23 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

23 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

23 Mayıs 1939 — AKŞAM Sahife 13 Mecliste Bütçe müzakeresi (Baş tarajı 11 inci sahifede) Mibaren bu fanenin tamamen bertaraf Edilmesine karar vermiştir. Arazi tahriri 1937 yılı sonunda bitirmiş olduğumuz arazi tahriri neticelerinin önümüzdeki #ene tatbik mevkline konulması için lâ- #im eglen tedbirlerin alınmasını ehemmi- Yetle. takib ettik. Vilâyetlerimizin büyük bir kısmında itiraz tedkikleri bitirilmiş ve tahrir neticeleri katileştirilmiştir. Yeni mall yıl başından itibaren vergisi bu tahrir neticelerine göre tahakkuk et- tirilmiyecek kazaların adedi pek azdır. Bu vesile e 1935 mali yılı nihayetine | kadar olan arazi vergisi bakayasının ter- | kini suretile yapılan tasfiyenin vaziyeti lah bakımından ehemmiyetini bir kere daha tebarüz ettirmeği yerinde bulurum. | Hazine vasiyetimiz, bütçelerimizin in- kişafi he “ahenktar olan muhafaza etmekti mânasinda denk bütçenin tabil bir neti- tesi olarak düzgün ödeme prensipine bü- Yük bir taassupla bağlı kalmakta devam ediyoru tizamın devlet maliyesinin itibarını kuv- tizamın devlet mâliyescinin itibarını kuv- Yetlendirmek ve bu sayede umumi hiz- Metleri ön müsaid şeraft altında ifaya imkân veren rağbet ve rekabeti temin'et- mek, hususundaki ehemmiyetini biç bir zaman göz önünden kaçırmamaktayız. Devlet tahvillerine ve hazine bonolarına gösterilen itimad gittikçe artmaktadır. Muhtelif kanunlarla vermiş olduğunuz mütsaddiğ senelere şamil taahhüd salâ- hiyetlerine müşteriden gerek memleket müdafaa ve vesaitinin takviyesi, gerek nafla, sanayi, maadin ve deniz ticareti İşlerimize müteajlik tesisatın tamamlan- ması için tespit edilmiş olan programlar €n müsait şerait altında memleket dahil ve haricinden gelen geniş kredi teklifleri müvacehesinde büyük bir kolaylıkla tat- bik edilebilmektedir. Geçen seneki maruzatım arasında te- mas etmiş olduğum 16 milyon sterlingiik İngiliz kredisi Büyük Meclisçe taydik edil- miş ve falbikalına geçilmiş bulunmakta- dır. Bunu takiben Almanların teklif etmiş olduğu yüz elli milyon marklık krediye &id müzakereler de seri bir anlaşma İle metiçelenmiş ve bu husustaki kanun lâyi- hası da ahiren yüksek tasvibinize iktiran etmiştir. Bilvesile şu ciheti de ersedeyim Ki, bu krodi anlaşmalarını eski telâkki ve tatbik tarzına göre bir istikraz mahiye- tlnde görmemek lâzım gelir. Bunlar malze- me kredisidir. Biraz evvel işaret ettiğim gibi bunların mühim bir kısmı esasen Muhtelif kanunlarla verilmiş teahhüd $€- Yihiyetierine müstenid programlarin tat- bikine tahsiz edilmektedir. karşılıkları ise daha evvelden ve bahusus kanunlarında gösterilmiş veya hükümetçe tekarrür ettirilmiştir. Binaenaleyh bu krediler. den büyük bir kısmını önümüzdeki #enelerin bütçelerine ağırlık verecek Yeni bir yük addetmek için hiç bir se- bep yoktur. Taksit bedellerinin ihra- cat mallarımızla ödenmesi esas oldu- ğu da nazarı dikkate alınınca bu kre. Gilerin memleketi muhtelif sahalarda bir an evvel techiz etmek gibi çok bü. yük faydaları olduğu noktasında ta- vakkufa mahal kalmaz. Döviz vaziyetimiz 1936 senesindenberi tatbik etmekte olduğumuz döviz bütçesi usulile, se nelik varidat ve sarfiyatı gelir