19 Ekim 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Ekim 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İngiliz ve Fransız Şark Orduları kumandanları 21 teşrinievvele kadar Ankarada kalacaklar AKŞAM — di 22 — No, 7542 — Pinti her yerde 5 kuruş mn 19 Teşrinleyvel 1989 Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür; 20497 Almanların son muharebe- lerdeki zayiatı 6 - 7 bin kişi arasındadır — ingiliz ve Fransız Şark Orduları kumandanları Ankaraya geldiler Genel Kurmay temaslarına Moskovamüzakerelerinin bugün başlanıyor Ingiltere ve Fransa ile aramızdaki muahedeler bugün imzalanıyor Kumandanlar ve maiyetleri tayyare istasyonunda merasimle karşılandılar. Misafirler, Mareşal Fevzi Çakmağı, Orgeneral Asım Gündüzü, Milli Müdafaa Vekilini ziyaret ettiler ve bu ziyaretler iade olundu Ankara 18 (4.A.) — Bugün saat! 16,40 da İngiliz Şark ordusu komu- tanı Örgeneral Wavel ve maiyeti ve saat 16,50 de Fransız Şark ordusu komutanı Orgeneral Weygand ve maiyeti tayyarelerle şehrimize gel mişler ve Türk, İngiliz, Fransız bay- | raklarile donatılmış olan Devlet Hava Yolları meydanında ayrı ayrı Genel Kurmay ikinci başkanı Orgeneral Asım Gündüz, Ankara Garnizon ko- Mmutanı Tümgeneral Kemal Gökçe, Ankara merkez komutanı Albay De. mir, Genel Kurmaydan binbaşı Aziz | Şimal devletleri konferansı açıldı Konferansın ruznamesinde Sulh için sadece temenni izhar edilecek Stokholm 18 (A.A) — Bu sabah | buraya iki kral ve bir Relsic Tun muvasalatı dolayısı! Mal donatılmıştı. Finlândiya Cütmhurr Kalllo Tre- İakatinde Hariciye ri Erkko, | Pinlândiyalı üç yüksek memur ve İs. | Veçin Helsinski sefiri olduğu halde | Alman tayyareleri yeni akınlar yaptılar İskoçyanın şimalinde bazı adalara bomba attılar 6 tayyare düşürüldü Daily Express: “Biz de artık beyanname| atmaktan vazgeçelim,, diyor | Londra 18 (A.A) İskoçyanın gimalinde kâin Arcad adalarında dün Alte kere tehlike işareti verildiği bil- se lmektedir. Yapılan akınlar esna- Hi iki bomba, hususi binalara ii yale iştir. Bunlardan biri Filot- Müştü, ina, diğeri Hoy adasına düş- lek e İnsanca zayiat yoktur. arafta hava ba rile harp | Bemile Beki “Tİ Alman tayyarelerini pek yük- ekten uç 7 Şağ, si Cüretikâ Varele, «ârane bir ir eriş biri düşürüln ür. Diğer müş ae de Hoy adasına düşürül. | r. Paraşütle kurtulmağa mu- Ulusan ve mihmandarları ile İngiliz Fransız büyük elçileri erkânı ve ata» şemiliterleri tarafından karşılanmış- lardır. Muzika, İngiliz - Türk ve Fransız - Türk milli marşlarını çalmış ve bir bölük asker ihtiram resmini ifa eyle- miştir, Misafirler sanat 17 den itiba- ren Genel Kurmay Başkanı Mareşal | Fevzi Çakmak'ı Genel Kurmay ikinci başkanı Orgeneral Asım Gündüz'ü Mili Müdafan Vekili General Naci Tınaz'ı ziyaret etmişler ve Ankara Vali ve Belediye Reisine kart bırak- 3 mesele var. saat 8,45 de hava meydanına inmiş- tir, Mumaileyh, kral, veliaht, Başve- © Nazırı ve Finlândiya eyeti tarafından karşılan- mıştır. Kral ile Cümhurreisi otomo- bille saraya gitmişler ve -halk tara- İmdan alkışlanmışlardır. Devamı 5 inci sahifede) vaffak olan bü tayyarenir pilotu, esir edilmiştir. İki Alman tayyaresi düşürüldü Tondra 18 (A.A) — Alman tayya- releri tarafından dün İngiliz sahiline yapılan akından sonra İngiliz muha- rebe tayyareleri, sahilin şimali şarki. | si açıklarında iki Alman tayyaresi | görerek bunlara taarruz etmişler ve ikisini de denize düşürmüşlerdir. Bu tayyarelerden birinin mürettebatı