30 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

30 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Annabella ve Tyrone Power | İki artist arasında izdivaçla neticelenen aşk macerası nasıl başladı? Annabella ve 'Tyrone Power, Süveyş fedaileri filminden bir sahnede Holivudun en çok sevilen ve en gözde jön prömyesi 'Tyrone Power geçende Fransız sinema yıldız. An- nabella ile evlenmişti. Yeni evliler balayı seyahati için yakında Avrır paya gelecekler, iki ay kadar İngil- tere ve Fransada kalacaklardır. Bu münasebetle bir gazete bu iki artis- Ain nasıl tanıştıklarına ve evlenmeğe karar verdiklerine dair şu malümatı veriyor: Tyrone iki senedenberi Holivudun en çok beğenilen jön prömyesidir. Birçok tanınmış yıldızlarla flört et- iniştir. Bunların arasında Norma Shearer vardır, 'Tyrone Son olarak Joan Cravford ile çok siki dosttu, Tatil zamanların- da hep birlikte geziyorlardı. Buna bakarak İki artistin yakında evlene ceğini tahmin edenler de vardı. Bir akşam Tyrone ve Joan Holivut civarında tanınmış Jokantalardan bi- rine gitmişlerdi. Burası sinema yıl dızlarının çok rağbet ettikleri, güzel manzaralı bir yerdi. İkisi başbasa yemek yedikten sonrâ bir aralık lo- kantaya bir grup girdi. Bunlar Ho- livutla çalışan Fransızlardı. İçlerin- de sahne vaz”i Julien Duvivier, artist Femand Gravey, Simone Siman, Danielle Darriecux Ye kocası Henri Decoin, Jeane Renauardi, Annebal- Ja vardı, 'Tyrone ve Joan aralarındaki ko- nuşmayı bırakarak bir müddet ge- lenleri tetkik ettiler, Bunların Fran- sz artistler olduklarını anlamışlar- dı. Fakat kendilerile tanışmıyorlardı, İçeriye girenler bunların karşısın- da bir masada oturdular. Gürültüsüz fakat neşeli bir surette görüşmeğe başladılar. Gelenlerden birisi Tyro- ne'nin bilhassa nazarı dikkatini cek betti, Joan Cravford'a sordu: — Şu tamam karşımızdaki sevimli artist kimdir? — Annabellâ isminde bir Fransız- dır. Çok zeki olduğunu, söylerler, Joan birkaç saniye durduktan son- ra ilâve etti; — Evlidir, Kocasını belki gördü- y Annabella ve Tyrone Power nüz, Geçende Holivuda gelmişti. Jean Murat adında bir Fransız artistidir. 'Tyrone başka bir şey söylemedi, fakat Annabellaya dikkatle bakma- ğa başladı. Artist bunun farkına vardı, Tyroneyi tanıdı ve tebessüm etli, Bunun üzerine arada selâmlar teati edildi, İki masa birbirine yak- | Taştırıldı, Fransız ve Amerika müşte- rek mesüisi şerefine içildi, birkaç saat hoşça vakit geçirildi. Annabella ve Tyrone birbirlerine karşı büyük bir sempati duymuşlar- dı. Fakat aralarında pek az konuş- tular. Mükâleme daha ziyade umumi oldu. Sabaha karşı otomobillerle dö- herken dağa, çıkılarak Büyük Okyar nus üzerinden güneşin doğuşu seyr&- dildi. Bu suretle dostlük kuvvetlendi. Fakat Holivuttaki çalışma iki artis- tin bir daha görüşmesine imkân bi- rTakmadı, Aradan aylar geçti. Tyrone Annabellayı unulmamışlı. (Fakat kendisini aramaktan, dedikoduya se- bep olmaktan çekiniyordu. Bu sirada bir gün filim şirketi Tyroneyi davet etti, kendisine şu tebliğde bulundu: — Size büyük bir film çevirtmek Astiyoruz, Süjesinin hoşunuza gide ceğine eminiz, Mevzu meşhur Fer- dinand de Lesseps'in, hayatıdır. 'Tyrone bir parça izahat istedi. Kendisine anlattılar: — Süveyş kanalını açan meşhur de Lesseps... İçinde aşk, macera, fa- cia var. 'Tyrene yavaş yavaş mevzuu anla- dı ve beğendi. Bunun üzerine sordu: — Baş kadın rolünü kim yapacak? Bir karar verildi mi? — Hayır, heniz karar verilmedi. Yalnız genç bir artisti düşündük. Bu artisi Fransızdır. İsmi Annabelladır. 