mernba- Jarıma ve hizmet nevilerine göre İcra Vekilleri heyetince çerçevelenmekte | olan döviz vaziyetimiz bu çerçeve da- hilinde tanzim ve idare edilmektedir. Bu sayede dövizle yapılacak sarfiyatın gelir mikdarını geçmemesine âzami derecede Iina ediyoruz. Ancak geçen seneki maruzatımda da işaret ettiğim | gibi, dünya silâhlanma yarışı içinde memleketimizin müdafaa vesaitini âzami nisbet ve süratle takviye ve ik- mal için yapılacak döviz sarfiyatında hiç bir suretle kaçınılmaması Yüzumu. nu hadisatın gün geçtikçe daha çok kuvvetle teyid ettiğini kati bir zaru- Tet olarak kaydedeceğim. Bu zaruret haricinde döviz şarfiyatımızın ancak pek ciddi ve kaçınılmıyacak ihtiyaç- Yara hasredilmiş olmasına rağmen dö- Yiz vaziyetimizde ferahlık bulundu. ğunu maalesef arzedemiyeceğim. Bu. nunla berabef bir taraftan sanayi prog- Tamlarının tatbikinden beklediğimiz müsbet neticelerin tedricen elde edil mesi, diğer taraftan madenlerimizin ve bilhassa işletme tecrübeleri yapıl- Mış olan Ergani bakır madenin önü- müzdeki yıldan itibaren faaliyete geç- mesi darlığı dün geçtikçe tadli ve tah- fif etmekte çok müessir olacağını söy« Myebilirim. Döviz vaziyetimizin icabı olarak im- Paratorluk borçlarının yüzde yüz mal İle ödenmesi esasi üzerinde yapılmak- ta olduğunu geçen sene arzetmiş ol. duğum müzakereler neticelenmiş ve : buborçların tamamının mal ihracı u-. » Tetile ödenmesine başlanılmıştır. Ha- el borçtaımız için. umum bir es | dl. sağlamlığını | Hakiki ve samimi | olarak kabul ettiğimiz bu ödeme tar 21, ahiren Anadolu demiryolu ve Hay- darpaşa şirketlerinin hariçteki aksi. yon ve obligasyonu hâmillerine teş- mil edilmiştir, Harici ticaretimiz Geçen seneye kadar aktif vaziyette bulunan harici ticaretimiz 1938 yılın. da ufak bir farkla pasif vaziyete geç- miş bulunmaktadır. Filhakika ticaret müvazenemiz 1936 da 25.200.000 kü- sür lira, 1937 de 23.600.000 küsür Ira ihracat fazlasile kapanmış iken 1938 yılında bu müvazene 4.890.000 liralık ir ithalât fazlasile kapanmıştır. An- cak geçen senelere nazaran fazla ithal olunan eşya, makine, ziraat âlât ve edevalı kara ve deniz nakil vasıtaları demir ve çelik ve mamülleri gibi mem. leketin muhtelif sahalarda techizine müteallik mâddelerden ibâret olduğu ve istihlâk eşyasında fazlalık bulun- madığı cihetle bu vaziyet memleket iktisadiyatı için endişe edilecek ma- hiyette değildir. Maamafih harici ticaretimizin seyri ehemmiyetle takip edilmekte ve bil- hassa döviz sahasındaki menfi tesir- leri mutalaâ edilerek icab eden tedbir- ler alınmaktadır. Milli para Milli paramızın, senelerdenberi mu- hafaza olunan fili istikrarı devam et- mektedir, Geçen seneki maruzatımda borsa harici alınıp satılan türk altınının yer- siz olarak tedrici bir tereffüe mey- letmesinin tevlit ettiği zararlara işa- ret ederek bu hususta bazı tedbirler alındığını ve bu sayede altın alum sa- tımı dünya fiatlerine nazaran normal hadler üzerinde tesbit edilmiş oldu- gunu söylemiş idim, Çok hassas olan bu mevzu muhtelif sebebler ve bil- hassa siyasi havaların tesirleri a- tında gene gayri tabii müvazenesiz- liğe moğru gitmekte olduğunu mü- şahedemizle anlamış bulunuyoruz. Bunun için zemanın ilcaatına daha uygun yeni tedbir ve kararların alın- mak Üzere bulunduğunu