15 Eylül 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

15 Eylül 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Türkiye Radyodifüzyon Postaları Dalga, uzunluğu 1648 m. 1E2Kc/s 12016. Türkiye Radyosu m. 15185 i7e /a 20, m. 465 Ke./s 20 K.G SAATİLE 15/9/93$ Cuma 1230: Program, 1235: Türk müziği (PL), e yarı, ajans ve meteo- roloji haberleri, 14: Müzile (Neşeli müzik), 18: P sg) Pİ yetti, Buat ay , 1000: Müzük (Dans mmü- : Türk müziği (Fasıl he- 20,15: Konuşma, 2030: Memleket ajans ve meteoroloji haberleri, rk müziği: Okuyanlar: Sema- hat Özdenses, Mahmud Karındaş, Çalan- Jar: Cevdet Çağla, Zühdü Bardakoğlu, Eş- ref Kadri, Kemni Niyari'Seyhun. 1 — Sul- taniyegâh peşrevi, Lemi - Ferahfeza şarkı (Dinlendi baştmi, 3 — Şemseddin 7 araban şarkı (Oldu şeb mahmu- Arif bey « Suzinâk şarkı tmek , 5 — Münir Nü- âk şarkı «Durmadan aylar 6 — Suzinâk saz semalsi, 7 — Zühdü Bardakoğlu - Santur taksimi, $ — Faiz Kapancı - Uşşak şarkı (Erdi buhar Açıldı. yer yer çemende güller), 9 — Ermu- rum mayası - (Yavru Jurban humar göz- Tüm), 10 — Halk türküsü - Aydoğdu sini sini, 2130: Konuşma, 2145: Müzik (S0- Mistler), 22; Müzik (adyo orkestras) Get: Hasaç Ferld Alnar. 1 — Sehubert - 3 üncü senfoni, 2 — Rimsky - Korsakow - Tasar Saltan operasından sült, 28: Ben #jans haberleri, ziraat, esham, tahvilt, kambiyo - nukud borsası (fiatı, 2320: | Müzik (Cazband PL), 23.55 - 24: Yarınki program ee e —— M Eylâi 939 Esham ve Tahrilât Muamele olmamıştır. PARA ve ÇEKLER (Kapanış fintleri) 1 Sterlin 54 190 Dolar 1303415 100 Prank 2s 100 Liret 109 İsviçre Pr. 100 Fiorin 100 Rayşmark 100 Belga 100 Drahmi 190 Lava. 100 Çokoslovak Kr 109 Pezeta 100 Zioti 100 Pengo 100 Ley 100 Dinar 100 Yen 100 İsveç Fr. 100 Ruble, | 206873 09.408 2240 313775 1 — Ki baltalı. 3 — Muyu iyi. 3 — Masaj yapan. 4 — Otlak - tersi Leh dansıdır. $ — Kuzunun gıdası - Arının mahsulü - meşguliyeti, 8 — Selâmlik - başına «K> gelirse köle olur. 7 — Güzel tesadüf, 8 — Kirli, l 9 — Savlet - tersi elbisenin öteberi konan yeridir. 10 — İmtihanın başlangıcı - ortası değil. Yukarıdan aşağı: 1 — Şoför. 3 — Çağırma kâğıdı. 3 — Çok yiyen - Namazın kosımları, 4 — Alaturka musikide bir makam. 8 — Tabaka - Validelik İ © — Yıldız sinemasının eski ismi - gö- At cambazhanesi - vilâyet, 8 — Halk - Hububattan biri ş Sevgiler biribirine böyle hitap eder- Erkek. 10 — Çok pilâv yiyen. Geçen bulmacamızın halli Boldan sağa: 1 — Sandaliye 2 — Kuruüzüm, $ — Adam- Kafam, 4 — Ramak, Al 5 — Anarak, Ara, 4 — Kanataız. 