29 Aralık 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

29 Aralık 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

o Saniz wara'da 1500 kişi Ankara 28 (AA) müteessir olan mıntakalardan zayi- ât mikdarı peyderpey gelmektedir. Fakat bunlara istinat ederek aşağıda verdiğimiz rakamlar muvakkat olup İcabına göre tahkik ve teyit edilecek- tir. 1 — Sıvas vilâyeti: Hafik kazasının İpsile nahiyesinin merkezinde 200 ya- ralı vardır. 13 ev kısmen yıkılmış, Okturon köyünde ise 3 ev tamamen harap olmuştur. Bayburt'da, 16 ölü, "10 yıkılmış ey tespit edilmiş, Pirput köyünde ise 16 ölü bulunmuştur. Zara kazası köylerinde hasarat kati olarak henüz tespit edilmemiştir. « Zara merkez kazasında maalesef 1500 ölü vardır. 1000 ev yıkılmıştır. Suşehri merkez ve nahiyelerinde 150 ölü, 50 yıkılmış ev vardır. Kasa kılan evlerin adedi de 10 dan ibaret- tir. Şarkışla'da 2 kişi ölmüş, 11 ev yı- kılmıştır. alesef hasar çoksa da zayiat miktarı henüz tespit edilememiştir. Bu ra kamlar Sıvasta saat 130 a kadar tespit edilebilenlerdir. Erzincan'a gelince hasar ve züyia- tın pek mühim olduğu anlaşılmakta ise de henüz kati olarak tespit edile- memiştir. Yardım ve Kurtarma ame- iiyesi bütün faaliyetile devam etmek- tedir. Tercan kazası köylerinde, 6 ölü, 8 yaralı vardır. Evler tamamen yıkıl- mıştır. : 'Trabzon merkezinde bir ölü, 6 y&r ralı vardır. 2 ev tamamen, 24 ev kıs- men yıkılmıştır. Trabzonun merkez köylerinde 1 ölü vardır, 7 ev kısmen yıkılmıştır. Vakfıkebir kazasında, merkezde ölü ve yaralı yok isede 31 ev tama. men, 20 ev kısmen yıkılmıştır. Köy- lerinde 4 ölü 35 yaralı, tamamen yı- kılmış 20, ve kismen yıkılmış 8 ev var- dır. Maçka kazasında hasar azdır. 1 ev kısmen yıkılmıştır. Giresun vilâyetinde hasar fazlar dır. Fakat orada da miktar henüz tespit edilmektedir. Yukarıda bildirdiğimiz gibi, verdi- ğimiz rakamlar icabına göre ileride Sıvas 28 (A.A.) — Vilâyetimiz için- de hareketiârrdan müteessir olan mıntakalardaki felâketzedelere yar- dım için büyük gayretler sarfedil- mektedir, Bir taraftan Zara, Hafik kaza merkezlerine imdadı sıhhi he- yetleri ile lüzumu kadar çadır, bat- teniye, yiyecek ve giyecek gönderi. diği gibi, diğer taraftan kar ile örtü. Mü bulunan Zara - Suşehri yolu ile Koyülhisar - Sıvas yolunun açılma- sına çalışılmaktadır, Bu mesaiye as- keri kuvvetlerimiz de iştirak eyle mektedirler. Hafik kaza merkezile İpsile nahi- yesinin zelzeleden müteessir olan köylerine yolların karla örtülü bu- Tunması dolayısile Sıvastan yardım- da bulunulmamaktadır. Bu köylere , yardım, Tokattan temin edilmek üze- Tedir. Felâket sahalarındaki köylerde bu- Yunan doktorlar ağır yaralıları ma- hallinde ilk tedaviye tabi tuttuktan sonra süratle Sıvas Nümune hasta- nesine naklettirmektedirler. Tekrar para ve çamaşır gönderildi Ankara 28 (A.A.) — Kızılay cemi- yeti umumi merkezinin zelzeleden za- rar gören yurddaşlarımıza yardımı devam etmektedir. Bugün Amasya Kızılay merkezine 