7 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

7 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

G Gedikahmedpaşa camisi Vakıflar müdürlüğü Afyon- daki bu tarihi eserin tamirine karar verdi Afyonda Gedikahmedpaşa camisi Afyon (Akşam) — Gedik Ahmed Paşanın Afyonda çok değerli üç âbi- desi vardır. Cami, tamamen kendine bâs bir üslübu olan ve Anadoluda- ki bellibaşlı âbidelerin en değerlile- rinden biridir. 876 hicri tarihlerinde ikmal edil- diği tahmin edilen bu muazzam âbidenin mimarı maalesef bilinmiyor. Büyük Türk mimarı Sinanı yetişti- ren mütevazı sanatkârlarımız, Af yonda üç büyük âbide dikdikleri hal- de adlarını ahlâfa bırakmamışlardır. Afyondaki bu, büyük Abide 1209 hieri tarihinde büyük bir zelzele ne- ticesi kısmen harab olmuş. Sonra tamir görmüş ise de son zamanlarda gene büyük tamire İhtiyaç gösler- mekte idi. Umum vakıflar müdüri- yeti bu tarihi âbideyi esaslı bir su- Tütte tamire karar vermiştir. Evkaf mimar ve mühendisleri keşfini yap- mışlardır, Umum vakıflar müdürü bay Fah- reddin Kiper, Afyona uğrıyarak biz- zat camiyi tedkik etmiş, caminin esas- lı bir tamire muhtaç olduğu anlaşı- larak bu sene tahsisatından 15 bin Hra ile tamire başlanmasına emir ve- rerek falaiyete geçilmiştir. Caminin taşları eski taşının aynı olmak üzere 40 kilometrelik Seydi- ler köyünden getirilmektedir. Afyon vakıflar müdürlüğünün mü- temadi kontrolü altında vakıflar mimarlarından bay Sinan inşaata mezaret etmektedir. 'Türk medeniyetinin en değerli Asarından bulunan bu kiymetli âbi- denin tamiri memleketiniiz halkını Tevkalâde metinun etmiştir. Etrafı, memleket plânı mucibince, belediye tarafından park yapılarak burası memleket müze ve humamile birlikte bir âbideler mahallesi ola- caktır. İzmirde asfalta çevrilecek yollar İzmir (Akşam) — İzmir turistik yollarından ilk kısımda inşa edilmesi ve münakasaya çıka- nlan İzmir - Karşıyaka, İzmir - Bor- nova, İzmir - İnciraltı plâjı ve Balço- va ılıcası, Tepeköy - Efes yolları için lâzım olan 1,200,000 lira vilâyetçe bankaya tevdi edilmiştir. Bu mühim yolların parası hazırdır. Vilâyetçe, turistik yolların inşası için ne hükü- metten yardım istenmiş, nedebir mali müesseseden istikraz teşebbü. sünde bulunulmuştur. Büyük kısım için henüz bir karar verilmemiştir. İki yıl evel Denizbank İzmir şubesi tarafından parke döşenen Birinci- kordonun asfalt döşenmesi için yapı. lan tecrübeler, iyi netice vermiştir. Birincikordonun tamamen Asfalta tahvil edilmesi hususunda teşebbüs- lerde bulunulmuş, yağmur mevsimi geçince (Atatürk caddesi) adı verilen Kordonun tamamen asfalt döşenmesi kararlaştırılmıştır, İP. NEZLE- bem leme a pa , sü iz, Kğ Hakiki VALDA ismi üzerinde ısrar ediniz. Her mühim eczanede bulunur. 1 — İdaremizin İstanbul başmüdürlüğü binasi ve anbarlarile Levazım ve mübayaat şubesi binası arasına şartname ve resmi mucibince yaptırılacak üç adet demir camekân işi kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Yi — Keşif bedeli beheri (391297) lira hasebile (11738,91) ira ve mu- vakkat teminatı 881 liradır. YI — Eksiltme 16/1/939 tarihine raslayan pazartesi günü saat 16 da Ka- balaşta Levazım ve mülayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnan.« ve resimler 59 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar Leva- sını ve mübayaat şubesinden alınabilir. V — Eksiltmeye işfrak etmek istiyenlerin diplomalı yüksek mühendis ve ya yüksek mimar olmaları, olmadıkları takdirde ayni evsafı hâiz bir mütehas- $isi inşaat sonuna kadar dalmi olarak iş başında bulunduracaklarını noterlik- ten musaddak bir taahhüt kâğıdı ile temin etmeleri ve bundan başka 8000 lira- lık bu gibi insaat yapmış olduklarını gösterir vesajki ihale gününden 8 gün ev- veline kadar İnhisarlar umum müdürlüğü inşaat şubesine ibraz ederek ayrıca fenni ehliyet ve münakssaya iştirak vesikası almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile V inci maddede yazılı inşaat şubemizden elmacak eksiltmeye iştirak ve fenni ehliyet vesikası ve 96 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların ihale günü en geç saat 15 şe kadar yukarda adı geçen ko- misyon başkanlığına maxbuz mukabilinde verilmesi lâzımdır. (9514) * 1 — Şartname ve nümünesi mucibince satın alınacağı ilân edilen (18,000) kilo baş ipi 25/X/938 tarihinde ihale edilemediğinden yeniden pazarlık usulile eksiltmeye konmuştur. 