4 Aralık 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

4 Aralık 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

NEVROZIN Baş, Diş, Nezle, Grip, Romatizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser İenbinda günde 3 kaşe alınabilir. Müsabaka ile memur alınacak Türkiye Iş bankasından: 1 — Bankamızın muhtelif şubelerinde çalıştırılmak üzere müsâbaka ile 15 memur alınacaktır. Müsabaka imtihanları 25 Birinci kânun 1939 pazartesi gü- mü Ankara, İstanbul ve İzmirde yapılacaktır. 2 — İmtihana girebilmek için: a) Lâakal lise mezunu olmak. b) On sekiz yaşından aşağı ve otuz yaşından yukarı bulunmamak. €) Askerliğini yapmış olmak (askerliğini henüz yapmamış olanlar muvak- kat memur olarak alınacaklardır.) 3 — Yukarıda yazılı evsafı halz olan taliplerden tahriri imtihanda muvaf- fak olanlar berayı tecrübe on beş gün maaşsiz olarak çalıştırılacaklar. Bu müd- detin hitamında mesaileri itibarile de iyi not alanlar barem kanununda muAây- yen tahsisatla kadroya alınırlar, 4 — Muvaffak olanlar arasında ecnebi lisanı bilenler tercih olunur, 5 — İmtihan neticesinde Banka hizmetine alınacak 15 memurdan başka muvaffak olanlar, muvatfakıyet derecelerine göre müessesede açılacak mün- hallere sıra ile alınacaklardır. 6 — Taliplerin en geç 20 Birinci kânun 1939 çarşamba gününe kadar An- karada Umum Müdürlük Memurin Servisine, İstanbul ve İzmirde Şube Mü- dürlüklerine vesâiklerile birlikte müracatta bulunmaları ilân olunur, M..M. Vekâleti Hava Müsteşarlığından: I — Hava sınıfında tayyare ve yer telsizlerinde İstihdam edilmek üzere telsiz mu- babereci Ye instile meydan tenvir ışıldaklarında İstihdam edilmek üzere elektrikçi alınacaktır. ? — Telsizoiler kara ve deniz ordusunda muhabere onbaşı ve çavuşluğu veya piya- saia radyo tamlıcilıği yapmış olacaktır. 3 — Elektrikçilerin dinamo işletmiş ve akimlâtör doldurmuş ve bunların bakım ve tamirlerini başarabilmiş olmaları lizimdır. Sanat mektebi mezunları ve bilhassa deniz | #caret mektebi çarkçıları tercih olunur. 4 — İstekliler arasında Ankara ve İstanbulda müsabaka imtihanı yapılacaktır. Bu imtihanda sorulacak susller yüksek mühendis binbaşı Raif Üstün'ün pratik elektrik ve radyo kitaplarında yazılı olan bahisierden ve bu kilapların derece ve ayarından te3- bit edilecektir. 5 — Müsabakada kazananlar ayrıca Eskişehirde de bir kursa tâbi tutulacaklar ve kendilerine kullanacakları cihaz ve âletler öğretilecektir. Tahsil dereotei orta mektep ve muadilidir. & — İsteklilerin istidalarile birlikte gönderecekleri vesikalar şunlardır: A) Tahsil derecesini gösterir mektep diploması tasdikli sureti, B) Nüfus cüzdanı ve askerlik terhis vesikaları tasdikli sureti, €) Şimdiye kadar çalışmış olduğu yerlere ald vesalk ve bonservisi suretleri, 7 — Yaş haddi Azami 35 i geçmemelidir. 8 — istida ve vesikalar açız adreslerile birlikte nihayet 15/ 1. Kânun/449 terihine kadar Ankarada M. M. V. Hava müsteşarlığına gönderilmiş olacaktır. Bu vesalik*tedkik edildikten sonra kimlerin imtihana İştirak edeceği ve-imtihan günü sdreslerme tebliğ edilecektir. Kabül edileceği belli olmadan beyhude masrafı mucip olmamak için bu ve- sikin bulunulan yerin askerlik şubesince tasdik! kâfidir. İmtihan sanunda kabul edi- enler vesizalarını lüzum görülecek şekilde ikmal edeceklerdir. 