kurtarılmıştır. (Devamı 4 üncü sahifede) mışlardır. Bu ziyaretler Orgeneral Asım Gündüz, Milli Müdafaa Vekili Naci Tınaz tarafından bizzat ve diğer zevat tarafından kart birakmak su- retile iade edilmiştir. Misafirler 21 Birinciteşrine kadar Ankarada kalacaklardır. Yarın saat 10 da Genel Kurmay temaslarına baş- lanacaktır. Ankara 18 (Telefonla) — İngiltere ve Fransa ile aramızdaki muahedele. rin yarın (bügün) öğleden sonta Ha- riciye Vekâletinde imza edilmesi kuv- vetle muhtemeldir. Von Papen Alman sefiri dün akşam Berline müteveccihen hare- ket etti Almanyanın Ankara büyük elçisi von Pa- pen dün gece 22de refikasi ve kızı ile Ber- line © mütevet- cihen mizden mıştır. İtalyada tarmâ caktır. Alman bü Von Papen yük elçisi, Sirkeci garında Alman baş Ekip! ak- yapa" İ konsolosu, Alman ataşemiliteri, Ai man sefaret erkânı, Türk ve ecnebi gazetecileri tarafından teşyi edilmiş. | tir. Hâreketinden evvel, Alman büyük elçisi ile gazeteciler arasında şu mu- havere geçmiştir: — Siyasi inkişaflar için ne diyor- sunuz? —Bende sizin bildiklerinizden başka bir şey bilmiyorum. — Berline yeni teklifler götürüyor muşsunuz? — Haberim yok! Kim diyor? (Devamı 4 üncü sahifede) bilkkmiler; —mmm ama Kaybolan ananelerimiz — Acaba bir yerde Karagös oynuyo mu? — Evvelki Ramazan vardı Atama bu sene işitmedim. Ramazana ait hars mahiyetindeki âdet- lerden her yıl birini daha ihmal, derken bütün bütün kaybediyoruz. Ve bu müessif mânevi ziyan şü nesil Imtidadınça olmak- tadır, Kültürümüz gibi tabahatımız, el sa- yilmiz, temaşamız, ticaretimiz de bun- derece derece zarar görmektedir. Belediyeler ve Halkevleri, eski Ramazan ananelerini &irütecek tedbirler almalıdı. Geçen asrların şarkıları bile bir himmet netleesi dirildiği gibi, kaybolan güzel âdet ve ananelerimiz biraz gayretle ba'sü ba'del- mevte nal olabilir, inkıtamndan sonra Paris ve Londra, Türkiyenin ingiltere ve Fransaya karşı gösterdiği tam dürüstlükten çok memnun Sovyet siyasi mahfilleri, İnadel ziyaret için Sovyetler Birliğine gelmiş olân Türkiye Hariciye Vekili 'B. Saracoğlunun Moskovada ikameti, riyeti münasebetleri hakkında Türk | hükümeti ve Sovyetler Birliği hükü- Italyan sefiri Londraya muhtıra götürmemiş B. Bastianini ile Lord Halifaks arasındaki görüşme normal teması Londra 13 (A.A.) — Yeni İtalya se- firi Bastianini, - bu sabah - krala iti- madnamesini takdim etmiştir. Roma 18 (A.A) — Stefani ajansı tebliğ ediyor: Dün Londrada Bastianini ve lord Halifax arasında vuku bulan görüşme hakkında şurası tasrih edilmektedir ki, İtalyanın yeni büyük elçisile İngi- Ley K — 1 GE İM Sİ Moskova 18 (A.A.) — Resmi tebliğ: ! Sevyetler Birliği ile Türkiye Cümhu- | müzakerelerin inkıtaının Türkiye - Sovyet münasebetlerinin bozulması şek- linde telâkki YA myo ceki bilhassa kaydediyorla'” Hariciye Vekilini getirmek üzere hareket öden Güneysu vapuru meti mü, İleri arasında derin fikir teatisine vesile teşkil eylemiştir. Sa- | mimi bir hava içinde devam eden | bu fikir teatisi, Sovyetler Birliği ile Türkiye arasındaki dostluk münase- İ betlerinin değişmez vasfını ve iki hü- | (Devamı 4 üncü sahifede) tesis olduğu bildiriliyor liz Hariciye Nâzıri ârasinda İlk por- mal temas tesisi mevzuubahis bulun- maktadır, Büyük elçi Bastianini, Londraya bugünkü hâdiselere dair Duçenin hiç- bir plân veya mühtırasını götürme. miştir. (Devamı 4 üncü sahifede) — Ooo, tiyatromuzda mühim bir değişiklik! — Hayrola?.. — Bak, afişin yazısı çapraz yazılmış!..