5 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

5 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

TURA TARİHİ Volgada sükünet vardı. Olganın evleneceği sırada Turakinadan gelen bir mektup ortalığı alt üst etmişti! — Siz nasıl tensip edesreniz öyle ol- sun. Demekten başka söylenecek bir söz bulamadı. Demek ki, Mi-Ma-Mo'ya verdiği avuç dolusu altınlar havaya gitmişti! Samonun hayali bir anda görünün önüne geldi. Ondan nasıl ayrılacağını düşündü. Birşey söylemeden prensin yanıtıdan çıktı. Samo nihayet Sungu- nun hasmı olan bir kadınla evlenecek ve Sungu bu İzdivaca uzaktan seyir. ci kalacaktı. Sungu bunu düşündükçe çıldırıyordu. Odasına döner dönmez ağlamağa başladı. Çinli sihirbaz neden“ bu işte mu- yaffak olmamış, neden Samo İle Sun- guyu bir araya getirmemişti? Sun- gu bunu düşündükçe aklı duruyor: — Mi - Ma - Mo benimle eğlendi mi acaba? Üç günde her şey olacak demişti. Tamam tç gün, Fakat her şey aksine oldu. Samo elimden gitti. Diye söyleniyordu. Sungunun havsalasına osığmıyan bir mesele daha vardı: Keyük sözün- de durmakla tanınmış, bir prensti, Sunguyu Samo İle evlendirmeğe söz verdiği halde şimdi nasıl sözünden dönüyordu? Prens, kendisini | İmil boylarında ölümden kurtaran gözde- sini kırıp, bir hıristiyan kadınını mı memnun edecekti? O kadin ki, bü- tür Rusyayı Moğol istilâsdıdan kur- tarmağa ant içmiş ve” bu uğurda icab edere kanımı bile akıtmaktan çekinmiyeceğini söylemişti. Sungu o akşam firsat bulursa Mi - Ma - Moya gidecek ve meseleyi ona anlatacaktı. Çinli sihribaza ilti- ca etmekten başka zavallı kız ne ya- pabilirdi? " Turskinanın bir mektubu... “ (Bimilriyef)"te âsayiş've sükünet tet#süs etmişti. Moğolların gösterdi- ği siddet karşısında, yerliler, Rus * ptenslerinin peşinde koşmaktan vaz- göcmişlerdi. Prens Viâdimirden ve karısından da bir haber alınamıyor. du. (Dimitriyef) hadisesi, Timuçun ölümile basılmış demekti, Samo ile prenses Olganın evlenme leri tekarrür etmişti. Bir gün Ke- yük, Olgayı zindandan çıkarttı ve kendisine: — Sampo ile evlenmek İster misin? Diye sordu. Olga, Sunguya verdiği sözü unut- mamıştı. Prense: — Siz tensib ederseniz, evlenmek- te tereddüd etmem. Dedi. Prens: — Bugünden itibaren serbessin! Onun dairesinde yatıp kalkacaksın! Düğün hazırlığı yapılsın. Diye emir verdi. Olga prense te şekkür ederek çekildi. Sarayda düğün hazırlıklarına baş- lanmıştı. Sungu, bu fikri prense Kendisi ver- diği için, şimdi: «Kendi elimle kuyu- mu kazdım!» diye döğünüp ağlıyordu. Keşki Olga ile konuştuklarını prense Aynen anlatmasaydı... Öyle ya... Keyüke: «Olga, Moğollar. Ja evlenmek istemiyor.» deseydi, prens bu söze inanmıyacak mıydı? ves Mi-Ma-Mo'ya gelince: Çinli sihirbaz bal alacak çiçeği herkesten iyi bildiği için, Sunguyu bütün yalvarışlarına rağmen. aldatmış ve Samo'nun gön. lünü yapmıştı. Mi-Ba-Mo hakikaten esrar engiz bir adamdı. Yaptığı işler mucizeden başka birşey değildi. Samo- yu sgrbes bırakmak için, ihtiyar vezi. rin kızını ortadan kaldırmıştı. Bunu nasıl yapmış, genç kızı saraydan nasıl ve nereye götürmüştü? Bu hâdisenin iç yüzünü (Saray) şehrinde bilen yok- tu. Çinli sihirbaz sadece, Samo İle ko- nuşurken: «Yapacağım işin hesabını Yazan: İSKENDER P. SERTELLİ KINA ROMAN 'Tefrika No, 73 — Haftalı 183 