7 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

7 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

1939 andinavian Near ast Agency ata Tahir han 3 üncü Tel: 44npı 3 ki > pus Örient Linlen Gothenburg — Stokholm, . Odo, Dantzig »perihağ Abo Revaj ve bütün si şark ve Karadeniz başlı- ârasında 15 günde bir azimet Muntazam postalar, b - Stokher,,, oda Gothenbere, İm, ve Oşi ket edecek yek Umanları Dd vapuru 15 Hazirana doğru, lan VAPUKU 15 Hazirana doğru. di Yâpuru 25 Harirana doğru. tafsilât icin Galata'da Tahir han katta küp centah) Tel: dadgı un müracaat, “TA vater iplikleri ima ârzedilmiştir. Siparişler le gönderiğir. abrikamıza ve- 1 And apar- NEZ Dükt Ülen saçların en iyi Dâcı Sür Saç SAÇ suyudur, Rerika ve Avru, men lerine Uygun tesisatla a ir. Mide, barsak, karaci- kai Yollarını temizler, er imkıbazları ve ağız ko ig Elderir. Bazmi tesh er, e a ve İevkalâdeliği ile lari Pesendlerin bile sene- Memur alınacak Türkiye Demir ve Çelik Fabrikaları müessesesi müdürlüğünden: Karabük Demir ve Çelik fabrikalarında istihdam edilmek üzere Türkçeden İngilizceye ve İngilizceden Türkçeye tercüme yapabilecek kudrette imtihanla memür alınacaktır. Seçme imtihan: 12 Haziran 939 Pazartesi günü saat 10 da Ankarada Sümer Bank Umumi müdürlüğünde ve İstanbulda Sümer Bank İstan- bul Şubesinde yapılacaktır. İmtihana girebilmek için istekiileirn birer dilekçe ile Sümre Bank Umumi Müdürlüğüne veya İstanbul Şubesi müdürlüğüne müracaatla alacakları matbu iş talimatnamesini kendi el yazılarile cevaplandırma- ları ve icab eden vesaikin asıl veya musaddak suretlerini de ekilyerek 10/8/939 tarihine kadar umumi müdürlük veya İstanbul şubesi müdür. lüğüne tevdi etmeleri lâzımdır. Lise veya muadili mektep mezunlariyle askerlik ödevini ikmal edenler, büro işlerine vakıf bulunanlar ve daktilo bilenler tercih edile- cektir. Verilecek ücret imtihan edilecektir. Türkkuşu Genel direktörlüğünden: C BRÖVELİLERE Bu yıl motörlü kanıpa getirilecek plânör pilotlarından vâziyetleri derhal çalışmağa müsait olanlar hâziranın ilk haftasından itibaren talimlere başla- tılacağından bu gibi arkadaşların Ankarada Türkkuşu genel direktörlüğüne, taş- neticesinde alınacak neticeye göre tayin rada hava kurumu veya Türkkuşu şubelerine acele müracaatları rica olunur. | (3976) Türkkuşu Genel Direktörlüğünden: 1 — Genel kurmay başkanlığının tensiplerile Türkkuşu Genel Direk- törlüğünün emri altında bu yıl açılmakta olan (Hava gedikli hazırlama yu- vasına) orta okul mezunları alınacaktır. 2 — Hava gedikli hazırlama yuvasına girmek isteyenlerde aranacak belli başlı şartlar aşağıda gösterilmiştir. A — 'Türk olmak, Anası ve bebası Türk ve Türk soyundan olmak. B — Bekâr olmak ve yaşı en az 16. En çok 18 olmak. C — Sağlık durumu uçuculuğa elverişli olmak. D — iyi hal sahibi bulunmak, E — Ang ve babasının yoksa, velisinin rizasını gösteren vazih vesika göstermek, F — Hava gedikli hszwlama yuvasını ve hava okullarını bitirdikten son- T& have birliklerinde 12 yıl hava gedikli erbaş olarak vazife görmeği teahhüt etmek (bu teahhüt gedikli hazırlama yuvasına geldikten ve hava sağlık heye. tince yapılacak kati muayene iyi netice verdikten sonra masrafı Türkkuşunca ödenmek suretile yapılacaktır.) — ” 3 — Gedikli olmadan evvel ve olduktan sonra alınacak aylık ve tayyareci zamlarının miktarları ile diğer esas ve şartlar hakkında daha fazla malümat almak isteyenler ortaokul, Jise ve kültür direktörlüklerine, askerlik şubeleri başkanlıklarına, Türk hava kurumu ile Türkkuşu şubelerine gönderilen mat- adresli bu Broşürleri görebilirler. 4 — Kayıt muamelesine 30 haziranda son verilecektir. Lâzım gelen şart- ları haiz olduğu görülen gençler temmuz ayı içinde Ankarada Türkkuşuna I sevkedilecektir. 