29 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

29 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Bugün Kadiköy sahasında Gal tasarayla Fenerbahçe takımları kar- şilaşacaklardır. Uzun müddettir he yecanlı ve sıkı bir maça hasret kal mış olan fintbol meraklılarımızın Fe nerbahçe stadını dolduracaklarına ve bu maç vesilesile güzel bir futbol günü yaşanacağına şüphe yoktur. Galatasaray - Fenerbahçe müsaba- kaslarının ananevi heyecanını da gös önüne getirecek olursak, epey müd- dettir durgun bir şekilde devam edip giden spor hayatımızın harekete ge- ieceğinden dolayı memnun olmamız lâamndır. Maçın Kadıköy sahası gibi, biraz uzak olmakla beraber, oldukça rahat oyun seyredilebilen bir yerde oynan- ması bugüne ayrı bir güzellik vere cektir. Burada stadın düz çimen sahasının oyunu kalitesi üzerinde iyi bir tesiri olduğunu da ilâve edeceğiz Maçın heyecanını, stad ve sahanın güzelli- ğini böylece tesbit ettikten sonra ta m TE a ia çiğ Fenerbahçenin bundan böyle yapa cağı maçlarda ademi muvaffakıyete uğraması, şampiyonluk üzerindeki ümidini tamamile zaafa uğratacak- tır. Çünkü Beşiktaş takımının, az ok makla berabere, bir muvaffakıyetsiz» liği Fenerbahçenin şampiyonluk yo- lunu açabilir. Bu itibarla Fenerbahçenin fazla sile müteyakkız bulunması Iâzımdır. Galatasarayın Fenerbahçeye galibi- yeti ise sarı kırmızılılara ikincilik yo- lunu açacaktır. Fenerbahçe takımının kâlecisi Hü- sameddin en tecrübeli kalecimizdir. Müdafaada Lehibin antrenmanı ye rindedir ve bu mevsim çok muvaffa» kıyetli maçlar oynamıştır; Buna mu» kabil yanında oynayacak olan mü- dafi de aynı derecede idmanlı bulun- maktadır. Haf hattında M. Reşad, Aytan ve Esad kuvvetli bir yardımcı hattı teş- DE aş EE © şüphe yoktur. Fenerbahçe takımının hücum hat- tınagelince, burada en kuvvetli ve tehlikeli oyuncu hiç şüphesiz Fikret- tir. Yalnız Pikretten âzami istifade edilebilmesi için açıkta oynatılması şarttır. Pikretten içte, ortada veya haf hattında istifadeye kalkışılması, sol açıkta mükemmel bir fufbolcu olan Pikretin zaafa uğratılması de- mektir, Fener forverd hattında oynatılma. ları muhtemel olan Yaşar, Ali Riza, © Ç Şaban ve idmansız bulunan Niyazi © © hemen hemen âyni ayarda Oyuncu- lardır. Yalnız takımın muvaffak ola» i bilmesi için, forverd hattındaki oyun- F cuların bilhassa Fikret de dahil ol- © mak üzere, ayaklarında top tulma- 0 dan oynamaları şarttır. / GALATASARAY TAKIMI , Galatasaray takımının kalecisi | © Osmanı üç sene evvel seyrettiğimiz li samanki formunda bulamadığımız. © — itiraf edeceğiz. Galatasarsiy müdüfe. t asında Lütfi ve Adnan İyi ve tecri. İ | i beli İki oyuncudur ve takımlarını N Haf hattında, takımın en İyi oyun- © Cularından biri olan Müusadan başka © diğerleri mütevassıt bir vaziyettedir. dini bilen iyi bir oyuncudur. Sağ açıkta Necdetin, bilhassa Musanın LiG MAÇLARI Galatasaray.Fenerbahçe maçını hangi takım kazanabilir ? muvaffakıyetli oyunu ile son maçlar. Yılmaz ve Bebii henüz vasat bir kıy- | mettedirler. HANGİSİ KAZANABİLİR? |, İki takımın bugünkü vaziyetini yu- | karıdaki şekilde anlattıktan sonra saha avantajını, takımların ve oyun- | cuların son maçların ve formlarını | göz önünde tutacak olursak Fener- bahçeye daha faz'a şans vermek mec- buriyetindeyiz. o Ancak, Fenerbahçe- nin kazanabilmesi için mühim bir şart mevcuttur: Oyuncuların ayaklarında top tut- Galatasarayın muvaffakıyetii bir oyun oynayabilmesi içinise Fener. bahçe haf hattını meşgul edebilmesi, Pikreti marke etmesi ve dalma oldu- ğu gibi gayretli ve enerjik oynaması Jâzımdır. Bizim ve istediğimiz bundan evvel bir çok defalar tekrar ettiğimiz veçhile, her iki takımın te- İ miz vesportmence oynamalan ve güzel bir maç seyrettirmelerinden