9 — Kabul edileceklerin alacakları ücget tahsil ve barem derecelerine göre 60 - 109 Mradır. (9102) (6062) Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti Teftiş heyeti müdürlüğü imtihanı Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti teftiş heyeti kalemi müdürlüğü için 14/12/939 per- gembe günü saat 14 de Ankarada müsabaka imtihanı açılacaktır, Aranan şartlar şunlardır; AA — Memurin kanununun 4 üncü maddesinde yazılı evsafı haiz olmak, B — ? neikinun 1999 da yaşı 26 dan aşağı 32 den fazla olmamak. C — Mülkiye mektebinden (Siyasal Bügiler okulu) Hukuk fakültesinden Yüksek ticaret ve iktisat mektebinden veya buna muadil derecedeki ecnebi mekteplerden mezun olmak. D — İki müfettiş tarafından Yap heyeti kalemi müdürü olabilecek yası E — Askerliğini yapmış olmak. F — Ecnebi lisanını (Bilmek (Fransızca, Almanca ve İngilizce'den biri), İmtihana talip olanlar 4/12/959 tarihine kadar Ankarada Gümrük ve Inhisarlar Ve- khleti zat ve sicil işleri müdürlüğüne bir arzuhalle mürucaat edeceklerdir. Arzuhale şu evrakın rapta lâzımdır: A — Nüfus cüzdanı aslı veya tasdikli sureti. B — Kendi el yazısı ile tereümelhal hulâsası (Memuriyette bulunanlar müddet veya sureti hizmetlerine dair resmi vesika, müesseselerde bulunanlar oradan alacakları Bon- servisleri rapt edeceklerdir.) Ç — Mektep şahadetnemesi veya tasdiknamesi, — Sağlam olduğuna dair resmi rapor. x2 Askerliğini yaptığına dair terhis te?keresi aslı veya tasdikli sureti, İmtihan programı: 1 — Medeni hukuk, Borçlar hukuku, Ticaret hukuku, ceza hukuku, ceza ve hukuk ma“ hakemeleri usvlleri hukuku, Hususi kanunlar, hukuku hususiyei düvel hukuku umumi- yei düvel idare hukuku, iktisad. ? — Ecnebi lisanı (Fransızca, İngilizce ve Almancadan biri). 3 — İmtihan programı hakkında fazla Izahat alınmak istediği takdirde Vekâlet zat ve sicil işleri müdürlüğüne müracaat edilebili (6118) (8959) MAREA BANAKAEEEAEABESERENASASAAEEEEğanesan işletme umum ık tahkikat neticesinde karakter itibarile teftiş haiz bulunduğu anlaşılmak. Devlet 5 Denizyolları müdürlüğü ilânları 4 Birincikânundan 11 Birincikânuna kadar muhtelif hatlara kalkacak vapurların isimleri, kalkış gün ve saatleri * — ve kalkacakları rıhtımlar ; — Balı 12 de (Güneysu), perşembe 12 de (Tar) ve pazar lâ da (İzmir). Galata rıhtımından. Karadeniz hattına Bartın hattma — Sah i&de (Bursa), cümartesi 18 de (Antalya). Sirkeci rh- amından. İzmit batına — Sali, perşembe ve pazar 9.30 da (Uğur). Tophane rıhtımından, — Pazartesi, salı ve pazar 9.50 de çarşamba, perşembe ve cuma 15 de (Marakaz). Cumartesi ayrıca 19.30 da (Sus). Galata rıhtamından, Pazartesi, çarşamba ve cuma 8.15 de (Sus), Galata rıhtımın. dan. Ayrıca çarşamba 20 de (Antalya), cumartesi 20 de (Mersin). Tophane rıhtımından. Sah ve cums 19 da (Seyyar). Tophane rıhtımından, Pazar $ da (Bursa). Tophane rıhtımından, Çarşamba 15 de (Kemâl), cumartesi 15 de (Saadet). rıhtımından. Pazar il de (Kadeş). Galata rıhlımından. Sah 10 da (Ersurum), cuma 10 da (Etrüsk), Sirkeci rihtı- mından. Not: Vapur seferleri hakkında her türlü malümaf aşağıda telefon numaraları yazlı Acentelerden öğrenilir: Galata Baş asenteliği — Galata rıhtımı, Limaniar Umum Müdürlüğü binası altinda 4232 Galata şube âcenteliği — Gulata rıktımı, Mıntaka Liman relsliği binası alanda (— 40133 #irkeci Şube acenteliği — Sirkeci, Yolcu salonu 20140 Mudanya battına Bandırma hattına Karabiga hattına İmroz hattına Ayvalık hattına 2 Sirkeci İrmir sürat hattına Mersin battına Soldan sağa: 1 — İngiliz Başrekili. 