22 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

22 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Memleketin ağaçlandırılması Cemiyet dün içtima ederek nizamnamesini tadil etti Ankara 21 (A A.) — Ağaç koruma Gemiyeti 21 haziran çarşamba günü İzmir mebusu Rahmi Kökerinin ri- yasetinde umumi toplantısını yap- mıştır. Memleketin o ağaçlandırılmasında ve cins meyva ağaçlarının yayılma ve yabanilerin aşılanmasında mühim hizmetleri görülen ve bu sene yalnız Ankara civarında yüz bin aşı yaptırarak yirmi bin ahladı Ankara armuduna aşılatan ve köylülere mal ettiren ve geçen sene de yine ayni mıntakada aşılattığı beş bin ağacın bugün köylüyü meyvacılığa bağlaya- cak bir tarzda muvaffakiyetle netice vermesine hizmet eden cemiyetin terali eden müsbet faaliyeti takdir. le karşılanmış ve cemiyetler kanunu- na tevfikan nizamnamesini tadil ede- rek: İzmir mebusu Rahmi Köken, Mar- Gin mebusu Rıza Erten, Manisa me- busu Yaşar Özey, Konya mebusu H. Dikmen, Devlet Şürası azasından Süreyya, orman umum müdürü Fah- Tİ, ziraat umum müdürü Abidin Ege, orman mütehassısı Kemal ve Ziraat Vekâleti şube müdür muavinlerinden Şevkiyi merkez idare heyetine seç- ir, Milli Şefimizle Büyük Millet Mec- Msi Relsine, Başvekile ve Ziraat Ve- kiline ve C, H. P, genel sekreterine kongrenin tezimlerinin arzı karar. laştırılarak içtimaa nihayet verilmiş- tir. Bir mebusumuzun Belediye- ! ye şikâyeti Bir mebusumuz dün Floryaya git- miş ve orada olurduğu bir gazinoda kendisinden tarifeden fazla para is- tenmiştir. Mebusumuz Belediyeye şi- kâyette bulunmuştur, Mezkür gazi- no sahibi hakkında takibata başlan- mıştar, Finlândiyada Ordu başkumandanı istifa ettit Helsinki 21 (A.A.) — Finlândiya telgraf ajansı bildiriyor: «Mareşal Mannerheim'in tarzı hareketi hakkın- da ecnebi memleketlerinde dolaşan haberler uydurmadır ve fena bir mak- sadla işae edilmiştir, General ile Fin- lândiya hükümeti arasında görüş ih- tilâfı yoktur.» Filhakika mareşalın ansızın istifa ettiğine dair dün akşam bir şayia çık- mıştı. Bu haber, mareşalı büyük bir Ing- liz ve Fransız dostu olarak tanıyan beynelmilel siyasi mahfillerde büyük bir tesir husule getirmiştir. Sureti umumiyede bu istifa keyfiye- ti Alman taraftarlarının resmi Fin- lândiya mahfillerinde elde ettikleri bir muvaffakiyet şeklinde tefsir edilmek- te idi. Burdurda bir katil idam edildi Burdur (Akşam) — Burdur hava Msnde 77 kişiyi öldüren ve yakalanıp idama mahküm olan Ali Çelik hak- kındaki idam hükmü tasdik edildi. ğinden kendisi burada idam edilmiş- tir. Katil bir müddet başka namla İz. mir ve Manisa havalisinde gezmiş, fakat sonunda yakalanarak Burdu- ra gönderilmişti. Karabükün plânı | Ayvasarayda oluran on bir yaşla- rında Şevket isminde bir çocuk surlar Üzerinde oynamakta iken müvazene- sini kâybederek düşmüş, tehlikeli surette yaralandığından Etfal hasta. nesine kaldırılmıştır. Cam silerken Yedikulede oGazlıçeşmede oturan bayan Fatma camları silmekte iken kırmış, bu suretle bilek damarları da kesildiğinden polis tarafından tedavi Altına aldırılmışlır. İ İtalyan - Alman amiralları- Romanyada bi sergi açıldı Kral Karol bu münasebetle bir nutuk söyledi Bükreş 21 (A.A) — Eğlence orga nizasyonu enternasyonal sergisi dün Kralın huzurtle açılmıştır. Romanyadan başka, Fransa, Al- manya, İtalya, Yunanistan ve Bul garistanın da iştirak ettikleri bu ser- ginin küşadı münasebetile bir nutuk söyliyen İş Nazırı Ralea, sergiye işti- rak eden memleketlere teşekkür et- miş ve Romanyada Kralın teşebbüsü ile vücüda getirilmiş olan bu yeni