arzederim. Gümüş ve nikel para Mubtelif kanunlarla tedavüle Çe karılmasına mezuniyet verdiğiniz, gü- müş paradan 21 milyonu basılarak tedavüle çıkarılmıştır. Azami haddi olan 25 milyon lira, önümüzdeki se- ne ikmal olunacaktır. Eski nikel ve bronz paraların teda- vülden kaldırılarak yerlerine yenile- rinin çıkarılmasına bu yıl da devam edilmiş ve 25, 10, 5, 2,5 ve 1 kuruşluk- Jar tamamen yenilerile değiştirilmiş- tir. Halen piyasada kalmış olan 20, 10 paralıkların da yeni on paralıklar ba- sılmak suretile tedavülden kaldırıl- ması mukarrerdir, Borçlar Dahili ve harici borçlarımızın 1939 mali yılına ait taksit karşılıkları ta- mamen bütçeye konulmuştur. Hasılı Sivas - Erzurum demir yolu İnşaa- tına sarfedilmek üzere çıkarılacak tah- viller için vermiş olduğumuz 30 mmil- yon liralık selâhiyetin 20 milyonu kullanılmış önümüzdeki sene içinde 4,5 milyon liralik bir tranşın daha emisyonunun yapılması mükarrer bu- Tunmuştur, Borçlarımızdan bahsederken gerek dahili gerek harici borçlarımızdan bir kısmı üzerinde yapmış olduğunuz tah- vil veya tasfiye mmuamelelerine de müsagdenizle temas ediyorum: Kabul buyurduğunuz muhtelif ka- nunlarda, 1033 türk borcu ile, Ana- dolu demiryolu ve Haydarpaşa tah- villerinin dahili tahvillerimizle müba- delesi için vermiş olduğunuz mezu- niyete müsteniden bu tahvillerin mü- him bir kısmı amortisman sandığına intikal etmiştir. Bu kısım borçlardan birincisinin hemen yarısı ve ikinci- sinin yüzde 80 nisbetindeki kısmı türk hamilleri eline geçmiş bulun- maktadır. Umumi harbin son senesinde çi- karılan 18 milyon liraya yakın dahili istikraz tahvillerine, İstanbul hükü- metince ödenmiyen müterakim tak- sit karşılıkları da temin edilmek su- retile muntazam bir tediye ve itfa y- sulüne tâbi tutulduğu yüksek İMec- lisin mZxumudur. Geçen mayıs ga- yeslne kadar bu tahvillerin 9.700 000 iralığa TR der ita edilmiş İ tedir. Diğer taraftan her sene bütçe- 8.300.009 liraığa yakın bakiyesi için geçen sene kabul buyurduğunuz bir kanuna müsteniden Ergani tah- | villerinin aynı evsafını haiz olmek | üzere yüzde 5 faizli ve ikramiyeli ay- | ni tahviller çıkarılmış ve üzerinde tediye kuponu kalmayan eski tah- | villerin bunlarla mübadelesi tamamen | yapılmıştır. Bu süretle 1988 dahili istikraz tahvilleri de ortadan kalkâa- rak yerini yeni Cümhuriyet tahville- rine terketmiştir. Borçlara sit maruzatıma, donan- ma piyangosu tahvillerinin tasfiyesi için yüksek Meclise takdim etmiş ol- duğumuz kanun lâyihası hakkında | bir iki sözle nihayet vereceğim: Mülga donanma cemiyeti tarafın. | dan 1917 senesinde çıkarılan bu tah- villerin hazineye devredilmiş olduğu malumdur. Mühim bir kısmı esasen | tedavüle çıkarılamıyan ve tamamen itfası daha 17 sene gibi uzun bir 2za- mana mütevakkıf olan bu tahviller faize tâbi olmamak itibariie hamil. lerine hiç bir fayda temin etmemek- ye konulan tahsisata müsteniden, te- diye edilmekte olan taksit bedellerin- den müstakbel keşideler için aynı- mak suretile bankada beş yüz küsur bin lira birikmiş bulunmaktadır. Bu paranın piyasadaki tahvilleri ödeme- ye kâfi geleceği anlaşıldığından hem hamillerin hem hazinenin lebine ola- rak mevzuubahs donanma piyango- sunun tasfiyesi kararlaştırılmış ve buna ait bir kanun lâyihası yüksek huzurunuza