4 Aralık 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

4 Aralık 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Stad kupası maçlarına dün eni Galatasaray, Beşiktaşı 3 - O; Fenerbahçe, Beyoğlusporu 1 - -0 yendi balık önün larında en iyi de k takımın erden Bi 7) #lübünü terlib et bu turnua rı, tahminin fe de bir alâka ve havanın güzelliği de inzi. mam edince stada çoktanberi görme- diğimiz munzzam bir kalabalığın gel- mesine sebeb olmuştu. Köhne stadın dünkü kalabalığını | tarif etmek için hasılatın 2900 lira olduğunu söylemek kifayet eder. Memnuniyetle okaydedebiliriz ki dünkü maçlar tekmesiz ve küfürsüz olarak hâdisesiz bir şekilde nihayet- lendi. Ve stadı dolduran seyirciler de müsabakaları baştan sonuna kadar büyük bir zevk ve heyecanla takib ederek memnun bir surette staddan ayrıldılar, BEŞİKTAŞ - GALATASARAY Saat 14,30 da lig maçlarında ihti- Iâfla biten bir maçın kahramanları Beşiktaş - Galatasaray futbolcuları taraftarlarının alkışları arasında sa- aya çıktılar. İki taraf hakem Saminia idaresinde oyuna başladıkları vakit şü kadrolarını muhafaza ediyorlardı: Beşiktaş: Mehmed Ali - Faruk, Ta- ci - Hüseyin, Bedii, Necmi - Ridvan, Sabri, Suldur, Şeref, Eşref, Galatasaray: Osman - Faruk, Ad- nan - Musa, Enver, Celâl . Salâhad. din, Eşfak, Cemi, Boduri, Saraflm, Daha oyun başlamazdan evvel Beşik- taşın bugün Galatasaray karşısında Hakkı, Hüsnü, İbrahim ve Feyziden mahrum oluşu maçı kanaatini kuvvetlendirmişti. Oyun Galatasarayın bir hücumile başladı, Ortadan yapılan İfk ilerleyiş Beşiklaş müdafaası tarafından kesil diyse de Galatasarayın müteaddid hücumları Beşiktaşa epi fena daki- kalar geçirtiyordu. Nitekim Galata- saraylılar Beşiktaşın Şeref tarafın. dan yapılan bir kaç hücumuna mu. kabil müsabakada nisbi bir hâkimi. yet Lesisine muvaffak oldular, GALATASARAYIN BİRİNCİ GOLÜ 18 inci dakikada ortadan İlerliyen bir Galatasaray hücumunda topu ka- pan Cemil sağdan güzel bir vuruşla ilk sayıyı yaptı. Oyun tekrar başladı. ğı zaman Beşiktaşlıların gayretle ça- lıştıkları görülüyordu, Fakat bu gay- ret Galatasaray müdafaasında boşa gitti, Yeniden parlıyan Galatasaray hücumları Beşiktaş müdafaasını âik kıştırıyordu. GALATASARAYIN İKİNCİ GOLÜ 34 üncü dakikada Salâhaddinin ortaladığı topu Sarafim kafa İle Be- | şiktaş kalesine attı Mehmed Alinin | gekliği topa yetişen Eşfak plâse bir kinci golü de yaptı, Ve devre İKİNCİ DEVRE İkinci devreye Beşiktaşın hücumile başlandı. Esasen eksik olmalarından dolayı İyi bir akın yapamıyan Beşik- taşın bütün gayretleri boşa gidiyordu. Galatasaraylılar bu yüzden tekrar hâkimiyeti aldılar, Ve oyun da tama kaybedeceği l YIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ “e aa nmiyet veriyor, Gülata- sarayda tai za gayret ediyordu. Oyunun son dakikâlarına kadar Ga latasarayın hâkimi yeli ile geçen maç meden 3-0 Beşiktaşın âleyhine nibayetlendi. Fenerbahçe - Beyoğluspor Turnua maçlarının birincisini Pe- nerbahçe - Beyoğluspor (o