6 Kasım 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

6 Kasım 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

09 ii aniseni 159 Denizaltı avcıları Denizaltıları ikiye bölecek tarzda yapılıyorlar Longra ö — İngiltere ve Fransanın Amerikaya mühim miktarda denizal- ta avcısı gemi sipariş edecekleri teey- Yüd etmektedir. People gazetesinin verdiği habere göre, bu gemiler son derece süratli olacaklar ve Atlas Ok- Yanusunu bir baştan bir başa geçebi- leceklerdir. Denizaltı av #ımları ustura şeklinde rının ön kı. yapılmakta. dır. Bunlar denizaltı gemisini ikiye bölmektedir. F inlândiya parlâmentosu (Baş tarafı 1 inci sahifede) rin İsveçteki elçisi bayan : Kolontai, B. Stalini Finlandiya işinde mutedil dâvranmağa ve İskandinav devletle- Ğ Tine yüklenmemeğe davet eylemiştir. Bu gazeteye göre, vaziyet şudur: B. Stalin, Sovyefler Birliğinin zayıf- Mığını ortaya koyacağından korktuğu için bir harbe girişmek istemiyor, Pin- landiya metin davrandığı ve İskandi- nâv devletlerinden teminat aldığı tak- dirde Rusya taarruz etmiyecek ve bir Mmutavassıt tarzı halli kabul edecek- tir. Finlandiya zaaf gösterdiği ve İs- kandinav devletleri de kararsız bir Vaziyet takındıkları takdirde, Rusya belki de şiddetle hareket edecektir. Fransız gazeteleri ne diyor? Paris 5 — Gazeteler Sovyetlerle Finlandiya arasındaki münasebatın çok gerginleştiğini yazıyorlar. Jour gazetesi diyor ki: «Gelen haberlere bakılırsa Sovyetler Finlandiya hudu- Küçük Memleket haberleri 4 Yorgad 5 (A.A) — Ziraat Vekâleti, viâyetimiz içinde mahsulleri hasar görmüş ©lan köylülere bir milyon 500 bin Kilo to- umluk verilmesini tebliğ etmiş ve tevzlata nıştar. # İzmir 5 — Tütün piyasası bayramer. Wei bütün tütün muntakalarında birden Açılacaktır. Mübaysacıların eksperleri ve deren memurları tütün mıntakalarında “ yapmaktadırlar. Letonyadaki Almanlar hicret ediyorlar Zondra 5 (A.A.) — Steüben vapu- Tu Alman ekalliyetinden 3000 kişiyi hamil olduğu halde dün akşam geç vakit Rigadan Almanyaya hareket #imiştir. Bi İtalya - — Büler i ticaret anlaşması Sofya 5 (A.A) — Yeni İtalyan - Bulgar ticari anlaşmasının hedefi iki Memleketi Avrupa harbinin zararla» rından korumak ve ticari mübadele- deri inkişaf ettirmekten ibaret oldu- ğn, iktisadi Bulgar mahfillerinde taş- #ih edilmektedir. Romanyada yeni vergi ihdas edilmiyor Bükreş 5 (A.A.) — Maliye Nezare- ti, yeni vergiler ihdas edileceği, maaş- ların azaltılacağı ve milli para kıyme- tinin indirileceği hakkındaki şayiala- m kati surette tekzip etmektedir. Uzun kış gecelerinde hoş vakit geçirmek için meşhur ARSEN LÜPEN Büyük ve heyecanlı roman serisini okuyunuz! Bu seri 6 büyük ve resimli cilddir. Beher cildin fiati 80 kuruş. 