7 — Ökü, Ralka, 8 — Zasit- hi, 9 — Lir, Rifat, 10 — Ümera, Ekin, Yukarıdan aşağı: | 1 — Karagözlü, 2 — Sudan, Kaim, 3 — | Aramaküzre, 4 Numara, 5 — Dükkân, 'Tra. 6 — Aza, Karhi 7 — Lüfe, Taife, 8 Kiralık Konforlu | Küçük Apartıman "Tramvay caddesinde 3 oda, mutfak, her gün scak Topçu eaddesi 2 nü- mara Uygun apartımanı kapınisına muracaat, askeri kısmının kayıt ve kabül şartları 1 — Ankara askeri veteriner okullarına bu yıl sivil tam devreli liselerden iyi ve pek iyi derecede mezun olan ve olgunluk İmtihanlarını vermiş olmak şertile talebe kabul edilecektir, İsteklilerin aşağıdaki vasıf ve şartları haiz olmas lâzımdır. A — Türkiye Cümhuriyeti Tubaasında ve 'Türk ırkından olmak, B — Yaşı 18 - 21 olmak. © — Beden teşekkülleri ve sihheti orduda ve her iklimde faal himmete müsait olak «Dil rekâketi olanlar alınma, D — Tavır ve hareketi ahlâkı kusursuz ve aeciyesi sağlam olmak. E — Ailesinin hiç bir fena hal ve şöhreti olmamak «zabıta vesikası ibraz etmek» 2 — İsteklilerin omüracant (istidalarına şu vesikalarının (bağlanması lazımdır. A — Nüfus cüydanı veya musaddak sureti. B — Sıhhat hakkında tam teşekküllü askeri hastane raporu ve aşı kâğıdı. Ç —Tise mezuniyet ve olgunluk şahadetnamesi veya tasdikli sureti. D — Okula alındığı takdirde askeri kanunun, Nizam ve talimatları kabul ettiği hakkında velisinin ve kendisinin noterlikten tasdikli taahhüt senedi, E — Sar'alı uyurken gezen sidikli, bayılma ve çırpınmaya müptelâ olma» dığı hakkında velilerin noterlikten tasdikli taahhütnamesi «Bu gibi hastalık. lardan biri ile okula girmezden evvel malül oldukları sonradan anlaşılanlar okuldan çıkarılır. Ve bu müddete aid hükümet masrafları velilerine ödettirilir. 3 — İstekiiler bulundukları mahallerdeki askerlik şubelerine istida ile mürâcaat edecekler ve şubelerince ikinci maddede bildirilen evrakı ikmal et- tikten sonra Ankarada yüksek zirsat enstitüsü veteriner fakültesi askeri talebe Amirliğine gönderilecektir. 4 — Müracaat müddeti Erlülün 20 sine kadardır. Ondan sonra müracaşt kabul edilmez. 5 — Kabul dühul imtihanına bağlı değildir. Şahadetname derecelerine ve müracaat sırasına göredir. İstekli adedi tamam olunca kayıt İşleri kapanır, Ve kabul edilenlere müracaat ettikleri askerlik şubeleri ile tebilgat yapılır. (2940) (6454) İzmir Telefon müdürlüğünden: 1 — İdare ihtiyacı için alınacak eNife» si 1,5 tipindeki 60 adet akimülâ. tör açık eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 — Muhammen bdeli (600) altı yüz lira, muvakkat teminatı 45,— lira olup eksiltmesi 4 İlk teşrin 1939 Çarşamba günt saat 15 te İzmir Telefon miü- dürlüğü binasında müteşekkil Satınalma komisyonunda yapılacaktır. 3 — İstekliler, muvakkat teminat makbuz veya banka mektubu ve diğer kanuni vestikle mezkür gün ve saatte komisyona müracaat edeceklerdir. 4 — Şartnameler her gün İzmir ve İstanbul Telefon müdürlüklerinde pa- rasız verilecektir. (6298) Teknik Okulu Müdürlüğünden 1 — Yeni talebe kayıt muamelesine 1 Eylülde başlanacak 30 Eylülde nihayet verilecektir. Z — Orta mektep mezunları imtihanla, olgunluk imtihanını Mse mezunları imtihansız alınır. 