5 bin Jira ile 100 © don ve 100 gömlek 100 de battaniye — Bivas Kızılay merkezine evvelce gön- merkezinde nüfus zayiatı az olup Yi- | i | - öldü, 1000 ev yıkıldı Erzincanda hasar ve zayiat pek mühimdir. Fakat heniz kati olarak tesbit edilememiştir — Zelzeleden | tahkik ve teyit edilerek vatandaşları- mızın ıttılaına arzedilecektir. Erzincandan alınan son malümat Erzincan 28 (A.A.) — Sarsıntı hafif olarak devam etmektedir. Şehirde yı- kılmamış bina hemen hemen kalma- mıştır. Şehrin bütün sokakları enkaz ile doludur. Bu enkazın temizlenmesi ameliyesi henüz bitmediğinden, haki. Ki ölü ve yaralı miktarının tesbiti bu- gün için imkânsızdır. Şehrin nüfusunun maslesef mühim bir kısmının yaralı olduğu ve ölü mik- tarının da fazla bulunduğu anlaşıl- maktadır. Çarşı tamamile yıkılmış ve kısmen de yanmıştır. Kurtarma ame- Tiyesi her taraftan gelen yardım kuv- vetlerile süratle devam etmektedir. Yozgaddaki hasar Yozgad 28 (AA) Dün sabah bütün memlekette hissedilmiş olan yer sarsıntısı Yozgad ve mülhakatın- | da da duyulmuştur. Madende imdadı Koyulhisar kazası merkezinde ma- sıhhi binası çatlamış ve Sorgun'a bağlı Dabana köyünde bir kaç hane oturulamıyacak derecede hasara uğ- ramıştır. İki çocuk ile bir kadının en- kaz altında kaldığı bildiriliyor. Nebiler köyünde 22 ev yıkıldı! İzmir 28 (Telefonla) — Şiddetli zelzeleden Dikili kazasının Nebiler kö- yünde 22 ev tamamen, 13 ev kısmen yıkılmıştır. Nüfusca zayiat yoktur. Trabzonda 'Trabzon 28 (A.A) — Şehrimizde 27 sabahı İki İle üç arasında beş yer sarsıntısı hissediimiştir. İlk zelzele 20 saniye sürmüş ve oldukça şiddetli olmuştur. İçkalenin bir kısım duvar- ları, bir cami minaresile diğer bir ca- minin de şerefesi, bazı evlerin bahçe duvarları yıkılmıştır. Gümrük datre- sinin çatısı kısmen zarar görmüştür. Turhalda da 15 yaralı var Turhal 28 (A.A.) — Dün sabah bu- rada beş, altı saniye süren bir hare- ketiârz olmuştur. Üç ev yıkılmış ve birçok binalar da hasara uğramışlır. Dokuz ölü ve 15 de yaralı vardır. Civar köylerde sarsıntının tahribat yapıp yapmadığı hakkında bir malü- mat yoktur. lelzele mıntakasındaki yaralılar Sivas Nümune hastanesine naklediliyor Felâketzedeler için çadır, battaniye, yiyecek ve giyecek gönderilmesine devam olunuyor derilenlere ilâveten 211 çadır, Zara kazası için 300 çadır gönderilmiştir. Erzincan Kızılay merkezine çocuk. lar için tekrar 1000 don, 1000 gömlek, Samsun Kızılayına da 2 bin lira gön- derilmiştir. Erzurumdan sıhhi heyet gitti Erzurum 28 (AA) — Sıhbat mü- dürü Dr. Salim riyâsetinde üç doktor, iki hastabakıcı, iki sıhhat memuru, bir kâtipten mürekkep sıhhiye heyeti dün akşam hususi bir katarla Erzin- canâ gitmiştir. Heyet yanında İcab eden ilâçlar ile hazırlanan o yiyecek- leri, ekmek, karavana ve saireyi de götürmektedir. Sınas 28 (A.A.) — Bu sabah istas- yondan Erzincana bir imdad treni tahrik edilmiştir. Bu trende 300 ame- Je İle sıhhi imdad malzemesi, kamyon ve otomobiller