teşkilâtın yeni rejim çerçevesi içine girdiğini ve büyük sosyal inkılâp- ların bir faslını teşkil eylediğini bil- dirmiştir. Kral Karol, söylediği cevabi nü- tukta ezcümle demiştir ki: «Bugünkü | rejim, ameleye karşı bir baba şefka- tile hareket oetmemeklik edemezdi, Filhakika işçilerin hayatı yalnız mad- di ihtiyaçlardan terekküb etmez. Biz, işçilere bütün müstahsillerin bü- tün hayat ihtiyaçlarının ahenkleştiri- leceğine inanıyoruz. Bu sergi, Rumen amelesine, çalışmasından sonra, yeni bir hayat temini için yapılan gay- retleri isbat ediyor. Ben bu fikri bü- yük memnuniyetle kabul ettim ve ümld ediyorum ki, Rumen ameleleri de, bu hitaba bütün kalplerile cevap vererek, bu hitabe bütün kalblerile İ cevab vererek, bu hareketin hedefini anlıyacaklardır. Ben, amelenin çalışma kuvvetine ve vatanperverliğine itimad ediyo- rum. Vatanın istikbali, büyük bir mikyasta, bunların vicdanma ve ça- lışmalarına dayanmaktadır.» nın görüşmeleri bitti Berlin 21 (A.A) — İtalyan ve Al man amiralleri Fricdrihs - Hafen arasında yapılan görüşmeler bıtmiş- | Bitaraflık kanunu Amerika parlâmentosu ka- nunu tadil etmeden tatil yapmıyacak Vaşington 21 (A.A.) — Roosevelt, meclislerin bitaraflık hakkındaki ka- nunda tadilât yapmadan kongrenin tatil devresine girmek istemediğini teyid etmiştir. Bir gazeteci, mumaileyhe Bloom ta- rafından tevdi edilen projenin Ameri- kayı harbe girmekten koruyup koru- yamıyacağını sormuştur. Roosevelt, Bloom'un tadil projesinin Amerika- nın sulh lehindeki nüfuzunu takvi- ye edeceği kanaatinde bulunduğu ceva bını vermiştir. Kızıltoprakta yangın Dün saat on beşe doğru Kiziltop- rakta bayan Senihanın köşkünden yangın çıkmış, kısme yandığı halde itfaiye tarafından osöndürülmüştür. Yangının sebebi henüz tesbit edile. memiştir. Eminönü Halkevi Eminönü Halkevinin inşası için bö- lediye bütçesinden tefrik edilen tah- sisat bittiğinden merkezden para is- tenmiştir. Bu para geldikten sonra inşaata devam edilecektir. Elini makineye kaptırdı Niyazi isminde bir işçi Kurtuluşta çalıştığı bir dökme fabrikasında elini makineye kaptırmış, parmakları ke- silmiştir. Niyazi tedavi altına aldı. rılmıştır, Bir katil suçlusu müşahede altına alındı İstanbul polis müdü- riyeti mürettebatından İbrahim adın- da biri mezun olarak Eskişehirde bu- lunduğu sırada gene İbrahim adında bir adamla kavga etmiş ve İbrahimi tabaca ile öldürmüştü. İbrahim hakkında Eskişehir adli. yesince tahkikat yapılırken akli mü- vazenesinin yerinde olup olmadığının tesbitine lüzum görüldüğünden maz- nun İstanbula getirilerek müşahede altına alınmak üzere tıbbı adliye tes- lim edilmiştir. ZSKOYEN Bu haftaki maçların programı 24/6/1989 cumartesi günü yapılacak maçlar Taksim #tadı:? Süleymaniye - Şişli, Beykoz - Kurtuluş, saat 15,30. Hrkem Ferldun Kılıç. Yan ha“ komleri Neşet Şarman ve Halld Uzer. Ataşspor - Oalatasaray. Saat 1730. Ha- kom Ahmed Adem. Yan hakemleri Nuri Posut ve Sami Açıköney. 25/6/1939 pazar günü yapılacak maçlar Şeret stadı:: Topkapı - Armavutköy, Kasımpaşa - Galataspor. Saat 13,30. Hakem Necdet Ge- zen. Yan hakemleri Halid Özbaykal ve Ziya Kuyumlu, bulpor - Beyoğluspor, HUâi - Kurtuluş. Saat 1540. Hakem Galib Ezgü. Yan hakemleri Bahaeddin Uluöz ve Şevki Çanga Ateşspor - Beşiktaş. Saat 1730. Hakem Şazi Tezcan. Yan hakemleri Adnan Akın ve Selâmi Akal. Yüzme teşvik müsabakaları Beden Terbiyesi İstanbul bölgesi su İ sporla ajanlığından: 1 — Su sporları federasyonu tarafından evvelce bütün klüpiere tamim edilen 1989 yılı yüzme programı mucibince (bölge teş- vik yüzme müsabakası) 25 harizan 1059 pazar günü Şeref stadındaki yüzme havu- sunda yapılacaktır. 