ibarettir. ; Hakemin de bu mühim maçı hüs- nü suretle idare etmesini ve heyeca- na kapılmamasını temenni ederiz. Fenerbahçe stadındaki İstenbul- spor - Topkapı maçını İstanbulspo- run kazanacağını tahmin ediyoruz. maçının eğer beklenmiyen bir hadise Meşhur Sindelar öldü. öldüğünü le öğrendik Ta- biat itibarile esa- sen (melankolik bir insan olan ve çok az Konuşan Sindelar son za- manlarda bir aşk macerası (göçir- miş ve bir Viya- nalı bayanla ni- şanlanmıştı Ni şanlısından âyri- Yan Sindelar büs- bütün melankolik bir hal almış ve evinde kazaen açık kalan (o havagazı musluğu yüzün- den ölmüştür. Sindelar, Avus- Şeref stadındaki Beşiktaş - i a ve Lütfi Kırdar Manisada çıkan ve Halkevinin na- şiriefkârı olan Gediz mecmuası şu makaleyi yazıyor: İşi ve enerjisinin değerile iki yıldır kalblerimize sevgi ve saygı dolduran kiymetli İlbayımız ve Parti başkanı muz Dr. Lütfi Kırdar, bugünlerde bize aynlıklarının tabif teessürlerini de vermiş bulunuyorlar... Bu teessürlerimizi, mesailerinin en büyük şahsiyetler ve makamlar tara» fından takdir ve büyük Reisicümhu- dem, teşkilât bakımından en verimli!, te inkılâbın en keskin akışlarını ak- nimsenerek ve idealimizin en kestir- me yoldan. tahakkuku, Ebedi Şef Bü- yük Atamız tarafından emredildiği gündenberi Halkevi açılan her yerde bu uğurda benekleri sarfediliyor, alın yıllık çalışmasile de bizzat alâkadar olmuş ve bütün şubelerin faaliyetle- rini bir âzadan ziyade takip buyur- muştur. Resmi vazifelerinden her akşam geğ vakit evlerine ve istirahatlerine gi- derken Halkevine uğramadan gitme- meyi, Evin en küçük teferrüatlı işleri- le bizzat meşgul olmayı âdeta en mü- him itiyadları ve işleri arasına almış bulunuyorlardı... Onun kurduğu, yaptığı ve yarattı- ğı varlıklar, onu en beliğ övecek ve anacak birer minnet âbidesidirler. Kıymetli müzaheret ve direktifler- Je ve ondan aldığı coşkun imanla ça- lışmakta olan Evimizin ayni hızla muayyen hedefine devam edeceği ta- per Lütfi Kırdara yol açıklığı dile- yor ve yeni vazifesinde de uğurlu ve büyük başarılar elde edeceğine şim- diden güveniyoruz. M. Azmi ÖNAKIN Bir sarhoşon marifeti Nazmi, kendisini boğulmak üzere iken kurtaran komisere hakaret ve küfür ettiğinden tevkif edildi Dökmeci Nazmi adında biri iki gün evvel bir suçtan dolayı mahkümiyet de muvaffak olamamışlar ve Nazmi olanca hızile koşup Halicin çamurlu sularına dalmıştır. Esasen yüzmek bilmiyen Nazmi sarhoşluğun da tesirile denizde ken- dini kurtaramamış ve çırpınmağa başlamıştır. Bu vaziyet karşısında arkadaşları da kendisini bırakıp kaç- muışlardır. Nazminin karanlıkta su içinde çırpındığını biri koşup polise haber vermiş ve bir polis komiserile mahalle bekçisi koşup sarhoş Naz- miyi boğulmak üzereyken denizden kurtarmışlardır, Fakat sudan çıkınca Nazmi #ena halde hiddetlenmiş ve: — Siz benim işime ne karışıyorsu- nuz? Ben banyo yapacağım. Diye polisle bekçiye hakaret ve küfretmiştir. Hakaret suçundan do- Yayı hakkında evrak tanzim oluna- rak mahkemeye verilmiş, dün asliye dördüncü ceza mahkemesinde Naz- minin muhakemesine başlanmıştır Mahkemede kendisi cürmünü inkâra kalkışmışsa da dinlenen şahidler po- sise hakaret ettiğini söylemişlerdir. hakeme başka güne bırakılmış, Naz- mi hakkında tevkif kararı verilmiş. tir. Bu suretle Nazmi, hapishaneden çıkmanın sevincile sarhoş olmuş ve kış ortasında bir deniz banyosu yap- tıktan sonra tekrar tevkifhameye gir- miştir. Sesta cezalandırıldı Berlinde oynıyan Austria - Horta maçında sert Oynıyan meşhur müda- 0 Sesta, Alman federasyonu taraftin- dan altı bafta diskalifiye edilmiştir. Almanya spor teşkilâtı reişi Von T> hammer bu cezayı iki misline çıkar muş, tekerrüründe Sestaya bir daha futbol oynıyamıyacağını bildirmiştir.