5 — Hava gedikli hazırlama yuvasına girmek isteyen orta okul mezun- ları kaydedilmek üzere Türk hava kurumu şubelerine, Ankarada Türkkuşu genel direktörlüğüne müracaat edilmelidir. (3845) Ağacı Türk Tutkalı Türk ve Türk işçisi elinden çıkan üç karıncah Markâ kımıl ve Karaağaçtan mamül kontrplâkları tercih ediniz, Kat'iyyen yırtılmaz, açılmaz, sıcaktan ve rutubetten kabürmez. Halk Kontrplâk ve kaplama fabrikası TÜRK LİMİTED ŞİRKETİ İSTANBUL: Fabrika Eyüp Bahariye caddesi Tel; 20590 Yazıhane Rizapaşa caddesi Tel: 23141 Türkiye Büyük Millet Meclisi inşaat komisyonundan: 1 — Ankarada Yenişehirde Devlet mahallesinde yeni yapılacak olan k Millet Meclisi binasının 30/Mayıs/1939 tarihinde mukarrer olan ihale gününde verilen teklif, kamisyonca lâyık hadde görülmemiş olduğundan ek- siltmenin yeniden yapılması takarrür etmiştir. 2 — İhale 26/Haziran/1939 pozartesi günü saat onbeşte kapalı zerf usulü ile Büyük Millet Meclisi inşaat komisyonu odasında yapılacaktır. 8 — İsteklilerin evvelce gazetelerle 14, 20 ve 27 Nisan 1939, 4, 11, 19 Ma. yıs 1939 tarihlerinde ilân edilen şartlara göre hareket etmeleri lâzımdır. 4 — 19 Haziran 1939 pazartesi günü öğleye kadar mali ve fenni ehliyet vesikalarını inşaat komisyonuna bir arzuhal İle tevdi ederek eksiltmeye gire- bilmek için lâzım olan vesâiki almuları şarttır. (2093) (3893) . "ygs we . Maarif Vekilliğinden: Maarif vekilliğince 2259 sayı kanun hükümlerine göre yazdırılmadıkları için hususi tâbiler tarafından baslırılmakta olan okul ders kitapları için ten. gilâtı gümrük tarifesine tabi tutularak memlekete ithal edilmek üzere filig- ramli kâğıt müsadesi verilmesi ve bu kitapların satış fiatlarının da bu «esasa göre yeniden tesbiti karariaşmıştır. Bu kitapları basanların 20/Haziran/939 terihine kadar Maarif vekilliği ne müracaat ecdrek hangi sınıfların kimler tarafından yazılan hangi kitapla” rının ne nevi KAğıt üzerine ne miktarda baslıracaklarını ve bunun için ne ka. dar kâğıda ihtiyaçları bulunduğunu ve bu kâğıdı ne vasıta ile hangi tarihte wetirleceklerini bir beyanname ile bildirmeleri rica olunur. (2061) (4012) © Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Karabük fabrika istasyonu ile iltisak hattı inşaati kapalı zarf usulü ile ve vahidi flat üzerinden eksiltmeye çıkarılmiştır. 1 — Bu işin muhamme nbedeli 110.000 liradır. 3 — İstekliler bu işe ald şartname ve sair evrakı Deylet Demiryollarının Sirkeci ve Ankara vezneleçinden 5.5 lira bedelle alâbilirler. 3 — Eksiltme 23/6/939 cuma günü saat 11 de AriKarada, Devlet Demir. yolları yol dairesinde toplanacak merkez İ nci komisyönünca yapılacaktır. 4 — Eksiitmeye girebilmek için isteklilerin teklif mektuplarile birlikte aşağıda yazılı evrak ve vesaiki aynı gün saat 10 a kadar Komisyon reisliğine tevdi etmiş olmaları Iizımdır. A» 2490 sayılı kanun ahkâmına uygun olarak 6750 liralık muvakkat te- Mİnai, bu Bu kanunun tayin ettiği vesikalar, l € Münakalât Vekâletinden musaddak ehliyet vesikası «Ehliyet vesikası İ için ihale gününden en az sekiz gün evvel bu vesikanın verilmesine asas ola- cak belgelerini bir istidaya rapten müracaat etmeleri lâzımdır.» «2112» «3934» m ymm ymm ay mama İsanbul Daimi Encümeninden: konulmuştur. İlk temin: ları ve buna müeferri diğer günden alınabilir. çevresinde şembe g azırlıyacı gün müddetle ve kapalı sörf ve kata 2103 liradır, Dği dairesinde yapılacaktır. Şartname tatıl günlerinden kaleminde görülebileceği ilân olunur. maral posta kutusuna yazmaları, belediyesinden alınabilir. Bu hususta fazla izahat alma şefliğine ve Adana belediyesine müre bul edilmez. Taksim Bahçesi Gazino inşaat eksiltmesi 'Taksim bahçesi dahilinde yeniden yapılacak gazino binası inşaatı 176,613 lira olarak tanzim kılınan Keşfi mucibince, kapalı zarf usulü ile eksiltmeye miktarı (10080) lira 67 kuruştur, Eksiltme ve hususi şartnameleri ile mukavelename proje ve keşif hulâsa- evrak 883 kuruş mukabilinde fen işleri müdürlü- İsteklilerin buna benzer iş yaptıklarına dair almış oldukları vesaikle ek- siltme tarihinden 3 gün evvel İstanbul