Stağyom müdürlüğü tarafından | yılbaşı münasebetile federe olmıyan! klüpler arasında tertib edilen futbol © maçları dün Taksim stadında büyük — bir kalabalık önünde yapılmış ve Şişli | İle Rumların üç klübünden teşkil edilen bir muhtelit takım karşılaş- mıştır. Galataspor, Kurtuluş ve Amavud- köyü oyuncularından teşkil edilmiş muhtelit takım ile Şişli oyuncuları “saat 15 de Nuri Bosutun hakemliği altında sahaya çıktılar. Oyuna Şişlinin soldan inkişaf eden bir hücumiyle başlandı. Dakikalar — İlerledikçe muhtelit takımın daha ağır bastığı ve Şişliyi tâzyik altına aldığı görüldü. Nihayet 20 nci dakikada merkez- den yapılan bir muhtelif hücumun- — da soliçleri vasıtasile birinci gollerini - yaptılar. Bu sayı Şişli oyuncuları üze- rinde fena tesir yaptı. Takım ahen- © gini kaybetti. Fırsattan istifade et- Bu haftaki lig maçları Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi futbol ajanlığından: © 'W1939 Cumartesi maçlar: Beşiktaş stadı: Kasımpaşa - Davutpaşa B takımları saat 1430 hakem Şahap. Taksim stadı: Karagümrük - Anadolu- hisarı B takımları saat 1430 hakem Fah- “reddin Somer. 8/1/1939 Pazar günü yapılacak maçlar; Beşiktaş stadı: Anadoluhisarı - Anadolü A takımları saat 930 hakem Adnan Akın Karağlnrik” Beylerbeyi A takımları saat (11,15 hakem Eşref Mutlu. Takslın stadı: İstanbulspor - Beykoz A takımları saat 13 hakem İzzet Muhiddin Apak yan hâkemleri Fikret Kuyumlu, © Ziyn Kayral, Vefa - Galatasaray A takım- saat 14,45 hâkem Ahmed Adem Göğ- Bi yan hskemleri Fahreddin Somer, “Şevki Çanka. Penerbahçe stadı: Kasımpaşa - Altın- Ordu A takımları saat 1! hakem Rıfkı Ak- soy, Hill - Topkapı A takımları saat 13 hakem Şazi Tezcan, yan hakemleri Neşet “ve Halid Uzer, Fenerbahçe — Süleymani- ye A takımları saat 1445 hekem Halid © Galib Ezgü yan hakemleri Ekrem Ersoy günü yapılacak Maltepe: Rifat - Kâmran, Münür - &a- | Askeri liseler futbol AN İğ Kuleli, Bursaya; Deniz, . Maltepeye mağlüp oldu sahaya şu şekilde çıkmıştı: Kuleli: Rahmi - Hayri, Nadi - Suphi, Abdi, Yaşar - Cahid, Bürhan, Şeref, Şefik, Muzaffer. Bursa: Remzi - Mahir, Fethi - Melih, Ralf, Hayri - Necmi, Selâhaddin, Saded- din, Orhan, Necdet. Bu karşılaşma günün en heyecan- lu maçı oldu. Ve sahaya nasıl olsa ye- neriz zihniyetile çıkan ve şampiyo- nanın en kuvvetli namzedi bulunan Kulelililer bu gururlarının acısını | mağlübiyetle çektiler. İ © Oyuna Kulelinin yaptığı hücumla İ başlandı. Dakikalar ilerledikçe Bursa- i lıların büyük enerji İle çalıştıkları bu- na mukabil Kulelinin isteksiz bir ş0- kilde oynadığı görülüyordu. Nihayet 17 nci dakikada müdafile- rin iyi yer tumamasından istifade İ eden Sadeddin Bursanım birinci go- | lünü yaptı. Ve devre bu şekilde niha- | yetlendi. İ © Vaziyetin tehlikeye girdiğini hisse- den Kulelililer ikinci devreye büyük bir azimle başladılar derhal oyun üzerinde hâkimiyeti temin ettiler. "Tek kale oynadıkları halde muhacim- lerinin kale önünde fazla diripling yapmaları ve sıkışık vaziyette dur- maları yüzünden netice alamadılar. 