3 — 22 yaşmdan büyük olanlar okula kabul edilmezler, 4 — Kayıt olunmak istiyenlerin okul müdürlüğüne yazacakları istida, nüfus hüviyet cüzdanı, mektep diploma veya tasdiknamesi, tam teşek- küllü bir hastaneden sıhhi heyet raporu, aşı kâğıdı, iyi hal kâğıdı ve 12 âdet Viktorya ebadında fotoğraftan İbaret evrakı kayıt müddetinin sonun- cu günü akşamına kadar her gün saat 9-12 arasında Yildizda bulunan okul müdürlüğüne vermeleri veya işbu günün akşamına kadar okul müdürlüğüne vasıl olmak Üzere posta ile iadeli taahhütlü olarak gön- meleri lâzımâir. Postada vâki olacak gecikmeler mazeret olarak kabul edilmez. 5 — 'Teşrinievvelin ilk günlerinde yapılacak duhul imtihanı günleri ayrıca ilân edilecektir. 6 — Daha fazla bilgi edinmek istiyenlerin okul idaresine başvurmala- (6562) Yüksek Deniz Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: Lise mezunlarına: Mektehimiz yüksek sınıfı için liseyi tamamlamış talebe kaydı 20/9/939 tarihine kadar devam edecektir. 1 — Yüksek tahsil müddeti «3» senedir. Mektep yatılı ve parasızdır, Ga- yesi, ticaret gemilerimize kaptan ve makinist ve deniz mesleki için fen ada- mı yetiştirmektir. Mektebe kabul olunan talebenin giyimi, yiyimi ve sair hususatı mektep tarafından temin edilir. 2 — Yazılmak için pazardan mada günlerde mektebe müracaat edil. melidir. 3 — İsteklilerin mektep müdürlüğüne karşı yazacaklar aşağıdaki vesikaları rapt eylemeleri lâzımdır. A — Hüviyet cüzdam, B — Aşı kâğıdı, C — Mektep şaliadetnamesi veya musaddak suretleri, D — Polisçe musaddak iyi hal kâğıdı, E — Velilerinin sarih &dres ve imzaları, F — 6 adet fotoğraf 6X9 ebadında, 4 —- Fazla malümat için Ortaköyde mektep müdürlüğüne müracaşt edil melidir. İstanbuldan gayri mahallerden yapılacak müracaatlara matbu mek- tep duhul bilgisinden gönderilir. (6629) Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı Edirne Nafıa müdürlüğünden Eksiltmeye konulan iş: 1 —- Keşan - Malkara yolunun 0--000 - 8-547 inci kilometreleri arasında yeniden yapılacak esaslt şose iyşaatının bedeli umumi muvazeneden verlimek ve 28/9/9389 tarihine müsadif salv günü saat on beşte Edirne Nafia müdürlü- ğünde müteşekkil eksiltme komisyonu tarafından ihalesi yapılmak üzere 939 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile eksilt- meye çıkarılmıştır. 2 — Keşif bedeli 27430 lira 41 kuruştur. 3 — Bu işe ait proje bayındırlık işleri genel şartnamesi ve fenni şartna- me mukavele projesi keşif evrakı Bdirne Nafia müdürlüğünde mevcut olup isteyenler 150 kuruş mukabilinde tedarik edebilirler, 4 — Müvakkat teminat akçesi 2057 ra 38 kuruştur. 