takdim kılınmıştır. Milli bankalar Mili bankalarımız umumiyetle bu senede bilânçolarını kârla kapatmış- lardır. Bu hal iktisadi vaziyetimizin gün geçtikçe daha çok canlandığını ve hususi kredi mevzuu üzerinde &- lınmış olan tedbirlerin müsbet neti- celerini Hade etmektedir, Mili bankalarımızdaki mevduat mikdarı 1934 de 202 milyon iken si- rasile 1935 de 213, 1936 da 242, 1937 de 203 milyonu bulmuş ve bu sene 311 milyonu geçmiştir. Bir taraftan miVi tasarrufun ve servetin inkişafı- nı diğer taraflan halkımızın kredi müesseselerine olan itimadını göste- ren bu rakamlar herhangi bir izaha lüzum göstermiyecek kadar beliğdir. Son günlerdeki siyasi hadiseler do- layısile bazı küçük tasarruf erbabının bankalardaki mevduatlarını çekmek teşebbüsünde bulundukları görül müşse de bankalarımızın Büyük Mee- isin kabul ettiği kanunlar mucibince mevduat karşılıkları hakkında aldı- ğı tedbir ve ibtiyatlar sayesinde bü- tün talepleri derhal ve tamamen ye- rine getirmeleri, esasen çok kısa bir zamanda » durmasını ve mavdustın tekrar bankalara avdete başlamasını temin etmiştir. Bütçe encümenine teşekkür Maruzatımı, bitirirken bütçelerimi- zin ana prensiplerinde ve tevziinde büyük bir hassasiyet gösteren ve çok kıymetli .yardımlarını esirgemiyen bütçe encümenine huzurunuzda te- şekkür etmeyi vazile bilirim. Arkadaşlar, ana hatlarını tahlil ve arzetmeye çalıştığım bu bütçe ile aziz halkımıza ve Türk vatanına yapılma- $ı düşünülen ve vadedilen faydalı iş- ler, yüksek heyetinizin işaretlerine dayanmakta olduğuna ve evvelki büt. Şelerin müsbet netice ve tatbikata yi- ne Müyük Meclisin büyük kuvvetin den doğduğuna samimi surette inanan bir arkadaşınız safatile, bu bütçe mü- zakeresi sırasında da yine feyizli di- rektiflerinizin esirgenmemesini min- net duygularımla dilerken takdim edi. Hatiplerin beyanatı Ankara 22 (Telefonla) — Maliye Veki- inin beyanatından sonra İlk olarak söz alan Çorum mebusu B. Mazhar Müfid Kansu, Meclise inşirah veren bir bütçe getirdiği için Maliye Vekiline teşekkür ettikten sönra: — Bütçemizde Mraf var midir? Bütçe- mizde tasarrufa riâyet edilmiş midir? Tahminler hususunda gidilen yol nasıl- dır? şuallerini sordu, » Bütgeri) #ukanilen ve gayri mukan- nen masrafları üzerinde bilsassa durmak Yâzım geleceğine işaret ederek dedi ki: — Her hangi bir daire, bütçe senesi sarlında yapacağı bir iş için tahsisat iş. tiyor, Halbuki bu işi o bütçe senesi e , Geriye bir riiktar faslı ve binnetice bütçenin tevzini için varidalın yükseltilmesini mucib oluyor. Bundan dolayı Maliye Vekiine biç bir kusur yükletemeyiz, Sarfedilemiyecek mebaliği bütçesine koyan daireler buna dikkat etmelidirler. B. Mazhar Kansu, bütçede israf olup oi- madığı meselesine geçti ve «israf vardır» hükmünü verdi. Bu hususta bazı misaller getirdi. Bu arada muhtelif dairelerin muhlaş oldukları eşyayı ayrı ayrı eller- den satın almaları dolayısile hazinenin gördüğü zararları zikretti: — İsraf ve yolsuzluklar kanunların iyi tatbik edilmemesinden ileri geliyor, dedi, B. Mazhar Müfid sözüne devamia: — Geçen sene muvazene vergisinden bir miktar tenzil edilmiştir. Maliye Vekili bu sene ahvali malüme dolayısile bu ver- gide yeni bir tenzlât o yapılamıyacağımı söylediler. Halbuki geçen sene muvazene