ve birçok ekmek bu- Tunmaktadır. Elâzığ 28 (A.A) — Burada teşkil edilen imdadı sıhht heyeti, bugün hususi trenle Erzincana hareket et- miştir, İmdadı sıhhi heyetinin ya- nında birçok hasta otomobilleri ve kamyonlar bulunmaktadır. e Ayni trenle 2 bin de ekmek gönderilmiştir. Ankara 23 (A.A.) — Bu sabah Sı- vas istikametine Ankaradan hareket eden trenle zelzele mmtakasma bir sıhhi imdad heyeti gitmiştir. Ayni trenle Kızlay kurumu tarafından Erzincana çadır ve diğer levazım gönderilmiştir. lm m hr ik aşan Zelzeleden bozu- lan demiryolları Sıvas - Çetinkaya hattı da kardan kapandı Ankara 28 (Telefonla) — Buraya gelen malümata göre, Sıvas ile Çetin- kaya arasında çok fazla kar vardır. Demiryolu hattı tamamen kapanmış. tır. Açılmasına çalışılıyor. Çetinkaya ile Karagöl arasında da hat çok bozulmuştur. Tamirinin 15 gün süreceği tahmin ediliyor. Erzin- can - Erzurum, Çarşamba - Samsun hatları da bozulmuştur. İmdad treni ve amele ekipleri gönderilmiştir. Erzurum 28 (A.A.) — Alınan ma- lümata göre dünkü hareketlarz ne ticesi Geçit istasyonundaki köprünün yıkılması yüzünden dün akşam Erzu- rTumdan kalkan trenin Geçit istasyo- nunda kaldığı ve Erzincan'la demir- yolu muvasalasının bu suretle inki- taa uğradığı anlaşılmaktadır. Yeni zelzeleler Dün sabah “ yeniden iki zelzele kaydedildi mata göre, dün sabaha karsı Yer zelzele kaydedilmiştir. Bunlardan biri ge- ce yarısını 26 kika geçe olmuş ve hafif geçmiştir. Beşi 26 dakika, 55 saniye geçe kaydedilen ikinel zelsele ise çok şiddeti Rasadhanenin tahminine göre bu yı yelzelelerin merkezi Kı Refahiye, Er- zincan arasındadır. Bu 24 lerin bir hü- susiyeti de çok derin olmasıd Telgraf muhaberesi kesildi Zelzele yüzünden felâket mıntakasının | birçok yerlerinde telgraf muhaberesi de | Kerilmiştir. İstanbul telgrafhanesi gişeleri- ne verilen telgraflar istimasız olarak ka- bul edilmektedir. Ancak şehrimize gelen malimata göre, Erzincan ile Ankara ara- sında telgraf muhaberesi henüz tesis edil- memiştir. Yalnız Ankara, Samsun, Sıvas ve mülhakatile muhabereler devam edi- yor. İzmir 28 (Telefonla) — Bugün burada İ 11.50 de iki saniye devam eden şiddetiice bir zelzele kaydedilmiştir. Ödemişte de 8 saniye süren iki zelrele olmustur. Ankara 28 (AA) — Aldığımız malüma- ta göre, yurdun hemen her yerinde 27 sa- bah: vuku bulmuş olan hareketler, Mar- dinde ve Mersifonde da hissedilmiştir. Za- yint yoktur. 7 Ankara 28 (A.A) — Bize verilen malö- mata nazaran Malatyada biri 77 günü sa- at 22.15 te, diğerleri bu sabah sast 330, 4,40, 6,10 da dört hareketiarz olmuştur. Ha- sar yoktur. Romadaki Amerika sefiri Parise gitti Paris 28 (A.A) — Romadaki Ame. rika sefiri, Paristeki Amerika sefiri İle görüşmek üzere Parise vasıl ol. muştur. Eminönü Halkevinden: Evimizin o Cağaloğluhdaki o salonunda 20/12/939 cuma ve 30/12/939 cumartesi ak- şamları saat (20,30) da gösterit şubemiz tarafından (Hayei Suna) piyesi temsil edi- lecektir. Gelmek arzu edenlerin giriş kartlarmı Evimiz Bürosundan almaları rica olunur. BUGÜN MATİNELERDEN İTİBAREN i — Yazıhane gözü - Yama, 2 — Beygirli nakli vamtası süren iki kişi, 3 — İplik - Katet, 4 — Valide - Ekilen arazi, 5 — Pek ak. Bir meyva. - Kuş gibi ötme, 8 — Doldurma - Mülk $ — Manla - Şem'a - Tersi bir sayıdır. 