Kes. 120 Kw. T.A G 1974m. 15195 Kes 20 Kw. T.A.P. 3i70m. $45Kca, 20 Ew. ANKARA KADYOSU Pazar 5/3/939 TÜRKİYE SAATİLE 1230: Program, 1235: Müzik (Küçük orkestra - Şef: Necip Aşkın) 1 -Hari- man - Parlak güneş ışığında dans - En- İkem 2 - Hippmann - Ormanda bir Mi-Ma-Mo'nun evinin zemin katın. | Çe suruyor - Malk şarkını üzerine van riyasyonlar, 3 - Mieheli - Çocuk oyunla» da derin bir bodrum vardı. Çinli si- Fu, 4 — Wikler Z Donna ella İzpanyal hirbaz buraya zaman zaman birçok İn.| uvertürü, 13: Memleket saat ayarı, ajans, sanları itmiş, bazısını ay.) meteoroloji haberleri, 15,15: Müzik (Kü- b Taras dm a yutmak su | Şök orkestra - get: Necip Aşkın - Devam) bazısını da yıllarca uyut “| 5 - Lehar - Der Göttergatte operetinden retile hayattan uzaklaştırmıştı. potpuri, 6 - Lincke - Kapri (Serenad), i başka | 7 - Föderi - viyana şarkısı, 8 - Lincke - agri eğimle MD üç yıl | Parima GPantezi, 150 - 130: Türk kadını gsbehede temam üz müzigi, Çalanlar: Vecihe, Cevdet Kozan, uyuttuktan sonra, sahibinin arzusile | Cevdet Çuğin. Okuyan: Sadi Hoşses 1 « meni 7 ei Kime iz yıllık hayatının nasıl geçtiğini, nere- Mae Pa ep a da ii yaya e $ - Balâhaddin Pınarın - Gülizar şarkı- elbette günün birinde Olgadan ayri- lacaktı, Olganın damarlarında taşıdı- Rakımın - Nihavend şarkısı - Ne yanan kalbime, 4 - Arif beyin - Nihavend şar- beyin - Nihavend şarkısı - Saçlarına bağ- lanalı ey peri, 7 - İsmali Hakkı bey - Nihavend -ağır semai - Seni hükmü ezel, B - Salihaddin Pınar - Kürdili hicazkâr şarkı - Aşkınla yanan kalbime, 9 - Salâ- haddin Pınar - Kürdili hicazkâr şarkı - Ne gelen var ne haber, 10 - Balâhaddin Pınar - Kürdili hicezkâr şarkı - Akşam yine akşam, 11 - Sepoh - Kürdili hicss- kâr - Oyun havam, 2): Memleket saat : Konuşma (Hukuk İlmi yayma , 2115: Esham, tahvilât, kambi- yo - nukud borsası (fiat), 2125: Neşeli plâklar, 2130: Müzik (Radyo orkestrası - Şef: Hazan Ferid Alnar) 1 - G. Pr: Han- del: Cöncerto grossp, op. 6, Nr. 2, fa majör, Andante larghetto, Allegro, Largo, Allegro ma non troppo, 2 - R. Sehumann: 1 imei Senfoni, si bemol majör. Andante un poco maestoso Allegro molte vivacs, Larghetto, Seherso, Trio 1 ve 3, Allegro 3 - Otto Nieolal: Kadınları» > operasından uvertür, 2,30: Müzik (Virtilozlar - PL), 23: Müzik (Cazband - PL), 23,45 - 24: Son ajans haberleri ve yarınki program. Çarşamba 8/3/939 1230: Program, 1235: Türk müziği -Pİ, 13: Memleket saat ayarı, ajans, meteoro- loji haberleri, 13,15 - 14: Riyasotlcümhur bandosu - Şef: İhsan Künçer: 1 - Roo- sevelt - Marş, 2 - Offenbach - İnter- mezzo ve barkarol, 3 - Suppe - Ev sahi- besi uvertürü, 4 - A, Messager - İsolin operasının balesi, 1830: Program, 18,35: Müzik (Oda mü- siği - PL), 19: Konuşma, 19,15: Türk mü- ziği (Fasıl heyeti) (Tahsin Karakuş ve Safiye Tokayın iştirakile, 20: Ajans ha- berleri, ziraat borsası (fiat), 20,15: Türk müziği: Çalanlar: Vecihe, Fahire Fersan, Refik Fersan. Okuyan: Muzaffer İlkar, 1 - Tanburi Cemil beyin - Hicaskâr pep- Tovi, 2 - Zekâi Dedenin - Hicazkâr ağır semaisi - Gülşende hezar nağmel dem saz ile mahsüs, 3 - Rakımın - Hicezkâr şar- kos - Bekledim fecre kadar, 4 - Sadeddin Kaynağın - Neveser şarkı - Hcranla ha- rap, 5 - Hicazkâr sax semaisi, 6 - Osman Nihadın - Nihavend çarkı - Yino aşkı ba- na dudağınla sun, 7 - Nihavend yürük semal - Bilmezdim özüm, 8 - Nihavend saz semaisi, 9 — Refik Fersanrn oyun ha- vası, 2): Memleket sant ayarı, 21: Ko- nuşma, 21,15: Esham, tahvilâs, kambiyo - nukud borsası (fiat), 2125: Neşeli plâk- lar, 2130: Temsil (Tüki Mehmed - Ya- zan: Ahmed Naim, 22: Müzik (Küçük orkestra - Şef: Necip Aşkın): 1 - Leusch- ner - Mazurka (Fantezi), 2 - Dohnanyi - Pucrettin peçesi Pantomimeninden Vals, 3 - Valente - Kirmizi ışıklar saçan Yas kut, 4 - Brusselmans - Pelemenk Söitin- den (Aşk Gölü), 5 - Lâhr - Memleketten kikaten kurban mı gitmişti? . Hayır. belki bu bahse bir daha dönemeyiz; şimdiden haber verelim ki, vezirin kı- sı, Çinli sihirbazın çilehanesinde yaşı- yordu. sı - Bülbülün derdini sormayın gülden, 4 - Cevdet Çağla tarafından - Taksim, 5 Kzım Va - Beyatlaraban sarkı - Ay- , 8 - Hüseyin Pahrinin - Muhayyer ğı kan onu uzun müddet bir Moğol sarkı - Uzaktan baktı gitti. zabitinin pençesi altında yaşatamaz- 1740: Program, 1735: Müzik (Pazar dı. Olga okumuş, akıllı, hattâ biraz | çayı, 18,15: Konuşma (Çocuk saati), da ihtilâlcı bir kadındı. Babasının sal. | 1845: Müzik (Pazar çayı devam), 1915: p Türk müziği (Fasıl heyeti - Sultaniyegâh tanalını Moğollar yıkmışlardı. Olga | faj, Celâl Tokses, Hakkı Derman, Ep Rus generallerinden Petro ile istemi. | ref Kadri, Hasan Gür, Hamdi Tokay, yerek evlenmişti. Ve Petro da Olgadan| Basri Mi ei meteoroliji haber- i te leri, 6: mi i, Çalanlar: Veci- gekinirdi... Petro, Moğol ordusuna GİC-| be” Ruşan Ferit Kam, Cevdet Kosan, dikten sonra, kilisenin kararile Olga- | Okuyanlar: Necmi Rıza Ahtskan, Sema- dan ayrılmıştı. Yaşumanın mukadde- | hat Özdenses, 1 - Tanburi Osman beyin - ratı anlaşılıyor ki- Olganın akibetine | Vak Poe A e Kr z ee garkı - am Yine afeti meşhuru bağlıydı. Yaşuma, Olga ile Samo bir- | cihana, 3 - Arif beyin - Uşşak şarkı — likte yaşadıkları müddetçe -şüphe yok | Bir melek sima peri, 4 - Ruşen Ferit ki- Çinli sihirbazın yanında kalacaktı. | Kam - Kemençe taksimi, 5 - Tanburi AH Bu bir sırdı... Bünu ne Olga ne de Sa- er — Uşak şarkı - Sen ey sevrirevan, sllnobün. Onlar da. Yaşı - Kamposun - Uşşak saz semaisi, 7 — mo biliyordi aşumanın | Leylâ hanımın - Hüzzem şarkısı - Harabi öldüğüne inanmışlardı. intizar oldum, 8 - Arif beyin - Hüzzam ... şarkısı - Meftun olalı, 0 - Arif beyin - Suzinak şarkı - Papusuna ermek üzere Timuç'un çocuğu. €y yâr, 10 - Saz semaisi, 21: Memleket Yakında uzun bir yola çıkacağız. | sast ayarı, 21. Neşeli plâklar - R. 2110: (Saray) şehrinde ve onun etralında | San küser 12 Evon Bis Die dönen enirikaların mahiyetini müm- | 3 . A Magnani - Mazurka - Kapris - kün olduğu kadar öğrenmeliyiz. 'Tu- | Klarinet, 3 - Cdsar Frack - Melün arcı - rakina devrinde (Esrar beldesi) diye anılan . Volganın bu şirin şehrinde ajansı (Spor servisi), 22.10: Müzik (Caz- band), 22,45 - 23: Son ajans haberleri ve yanınkd, program. lan Timuç'un küçük çocuğu etrafında p ös da birçok şayialar dönmüştür. Tim. geliyor, Bir müddet sonra yeni bir ha ber daha duyuluyor: uPrenses Mari, çocuğunu alıp kaçmış!» Bu haberden. anlaşılıyor ki,-Timuçun çocuğu ölme- miştir, Ve gene şu anlaşılıyor ki, pren- ses Mari, yeni kocası Timuçu sevmiş- tir, Eğer sevmeseydi, onun