vergisinin her sene birer miklar tenzil edilmek suretile beş sene içinde tamamen kaldırılmcağını söylemişti, Yapamıyacağı miz şeyleri vadetmek Iyi birşey değildir. Amma, rpuhterem Maliye Vekili «hiç ol- mazsa bu sene vergilerin tensilinde devam edeceğiz» diyorlar. Bu sözlerini sened ii- tihaz ederim. B. Mazhar Mürid Kansu, vergiler me- selesine geçerek | vergilerin azlığından, çokluğundan şikâyet elmiyeceğini, mille- tin çalışarak, didinerek vergisini verdiği- mİ, yalnız bunların tarh ve tahsil usulle- rinin düzeltilmeğe muhtaç olduğunu be- yan ederek sözlerine şöyle nihayet verdi: — Eğer salim ve hakiki bir bütçeye ma- Hk olmak iterek bunun ek bir çaresi vardır. O da; milletten alinan 10 paranın kadir ve kıymetini bilmek. (Bravo sesleri, alkışlar) B. Refik Şevket İncenin beyanatı Manisa mebusu B. Refik Şevket İnce, bütçenin ehemmiyetit bir kısmının Mini Müdafaa Vekâletlerile düyunu umumiye tarafından belg edildiğini, bü üç müesse- senin vasati olarak bütçenin yüzde 63 ünü aldığını söyliyerek dedi Xi: — Geri kalin yüzde 37 ile devletin ve milletin bütün ihtiyaçlarını karşıla- mak mecburiyetindeyiz. Bu itibarle büt- çemizin fakirliğini göz önünde bulundur- maklığımız iizımdır. Bütçenin tanziminde ben her sene ku- rulmuş makinenin yalnız rakamlarında tahavvül görmekten kendi hesabıma usandım. İstiyorum ki her sene yeni bir zihniyetin insana refah veren manzarası karşısında kalayım. Halbuki 18 - 20 sene- dir tatbik ettiğimiz usul bep öynidir. B. Refik Şevket sözlerine devamla: — Vatandaşlann 6 lira yol parasını ödemek için sekiz, on gün çalışmaktan, 3 Jira borç için hapishaneye kurtulduğu gündür ki memlekette hakiki refahın başladığına hükmedilebilir, Maaş ve ücretler arasındaki âhenksizlik Memurlar arasındaki ehliyetsizlikten de bahseden B. Refik İnce, memur maaşları ile elddi bir surette meşgul olmanın Jü- sumunu ileri sürdü, Maaş ve ücretler arasındaki adaletsizliklere işaret ederek dedi ki — Yüsbaşılıktan mütekalt veya müs- *afa bir arkadaş bir gün bakıyorsunuz, devletin esas'ı vazifelerinden birine 300 - 800 lira ücretle geçmiş oluyor. Halbuki o mütekaldin safı harpte olan arkadaş- ları 40 - 55 lira alıyorlar. Neden? Çünkü bu ücret imiş!,. Böyle şey olmaz, Bu ade- letaizliği etmek liztmdir. Gayri mübadiller işi B. Refik Şevket İnce, memurların keyfi surette işten el çektiriimelerine itiraz etmiş ve gözlerinin sonunda gayrimübadiller meselesine temas ederek demiştir ki: — Doğduğu günden beri Meclisi işgal eden, Başvekâleti, Maliye vekâ- letini işgal eden bu işin bu kadar u- zun âürüp gitmesinden doğan vazi- yete kati israatlı Refik Saydam arka- daşım dâ nihayet vermezse ben artık gayrimübadillerie beraber oturup ağ- lamaktan başka çare kalmadığına kaniim... (Gülüşmeler) Müşterek dertlerimizden bir tanesi de bilhassa gençlerimizde dilimizi is- tihfafa doğru olan cereyandır. Yeni dil öğrenmesinler deyecek derece mu- taassıp değiliz, fakat yabancı malını dil büviyetimize, milli hüviyetimize idhal etmeye de asla taraftar değiliz. Atatürkün ebedi medfeni B. Refik Şevket İnce sözlerine şu cümlelerle nihayet vermiştir. — Arkadaşlar, son olarak en büyü- gümüz ve Ebedi Şefimiz Atatürk'ün artık olduğu yerde uzunca kaldığını ifade etmemize müsaadelerinizi rica