6 Cildlik takımı birden alanlar için fiati: 4 liradır. Tevai yeri: AKŞAM matbaası Tel: 20681 Yüzde yirmi iskonto kuponn Ür kuponu kesip «Akşam matbaası tap sevisen getirir veya gönderir- Şeniz #lat üzerinden size yüzde 20 İs- »Rt0 yapılacaktır. | Tanınmış bir Rumen muhar- Ambargonun kaldırılmasi- nın akisleri Paris 5 — Pransız gâzeteleri Ame- rikanm ambargoyu kaldırmasının ehemmiyeti hakkında makaleler neş- rine devam ediyorlar. Gazeteler bu kararın harbin müddetini kısaltaca- ğını, İngiltere ve Fransanın mühim mülzeme alarak zamanı gelince ta arruza geçtceklerini okaydediyorlar. Gazeteler, Amerikanın kararını Al manyanın hakkettiği cezanın başlan- gıcı addediyorar, dunda 800 bin asker toplamışlardır. Müzakere için daha d bir hava Jâzımdı. Bu yüzden nikbinlik azalı. yor. Finlandiya Başvekilinin sözleri çök makul ve mantıkidir. Fakat bu- nun bir tahrik addedilmesi muhte- meldi: Yalnız Oeüvre gazetesi nikbin bu- Iunuyor. Bu gazetenin siyasi muhar- riri madam Tabouis diyor ki: «Finlandiya, Sovyetlerin teklifleri- ni kabul etmemiş ve mukabil teklif. lerde bulunmuştur. Sovyet Rusyanın buna karşı bir ültimatom vereceği tahmin “ediliyordu. Böyle bir şey ol maması ve müzakerenin inkıtan uğ- ramaması ümid vermektedir. Finlan- diya Başvekilinin nutku vakurane ve cesuranedir, Nutuk Sovyetler Birliği- | Je anlaşma imkânını ortadan kaldır- : miyor.» Fransız gazeteleri Finlandiyanın metin ve azimkâr hareketini takdir ediyor, ! riri Belgradda Belgrad 5 (A.A) — 'Tanınmış Ru- men muharrirlerinden «Pen Club Reisi Victor Eftimlu mili tiyatronun misafiri olarak Belgradda bulunmak. tadır. Romanyanın Belgrad sefiri Caderi mumaileyhin şerefine bir öğle ye- meği vermiş ve birçok tanınmış 2€- | vat bu ziyafete hazır bulunmuşlar. dır, Dün Eftimiu Avala tepesindeki meçhul askerin mezarına ve Oplen- İ co Ön kral Aleksandrın mezarına bi- rer çelenk koymuştur. Pazartesi gü- nü Yugoslav, Rumen cemiyet! Efti. miu'nun şerefine bir çay tertip ede. cektir, | Estonya, etlefon muhaberesi yasağını kaldırdı Tallin 5 (A.A) — «D. NB3: Ordu | başkumandanı general Laldoner, ya- bancı memleketlerle telefon ve radyo muhabereleri hakkındaki memnuiyeti kaldırmıştır, Ancak bu muhabereler- de mektup ve telgraflar gibi kontrola tabi tutulacaktır. Londrada Kurier çantaları ateş aldı Londra 5 (A. A.) — Londra . Liver- pool ve Londra - Woolverhamptan trenlerinde kurier çantaları birden- bire ateş almıştır, Bunun nasıl olabi- İeceğini polis tahkik etmektedir. Her defasında ateş söndürülmüştür, Hollândanın Ankara elçisinin refikası Laheyde defnedildi | Lâhey 5 (AA) — Hoilandanın | Ankara elçisi Visser'in refikasının cenazesi dün defnedilmiştir. Mera. | simde Türkiye elçisi ile Hariciye Na- | ur Van Kleffens, Norveçin eski An. kara elçisi Bentzen, Hariciye memur- ları ve bazı diplomatlar, saray me- murları hazır bulunmuşlardır. Amerika deniz kuvvetlerini arttırıyor Vaşington 5 (A. A.) — Birleşik A- merika bugünkü müsellah kuvvetle- rine pek yakında 3 tayyare gemisi, $ kruvazör, 52 destroyer, 32 denizaltı, 31 yardımcı gemi ilâve edeceği gibi 32 tane de «havadan daha hafif» sevk edilir balon yapacaktır, * Soldan sağa: i — İsyan eden - Meoccanen, 2 — Avusturyalılar, 3 — Bağışlama - Mamurluk, 4 — Tokat - 5—On Em 8 — Kurtu oki 7 — Buyrak - Sonun ik <Ge gelirse soğuk vsim olur. İzmirde bir kaza merkezi - Vermek. Sallayıp karıştırma, Arnartköyünden bir iskele ötede - Baba. 6 — Bir güz reng! - Sinemanın meşhur faresi, T- 8 — İyi pişmiş yumurta - Valide, 9 — Adiryatik denizinde bir iskele, 10 — 'Terxi 100 kuruştur « Zar deli, Güz - Şafak yeri. Su, 2 — Acemllik, $— Zehir, Telâ, 4 — Olan, Ortak, 5 — Zebel- dâhi, 6 — İce, Tuna, 7 — Çitari, $ — Liza, Ait, 9 — Ezilana, 11, 10 — Enenmâk, Yukarıdan aşağı: 1 — Gazoziçmek, 2 — Aceleci, 21,3 — Mehabetli, 4 — Emine, A'le, 5 — Lir, Lar- Zan, 6 — 1, Ol, Tan Nitrat, An, $ — Kethuda, 9 — Lain, İle, 10 — Uçak; Artık, Çocuk anaları ——— —— — Babaları! «Yavruma ne bediye vereceğim.» diye artık düşünmeyiniz. İşte emniyetis seçebileceğiniz güzel hediyeler Çocuklara Coğrafya kıraatleri Yazan: Faik Sabri Duran 50 kuruş Tarih Öğreniyorum Yazan: Ahmet Refik 30 kuruş Tevzi yeri: AKŞAM Taa tbaası Tel 20081 Yüzde 20 tenzilât kuponu Bu kupanu kesip sipariş mektubunuz- Ie gönderirseniz kitap (flatlerinden yüzde 20 tenzilâta hak kazanırsının Sipariş bedelini o suretle hesap ederek gönderiniz! Dr. Hafız Cemal Dahiliye mütehassısı Muayene saatleri sea mk ber gün 25-6 Salı, Cumartesi Bö.l3 fukaraya Dr. İHSAN SAMİ Gonokok aşısı Belsoğukluğu ve ihtilâtlarına karşı pek tesirli ve taze aşıdır. Divanyolu Sultan Mahmud türbesi No. 113. General Steam Navigation Co. Ltd. Of Grece (27,000 Tonluk) “NEN HELLAS,, Lüks Transatlantik Vapuru İkineiteşrinin 25 inde ve sani 16 da PİREDEN - NEVYORK'a Doğru hareket edecektir, Yolcu ve emtiai ticariye bura- dan kabul olunur, Tafsilât için Galatada Salon caddesinde İktı- sad hanında K. Siskidi acentası- na müracaat. Telefon: 42612 Sıhhi, fenni, metin, zarif, ve UĞUZ Sayın halkımızın nazarı dikkatine : 939 « 940 senesi mahrukat kanununun tatbik olduğu yerlerden istanbul - Edirne ve Kırklareli Eti Bank Mahrukat ve sobalari satış ajanlığından: Her nevi maden kömürünü kurumu ve dumanı ile birlikte yakan soba borularını tukatmıyan muhtelif tiplerde Yıkanmış rekompoze kömür ve sobalarımız Adres: Galata, rıhtım caddesi Kefeli Hüseyin han 4 üncü kat No. 28/29, Tel: 42992 Addoy4â Baş, Diş, Nezle, Grip, Romatizma Nevralji, Kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser Icabında günde 3 kaşe alınabilir. Her yerde pullu kutuları twrarla isteyiniz. Devlet Denizyolları İşletme umum Ü anları müdür! ğü UAAAEAARANAAEDANA ANNAN AN 6 İkinciteşrinden 13 İnimcöüünel kadar muhtelif belini kalkacak vapurların isimleri, kalkış gün ve saatleri ve kalkacakları rıhtımlar i2 de (Güneysu), Perşembe 12 de Pazar 16 da (İzmir). Gal Karadeniz hattına Cuma 10 da Bartın battına — : i8de (Bursa), Cumartesi Sirkeci manda. İzmit hattına — Perşembe ve Pazar 930 da (Uğur). Topbane rihli- si, Balı ve Pazar 9.50 de ve 15 de (Trak), Cumartesi ayr Mudanya battına samba, Perşembe Ye a 1330'da (Sus). Galata dan sabahları gelen ekspres ve konvansiyonel trenlerinin her gün ve öğleyin gelen muhtelit trenlerin Çar- gamba, Perşembe, Cuma ve Cumartesi günleri Mudanya pos- telarile iltisakı vardır. Pazartesi, Sarşamba ve Cuma 8.15 de (Sus). Galata rıhtı- mundan, Ayrıca Çarşamba 20 de ve Cumartesi 20 de (Mersin). Tophane Tıntımından. Bandırma hattına Karabiga hattına e Cuma 19 da (Seyyar). 