takımları yaptılar, Hakem Adnan Akının idare ettiği bu maça Beyoğluspor takımı ecnebi tabilyetindeki oyuncularını ithal ederek en kuvvetli oşeklile çık- muştı. Fenerbahçeliler şu şekilde dizii- mişlerdi: Cihad - Lebib, Fam - Fikret, Haya- İlk "hücumu Beyoğlusporlular yap talar, Fener haf hattında çevrilen bu hücumdan sonra Fenerbahçeliler ya- vaş yavaş açılmağa ve Beyoğluspot kalesini zorlamağa başladılar, Bu tazyik uzun müddet devam etti ve Fenerliler bu devrenin 30 un- © cu dakikasına kadar Beyoğluspors sıkıştırmış olmalarına rağmen bi? türlü gol çıkaramadılar. FENERİN GOLÜ 33 üncü dakikada Fikretin attığı bir serbes vuruşu yakalıyan Melih to- pu Basriye geçirdi. O da yerinde bir müdahale ile takımının yegâne golü- nü yapmağa muvaffak oldu Birinci devre Beyoğlusporun mün- ferid akınlarına mukabil oyun hâkf miyeti gene Fenerlilerde olmak Üzere 1-0 Fener lehine bitti İkinci devre başladığı zaman Fe- | nerlilerin durgun oyununa mukabil Beyoğlusporlular canli ve enerjik bir gayretle hâkimiyeti aldılar. Fakat bu üstünlük ilk on beş dakikada sona erdi. Fenerlilerde biraz canlılık gözükm meğe başladı. Fakat onların canlılığı ancak müdafaaya yardımdan ibaresi kalıyordu. Beyoğlusporlular ise birin. ci devrenin aksine çok güzel bir oyun çıkarıyorlardı. Fakad Cihadın yerin- de müdahaleleri netice almalarına mani oluyordu. Bütün gayretlere rağmen birini devrede yapılan tek sayile netice de gişmedi ve müsabaka 1-0 Fenerin gar lebesile nihayet buldu. Askeri liseler futbol şampiyon- luğunu Kuleli kazandı Dünkü maçlarda Kuleli, Bursaya; Maltepe, Deniz'e galip geldi Askeri lseler futbol şampiyonluğunu kazanan Kuleli sporcuları Askeri liseler an Deniz - M le nihayet bulmuş- Üç haftadanbeci devam eden bu müsa- bakalarda o rakiplerini büyük farklarla mağlüb eden Kuleli Huesi voleybol ve at- letizmde olduğu gibi futbolde de hiş mağ- Möb olmadan askeri mektepler Şampiyonu olmuşlar. Deniz ikinci, Maltepe eti, Bursa dördüncü olmuşlardır. Kuleli spor cularını kazandıkları üçüncü şampiyon- luktan dolayı tahrik ederiz. ALTEPE - DENİZ nir ile Mallepe Hseleri yap- asi Tezcanın hakemliği altında takımlar şu şeklide diziimiş- Şevki - Salâhaddin, Kimran - Act, o Ahmed - Sabahaddin, Kemal, Haldun, Kenan. üştü - Sadi, İbrahim - Mah- , Turhan - Vedad, Arif, Nuri, r şekilde başlamış ikçe Maltepe hâki- te yapılan akınlar rağmen n alınamamış ve birinci dev» re golsüz ak berabere bitmiştir. İkinei devrede her iki takım birbirine zaman zâ- man hâkim ölmuştur. 16 ncı dakikada Muammer, Kemalden aldığı ara padle Maltepenin gölünü yapmıştır. Ve müsaba- ka bütün çalışmalara rağmen bu netisş değişmeden 1-0 Maltepenin galibiyeti ile nihayetlenmiştir. KULENİ - BURSA Günün ikinci ve mühim maçı Kuleli e Bursa arasında yapılmıştır. Şazi Tezcanın idare ettiği bu maça takımlar en kuvveğği kadrolartle ve şu gekilde çıktılar, Kuleli: Rahmi - Nadi, Hayri - Yaşa, Apti, Fizret - Şefik, Sabahaddin, Şükrü, Bürhan, Cahid. Bursa: Kemal - Mahir, Fehmi - Haygi, Soler, Raif - Sadeddin, Kâzum, Melih, Op. han, Necdet, Müsabakaya büyük bir süratle başlandı daha ilk dakikalarda Külelinin rakibine tefovvuk ettiği belli oluyordu. Bilhama uzun paslarin yaptıkları akınlar Burs kalesi için tehlike oluyordu. Nihayet og sekizinci dakikada Şefiğin ortasinı kale önünde yakalıyan Bürhan sıkı bip gole tahvil etti, Ve birinci devre 1-0 Kulağı lehine nihayetlendi. İkinci devreye Bursalılar büyük bir enağ» Hi ile başladılar ve zaman saman Kulağı kalesini tehdid ettilerse ds neticayi değiş» üremediler ve müsabaka Kulelinin 1$ galebeslle nihayetlendi. Fenerbahçe B. takımı Galatasarayı yendi Dün Tuksim stadında büyük maçlardan evvel Fenerbahçe ie Galatasaray takınte m ak takımı 4-3 kazanmıştır. ettikleri şimdi anlaşılıyor. Şunu hatırlatmak lâzımdır ki, kon seyin bu seferki toplantısına Sovyef- ler Birliği riyaset edecektir. Cenevre 3 Milletler Cemiyeti bütçe komisyonu, Pazartesi günü top- lanacaktır, Hiçbir siyasi müzakere ce- reyan etmiyeceğinden, devletler yal nız teknisiyenler tarafından temsi olunacaktır. Ancak, Sovyetler Birliği, Paris elçisi Surliz ve Londra elçisi Maiski'yi murahhas olarak gönder miştir. Notanın metni Cenevre 3 (AA) — Finlândiyanın Mi. Türkiye ve Balkan Bloku (Baştarafı 1 not sahifedej Türkiyenin, bu meselede vaziyeti se rihtir. Balkan antantına, ilk günden beri tamamen sadıktır. Balkanlaris daha geniş bir anlaşmaya taraftarın, bunun için çok uğraştık. Bulgariste. nın da antanta girmesi en samimi ristanın, hattâ Macaristanın girecek» leri bir <bitaraflık» bloku teşkiline de hazırız. Buna engel olan her halde “Türkiye değildir. Daha önce diğerle- rinin anlaşması lâzımdır. Hududu ve teahhüdleri Balkan- lardan dışarı çıkan bir ittifaka giriş- mek, giriştiği her teahhüdü mili mü- dafaa imkânlarile telif ve behemehal İfa etmeyi ilk vazife bilen Türkiyenin sulhun mühafazası için en kıymetli ve müessir vasıtadır. Daha geniş bir Anlaşma, için ilk esaslı temel, bütün Balkanlılar politikasının Türkiye a yaseti kadar sarahat kazanmasıdır. Necmeddin Sadak Ankara şampiyonluk maçlari Ankara 3 (Telefonla) — Şamp yonluk maçlarına bugün Muhafaz gücü sahasında devam edildi, Seyir. eller arasında Hariciye Vekili B. Şükrü Saraçoğlu da hâmr bulunu- yordu. Karşılaşan takımlardan Maskespor Güneşi 4 - 0, Muhafizgücü Harbiyeyi 5 - 0 mağlüp etmiştir. 940 olimpiyad yapılmıyacak Brüksel 3 (A.A.) — Olimpiyat oyun ları beynelmilel komitesi reisi kont de Baillelatam, 1940 olimpiyat oyun- larının yapılmıyacağını ilân etmekte. dir. gİkinci küme maçları Dün Şeref stadında ikinci küme a ma rma devam edilmiş ve Karagümrük, Da- vudpaşaya 4-1, Onlataspor, Galatagençlere 1-0, Anadoluhisar, Fenaryılmaza 3-1 gelib gelmiştir. Yugoslavyada büyük bir köprü açılıyor Belgrad 3 (A.A.) — Başvekil Tevef- koviteh, Sava nehri Üzerinde inşa edilmiş olan büyük köprünün bugün küşad resmini yapmak üzere düm Zagreb'e gitmiştir. Lituanyadaki Almanlar ne zaman