2 — Müsabakalara saat 13 de başlana- caktır. 3 - Beden Terbiyesi hüviyet cüzdanını hamil olmıyan yüzücüler müsabakalara gi- remezler, 4 — Bir yüzücü günde (su topu hariç) ancak İki yarışa iştirak edebilir. $ — Müsabakalar beynelmilel yarış ni- zamnamesine göre yapılacaktır. 6 — Jüri Heyeti: Ahmed ; Fetgeri, Riza Sueri, Hakem Sıtkı Eryar, Ali Rıza Sörer- alp, Fabri Ayyad, Sund Erler, Hüsamettin Güreli, Bekir Macur, Hikmet Üstündağ, Behzat Baydar, Celâl Gözen. Yukarıda isimleri yanlı arkadaşların merkür gün ve santte müsabaka mahaj- linde bulunmaları rica olunur. Hilâl klübü kongresi FI spor klübü başkalığından: Nizamnamemirin 27 ve 32 nel madde- leri mucibince senelik adi kongremiz 8 temmuz 1539 cumartesi günü saat 16 da Erenköyünde klüp binasında yapılacak- tar. Kayıdı bulunan Azan tayin edilen gün ve saatte teşrifleri, mazereti yüzün- den gelemiyecek olanların da vekâletna- melerini göndermeleri rica olunur. Ruzname: 1 — 1936 - 1939 devresine ald spor, ida- re ve hesap munmelâlının tedkik ve ida- re heyetinin ibrası, ? — Klüp nizammamesinin cemiyetler kanunu hükümlerine göre yeniden tanzimi, 3 — Yeni Ware heyeti ve hesap mülel- tişlerinin inlihabı. Fener Yılmaz klübü kongresi 25/6/1930 pazar günü saat 10 da Halig Fener ©. MH. P. binasında klöbümüzün yıllık Kongresi yapılacaktır. Âzaların gel- meleri rica olunur Kadıköyde yangın Dün, saat 14 sularında Kadıköyde | Selâmi çeşme mahallesinde Mustafa | Mazhar caddesinde eski nazırlardan | B, Rızanın sahip olduğu ve kızı ba- yan Saniyenin oturduğu 28 sayılı evde yangın çıkmıştır. 14 odadan ibaret olan bu 3 katlı ahşap binanın ikinci ve üçüncü kat- ları tamamen yanmıştır. Yangın her ne kadar etrafa sira- yet istidadı göstermiş ise de itfaiye- nin gayreti buna meydan vermemiş- tir, Yangin elektrik konlağından çıktığı anlaşılmıştır. Bina sigotlasız- dır. Tahkikat yapılıyor. Sahte ilmühaber yapanlar mahküm oldular Mediha admda bir kadına baba- sından miras kalan bir arsanın, Me- dihanın amcasının kızı Kayaya inti- kal ettiğine dair sahte bir ilmühaber tanzim etmekten maznun Fund, Şe- rafeddin ve Hasanla bu sahte ilmü- haberi bilerek kullanmaktan Suçlu Kayanın muhakemeleri dün ağır ce- za mahkemesinde bitirilmiştir, Muhakeme neticesinde suçları sa- bit olduğundan dördünün de birer sene ağır hapislerine kârar verilmiş, ancak bunlardan Hasan altmış beş yaşını ikmal etmiş olduğundan ceza- sıonay ağır hapse indirilmiştir. Fazla süratli giden otobüs: lere ceza verilecek Otobüslerin bazan yollarda sık sık durmasından ve isliab derecesinde yolcu aldıktan sonra da fazla süratle gitmesinden şikâyet eden bir ga zetenin neşriyatı üzerine Belediye Fatih, Eminönü, Beyoğlu kaymakam- lıklarına şiddetli tebligat yapmış ve süratle yol alan otobüslerin sıkı su- rette kontrol edilerek kendilerine âzami ceza tayin edilmesini bildir. miştir, Mısır Harici ye Nazırı —— —— ianiram | zırı bü sabah Ankaradan geldi Mısır Hariciye Nazırının hitabesi Ankara 21 (A.A) — Mısır Hariciye Nazırı Abdülfettah Yahya paşa, bu- gün saat 16,30 da Ankara radyo mer- kezini ziyaret etmiştir. Burada Mü- nakalât Vekili Ali Çetinkaya tarafın. dan karşılanarak şereflerine tertip edilen hususi konserde hazır bulun- muştur. Konserin sonunda ekselâns Abdülfettah Yahya paşa, Türk mille. fine aşağıdaki hitabede bulunmuştur: Türk halkına, Mısır halkının kar. deş selâmlarını sunmak, Mısır Hari- ciye Nazırı için bir zevk ve şeref teş- kil eder, Şanlı tarihi birçok şerefli