'Tyrone birdenbire şaşırdı, kızardı. Fakat derhal kendine hâkim oldu. Lâkayıt bir tavır takınarak; — Annabella mı?.. Pekâlâ... Bu artist Jean Murat'nın karısıdır değil mi? — Jean Murat'nın karısı mı?., Altı aydanberi boşandıklarını bilmiyor musunuz? 'Tyrone bu cevap üzerine az kalsın koltuğundan fırlayacaktı, o kadar heyecana kapılmıştı. Bir müddet sonra iki artist birlik- te çalışmağa başladı, Bu suretle da- ha yakından tanışmak imkânını buldular. Tanışma İldrledikçe dost- Yukları küvvetlendi ve nihayet evlen- me ile neticelendi. 'Tyrone hakikaten çök güzel bir gençtir, Holivutta Annabellayı gök gede bırakacak derecede güzel kadın- Jar vardır. Delikanlının buna rağmen Annabellayı tercih etmesi sırf bu ar- tistin zekâsı, inceliği ve neşesi neli- cesidir. Annabella bunlarla Tyroneyi teshir etmiştir, | rilmıştır. Deniz bayramı Kabotaj hakkının Türk bayrağına geçmesi dolayısile tertib edilen deniz bayramı yarın muhteşem bir şekilde kutlanacak Sahillerimizde gemi işletmek hak- kının Türk bayrağına devredildiği gün olan 1 temmuz tarihini denizcileri- miz milli bir gün olarak kabul etmek- te ve bu şerefli gün her sene tezahü- ratla kutlanmaktadır. Bu münasebetle bu sene de deniz- ciler tarafından büyük merasim ya- pilması tekarrür etmiş bulunmakta. dır. Yarın öğleden evvel bütün deniz teşekküllerinin iştirakile Taksim âbi- desine çelenk konacak ve öğleden sonra yüksek deniz ticareti mektebi önünde büyük deniz yarışları icra edilecektir, Gece denizde muhtelif eğ- lencelerle fener alayları tertib edile- cek ve Ege vapurunda bir balo veri» Jecektir. Haber aldığımıza göre Lozan mua- hedesini imzalıyarak bizlere bu şerefli günü kazandıran Milli Şefimiz İsmet İnönünün yarınki Deniz bayramına şeref vermeleri kuvvetle muhtemel- dir, Bu münasebetle Savarona yatı için müsabakaların yapılacağı Yük- sek deniz ticareti mektebi önünde hu- susi bir yer ayrılmıştır. Deniz bayra- mının muhteşem bir şekilde kutlan- ması için Vali ve Belediye Reisi B. Lütfi Kırdar riyasetinde teşekkül eden komite on beş gündenberi çalı- şarak bütün noksanlann ikmelini temin etmiştir. Saat 14 te başlıyacak deniz müsa- nı halkın kolaylıkla takib et- çin Yüksek deniz ticareti mekte bi, Şeref stadı, ve yanındaki 19 ve 20 nel İlkmekteb nhtımları tahsis edilmiştir. Deniz müsabakaları üç kısma ay- Birincisi Klüplerin kendi aralarında yapacakları kürek müsa- bakaları, ikincisi Yüksek deniz tca- reli mektebi talebeleri arasında yapı lacak su üzerinde muhtelif kayak ve mübareze tekne oyunları ve filika yarışları, üçüncüsü balıkçı kayıkları arasındaki alâmana, kancabaş mü- sabakaları, Klüplerin yarış vesait lerini müsabaka mahalline getirip götürmek için motörler tahsis edil miştir. Her müsabaka nihayetinde birinciye kupa ve madalya, ikinciye madalya verilecektir. Balıkçı kayık- Jar arasındaki müsabakaların galip- lerine nakdi mükâfatlar verilecektir. Saat 14 te başlıyacak olan deniz ya- rışları programını bildiriyoruz: Saat Metre 4 Tek çifte klâsik 1600 14,15 Tek çifte klâsik 800 (Bayanlar) 14,30 Dört tek klâsik 1600 14,50 — 5 çifte mektep filikası 1600 1515 O İld çifte klâsik 1600 15,40 İli çifte klâsik 1600 (Bayanlar) 16 6 çifte kancabaşlar (o 1600 16,35 7 çifte mektep filikast 1600 17 Deniz $kisi 1600 17,30 Mübareze teknesi 200” yarışları 1750 o Tahlisiye filikası ya- rışları ve gösterileri 800 (Anadolu Rumeli) 18,10 Su üzerinde kayak 16,30 Elbise ile yüzmek (Dz. Te. Mektebi talebeleri) 18,45 Yağldirek (Mektep önünde saha ortasında) Bu haftaki maçların programı Beden Terbiyesi İstanbul bölgesi futbol ajanlığından: 1/7/9839 Cumartesi günü yapılacak maçlar; Taksim stadı: Beylerbeyi - Demirspor saat 16 hakem Nuri Bosut, yan hakemleri Halid Uzer ve Necdet Gezen, Galatasi- ray - Vefa saat 18 hakem Feridun Kılıç yan bakemleri Sami Açiköney ve Rıfkı Aksay. 