20 nci dakikada müdafilerin ilerde bulunmasından istifade eden Necdet bir eşapeden sonra Bursanın ikinci sayısını da çıkardı. Kulelililer ancak son dakikada penaltıdan Bürhan vasıtasile bir gol yapabildiler. Ve maç bu şekil değiş- meden 2-1 Bursanın galibiyetile ni- hayetlendi. Müsabakalara Pazartesi günü gene Şeref stadında devam edi- lecek ve Kuleli ile Maltepe, Bursa ile İ Deniz liseleri karşılaşarak şampiyon belli olacaktır. “Yılbaşı futbol maçları Rum muhteliti, Şişliyi 2-3 mağlâpetti mesini bilen muhtelit 32 nci dakika- da sağiçleri vasıtasile ikinci golünü | de yaptı ve devre 2-0 Şişli aleyhine | kapandı. İkinci devreye Şişli büyük bir ener- ji ie başladı ve oyun Üzerinde hâkim vaziyete geçti. Bu sırada müdafilerin İlerde bulunmasından İstifade eden Tanaş geriden aldığı uzun bir pasla kaleciyi de atlatarak omuhtelitin üçüncü golünü yaptı. Hâkim oyna- dıkları halde yedikleri bu gol Şişli oyuncularını tekrar harekete getirdi ve 20 nci dakikada Nobarın bir şütile birinci gollerini yaptılar, Oyun Şişli hâkimiyeti altında de- vam ederken 35 inci dakikada bir penaltıdan istifade ederek ikinci gol- lerini de yaptılar. Ve son dakikalar beraberliği temin etmek için sıkı bir çekişme hâlinde devam etti isede vaziyet değişmedi ve maç 3-2 Şişlinin mağlübiyeti ile nihayetlendi. Eski bir Alman koşucusu öldü Londra 6 (A.A.) — Dünyanın en tanınmış koşucularından Harry Hut- chens dün 8i yaşında ölmüştür. 1880 senesinde mumaileyh 30 saniyede 300 yardalık bir mesafeyi katetmiş idi. Bu rekor o zamandanberi kırılamamıştır. Barutgücü sahasındaki maçlar 8/1/0839 Pazar: Yıldırım Davutpaşa - ii A takımları saat 15 de, Münderecatımızın çokluğu do- laysile ( TURAKİNA ) tefrik kamız bugün dercedilmedi, Oku- yucularımızdan özür dileriz. ve Neşet. Süleymaniye stadı: Ortaköy - Galata- gençler A takımları saat 11 hakem Nec- det Gezen, EA) Almanya ile Polonya arasında mühim görüşmeler oluyor (Baş tarafı 1 inci sahifede) haddüsü halinde memleketlerinin hât- tı hareketinin ne olacağını müzake- re etmişlerdir. B. Hitler ile müteveffa mareşal. Pil sudski arasında kararlaştırılmış siya- si esasların şimdiki şerait dahilinde tamamile meri telâkki edilmekte ol- masına rağmen, bu görüşmelerin kati bir karara iktiran edip etmediği meçhuldür. B. Hitlerin Polonyadaki Alman €- kalliyetinin şikâyetlerini ve bilhassa 'Tesehen mıntakasındaki Almanların şikâyetlerini ileri sürmüş olduğu tahmin edilmektedir. B. Beck Alman gazeteleri tarafın. dan Polonyadaki Ukraynalı ekalli- yetin mutalebatına maksadı mahsu- sa müstenid makaleler müzaheret etmek suretile yapılmakta olan neşri- yatın Polonyada uyandırdığı memnu- niyetsizliğe işaret etmiş ve bu neşri- yatın Almanya ile Polonya arasında münakit matbuat itilâfnamesine mu gayir olduğunu söylemiştir. Görüşme» ler esnasında Memel meselesi ile Al- manyada bulunan Leh yahudilerinin memleketlerine iadesi meselesi de mevzuubahs olmuştur. Paris mahafilinin mütaleası Paris 6 (A.A.) — Parisin siyasi ma- hafili, B. Hitler ile Polonya Hariciye Nazırı B, Beck arasındaki mühim mülâkata çok yüksek bir mana İza- fe etmektedir. Bu njahafil, bu mülâ- katın Polonyanın -mukadderatı için kati mahiyette olduğu mütaleasında bulunmakta ve bu görüşmeyi B. Şuş- nigin geçen sene Berchtesgadene yap- mış olduğu hailevi ziyarete teşbih et- mektedir. Ayni mahafil, B. Hitlerin B. Beck- ten yalnız Macaristan ile müşterek bir hudud istemekten kati surette feragat etmesini değil, ayni zaman- da Almanyanın Şarka doğru tevessü- üne müzaheret etmesini taleb etmesi muhtemel bulunduğu Kaatindedir. Ayni mahafil, Polonyadâaki Ukray- nalı ekalliyetin bu memleket nüfüsü- nun altıda birini teşkil etmekte ol- duğunu hatırlatmakta ve Polonyanım