belediyesi fen heyetine müracaat ede- rek alacakları fenni ehliyet vesikası ile 1939 yılma ait Ticaret odası vesika- sını ve muvakkat teminat makbuz veya mektupları ile 2490 numaralı kanun ları kupalı zarflarını ihale tarihi olan 22/6/939 per- t 14 de kadar Daimi encümene vermeleri Jâzımdır. (3974) Sinop Cumhuriyet Müddeiumumiliğinden: Sinop umumi ceza evindeki mahküm ve mevkuflarm 939 mali yılı içinde verilecek 255000 ilâ 365060 aded Ekmek 28/5/939 gününden itibaren on beş lile eksiltmeye çıkarılmıştır. Yevmiye 700 ilâ 1000 ekmek verilecektir. Bedeli muhammen 28032 lira olüp teminatı muvak- İhale günü 14/6/939 carşamba günü saat 15 de Sihop'C. Müddelumumi- a her gün Sinop G- Müddelumumiliği «3787» Şerik aranıyor Krom madeni işletilmesi için Müteaddil maden mühendisleri tarafından yapılan tedkik ve araştırmalar üze- rine çok iyi neticeleri elde edilmiş olan yüksek evsafı baiz ye işlelmeye çok müsaid ve kârlı bulunan ve sahibinin idare işlerine yetişememesi delaysile teşriki mesai için bir veyr, iki şerik aranıyor. İştirak etmek istiyenlerin ve daha fazla izahat arzu edenlerin sarih adreslerile koyacakları sermaye miktarının yazi İle Istanbul 234 nu- Adanada açılacak artezyen kuyusuna âid eksiltme ilânı Dahiliye Vekâletinden; Adanada tahtelzemin su araştırmaları için artezyen sondaj kuyusu açıl- ması ve mezkür kuyuya icabeden tulumbaların verilmesi işi 2490 sayıl nun hükümleri dairesinde kapal zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. , İşin keşif bedeli 29620 liradır. Muvakkat teminat 2221,50 liradır, İhâle 28 baziran 1939 tarihine raslyan cuma günü saat 1l-de Adana belediyesinde toplanacak eksiltme komisyonunda yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin buna muadli sondaj işi yaptıklarına dsir Nafıa Vekâleti vesikasını teklif zarflarile beraber verineleri lâzımdır. Şa meler bilâbedel Ankarada Belediyeler imar heyeti fen şefliğinden ve Adana venlerin Belediyeler imar heyeti aatları ve kapalı teklif zarfla âyyen günde saat 10 a kadar Adana belediyi saâte kadar gönderilmiş olması lâzımdır. Postada vaki olacak gecikmeler (2144) (3983) © verilmiş veya po: Maarif Vekilliğinden: Fotoğrafhane sahiplerine ve fotoğraf muhabirlerine Fotoğraf ve fotoğraf kopyaları üzerindeki telif hakkının memleketimiz. de de tanılması ve tescili için alâkadarların düşünce ve arzularını görüşmek Üzere 9/Haziran/039 cuma günü saat 17 de Galatasaray lisesinde alâkadarlar arasında bir toplantı yapılması tersib edilmiştir. İlgililerin bu toplantı bulunarak düşünce ve dileklerini vekilliğimiz mümessilliğine bildirmeleri rica olunur. Üsküdar İkinci Suh Hukuk Hâkimi- inden: 809/185 Beylerbeyinde Yalılar caddesinde 12 No. lı yahda sakin iken 2/5/939 tarihinde ve- fat eden ve terekesine mahkememizce taleb Üzerine el konulmuş olan Galatasa- ray lisesi sabık müdürü Balih Arif Pota- mosdan alacak ve borç iddiasında bulu- nanların bir ay ve müteveffa tarafından hali hayatında Beyoğlu 3 Üncü neoterli- gince tanrim ettirmiş olduğu 11/7/996 tarih ve 5715 No. lı vasiyetnameye karşı da bir itirazı olanların on beş gün zarfın- da Üs. İkinci Sulh Hukuk Hâkimliğine SATILIK YALI Boğaziçinin en şirin ve sakin yeri olan Vaniköyünde iki katlı, sağlam ve kübik yapılı 76 numaralı yalı satı- kıktır. İki kat biribirinden müstakildir. Birinci katta beş, ikinci katta yedi ha- vadar, aydınlık, içi dişi yağlı boyalı oda ile 3X30 metre eb'adında sağlam rıhtımı, terkosu, havagazı, elektriği, alaturka hamamı, güzel bahçesi vâr. dır: İçindekilöre müracaat i (216) (4013) Dr. IRFAN KAYRA Röntgen mütehassıs Türbe, Borkurd kıraathanesi karşı- sında eski Klod Farer sokak No.8 - 10. Öğleden sonra 3ten Tye kadar O Selânik Bankası 'Tesis tarihi; 188$ İdare merkezi: İstanbul (Galata) Türkiye şubeleri İSTANBUL, (Galata, Yenicamı) MERSİN ADANA Bürosu Yunanistan şubeleri ş SELÂNİK, ATİNA Her türlü Banka muamelâtı Kirahk kasalar.