ederim. Bize ved'a olan Atatürk'ün ebedi medfeninin biran evvel yaptırıl- masını istemek ricalarımın sonudur. (Alkışlar.) Kâzım Karabekirin Dek Kâzım Karabekir (İstanbul) Halk- tan alınan paranın büyük bir titizlik. | le esirgenerek halkın menfaatine serf- | edilmesi ve israftan kaçımılrası lâzım geldiğini söylemiş ve tapu ve kadas $ro işlerinin bir an evvel islah edil- mii ve muamelenin ine. iğini kaydederek ve müstahdemin maaşlarındaki ger çen bütçeye nazaran görülen ifazla- hğa nazarı dikkati celbeylemiştir. Kâzım Karabekir gençlerin ve mü- nevverlerin köyü ve köylüyü fanr- malarındaki faydayı izah etmiş ve çok çocuklu ailelerle kimsesiz çocuk» lara esaslı yardımlarda bulunulması icab ettiğini söylemiştir. Nakiye Bengisu (Erzurum) Bim- sesiz çocukların bir an evvel kurtani- ması için esaslı tedbirler alınması za- ruri bulunduğunu hatırlatmıştır, Ha- tip bu maksadla riyasele bir takrir vermiştir. Dahiliye Vekâleti taşra memurlarının terfihi B. Galip'Pekel -Tokat- Dahiliye Ve. | kâletinin taşra'teşkilâtınm ehemmis .- yetinden bahsötmiş yeni yıl bütçesin- de Dahiliye Vekâleti taşra memurla- rının terfihi için tahsisat konulma miş olmasına nazarı dikkati çe miştir. General-Cemal Mersinli “İçel. Eski «* mütekaitlerin maaşlarını mevzuubâ- his etmiş, bunun her şeyden evvel bir hak meselesi olduğunu kaydederek bu hakkın senelere taksim suretile ihkâk edilmesinin medeni bir . olduğunu söylemiştir. Maliye Vekili tenkid ve örün nilere bugün cevap verecek En son kürsüye gelen divanı mü- hasebat relsi B. Seyfi 1926 tarihli ve- salti nakliye kanunu münasebetile divanı muhasebat hakkında yapılan tenkitlere cevab vermiştir. Başka söz alan kalmamış ve vakıf gecikmiş olduğundan Maliye Vekilinin maliye vekâletine ait tenkii ve te- © mennilere yarınki celsede cevap ver- mesi kararlaştırılarak içtimaa niha- yet verilmiştir. | Büyük Millet Meclisi yerın saat “ de toplanacaktır. Afyon müstahsillerinin şikâyeti Afyon o müstahsillerinin toprak mahsulleri ofisinden şikâyetlerini, ay başında faaliyete geçecek uyuştu rucu maddeler inhisarı umum mü- dürlüğü tedkik edecek ve bir netice- ye bağlıyacaktır, Toprak . mahsulleri ofisi ay başında lâğvedildikten sonra ii işleri için bir heyet seçilecek» £ i Müstahsil, ofisin afyonlara düşük fiat vermesi yüzünden malların elle- rinde kaldığını söylemekte ise de bu Gihetin ne dereceye kadar doğru ol duğu tedkikat sonunda anlaşılacaks - * tır, Ofis bu ciheti tekzip etmektedir. © Bu geceki Nöbetçi eczaneler Beyoğlü ciheti: İstiklâl caddesinde Dellasuda, Yüksekkaldırımda Vinko- pulo, Mis sokağında Limonciyan, Fi- Tuzağıda Ertuğrul, Pangaltıda Nargi- leciyan, Kurtulur, caddesinde Kurtu- Tuş, Galatada Mahmudiye caddesinde İsmet, Bariyer! Osman, İstanbul tarafı: Fatih: Veznecilerde Üniversite, Karagümrük: Fuad, Emi- nönü: Bahçekapıda Agop Minasvan, Bakırköy: Hilâl, Aksaray: Yenikapı- da Sarım, Fener: Balatta Hüsamed- din, Kumkapı: Cemil, Küçükpazar: Necati, Samatya: Erofilos Çula, Alem- r: Ali Riza, Şehremini Ahmed Alâaddin, Pazaryolunda Rifat Muhtar Üsküdar: İmrahor, Heybeliada: Ata- KELEPİR Yanan Yün - İpek mağazasından kurtarılan mallar İstanbul Riza- paşa yokuşu (Şark Hanı a&tında) 25 No. da ehven fiatla satılmak- tadır. Fırsattan istifade ediniz