30 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

30 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

B. Gafenco Romaya gitti Paristeki görüşmelerin tam bir anlaşma ile neticelendiği bildiriliyor Italyan mahafili, Romanyanın mihver politikasına çekilmesinin temin edileceğini umuyor Paris 30 — Romanya Hariciye Na- un B. Galenco dün öğleden sonra Fransız Başvekil ve Hariciye Nazırı İle görüşmüştür. Bu görüşmeleri mü- teakip bir tebliğ neşredilmiştir. Teb- iğde deniliyor ki: «Romanya Hariciye" Nazır B. Ga- ? rek yaptığı mülâkatlardan, gördüğü hüsnü kabulden çok memnun oldu- Bumu bildirmiştir. Nazır akşam üzeri madamile birlikle Romaya hareket etmiştir. Paris 29 (A.A.) — Romanya Hari- tiye Nazırı Gafenco ile Fransa Hari- ciye Nazırı Bonmet arasında yapılan mülâkatta, son Fransız - Rumen ti- caret anlaşmasınm tatbikalına aid Nevyork sersisi bugün açılıyor Novyorka milyonlarca insan gitti Nevyork 30 — Nevyork sergisi bu gün saat on birde açılacaktır, Mera- sime Cümhülrelsi 'B.'Roosevelt riyaset edecektir, Şehir müthiş kalabalıktır. Oteller dopdoludur. Arberikanin n:uhtelif yerlerinden Nevyorka milyonlar- ca insan gelmiştir. Sergi resmi merasimden sonra derhal ziyaretçilere açılacaktır, Gece saat #kiye kadar büyük şenlikler ce eğlenceler vardır. Serginin açılış resmi münasebetile Amerika donanması Nevyorka gelmişken politika vaziyeti yüzünden tekrar donanma Büyük Okyanusa geçmiştir. Manmafih küçük 37 gemi merasime iştirak edecektir. Polonya, Alman taleple- rini şiddetle reddediyor Sovyet sefiri İngilterede yeni ve mühim tekliflerde bulundu Varşova 30 — Polonya gazeteleri Almanyanın isteklerini mütdefikan redöetmektedir, Gazeteler diyorlar ki: Almanyanın istekleri bir defa Po- Jonyanın hukukunu ihiği edecek mâ- hiyetledir. Fakat bundan başka bü isteklerin kabulü daha geniş yeni taleplere yol açacaktır. Bugünkü var ziyet geçen sene Südetler zamanın- daki vaziyete benziyor. Hariciye Nazırı B. Bek, Danzig ve “Almanların istedikleri yol hakkında Alman sefirile görüşmek istemiştir. Fakat setir, nisan iptidasından beri Almanyada bulunmaktadır. Polonya, her ihtimale karşı askeri hazırlığa devam edecektir, Sovyet sefiri, İngiliz Hariciye Nazırı ile görüştü Lenâra 30 — Moskoyadan dönen Sovyet Rusyanm Londra sefiri. B. Maiski dün İngiliz Hariciye Nazırı Lord Halifaks ile uzun müddet gö Tüşmüştür. Sefir, demokratik devlet- Jer arasında anlaşma teminine mü. #aid mühim tekliflerde bulunmuştur. İngiliz Hariciye Nazın, B. Gafen- conun ziyareti hakkında malüâmat vermiş ve B. Hitlerin nutku hakkın: da fikir teali edilmiştir. toplantısı Bir tren bir kadını çiğnedi Dün gece saat yirmi buçuğa doğru Birkeci - Yedikule tren hattı üzerin- de feci bir tren kazası olmuş, Etye- biri, derhal zabıtayı haberdar etmiş, hususat tedkik olunmuştur. mahafilde beyan olurr; duğuna göre, mezkür anlaşmanm verdiği oİmkânların O genişletilmesi derpiş edilmiştir. iktisad delegesi de ayni tedkikatta bulunmaktadır. B. Gafenconun beyanatı Paris 30 — B, Gafenco Romaya hareket etmezden evvel gazetecilere beyanatında Romanyanın müstakil politikasına devami edeceğini ve bü- tün kuvvetile sulhu kuvvetlendirme- e çalışacağını söylemiştir. Vekiller Heyeti Dün Meclis binasında geç vakte kadar bir içtima yaptı Ankara 29 (Telefonla) — Vekiller heyeti bugün saat 18 de Büyük Mi- Jet Meclisinde Başvekii B. Refik Say- İ damın riyaseti altında içtima ederek geç vakte kadar müzakerede bulundu. | Saadabad paktı Konsey dün İran Hariciye Nezareti binasında toplandı 'Tahran 29 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Saadabad paktı konseyinin içtima- mmda Irakı temsil edecek olan heyet Hariciye Veziri Reşit Elhace riyase- tinde Tahrana gelmiştir. Konsey bu sabah saat 10 da yeni Hariciye Vezareti binasında toplana- caktır. İran hükümetinin Saadabad paktı devletleri mümessilleri şerefine vereceği öğle ziyaletini müteakib #kinci bir toplantı yapılacak ve pek muhtemel olarak bu toplantıya gid tebliğ büğün matbuata verilecektir. Gece de Tahran Türk büyük elçili, ğinde