müstakil bir millet. olmak mevkiini kaybederek Almanyanın noktal na zarını kabul etmesini şüpheli görmek- tedir, B. Beck'in Monte Carlo'da bulun» duğu sırada Polonyanın Paris ve Roma sefirlerini kabul ederek bu meseleyi ihtimamla tedkik etmiş ol- duğu öğrenilmiştir.. Mumaileyh, se- firlerin bu ziyaretleri neticesinde İtal- yanın müşterek Leh - Macar hududu vücude getirilmesi: emellerini bir müddet teşçi etmiş olmasına rağmen Polonyaya katiyen müzaherette bu- lunmuyacağı kanaatini has! etmiştir, Diğer taraftan Kont Ciano, Macar Hariciye Nazırı B. Etienne Csaky'ye mutalebatından vazgeçmesini bildir. miş olup önümüzdeki şubat ayında Varşovayı ziyaretinde Alman nokta nazarına müzaheret etmesi çok muh- temeldir. Leh gazetelerinin makaleleri Varşova 6 (A.A.) — Matbuat Hari- ciye Nazırı B. Beck'in Berchtesgaden mülâkalı hakkında pek ihtiyatkâr davranmaktadır. İlustrovany Kujer Codzlenny gâ- zelesi, bu ziyaretin kimseye mütevep- cih olmıyan Polonyanın Harici siya- setinin makul bir neticesi ve sadece Almanyanın Polonya ile iyi münase- betler idame etmek hususunda gös- terdiği arzunun bir ifadesi olduğunu yazmaktadır. Yarı resmi Dorby Jieczor gazetesi, bazı Fransız mahfillerini Almanyayı Ukrayna üzerine yürümeğe teşvik ederek İtalyadan yüz çevirmeğe uğ- raşmakla itham etmektedir. Kont Cianonun Varşova seyahati Roma 6 (A.A.) — Hariciye Nazırı Kont Ciano'nun şubatta Varşovaya yapacağı ziyaretin Tuna havzasında- ki İtalyan siyaseti itibariyle çok ma- nalı olduğu siyasi mahafilde kayde- dilmektedir. Filhakika küçük antan- tın inhildlile Fransa bu havzadan tamamiyle çıkarılmış bulunuyor, Münih konferansı Fransanın Tu- na havzasını istihdaf eden bütün plânlarına bir nihayet vermiştir. Dört mülecavizin cinayeti Soygunculuk yapmak isterken altmış yaşında bir adamı öldürdüler Yakalanan suçlular isticvab edildiler ve cinayeti Itiraf ettiler Yukarıda yakalanan mütecaviz ler, aşağıda yaarlananlar Kemerburgaz civarında Pirinccikö- yünde bir hayvan hırsızlığı yüzünden evvelki gece bir cinayet işlenmiştir. Vaka şöyle-olmuştur: Pirinçciköyüne gece saat üçe doğru gelen dört kişi orada oturan yetmiş yaşlarında Mustafa isminde birinin evine girerek çalınacak hayvan ara. mışlar, bunu bulamayınca, Mustafayı iplerle bağlayarak saklı parası olup olmadığını sormuşlar, bir hayli tazyi- ka rağmen müsbet bir şey elde edeme- yince Mustafayı o halde bırakıp çık- mışlardır. Dört mütecaviz bundan sonra Mus- tafanın evine yakın oturan 60 yaşla rında Halil isminde birinin ahurnna girmişler, buradaki güzel bir kısrağı gözlerine kestirerek çekip götürmek istemişlerdir. Fakat bu sırada Halil ile iki oğlu Yaşar ve Arif ahırdaki ayak seslerini duyarak ahıra inmişlerdir. Baba ve iki oğul ahırda birkaç insan gölgesile karşılaşınca şaşırmışlar ve bü şaş- kınlık esnasında kafalarına inen bir kaç sopa darbesile sersemlemişler. dir Mutecavizler burada bir şey yap- mağa muvaffak olamayınca savuşmak istemişlerse de Halil ihtiyarlığına rağ- men bu adamları takibe karar ver- miş ve oğullarile birlikte arkaların- dan gitmeğe başlamıştır. Bu takip sırasında mütecavizlerden biri tarafından atılan bir tabanca kum şunu Halilin hayatına mal olmuş al. dığı yaradan yere yuvarlanan ihtiyar bir müddet sonra ölmüştür. Müteca- vizler derhal kaçıp gitmişlerdir. Alelâde bir soygunculuk kanlı bir Şekilde neticelenince Yaşar ile