çocuğunu beraber alıp kaçar mıydı? Prenses Ma- rinin Çatudan korkarak eski kocası. bir Moğol kahramanı olduğunu söyli- yecek mi? s.. General Barlan... Volga boylarında kahramanlığı, ce. sareti, akınları ile tanınmış bir Moğol komutanı. (Dimitriyef) de asayişi ve yeni idareyi tesis ettikten sonra, (Sa- ray) şehrine dönüyor. Barlan'ın son gitmiyor sanın - Hüseyni şarkı - Ay doğar sini sini sevmişim birisini, 10 - 'Türkü - Sarardım ben sarardım, ll - Saz semaisi, 21: Mem- leket saat ayarı, 21: Konuşma, 21,15: Es- ham, tahvilât, kambiyo - nukud borsası (fiat), 2125: Neşeli plüklar, 2130: Mü- zik (Küçük a ki Necip Aşkın) k radyo programı 5 Mart 1989 Cuma 10/3/939 1230: Program, 1235: Türk müziği -PL, ye Tokayın roloji haberleri, ziraat borsası (flat), 20,104 Türk müsiği (Halk musikisi - Sadi Ya- ver Ataman) Bozuk ve curada halk ham vaları, 20,30: Türk müziği: Çalanlar: Pap 7 - Refik Fersan - Saz semaisi, 21: Mem- leket saat ayarı, 21: Konuşma, 21,15: Es- bam, tahvilât, kambiyo - nukud borsası (fiat), 21,25: Neşeli plâklar, 21,30: Müzik URiyaseticiimhur Fiârmonik orkestrası) Şet: Praetorlus, 1 - Ant, Dvorak: Viyo- lonsel için konçerto si minör, op. 104, 8) Allegro, b) Adagio ma non İroppo, 6) Final, allegro moderato. Solist: David Zirkin, 2 - Ant. Dvorak: 5 inci senfoni «yeni dünyada. (Aus der neuen Welt) mi minör, op, 95, a) Adagio - allegro molto, b) Largo, e) Seherzo, molto vivace, ç) Allegro con fuoco, 2230: Müzik (8ine- ma sesi ve cazband), 2345 - 24: Son ajans haberleri ve yarınki program. Cumartesi 11/3/939 1330: Program, 1335: Müzik (Çigan ve #aire < Pİ), İc Memleket sant ayarı, ajans, meteoroloji haberleri, 1410: Türk müziği (Fasl heyeti) Çalanlar: Vecihs, Ruşen Ferit Kam, Cevdet Kozan. Oku- yan: Melek Tokgöz, 1440 - 1530: Müzik (Caiband - PL). 140: Program, 1735: Müzik (Dans saati - Pİ), 1815: Türk müziği (Fasıl heyeti - Celâl Tokses ve arkadaşları), 19: Konuşma (Dış politika hadiseleri), 19,15: 'Türk müziği (Halk musikisi) Orta Ana- dolu koşma ve türküleri. Saz şairi Sıvası Âşık Veysel ve İbrahim, 1930: Türk mü- ziği: Çalanlar: Vecihe, Ruşen Ferit Kam, Cevdet Kozan, Mesud Cemil. Okuyan: Nu- ri Halli Poyraz. 1 - Zavll peşrevi, 2 - Palk beyin - Zavli kârı - Yaktı cânt bezmi, Güfie: Nedimin, 3 - Haşim beyin - Za- vü şarkı - İstersen gel gidelim, 4 - De- denin - Mahur şarkısı - Gönül adlı bül- bülüm var, 5 - Köşekçe türküleri, 20: Ajans, meteoroloji haberleri, ziraat bor” sasi (fiat), 20,15: Temsil (Fuzüli gecesi). Tertib eden: İbrahim Delldeniz. Ternsile Ankara radyosu küme okuyucuları Mesud Cemilin idaresinde iştirâk edecektir, 21,18: Memleket sast ayarı, 21,15; Esham, tah- vilât, kambiyo - nukud borsası (fat), 2125: Foklor saati (Halk musikimiz ye garp musiki tekniği) Halil Bedi Yönet- gen, Sadi Yaver Ataman, Cemal Reşid, 22: Haftalık posta kutusu, 2230: Müzik (Küçük orkestra - Şef: Necip Aşkın): > Kochmann - Her zaman için dost (Marş), 3 - Biume - Güneşte (Vals), 3 - Thaler > Kukuk Polka, 4 - Voligraf - Kalbim aşk- la doldü (ağır vals), 5 - Bizet - Arlezyen sült No. 1, a) Prölüde, b) Menmetto, ©) ROMATİZMA LUMBAGO Baş, Diş, Nezle, Grip, Romatizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser. MARA İcabında günde 3 kaşe alınabilir. gASAMN Sirin.