bir suare verilecektir. izmirdeki maçlar Doğanspor Vefayı, Üçok Yamanları mağlüb etti İzmir 29 (Telefonla) — Milli küme devam edildi, Doğanspor takımı Vefa takımını bire karşı üç golle yenmiştir. Birinci deve 1-1 berabere İzmir takımı ilk golü penaltıdan yaptı. Vefanın golü- nü Muhteşem yaptı. Birinci devrede mütevazin - ve durgun geçen oyuna ikinci “devrede Doğanlılar hâkimdi. Bu müsabakadan evvel Üçok ile-Ya- manlar karşılaştı. Üçok 2 gole karşı 12 golle Yamanlar takımını mağlüp etti, Polis kolleji talebesi sülüs ücretle seyahat edecek Ankara 29 (Akşam) Ankara polis - kolleji talebesinin de hüviyet Dün Geceki ve Bu Sabahki Eaberler Son dakika Potemkini Reisicümhur dün B. kabul etti Yeni Alman sefiri Von Papen de dün itimadnamesini takdim etti Ankara 29 (A.A.) — Reisicümhar İsmet İnönü bugün saat 16,30 da Çankaya köşkünde Sovyet Hariciye Komiser muavini Potemkini kabol Kabul emasında Hariciye Vek Şükrü Saraçoğlu da hazır bulunmuş- tar, yaz 29 (A.A) — Almanya bü- yük elçisi B. Fon Papen bugün öğle den evvel Reisicümhur İsmet İnönü tarafından kabul edilmiş ve itimat- namesini takdim etmiştir. Bu mera- simde Hariciye Vekili Şükrü Saraç- oğlu hâzır bulunmuştur. Büyük elçi Çankaya köşküne geldiği vakıt bir bölük asker tarafından selâm resmi ifa edilmiştir. Fan Papenle beraber gelen Almanya sefareti erkânı büyük elçi tarafından Reisicümhura takdim editmiştir. alyan - Alman erkânı- harbiye görüşmeleri Italyan Kabinesi dün akşam toplandı Roma 29 — Alman ve İtalyan er- kânı harbiyelerinin müzakereleri bügün başlamıştır. Bu sabah Kabine B. Mussolininin riyasetinde hususi bir içtima yapmış, B. Mussolininin evvelki gün Maliye Nazırı ve büyük erkânı harbiye reisile yaptığı müza- kerelerin neticesi hakkında verdiği | izahat dinlemiştir. Kabine, milli müdafaayı kuvvetlen- direcek bazı tedbirler almış, beynelk- mmilel vaziyeti de görüşmüştür. Roma 29 (A.A.) — 1999/40 senesi- nin hava bütçesi, 2,190 milyon Tiret olarak tahmin edilmektedir. Bu mikdar geçen bütçeye nazaran 900 milyon fazladır, İran veliahdı ile prenses bal ayı seyahatine çıkıyorlar Tahran 28 (A.A.) — Anadolu ajan- sınm hususi muhabiri bildiriyor: Tahran halkının büyük düğün mü- nasebetile candan izhar ettiği sevin- cin son tezahürünü teşkil eyliyen karnaval geçidinden sonra şehir nor- mal manzarasını almağa başlamıştır. Bayraklar yavaş yavaş kaldırılmakta ve taklar indirilmekte ve bunların altından gene çok modetn bir şehir meydana çıkmaktadır. Genç evliler bir iki güne kadar bal aylarını geçirmek Üzere Hazer denizi kıyısında İranın cenneti diye anılan Mazenderana gidecektir. Heyetimiz bugün hareket Macar Başvekili ve Hariciye Nazırı Berlinde Slovakyanın Macaristana ilhakını teklif edeceklermiş Berlin 29 (A.A.) — B. Hitler bugün saat 16,30 da Macar Başvekili Teleki ile Hariciye Nazırı Csakiyi kabul et- miştir. Mülâkatta Alman Hariciye Nanrı Von Ribbenirop da hamr bu- Yunmuştur. Bratislava 29 (A.A.) — İyi malümüt almakta olan mahafilde bugün Ber- dine vasıl olmuş olan Macar devlet adamlarının Slovakyanın Macarista- na ilhakı maksadile bir teklifte bü. lunacakları ve bu teklifi B. Mussoli- ninin tasvib etmiş olduğu şeklinde musirrane bir takım şayialar devam etmektedir. Döviz listeleri basıldı Yeni usul ile yolcuların müş- külleri önlenmektedir Ankara 28 (Akşam) — Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti, hariçten gelecek yolcuların beraberlerinde getirdikleri Paraları kayda mahsus olmak üzere döviz listeleri bastırmış ve gümrük- lere göndermiştir. Bundan böyle ha- Tiçten gelecek yolcuların ilk gümrük merhalelerinde beyan edecekleri pa- ra pasaportlarına değil, bu listelere yazılacaktır. Paraların pasaportlara yazılması tatbikatta bazı müşküller doğurmakta idi. Bu yeni usulle bu müşküller önlenilmektedir. Bu münüsebetle Vekâlet, tarafın- dan alâkadarlara yapılan tamimde: Yolcuların Türkiyedeki ikamet müd- detleri ne olursa olsun dönüşlerinde distelerde yazılı ecnebi paralarından sarletmedikleri kısımları kambiyo mürakaba meclisinin vizesine lü- Li ii