2 — Siyanet et - Beki bir neri tüfek. 3 — Üniversiteden evvelki tahsil talebe- si - Tersi pisliktir. 4 — Devam ettirme - Filistin ile Misr arasında bir dağ. 5 — Ölü sarılacak bez © — Sedefin içinden çıkar - Alt değil, 7 — Bir pudra rengi - Tersi yamsla- madır. 8— - Telefon nidası - Lezzet, g— dene, 10 — Insan vücudundaki ilik mahfaza- Jar, Yukarıdan aşağı: 1 — Bir urun bir kısa değnekle çodükla- ın oynadığı bir oyun. 3 — Bir bamya yemeği - Eski zamanın Zahire ölçüsü, 3 — Konuk 4 — Bir Alman transatlüntiği - «R, gelirse kumanda eden olur. 5 — Vakit geçirmek için lâzım olur. & — Sonuna 4S» gelirse şef olur - Sonu- Sonuna | ma sU» gelirse içinde limon var demektir. 7 — Nota - Tenavül et 8 — Ziraat, 9 — Cerahat - Tersi eski bir sinema ko- miğidir. 10 — Boksta galip gelen. Geçen bulmacamızın hali Soldan sağa ı mer 2 — Uzakakraba, 3 — Kaşıkyapan. 4 — Utan, Avani, 5 — Tek, — Eti, Suyolu, 7 — Yükselen, $ — Maile, Raks, $ — El, Uru, 10 — Kazmir, Arz. Yukandan aşağı: 1 — Sukutetmek, 2 — Azatet, Ala,3 — Raşakiyi, 4 — Aksi, Ülüm, 5 — Cak, Aş- keri, 6 — Okyanus, Ur, 7 — Lapa, Olala, Unsuz. Grvyer, 4 — $ — Uban, Lek, 10 — Anl, Selânik Bankası Tesis tarihi: 1888 İdare merkezi: İstanbul (Galata) Türkiye şubeleri : İSTANBUL, (Galata, Yenicamı) MERSİN ADANA Bürosu Yunanistan şubeleri ; ATİNA Her türlü Banka muamelâtı Kiralık kâsalar, Doyçe Orrnt Bank Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyede Şubeleri; İstanbul (Galata) Deposu: Tütün Gümrük İzmir Her türlü banka muamelâtı üz ir T.iŞ BANKASI 1940 küçük cari hesaplar İKRAMİYE PLÂNI Keşideler: 1 Şubat, 1 Mayıs, 1 Ağustos, 1 İkinciteşrin tarihlerinde yapılacaktır. Kumbaralı ve kumbarasız hesaplurında en az elli lirası bulunanlar kuraya dahfi edileceklerdir. 1940 İKRAMYELENİ 1 Adet 2000 liralık İİ Li eğ, SL 0 1 Se SON 2. 20. e ANK 40 100 , — 4000; 75 50, 3750 25 Türkiye İş Bankasına para yatırmakla yalnız para beridirmiş olmaz, ayni zamanda taldinizi de denemiş olursunuz. Zıraat Vekâletinden Pulluk, Diskharo ve mibzer alınacak Zirai Kombinalar ihtiyacı için kapali zarf usulile 30 adet mibzer, 15 adet 5 Diskif 18 adet 6 Diskli pullukla 30 sdet Diskharo satın alınacaktır. 1 — Mibserin beherine 675, 5 Diskli pulluğun beherine 600, 6 Diskli pulluğun behs- İ ane 160 ve Diskhurunun beherine 350 lira kıymet tahmir edilmiştir. ! 3 — İhale i4 birincikünun perşembe günü suat 15 de Ziraat Vekâleti binasında mü- Meşekkli satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — 30 adet mibger için 1510 lira, 15 adet 5 Diskli pulluk için 675, 15 adet 6 Disk pulluk için 844 ve 30 adet Diskharr için 788 lira muvakkat teminat verilecektir. 4 — Bu makinelere ald idari ve fenni şartznmeler zirai kombinalar müdürlüğündün olarak verir. $ — İsteklilerin kopalı zorfların! 14 Birincikânun perşembe saat 14 e kadar komiş- yona vermeleri ve saat 15 d* 2490 sayılı Kanunda yazılı vesikalarla birlikte komlayonda hazır bulunmaları, «1006» İktisad Fakültesi Dekanlığından: İşletme iktizadı dersi için 75 zira ücretli bir Almanen mütercim uranınaktadır. Müs terçimin işletme İktizadı ve hiç değüze muhasebe tahsil etmiş olması şarttır. İsteklilerim bu ayın 6, 7,8, 11 « inci günleri fakülte kalemine müracaatları, 410008»