5 — Eksiltmeye girmek için talipler İhaleden sekiz gün evvel Edirne vali. liğine müracaat ederek vesika almaları şarttır. Ayrıca 939 senesine ait ticaret odası vı anın ibrazı mecburidir. Tel mektupları ihale saatinden bir saat evveline kadar Edime Nafia müdürlüğünde eksiltme komisyonu başkanlığına tevdi edilmesi şarttır. Pos tada gecikecek mektuplardan Komisyon mesoliyet kabul etmez? Gazete ilân bedeli mukavele ve sair masraflar müteahhide üâitlir, (1091) vermiş istidalarına ı Emnıyecı Sana! anar J w0 5 faizli ve sekiz sene taksitli emlâk satışı Cinsi İki katta dört odalı ahşap bir tamamı katta dört odalı alışap bir evin tamamı Muhammen Kıymeti “00 Semti Üsküdarda Dabaklar mahallesinde Camli- #okağında eski 24 MM. yeni 30 No. 3 lepaşa mahalle. #nde Serdengeçti çıkmazı, Belgeçti soka- Bında ceki I MG. yeni 3 No.lı Beyoğlunda eski Hüseyinağa yeni Şehit- muhtar mahallesinde o Altınbakkal soks- Pımda eski 19 yeni 38 No. 1 — Arttırma 16 Birinetteşrin 990 tarihine düşen salı günü aaât 14 ten 16 ya kacar yapılacak ve gayrimenkuller on çok bedel verenlerin üstünde Kalacaktır. 3 — Artırmaya girmek işin muhammen aymetin “e 10 u nisbetinde pey akçesi yatırmak lâsımdır. $ — Arttırma bedelinin dörtte biri peşin ve geri kalanı sekiz senede sekiz müsavi taksitte ödenir. Taksitler W 5 faize tâbidir. 4 — Tuksitler ödeninceye kadar gayrimenkul Sandığa birinci derecede ipotekli kalır. 5 — Fazin tafsilât almak ve binaların fotoğraflarını görmek İçin Sandık Binalar Bervisine müracaat edilmelidir. 01210) Izmir Telsfon Müdürlüğünden 1 — İdare ihtiyacı için dokuz kalem telefon hat inşaat malzemesi açık ek- silizme ile satın alınacaktır. Bunların miktar ve eysafı şartnamelerinde yazı- hıdır. 2 — Muhammen bedeli (1643) bin altı yüz kırk üç lira, muvakkat temi- nati 123,23 Jira olup eksiltmesi 4 ilk teşrin 1939 Çarşamba günü saat 11 de İz- mir Telefon müdürlüğü binasında müteşekkil satınalma komisyonunda yâpi- Jacaktır, 3 — istekliler, muvakkat teminat makbuz veya banka mektubu ve diğer kanuni vesaikle mezkür gün ve saatte komisyona müracaat edeceklerdir. 4 —. Şartnameler her gün İzmir ve İstanbul Telefon müdürlüklerinde pa- rasız verilecektir. (6297) Güzel sanatlar Akademisi talebe kayıd ve kabulüne başlıyor Güzel sanatlar Akademisi müdürlüğünden: 1 — Akademi şubeleri için talebe kayıd ve kabulüne 15 Eylül 1939 tarihin- de başlanarak ve Eylül sonunda kayıdlar kapanacaktır, 2 — Akademi yüksek mimari şubesine lise olgunluk mezunları; resim hey- kel, 'Türk tezyini sanatları ve tezyini sanat şubelerine orta mektep mezunları kabul olunur. 3 — Şubelere yazılmak üzere müracaat edenlerin tabi oldukları kabul yok- Jamalarının yapılacağı tarihler 15 Eylülde akademi dahilinde ilân edilir. 4 — Taliplerin müddeti zarfında akademi müdürlüğünem üracaatları ve kendilerine idare tarafından verilecek beyannameyi doldurmaları hariçte bu- Yunanların bir istida ile müracaat eylemeleri lâzımdır. Beyanname veya istida- Dört katta yedi odalı tamamı kaiirgia bir erin 2000 İ ya bağlanması icap eden vesikalar şunlardır. a — Nüfus ve hüviyet cüzdanı tasdikli sureti. B — Sıhhat raporu ve çiçek aşısı şahadetnamesi (Resmi Doktorlardan alınmalıdır) c — Resmi tahsil vesikası (Aslı) d — Hüsnühal, kâğıdı (mekteplerden bu sene mezun olanlardan istenmez) e — 12 tane kartonsuz vesikalık fotoğraf (alamünüt olmamalıdır) 5 — Fazla tafsilât almak isteyenler akademi idaresine müracaat etmeli. dirler. 