1 — Muhammen bedeli beher kilosu (60) kuruş hasebile (10,800) lira ve muvakkat teminatı 810 liradır. HI — Eksiltme 9/1:929 tarihine raslayan pazartesi günü saat 14 de Kaba- taşta Levazım ve mübayaal şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler her gün parasız olarak sözü geçen şubeden alınabileceği gibi nümünede görülebilir. V — İsteklilerin ekslitime için tayin edilen gün ve saatte “e 7,5 güvenme paralarile birlikte vukavda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur.. (9513) * I — İdaremizin Paşabahçe fabrikası için şartnamesi mucibince satın ah» nacak bir adet devvar ve seyyar bir buçuk tonluk elektrikli iskele vinci kapalı zari usulile eksiltmeye konulmuştur. II — Muhammen bedeli sif İstanbul 13000 lira ve muvakkat teminatı 975 liradır. HI — Eksiltme 17/1/939 tarihine raslayan salı günü saat 15 de Kabetaşta Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler palasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir, VW — Eksiltmeye iştirak etmek istiyen firmaların mufassal fenni teklifle- rile berâber katoloklarını kaldırma indirme ve firen tertibatını açık olarak gös- teror resimleri kataloklarını birinci sınıf bir firma olduklarını gösterir evra- kt ihale tarihinden en az yedi gün evveline kadar İnhisarlar umum müdürlü- ğü müskirat fabrikalar şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazam- mın vesika almaları lâzımdır. Aksi takdirde eksiltmeye iştirak edemezler. v1 — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile beşinci maddede yazı- h eksiltmeye iştirak vesikası ve © 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların eksiltme günü en geç saat 14 de kadar yukarıda adı geçen alım komisyonu bşkanlığına makbuz mu. 'kabilinde verilmesi lâzımdır. — (8810) * 6/1/939 tarihinde ayrı ayrı ihale edileceği ilân edilen 10,000 adet su altın- da kullanmağa mahsus elektrikli kapsül ile (450,000) edet 22 Wk uzun ve (50,000) adet 22 lik kısa nişan fişengi için tetkikat yapılmasına lüzum hasıl olduğundan âçık eksiltmelerinin 17/1/939 tarihine rastlayan salı günü saat 14 ve 14,30 a tehir edileceği ilân olunur. (142) * : Tartma Muham. ©75 Cinsi Miktarı kabiliyeti bedeli teminat ösaat Baskül (kollu) 1 Adet (o 300 Kg. lık 100 ) » » 1» 500 » » 110 ) » Otomatik 1 » 300 » » 700 ) 15 » (İnsan tartan) 1» — 50 ) Şalter (2000 amperlik 3 1») ekme, kutuplu ) 260 v2) Amper metre (2000 amperlik 3 » ) 500 37,50 16 I — İdaremizin İzmir fabrikası için bir adet 300 kiloluk kollu bir adet 500 kiloluk kollu bir adet 300 kiloluk otomatik ve bir adet İnsan tartan baskül) ile Cibali fabrikası için 2000 amperlik 3 kutuplu şalter ve 2000 amperlik 3 adet amper metre şartnameleri mücibince ayrı ayrı açık eksiltme usulile sa, tın alınacaktır. i II — Muhammen bedeileri'e muvakkat teminatları hizalarında gösteril. e #nli II — Eksiltme 23/1/939 tarihine rastlayan pazartesi günü hizalarında “yazılı saatlerde Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyo. nunda yapılacaktır. VI —. Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alımabilir. v — Eksiltmeye istirak etmek istiyenlerin fiatsız fenni teklif ve katolok- ları ihale gününden bir hafta evveline kadar İnhisarlar tütün fabrikalar şu- besine vermeleri ve teklillerinin kabulünü mutazammın vesika almaları )â. sımdır. VI — İstekliler eksiltme için tayin edilen gün ve saatlerde “e 75 güven. me paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân vi * I — Kısa müddetle teslim şartile 23X35 ebadında bir tarafı temizlenmiş idare monogramını havi iyi cins 150000 adet mantar pazarlıkla satın alına- caktır. TI — Eksiltme 12/1/939 tarihine rastlayan perşembe günü saat 14 de Ka- bataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. II — İstekillerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte teklif edecekleri iyi cins mânlar nümuneleri ve Şi 7,5 güvenme paralarile birlikle ypkarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. 04) Cinsi Mikdarı Yüktaşıma Muhammen B. “€ 'T5 teminat kabiliyeti beheri tutarı eksiltme Lira K, Ura K. Lira Kr. saati Kamyonet, 1 adet 1 ton 3000. — 225..— 14— Kamyon 2 adet 3ton 2400. — 4800— 360..— 14,45 Kanıyon 1 adet 556 ton 400.