7 İmroz hattına 9 da (Bursa). Tophamö ri Ayvalık hattına Gkemdi), Cumartesi 15 de (Saadet), Siz- İzmir sür'at hattına Mersin hattına .. Galatı : 10da (Çanakkale). keci rıhtımından. Not: Vapur eeferleri hakkında her türlü malümat aşağıda telefon numaraları yazılı Acentelerden Galata Baş acenteliği — Ga Galata şube acenteliği — Galata rıhtımı, Mintaka Liman reisliği binası altında Sirkeci Şube acenteliği — Sirkeci, Yolcu salonu rıhtımından. 1 40 da (Dumlupınar). Sir- ta rıhtımı, Limanlar Umum Müdürlüğü binası altında 42362 40133 22140 18981) DÖKÜMCÜ ALINACAK DEMİR ve TAHTA FABRİKALARI Türk Anonim şirketinden Adapazarında bulunan Fabrikamız dökümhaneleri için on âdet döküm- cüye ihtiyaç vardır. İsteklilerin sarih tercümei hal ve bir kıt'a fotoğrafla (DETA - ADAPAZARI) adresine tahriren müracaatları, Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı Ankara Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi direktörlüğünden 25/11/4399 cumartesi günü saat Tl de Ankara mektepler muhasebeciliğinde topla- nacak eksiltme komisyonunda 4300 Hex muhammen bedelli sıraların kapalı zarf usulle eksiltmesi yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi ve teferruatı mektepler muhasebeciliğine yalırılacak beş lira bedel mukabilinde Fakülte hesap memurluğundan alınır. Muvakkat teminat 360 liradır. İsteklilerin teklif mektuplarını muvakkat teminat ve şartnamede yazılı vesikalarla birlikte aynı gün saat 10a kadar; makbuz mukabilinde komisyı Devlet Demiryolları ve Limanları İşletms vermeleri. (9118) Umum idaresi ilânları Muhammen bedeli 11648 lira olan 72 kalem Lokomotif ateş tuğlaları 22/11/1939 çarşamba günü saat 15de knpalızari usulülle Ankara'da İdare binasında satın alınacaktır. 513.00 İlralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği saat M € kadar komisyon felsiğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankara'da Malzeme dairesinden, Haydarpaşa'da Tesel- lüm ve Sevk Şefliğinden Goğttlora (9036) Maarif matbaası müdürlüğünden: 20/10/1699 gününde kapalı zarfla ihalesi yapılacağı ha isteklisi çıkmadığı için pazarlığa bırakılan 3013 lira 76 kuruşluk keşif İstrotipi in işi için isteklilerin 978 ira 3 kuruş teminatin acele müdürlüğümüze müracaatları (9161) DETA DEMİR ve TAHTA FABRİKALARI T. A. Ş. Merkezi: Ankara, Selânik caddesi Arda apartımanı Fabrika adresi: Deta - Adapazan Soba, Poyra, Etüv, Her nevi araba ve yedek aksamı ile kereste kurutma hususunda mütehassıstır. Bilümum döküm, demir ve tahta işleri yapılır. Gölcük Deniz Fabrikaları umum müdürlüğünden: Fubrikamız gemi tamir işlerinde kullanılmak Üzere «Beş» ve Toma işlerinde kul- lanılmak üzere de «Beş» ki ceman on İsçiye ihtiyaç vardır. mektebi mezunları terelhan kabul clunacaklır» Tejip olanların gerek şeralti k ve gerekse imti- han olmak üzere Gölcük Deniz Tabriktları Umum Müdürlüğüne müracaatları, (9018) için en elverişli ve en temiz nümuneleri gelmiştir SOBA SOBA ve kaloriferler için sipariş kabul ve derhal ifa olunur.