28 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

CUMARTESİ 28 Künunusani 1939 Başvekil, hükümetin programını okudu Millet Meclisi Hükümete ittifakla itimad beyan etti İdare makinesinin muntazam işlemesi Için vazifeler ehillerine tevdi edilecek Hükümet programının başında gelen iş, vatandaşları anarşiden ve cebirden uzak bir emniyet havası içinde bulundurmaktır. Çifçi ve köylünün vergi yükünü tahfif etmek de programa dahil işlerdendir Sert içkilere karşı mücadele açılacak Sene 21 — No, 7287 — Fiati her yerde 5 kuruş İngiltereye 11 vapur henüz sipariş edilmedi Denizbank umum müdürü B. Y. Ziya Erzinin gazetemize beyanatı Denizbank umum müdürü B. Yu- Ssuf Ziya Erzin dün gazetecileri toplu bir halde kabul etmiş ve kendisine soruları muhtlelif suallere cevap ver- miştir. Son günlerde Denizbankta geniş de- ğişiklikler olacağı, istifalara rastla- nacağı şayi olmuştur. B. Yusuf Ziya Erzin gerek bu hususta ve gerek İm- peks meselesi hakkında demiştir ki: 4«— Denizbankta yalnız fen dairesi teknoloji şefi Süleyman Seden, istifa etmiş ve istifası kabul olmuştur, Henüz yerine kimse tayin edilmemiş- tir, Mühendis Sileymanın odasından alman evrak Denizbankla alâkadar değildir. Şasi evrakı olsa gerektir. | (Devamı 5 inci sahifede) Fransiz - Italyan gerginliği i italya 901 sınıfı silâh altına çağırdı Romada talebe nümayiş yaptı, “Korsika bizimdir,, diye bağırdı, B. Mussolini 3 defa balkona çıktı Fransa boyun eğmiyecek ve mülki tamamiye- tinden asla fedakârlık yapmıyacak ve beynel- B, Yusuf Ziya Erzin a Başvekil" B. Refik Saydam ve Meclis toplanlı halinde Ankara 27 (A.A.) — Büyük Millet isinin o bugünkü (toplantısında “elsenin açılmasını müteakip kürsü- YS Belen Başvekil Refik Saydam aşa- beyanatta bulunmuştur: Arkadaşlarım, Selefim sayın Celâl Bayarın istifası üzerine teşkili bana tevdi buyurulan Kabineyi yüksek huzurunuza geti. riyorum. Meclis intihabatın | tecdidine karar verdi Reis B. Abdülhalik Renda 3 nisanda toplanmak üzere beşinci içtima dev- resinin nihayet bulduğunu bildirdi Dünkü son içtimada bazı kanun lâyihaları müzakere ve kabul edildi. İntibabın yenilenmesine dair takrir ittifakla tasvib olundu (Yazısı 5 nci sahifemizde) Kabinenin program, şimdiye kadar olduğu gibi, mensup olduğumuz Cüm. hüriyet Halk Partisinin programını tahakkuk ettirmek gayesine dayan- maktadır, (Devamı 13 üncü sahifede) Bbükizmtile es Muallim krizi Bir çok memurlardan şu samimi #tirafı işitiriz: — Biztm dairede on kişi vardır. Fakat doğrusunu isterseniz, üç kişi, iyi çalışarak, bütün işleri görebilir, Diğer cihetten de şunu öğreniyo- ruz: Talebe adedi o kadar çoğalıyor ki, mekteb binası kâfi gelmiyor. He- le öğretmen sayısı hiç.. Devletin elindeki münevver me- mur kadrosunun bir kısmını şimdiki | maaşlarile tedris mesleğine geçirmek niçin yabana atılacak bir fikir ol. sun? e... | BT, kadın şapkalamna süs oldul... Gözlere füsun veril... Başa dolandı!... milel bir konferans toplanmasını istiyecek Roma 27 (A.A) — Havas ajana nın muhabiri bildiriyor: Birkaç yüz yüksek tahsil talebesi ve mektepli Sokaklardan geçmişler ve Fransız 50- farethanesine yaklaşmak istemişlerse de kuvvetli bir polis müfrezesi, tale- beyi dağıtmıştır. Nümayişçiler bun- dan sonra Venedik meydanında top- İanmışlar ve «Korsika kimindir? Bi- zim.» diye bağırmışlardır. Mussolini, üç kere balkonda görün- müş ve şiddetle alkışlanmıştar. Cenova'da itfaiye efradı, tesis edi- len polis kordonuna rağmen Fransa konsoloshanesine yaklaşmağa teşeb- | büs-eden talebeyi hortumla su sık. mak suretile geri püskürtmüştür. İtalya 901 sınıfını silâh altına çağırdı Londra 27 (AA) — İtalyada 1901 #ınafının silâh altına davet edilmesi dolayısiyle İngiltere hükümeti tara- fından bir teşebbüs yapılmamış olma- sına rağmen Roma makamları bu da- vetin «siyasi değil idari» sebebler do- layisiyle yapılmış olduğunu Londra hükümetine bildirmişlerdir. Roma 27 (A.A; — İtelyan ihtiyat efradının silâh altına çağıniması hakkında malümat almak üzere İngi- liz sefirinin Chigi sarayına gittiğine dair verilen hâberleri Romadâki İngi- liz mahfilleri tekzip etmektedirler. (Fransiz Başvekilinin nutku ikinci sahifemizdedir. | (Devamı 13 üncü sahifede) Gurbet hatıraları Arapça değil mi ? Yazan: Refih Halid Bugün 7 'nci sahifemizde