Arif, civar jandarma kumandanlığına ve müddelumumiliği vakadan haberdar etmişlerdir. Jandarma, derhal sıkı bir tarama yapmış ve Cebeciköy civarında Ahmed, Mehmed, Mustafa ve Eresun isminde dört kıptıyı yakalamıştır. Bunlardan üçünün üzerinde birer bıçak, Eresun- da da tabanca bulunmuştur. Tahkikatın adli safhasına nöbetçi müddeiumumisi B. Sadreddin e! koy- muş, tabibi adil Salih Haşim cesedi muayene ederek morga sevketmiştir. Failler, suçlarını tevil eder şekilde itiraf etmiş bulunmaktadırlar. Tahki- kata jandarmaca devam edilmektedir. Faillerin gece yapılan sorgularında Mustafanın kızını kaçırmak için bu işi tertip ettiklerini, fakat muvaffak olamayınca, bir kısrak aşırıp savuş- mak İstediklerini, hiçbirinde müsbet bir netice elde edememelerine rağmen ellerinden böyle bir kaza da çıktığını söylemişlerdir. Macar - Çek (Devamı 11 nci sahijede) Bunun üzerine Macar hudut mu- hafızları mütearrızlar Üzerine ateş aç- mışlardır. Kamyonlardan biri hendeğe düşmüş, içindekiler “esir edilmiştir. 'Munkachdan gönderilen jandarmalar, gelen Çekoslovaklarla harbe tutuş- muş, göğüs göğüse şiddetli bir harp başlamıştır. Saat 5 de Çekoslovak bataryaları Munkach üzerine ateş açmıştır. Atılan obüslerden sekizi bir otele, tiyarto, binasına ve müteaddit evlere isabet etmiştir. Saat 10 da Çekoslovak bataryaları, tekrar ateş etmeğe başlamıştır. Bom- bardıman öğle vakti hâlâ devam edi- yordu. Çekoslovaklarir Ukraynalılar, Sat- morgza nehrini geçmeğe teşebbüs et- mişlerse de muvaffak olamamışlardır. Hududun tahdidine memur komis- yona mensup olan Macar zabitleri, de muharebeye iştirak etmişlerdir. Bu dakikaya kadar dördü zabit, be- şi nefer olmak üzere 9 Macar ve 5 Çekoslovak neferi ölmüştür. Budapeşte 6 (A.A.) — Macar Tel graf ajansı bildiriyor: Esir alınan Çek askerlerinin ifade- lerine göre, 4 numaralı Çek piyade alayı Macar arazisinde bulunan Orosz- veg mevkiini işgal için emir almıştır, Çekoslovak askerleri ve Ukrayna tethişcileri henüz Macar toprağını tahliye etmemişlerdir. Devlet Şürası (Baş tarafı 1 inci sahifede) mi, Süreyya, eski valilerden iskân müfeğ- tişi Adil, Bolu vâlisi Salim, Hariciye Vekâ- Jeti birinci daire şeflerinden Celâl, Maliye Vekâleti teftiş heyeti relsi B. Rüştü, Em- lâki milliye müdürü B. Kâzım, Maarif umum müfettişlerinden Besim, Orta tedri- sat umum müdürü Avni, Nafın teftiş hes yeti reisi Sald, Devlet Demiryolları eski umum müdürü Rıfat, Postu telgraf umum müdürlüğü posta işleri reisi İbrahim, İş dairesi reisi Enis Behiç, maadin umum mğ- | dürü Kemal Galib, Sihhat ve İçtimai mua- venet relslerinden Ekrem Tok, Sümer bank teftiş heyeti reisi Esad, Ziraat Ve- kâleti teftiş heyeti reisi Bekir, Orman fen heyeti reisi Fahri, Tapu kadastro ve fen heyeti relsi Halid Ziya, Maliye ted- kik heyeti âzasından Kenan, eski Anka- ra mebusu İhsan, İş dairesi Diyarbakış bölge âmiri Refet, Uskumru akını (Baştarafı 1 nci sahijede) Uraya kadar satılmıştır, Salış saab lerce devam ettiği halde uskumrular bitirilememiş ve dün de, akşama ka- dar evvelki günkü uskumrular satıl mıştır. Balıklar deniz suyunda mu- hafaza edilmiştir. Dün, evvelki güne nisbetle az uskumru tutulmuştur. Perakende flat bir ara beş kuruşa kadar düşmüştür. İri ve daha taz6 uskumrular 10 - 12,5 kuruşlu. Maa- mafih bu bolluğa rağmen şehrin bir çok semtlerinde balıkçılar uskumru» yu 30 - 40 kuruştan satmışlardır.