12 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

12 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

ii Fnereban. Bililün on be varen stada gi- şıyan araba, oto- Ylardan geçilmez aat imkânı aj halkı ta, on beşte artı kalmamış iğitaca girme k BEŞE eneriilerin, “ ârasında başta Fene- olmak üzere Yaptılar, Bunu ve İngiliz A Önlendi Ti imle çekili, » EBEDİ ser İn ilg İHTİRAM #*b stadı dolduran on müte- mili marşları ve Türk bayrağı e Föedi htiram vakfesini yaptı. dakika sürdü, Bundan iş; Damına bay Hüsnü vr Söylev verildi. Tekrar n dı teakib kısımlarına ge- m müsabakaları ondan SENElerce evvel futbolü bı- iki ezeli rakib, Fe- Fenerbahçe kalecisi Cihad İngilizlerin muvaffakıyetle kurtarırken tekaüd takımları Şok alkışlanan ir maç yaptılar. Niha- : emiş Ve saat beşi bul- Ai lk defa memleketimi re İngiliz sporcuları- lüinü görmek sabır- haddi bulmuştu. Mi Evvelâ lâciverd pan- gömlek giymiş İngili amatör dülbolenlağı Kane, > ında sahaya çıktılar ve lik bi ileri, » Salkı iŞ b | Richardson tam Ebedi Şefin büstünün önünde halkı selâmladıktan sonra Atatürk büstüne zarif bir çe lenk koyarak Ebedi Şefe karşı da ih- tiram vakfesini ifa ettiler. Misafirlerden sonra Fenerliler de alkışlar arasında sahada göründüler ve hakemlerin de iştirakile halkı se lâmladlar. Hakem kura atmadan bir kadirşi- naslık olmak üzere kale. intihabını misafir takıma bıraktı ve takımlar şu şekilde dizildiler; Middles Wanderer: Mulley « Hicks, Firth - Brown, Hockaday, Gnffths, Anderson, Head Kalleher, Geraus, Fenerbahçe: Cihad - Lebib, Yaşar (hurra) larile Mehmed Reşad, Esad, Ali Riza - Fik- ret, Rebii, Melih, Şaban, Naci, Hakem Kemal Halim, OYUN BAŞLIYOR Oyuna başlamadan evvel dün ara- mızdan ebediyen ayrılan Güneşli fut- bolcu Reşad için bir dakika süküt edildi ve ilk vuruşu Fenerliler yaptı. lar. Bunu güzelce kesen İngiliz mü- dafaası topu kendi muhacimlerine gönderdi, onlar da soliçlerinin ayağile ilk şütünü attılar. Fakat bu şüt hede- fini bulmadan avuta giti, Oyunun başlangıcında bütün top- Jarı kapan ve çok az bir paslaşmadan bir bücumunu Fener kalesine inen İngiliz fonlar gerek paslaşma ve gerekse hatasız oyunlarile nazarı dikkati celbediyordu. 7 nci dakikada sağ insaydlarının şah- si bir hücumunu Fener müdafileri güçlükle ve Cihadın müdahalesile bertaraf edebildi. İngiliz futbolüne kendilerini uydu- Tan Fenerliler de çok süratle paslaşi- yor, onlar da rakiblerine mukabele etmeğe çalışıyorlardı. Oyun ahengli, sürat ve zevkle iki tarafın da mukabil, Fenerbahçeliler misafir takım futbolcülerile maçtan evvel bir arada fakat misafirlerin daha hâkim ve da- ha ustalıklı hücumlarile geçerken 19 uncu dakikada mükemmel bir fırsatı yakalayan Melih rakib kaleci ile kar- şı karşıya kaldığı halde bundan isti- fade edemedi, İngilizlerin söliçten yaptıkları yeni bir hücumda kaleden çıkan yerini bek Yaşar doldurarak muhak- kak bir gole mâni oldu. Fener kalecisi Cihadın mükemmel yer tutuşu ve müdahalesi misafirlere gol yapmak imkânını vermiyordu. Fakat İngiliz futbolcüleri bu engeli yenmek için uğraşıyorlardı. Dakikalar ilerledikçe Fenerbahçeli. ler İngilizlerin hücum serisinden ken» dilerini kurtarmak için onlar da tıpkı rakipleri gibi soğukkanlılıkla ve tek- nik hiç bir hata yapmadan oynuyor» lardı. MİSAFİRLERİN TAKDİR ETTİĞİ BİR KURTARIŞ 38 inci dakikada İngilizlerin yeni bir hücumunda sağiçlerinin bomba gibi attığı bir şütü Cihad fevkalâde bir yatışla ve âdeta havada uçarak kurtardı. Bunu gören İngiliz futbol cüleri oyunun devam etmiş olmasına rağmen Cihadı alkışlamaktan kendi. lerini ahıkoyamadılar. Ve devre İngi- Yizlerin hâkimiyeti altında 0 - 0 bera- bere bitti. İKİNCİ DEVRE İkinci devre Fenerbahçeliler Şaba- nin yerine Ömeri alarak çıktılar, Ve İngilizlerin hücumile başlıyan oyün Fener müdafaası tarafından kesil- dikten sonra Fenerbahçelilerin kâ- zandığı korner semeresiz geçti. Bu devrede misafir İngiliz futbolcüleri- nin daha düzgün oynadıkları göze çarpıyordu. MİSAFİRLERİN İLK GOLÜ 10 uncu dakikada İngiliz sağaçığı- nın“ortaladıği topu santrforleri gü- zel bir şütle Fener kalesine atarak ilk golü yaptı Bu golden sonra Fenerliler yeni. den cânlandılar. Ve misafir takımı- nın kalesine kadar inen Fenerbahçe hücumu Fikretin ayağından avuta gitti. Fenerbahçeliler 13 üncü daki- ; kadan itibaren misafir takımı si- kıştırmağa başladılar. Fakat bu nis- bi hâkimiyet uzun sürmedi. 