10 — Cereyan eden - Hazeret, Yukardan aşağı: 1 —- Yağlı çam ağacı parçası - Yıldırım. 2 — Orak sallamak. 3 — Beygir gibi ses çıkarmaktan emiz - Tersi süvari demektir. 4 — Yas, 5 — Başına «> gelirse hafif yaredir - Ser. 6 — Bıfat edatı - Eksilime, 7 — Ebenin başı - Çorabın içine saklanan azamız - Su. 8 — Emsalım. 9 — Mevud ölüm vakti. 10 — Uzun değil - Büyük oda. Geçen bulmacamızın halli (Soldan sağa: 1 — Ula, Railik, 2 — Sandıkbaşı, 3 — Akar, Sazan, 4 — Nışadır, Ra, 5 — Drem, Reval, 6 — İdfaum, 'Tı, 7 — Rık, Sailik, 8 — Ayakyolu, 9 — Astar, Ez, 10 — Kal- deler, Yukarıdan aşağı; 1 Usandırmak, 3 — Lakırdı, Sa, 3 — Anaşefketi, 4 — Drama, Yad, 5 — Ri, Usare, 6 — Aksırmak, 7 — İbare, İyde,8 — Saz, Lo, 8 — İşaretile, 10 — Kınalıkuzu. Şevket Mocan'ın validesi vefat etti Müşür Fethi Ahmed paşa hafidesi, müşür Said paşa kerimesi ve müşür Remzi paşa haremi Bayan Ayşe Medi- ha Mocan dün vefat etmiştir, Cenazesi yarınki cumartesi günü saatilde Kuzguncukta Fethi paşa yalısından Kaldırılacak ve öğle namazı Üsküdar da Yenicamide kılınarak Karacaah- meğdde aile makberesine defnedile- Açık teşekkür Merhum kayın babam Orgeneral Yakup Şevki Sübaşının bizleri pek bü” yük kederlere sokan vefatı sebebile mek» tup ve telgrafla veya bizzat teşrifle- rile merhumun yüksek hatırasını yad ve kederdide silesini taziyet lütfun- da bulunan . kıymetli dostlarımıza, ayrı ayrı cevap yazmağa veya şahsen ziyarete hal ve vaziyetimiz ve içinde yaşadığımız şiddeti: teessürtimüz mü- sait bulunmadığından çok derin hür- metlerimizle beraber bu umumi ve açık teşekkürlerimizi lütfen kabul buyurmalarını minnettarlıkla arz ve rica ederim, Merhumun bütün. ailesi namına damadı İshak Sübaşı VEFAT Selânik doktorlarından merhum Bay Salihin refikası ve Avukat Rüs- tem Kemalin Kayın validesi salihatı nisvanden Bayan İkbal dünkü per- şembe günü Allahın rahmetine ka vuşmuştur, Cenazesi bugün saat 12 raddelerinde Maçkada Nişantaşı ka- rakolu karşısında Thlamür sokağında 4 numaralı 'Tomor apartımanından kaldırılarık Teşvikiye camisinde na- mazı eda edildiklengonra Merkez efendideki aile kabristanına defnolu- nacaktır, Mevlâ rahmet eylesin, TATLI HAYAL filminde Bugün MELEK'.. Gülnaz Kadıköy Yeldeğirmeni ZAFER sinemasında Bugünden itibaren: Senenin en muhteşem, Türkçe sözlü ve Şarkılı Şark filmi Hergün gündüz matineler 13.30 ve 15.30 Suare 20.30 dır. TAKSIM Sultan sinemasında 1940 senesinin en büyük Filmi REŞAT NURİ GÜNTEKİN'in Ölmez Eseri OT Yüzlerce figüran, Rakkaseler, Çengiler, Devrişler. Musiki; ARTAKİ CANDAN — KAPUÇELLİ. İlâveten: EKLER JURNAL son dünya ve bârp haberleri, Seanslar: 2.30 - 4.30 - 6.30 sunre 9 da