— 300— 14,30 Satış kamyonu 1 adet 2Z ton 3100.— 23250 14,45 I — İdaremizin Yavşan tuzlası için 1 adet İzmir ye Ankara başmüdürlük- leri için 2 adet İzmir şarap fabrikası için 1 adet ve İzmir başmüdürlüğü için 1 adet kamyon şartnameleri mucibince ayrı ayrı açık eksiltme usulile satın alınacaktır. « H — Muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında göslerii- miştir, II — Eksiltme 24/1/939 tarihine raslayan salı günü hizâlarında yazılı saatlerde Kabataşdâ levazım ve mubaynat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabile- ceği gibi kapalı satış kamyonunun plânı da görülebilir, V — Yavşan tuzlası için almacak kamyon eksiltmesine iştirâk etmek is- teyenlerin kataloklarile karoseri şekli ve dahili taksimatını gösterir bir plân ile benzin sarfiyatını gösterir fenni tekliflerini ihale gününden 5 gün evveline kadar İnhisarlar tuz fen şubesine vermeleri lâzımdır, Ni VI — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatlerde “© 75 gü- venme paralarile birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (143) » 1 adet zımpara taşı tezgâhı motörü ile beraber komple ! » Makkâp tezgâh: teferruatile komple 1 » Torna » » , 1 » Demir testere tezgâhı motör ve tulumbasile komple 1 » Makas ve zımba tezgâhı bütün teferruatile komple 1 — İdaremizin Diyarbakır fabrikası için yukarda cins ve evsafi yazın 5 parça atölye alâtı şartnamesi mucibince açık eksiltme usulile satın alina- cektir, II — Heyeti umumiyesinin muhammen bedeli 2245 lira ve muvakkat te- minatı 168,38 Jiradır. HI —- Eksiltme 2341/939 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 1430 da Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapıla» caktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin fenni tekliflerini İnhisarlar 'umuni müdürlüğü müskirat fabrikalar şubesine vermeleri ve ihale gününden bir gün evveline kadar tekliflerinin kabulünü mutazamının ve eksiltmeye iş- tirak vesikası almalar: lâzımdır. VI — İsteklilerin kanuni vesaik ile müskirat fabrikalar şubesinden alına- cak eksiltmeye iştirak vesikası ve “© 7,5 güvenme paralarile birlikte miünaka- #a için tayin edilen gün ve saatte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (044) k 1 — Şartname ve nümunesi mucibince satın alınacak 25000 kilo bel ipi ka- palı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. II — Muhammen bedeli beher kilosu 59 kuruş hesabile 14750 lira muvak- kat teminatı 1106.29 liradır. 1 ,— Eksiltme 16/1/939 tarihine raslayan pazürteşi günü saat 15 de Ka- bataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilece- ği gibi nümunede görülebilir. V — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaikle “© 775 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubu nu ihtiva edecek olan kapalı zarflar ek- siltme günü engeç saat 4 e kadar yukarda adı geçen komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde verilmesi lâzımdır. (9485) I — Şartnamesi mucibince 1150 kilo bergamut esası üzerine pazarlık usu- Hile satın alınacaktır. TI — Eksiltme 19/1/939 tarihine rastlayan perşembe günü saat 14 de Kabataşta levazım ve mübayaa: şubesindeki alm komisyonunda yapılacak- tır. YI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (46) TURK HAVA KURUMU 26 NCI TERTİP BUYUK PIYANGOSU Üçüncü keşide: 11 ikincikânun 1939 dadır. Büyük amiye: 50,0 liradır... Bundan başka: 15.000, 12,000, 10,000, liralık ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Yeni tertipten bir bilet alarak iştirak etmeyi ihmal etmeyiniz. Siz * de piyangonun mes'ud ve bahtiyarları arasına girmiş olursunuz. DAMA SAĞLAM KALMAK İstiyenlere, midelerinden omuzlarip olanlara, hazımsızlıktan şikâyet, edenlere ve kalori alamıyorum diyenlere: Kan ve can verici, meşhur Ak- çeburgaz çiftliği meralarında fenni bir şekilde yetiştirilen binlerce koyun- ların şütlerinden yapılmış olan HÜSEYİN AVNİ AKÇEBOĞAZ YOĞURDU tavsiye olunur. Tenekenin yan tarafındaki etikete dikkat ediniz. Satış mahalli: Tütüngümrük No. 10, Telefon: 28581 Merkez yazıhane; Merkez Hâl No. 75, Telefon: 23717. Tophane, Beyoğlu, Cihangir, Pangaltı, Maçka, Kurtuluş, Şişli, Me. eldiyeköy, Şehremaneti ve Beyazıda her gün KAMYONET SERVİSİMİZ xardır. Bir gün evvel telefon ettiğiniz takdirde Yoğurt evinize kadar gelir.