2/1/989 Pazar günü yapılacak maçlar: Fenerbahçe stadı: Gulatagençler - Ka- dıköyspor saat 14 hekem Bahasddin Uluöğz yan hakemleri Fikret Kayral ve Abdullah Erem, Hilâl, Kurtuluş - Kasımpaşa, Gala- taspor saat 16 hakem Nuri Bosut yan ha- kemleri Şevki Çangu ve Sıtkı Eryar, Pe- nerbahçe - Beşiktaş saat 18 hakem Ah- med Adem Göğdün yan hakemleri Şazi Tezcan ve Adnan Akın. Beden “Terbiyesi İstanbul bölgesi atle- tzm ajanlığından: Bölge Dekatlon birinciliği bu Cumartesi ve Pazar günü Fenerbahçe stadında ya- pılacaktır. Müsabaka sırası: Cumartesi saat 14 de 100 m — Uzun atlama, gülle atma, yük- sek atlama, 400 met, Pazar saat 10 da 110 manla, disk atma, arık atlama, cirit ai- ma, 1500 metre. Futbol hakem komitesi reisl Yüksek hakem komitesi tarafından İstanbul hakem komitesi başkanlığı- na intihab edilen bölge başkanı B. Fethi Tahsinin işlerinin fazlalığını ileri sürerek bu vazifeden istifa etti- ğini bildirmiştik, B. Fethi Tahsinden münhal kalan hakem komitesi baş- kanlığına eski hakem komitesi baş- kanı avukat B. Abdullah ile eski fut- bol ajanı Süleymaniyeli B. Orhan namzed olarak gösterilmektedir. Frenş Varuş memleketimize gelemiyor Futbol federasyonu tarafından dört maç yapmak üzere Türkiyeye davet edilen meşhur Macar takımlarından Frenş Varuş son gönderdiği bir mek- tupta çok yüksek bir para taleb etti- ğinden ve bu parayı yapılacak maç- larla temin etmek imkân haricinde olduğundan getirilmesinden vazge çilmiştir. Kuşadası - Efes kermesi İzmir (Akşam) — Eylüi ayında yapıl- ması mutad olan Kuşadası - Efes kermesi eğlenetleri bu sene yapılmıyacaktır. Ker- mesin, daha esaslı gekle İfrağ edilmesi kermes Komitesince karari Bulgar pehlivanı Kara Ali ile pazar günü karşılaşıyor Organizatörlerle para meselesi yü- zünden arasında ihtilâf çıkan ve ge- çen hafta davet edildiği halde ringa çıkmıyan meşhur Bulgar pehlivanı Feriştonof nihayet hafta ortası yap lan müracaatlar üzerine şehrimizde bir müsabaka yapmağı kabul etmiş- tir. Bu karşılaşma temiz güreşler yap- makla iştihar eden ve halkımızın çok sevdiği Kara Ali ile olacaktır. Bu mü- him müsabakadan başka diğer peh- Hvanlar arasinda da muhtelif karş laşmalar yapılacaktır. Müsabaaklar gene Taksim stadında saat 15 te ola- caktır. Macaristan şampiyonluğu Geçen hafta nihayet bulan Maca- ristan lig maçları neticesinde şehri- mizin pek iyi tanıdığı Peştenin UYPEŞT takımı 44 puanla Macaris- tan şampiyonu olmuştur. Diğer ta kımların dereceleri şudur: Prenş Varuş 43 puanla ikinci, Hungarya 39 puanla üçüncü, Kıspeşt 32 puanla dördüncü Segett 29 puan- la beşinci olmuşlardır. Gol kralı un- vanını bir mevsim zarfında 56 sayı yapan Uypeşt'in merkez müuhacimi Zengeller kazanmıştır. Siyah Boksör Coe Luiz gene galip Amerikanın kurnaz organizatörleri tarafından ağır sıklet dünya boks şampiyonluğu için terlib edilen ve hali hazırda rakipsiz olarak şampi- yonluk unvanını muhafaza eden Zer ci boksör Coe Luiz'in karşısında bu unvanı almak için çıkanlan Toni Galentoy evvelki akşam yapılan maç ta ancak dört ravund dayanabilmiş ve dördüncü ravundda yediği müthiş dayaktan bitap bir hale geldiğinden hakem târafından teknik nakavt ile mağlüb addedilmiştir. Yeniden cezalanan iki futbolcu İki hafta evvel yapılan maçlarda hakem tarafından oyundan çıkarılan Şişli klübünden Nubar ile Beyoğlu- spordan Çiçoviç futbol federasyonu tarafından birer ay müddetle Cözür Jandırılmışlardır,