6 — İstanbul haricinden müracaat edenlerin vesikalarını teahhütlü olarak göndermeleri iâzımdır. Bu gibiler vesikaları tamam olduğu takdirde yoklama tarihleri mektupla bildirilir. (0995) Kırıkkale gedikli usta hazırlama okulu birinci sınıfına talebe alınıyor 1 — Yatın ve parasız olan Kırıkkale askeri sanat lisesindeki gedikli usta hazırlama okulu birinci sımfına aşağıdaki şartlara göre talebe kaydı kabulü. De başlanmıştır. 2 — Kaydı kabul şartları: A» Beş sınıflı ilk okulu bitirmiş olmak, B» Vücudünün teşekkülâtı düzgün ahenkli, sıhhcti yerinde olmak, C. Kendisi ve ailesi kusursuz bir ahlâk ve seciye sahibi olmak, D: Terk itahsil müddeti iki seneden fazla olmamak, EB» 14:17 yaşında olmak ve bu yaşlara ait boy ve ağırlık hadlerine uygun olmak, F. Evvelce gördüğü tahsil derecesini göslerir şahadetname ve tasdikna- meyi haiz bulunmak, G» Gedikli okuldan ders ve vukuat, sağlık durumlarından çıkarılmış olmamak, i H» Köy veya nahiyeli olmak ve nüfus hüviyet cüzdanında doğduğu köy veya nahiye yazılı olmak, yahut köy ve nahiyeden farkı olmıyan ve orta okulu bulunmayan kaza merkezlerinde doğmuş bulunmak ve bunlardan tahsil için kaza ve şehirlere gelmiş olmak, $ — Bu şartları haiz olanlar askerlik şubelerine müracaat ederek fazla izahat alırlar. 21 4 — Askerlik şubelerince kaydü kabul için muracaat Eylül sonuna kadar kabul edilir, (286) (6364) Resmi dairelerin nazarı dikkatine Türk Maarif cemiyeti resmi ilân işleri bürosundan: Kâğıd ve tabı malzemesinin darlığı dolayısile 15 Eylülden itibaren ilânlı gazetelerden beher ilân için ancak ikişer tane verileceği gazete idarehânelerinden bildirilmiş olmakla alâkadarlara ârzölunur. Zonguldak kömür havzası sağlık komisyonunu başkanlığından: 1 — Zonguldak sağlık teşkilâtı hastanesi için 300 lira ücretli bir dahiliye mütehassısı. 2 — Kandili hastanesi için 3 — Kozlu dispanser! için 4 — Armutcuk ve Çamlı mıntakaları için 5 — Kilimli mıntakasında İnağsı için 6 — Sağlık teşkilâtı yedek hekimliği için 225 » * » » 7 — Gelik, Kilimli ve Kandilli için 100zer Vira ücretli üç eczacı 8 — Zonguldak sağlık teşkilâtı hastanesi için 70 şer lira ücretli iki hemşire Yukarda yazdı yerlere talip olanların ikişer kıla fotoğraflarile birlikte tercümei hal varakalarını 20/9/939 gününe kadar Zonguldakta Sağlık ko. misyonu başkanlığına göndermeleri, eaansnaz MAREA EEAMANSAEN SERKA EAREMADESİ Sahibi: Necmeddin Sadak 360 lira ücretli bir operatör 2715 » , » dekter 250 , » > > 225 » " » » anaanaazanı Umumi neşriyat müdürü: Şevket Rade Akşam Matbaası