77 inci dakikadan itibaren hücum lar mütekabil bir hale girdi. Melihin bir şütünü İngiliz kalecisi nefis bir şekilde kurtardı. MİSAFİRLERİN İKİNCİ GOL& 33 üncü dakikada misafirlerin saj- açığı topu ortaladı. Soliçleri topu küs parak Fener maüdafilerini geçti ve köşeyi bulan güzel bir Şütle ikinci go- Yü yaptı Devre sonunun gelmiş olmasına Tağ- men Fenerliler üstüste hücumlara geçtiler. Fakat hiç birisinde İngiliz mü- dafilerini geçmeğe muvaffak olama- dılar, Oyunun son dakikası İngiliz kalesi önünde oynaşırken maç da çok zevkli ve ahenkli olarak 2-0 Mid- diesex Wanderers'in galebesile bitti, NASIL OYNADILAR ? Misafir takım tam İngiliz futbolü. Cihadın | Kafile reisinin beyanatı Müsabakadan sonra kendisile görüştüğümüz misafir sporcuların kafile reisi kaptan ALWAY oyun- cularımız hakkında şunları söyle. miştir: — Havanın çok sicak oluşu oyurn- cularımızın tam randıman verme- sine mâni olmuştur. Türk takımı- nın kalecisini birinci sınıf bir oyun- cu olarak bulduk. Son müdafaa battı ile solaçık ve soliç takımla- rma en müfid olan elemanlardır. Oyun temiz ve çok güzel olmuş- tur, nü ve W sistemini bize gösterdi, Çalım yapmadan süratli ve hatasız soğuk- kanlı oyunları nazarı dikkati celbe- den bilhassa 90 dakikalık maçta an- cak dört favül yapmaları şayanı dik- kattir, Misafir takımın kalecisine fazla iş düşmedi. Bekler bilhassa sol müdafi çok kuvvetli bir oyuncu; haf hatla. ri da yerden havadan her vaziyette İtopa hâkim plan bir hatt, Hücum hatlarında santrfor soliç ve sağaçık "en iyi oyuncularıydı. Diğer iki ele- ,ş man da işlerini mükemmelen becer. diler Misafir takımın bilhassa müdafile- i rinin rakib açıklar üzerine gidişi ve insaydlerin daima geride bulunuşu , tam (W) sistemini tatbik etmiş ol- maları bize sistemli futbolün ilk nü- munesini göstermiştir. Fenerbahçenin misafir takim kar. gısında oyunu onlara uydurarak sürat-| Je oynayışı ve yılmadan Takibine mu- kabele edişi güzel oynadığına delildir. Kalede Cihad fevkalâde bir oyun oy- nadı. Bekler de vazifelerini yaptılar. Haf bek hattı çalışkan oynadı. Hücum hattında Pikret solda iken İyi idi. Me- Mh henüz yerine gitmiş bir halde ve formunda değildi. Diğer oyuncular ber zamanki gibi çalıştılar. Fenerbahçe - Galatasaray tekaüdler maçi Büyük maçtan evvel Galatasaray © de Fenerbahçe tekafdleri arasında Fenerbahçe bir müsabaka yapılmıştır. Futbol sa» halarımızda unutulmaz birer hatıra bırakan bu emektariarın karşılaşmar 4 halk tarafından büyük bir alâka görmüş ve dikkatle takib edilmiştir. Eski sporculardan bay Abdullahın hakemliği altında yapı maça ta kımlâr şu kadrolarla çıkmışlardır Fenerbahçe: Nedim - Suad, Kadri Firuzan, Ziya, Ragıb - Sabih, Mu- zaffer, Zeki, Ömer, Ni Galatasaray: Nejsd - Bürban, Mehmed Nazif - Saim, Mithat, Şa- kir - Necdet, Vedad, Necib Şahin, Şazi, Muslih, On beşer dakikadan yarım saat devam eden bu maç esnasında her iki taraf muhtelif gol fırsatları ka- çırmış ve oyunun İlk dakikaları ne kadar süratli oldu ise son dakikalar © nisbetle yavaş geçmiştir. Neticede ber iki takım birbirine gol yapmak imkânını elde edemeden sabadan rılmışlardır. Fenerbahçe - Kurtuluş atletizm müsabakası Fenerbahçe, Kurtuluş atletizm ta kımları arasındaki müsabaka büyük merasimden sonra yapıldı. Alınan ne- ticeler şunlardır: 100 — Atincos Cihad (Fener) 200 — Firuzan (Fener) 24.4, Cihad (Fener) 400 — Firuzan (Fener) 55.1 (Galatasaray) 800 — Riza Maksud (Fener) 202, Vilâdemir (Kurtuluş) 1500 — Rıza Maksud (Fener) 4.19, Manidis (Kurtuluş), 4X100 — Fenerbahçe 46.5, Kurtu- Tuş 48 Müsabakalar sonunda Fenerbuhçe 39 puanla birinci, Kurtuluş 21 puan- Ja ikinci olmuşlardır. (Kurtuluş) 115, AN Beden terbiyesi kupa maçlari Beden terbiyesi kupa maçları iç dün sabah Taksim stadında Şi leymaniye muhteliti ile Beyoğluspor, İstanbulspor Oo muhteliti Oo karşılaş- mışlardır. Asabi bir hava içinde ge- çen bu maçı Şişli, Süleymaniye muh- müessisleri önde bulunduğu hâlde geçid resminde ee meninin enn amm enn e vü Mn Eg