hâ- diselerle bezenmiş olan, kardeş büyük milletin topraklarına ayak basarken, bütün düşüncem, o Büyük Kahrama- na teveccüh ediyor, O Büyük Kahra- man ki, milletinin sevgisine dayana» rak, güzide mesai arkadaşlarının yar- dımı ile Türkiyeyi hayranlık uyandı- ran, disiplinli, kudretli ve daima ileri bir devlet haline getirmiştir. Eski Türkiyeyi tanıyan yabancı bir seyyahın, şimdi burada karşılaştı. ğı manzara, yüksek bir içtimai ders teşkil eder, Ciddi, çalışkan ve uslu bir milletin yılmak bilmez faaliyetleri karşısında, hürmetle kim eğilmez, ve Âdil ve basiretli bir hükümetin verim» li çalışmaları karşısında kim hayran- İ ık duymaz?., Tarihi, uzun bir saman, Türk im-| ne sahip bulunan Mısır, yeni Türki. yenin sulhçu ve sadık bir dostudur, Ayni sulh gayelerini istihdaf ediyo- (Baş tarafı 1 inci sahifede) İ anında, Türkiyenin de en mühim un- surları arasında bulunduğu şark, hak ve adaletin zaferini temine azmederek sulh eserini tamamlamağa devam ediyor. Her yerde bize gösterilen hararetli kabulden son derece mütehassis olan dost Misir, benim mütevazı sesimle, asil Türk milletine sürekli bir refah ve sürekli bir tanli devresi temenni et- | mektedir. l Misir da, dünyanın hakiki bir em- | niyet ve muzaffer bir medeniyete ka- vuşmasını İstiyenlerin o gayretlerine, | yorulmak bilmiyen gayretlerini kata. | caktır. İran büyük elçiliğinde ziyafet Ankara 21 (A.A) — Muhterem mi- safirimiz Mısır Hariciye Nazırı Abdül. fettah Yahya paşa, bugün, öğiedi evvel Orman çifliğini ve Yüksek raat enstitülerini gezmişlerdir. İran büyük elçisi ekselâns gi Fahimi, muhterem misafirimiz gö” fine büyük elçilikte bir öğle yemeği vermişlerdir. > Ankaradan hareket Ankara 21 (Telefonla) — Mubi” rem misafirimiz Mısır Hariciye N” zırı Abdülfettah Yahya paşa v2 yeti erkânı bu akşam hususi İstanbula hareket etmiştir. B. Abdülfettah Yahya paşa isti” yonda merasimle uğurlanmışlır. Amerika mahkemesi Amer kadaki Nazi reisinin talepl& rini reddetti Newyork 21 (A.A.) — Federal me” keme Frliz Kuhn'un talebelgiİ reddetmiştir. Kuhn, şunları İsi te idi: 1 — Zarar ve ziyan olarak beş di yon dolar verilmesi, 2 — «Bir Nazi casusunun iti” ri» İsmindeki filmin gösterilmesini” Bu film, şimdi bütün Amerik$ö büyük bir muvaffakiyete göste” mektedir, Havanadan gelen bir habere na Tan Küba makamları bu filmin gö” terilmesini muvakkat bir zaman menetmişlerdir. Danzigde Hitler aleyhinde söz söyliyen bir İngiliz v8 puru mürettebatı tevkif edildi Varşova 21 (A.A.) — Danzig poli Hitler aleyhinde sözler söyliyen BS” rover vâpurunun İngiliz müref nı tevkif etmiştir. Bunlar serbes İ* rakılmadıklarından vapur lima” dan hareket edememiştir. : Adriatica S.A.N: İstanbul ile Batum arasındâ her 14 günde bir kendi vapur rile yapılan muntazam seferleri"? tekrar başlıyacağını ve İlk sefef, yolcu ve eşyayı ticariye alarak Haziranın 30 uncu günü ALBAN vapuru ile yapılacağını muht& rem müşterilerine bildirir, Acele çağırma Kadıköy askerlik Ş.: Kadıköy şubesinde kayıtlı iken 99 senesindenberi akibetini meçhul bf rakan kamacı ustası (821 - 1) EO yalı 301 doğumlu Hasan oğlu İ lin acele şubeye müracaatı olunur, ikisi de birbirine hayran Güzelliklerinin aynası olan parlak dişlerinde birbirine karşı besledikleri sevgiyi görüyorlar. Onların bahtiyarlığını ve sandetlerini Sabah, öğle ve akşam her yemekten sonra günd? 3 defa muntazaman kullandıkları RADYOLİN yaratı, RADYOLİN sadece dişleri temizlemekle kalmaz, diş etlerini ve dişleri kuvvetlendirir, ağza giren mikropları öldürür, Böylece bütün vücudün sıhhatini temin eder.