hicret edecekler? Kaunas 8 (A.A.) — Berlinden döm- müş olan Alman ekalliyetleri rüosa. si, Utuanyadaki Almanların memiş. ketlerine iadesi işinin önümüzdeli sene Iptidasında başlıyacağını söyle- miştir. - 4 Künemmservei 1809 5») Mep) Finlândiyanın talebiüzeri- ne M. ai toplanıyor en büyük gayretleri sarfekmekten çeri kalmamıştır. Bununla beraber Sovyetler Birliği, durma hudut hadiselerin! bahane dereli ve Pinlândiyanın Leningrad emniyetini takviyeden imtina eylediğini ileri sürere evreli merkür ademi tecavüz paktını (ss hetıniş ve sonra da Pinlândiyanın bir bie taraf hakime müracaat teklifini reddeyle- miştir. Binaenaleyh, hükümetimin emre, karıki hadisatı ıılamıza arseder vs yak» tan 1i inci ve 15 inoi maddesi mücibines derhal konseyin ve asamblenin içtimaa diye vetini ve tecavüzü durdurmak Sovyet Rusya Finlândiya işine halledilmiş nazarila bakıyor (Baştarafı 1 inci sahifedaj Rusların tâbliyeti altına girmesinin İsveç, Norveç ve Almanya için bilhas- sa mühim bir mesele olduğunu beyan etmektedirler. Finlândiya mahaflli büyük bir gayz ve kin ile; «Hitler, bizi sattı, fakat mukabelede kusur etmi yeceğiz.» demektedirler. nokta inazardan Finlândi- yayı kontrol altında bulundurmak Rusya için çok mühimdir, zira Fin- lândiyanın mühim bakır madenleri vardır. Bu maâdenlerin senelik istih- salâtı, 12,000 tondur, Kükürt, gümüş ve altın gibi tali istihsalâtı bu rakam haricindedir, Bakır ihtiyat stokları, 20 milyon tondur. Bir İngiliz - Kanada kumpan yasına aid olan Petsamo'nun nikel madenlerinde 5 milyon nikel ve ba kırı ihtiva eden depolar vardır. 3oy- yet Rusya, bu madenler için harloş muhtaçtır. Ve bunlara bizzat kendi- sinin - ihtiyacı vardır, İyi malümağ alan mahafll, bunlardan Almanyaya fazla miktarda verilmesinin şüpheli olduğunu beyan etmektedir. Taponyadaki miknstıslı demir mev- cudu 100 milyon ton tahmin edilmek- te olup henüz Lamamile işlenilmiş de- ildir. Mültehassıslar, Finlândiyaya hâkimiyetin Sovyet Rusyayı binlerce ton hacminde ticaret gemilerine se hib kılacağını ve mükemmel yetişmiş denizcilere malik olmasına medar olü» cağını beyan etmektedir. Finlândiyanın 1938 senesindeki kereste ihracatı 160 milyon dolar tah» min edilmektedir. Finlândiya banka- sının altın ihtiyatı, 602 milyon Fim lândiya markıdır. İtalya - Yunanistan ticaret muahedesi Atina 3 (A.A) — İtalya ile Yuna nistan arasındaki ticaret muahedesi, Yunan heyeti, bü muahedenin tecdi- dini müzakere elmek üzere bu ayın 10 nunda Romaya gidecektir. Xenophon'un mezarı mı? Atina 3 (A.A.) — Olympie yakının. da Skiluntada toprağı kazmakta olam bir köylü bir mezar meydana çıkan mıştır. Bu mezarın Xenophona sid ol duğu tahmin edilmektedir. İzmir tütün piyasası bugün açılıyor İzmir 3 (A.A.) — Tütün piyasası ye» rın açılacaktır. Elen Tabaco Ameri- kan tütün kumpanyası direktörü ya- rın Pire'den şehrimize gelmiş bulu- nacaktır. Tütün işile alâkadar bütün şirket ve müesseseler hazırlıklarına ikmal etmiş bulunmaktadırlar.