7 Ocak 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

7 Ocak 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

“gam Erzincandan 370 yaralı Malatyaya git (Baş tarafı 1 inci sahifede) buraya gelir gelmez evvelâ bu otele almacaklardır ve burada kendilerinin ik istirahatleri ve ihtiyaçları temin olunduktan sonra hazırlanan evlere yerleştirileceklerdir. Evvelki akşam Erzincandan 35 ki- şilik ilk felâketzede kafilesi gelmiş ve bunlardan 14 ü kendi arzuları üzeri. ne akraba ve ailelerinin yanlarına gönderilmiştir, 18 kişi fabrikaya olarak alınmış, 3 kişi de otele yerleş- tiritmiştir, Bunları takiben dün sabah gelen 21 kişi de ailelerinin yanlarına gitmişlerdir. Malatya 6 (AA) — Erzincandan üçüncü kafile olarak sehrimize 230 Yaralı ve felâketzede gelmiştir. Yara. lardan 60 1 otomobillerle derhal bez fabrikasına ve doğum evine yatırıl- muştar, 128 ide istasyonda izaz edil- dizten ve icab eden tedavileri yapıl- dıktan sonra Diyarbakır ve Adanaya gönderilmişlerdir. Geri Kalanlar Kızılay tarafmdan İaşe edilmek üzere arzularile tanıdık» larının yanlarına yerleşmişlerdir. Bir hastane teberrü edildi Elâmğ 6 (AA) — Tunceli yol ve işlalarmın inşaatını yapmakta olan inşaat Türk Ilmitet şirketinin Elâzığ bürosu kendi kadrosunda kullandığı Muntazam teşkilâtı hastanesini 478 Parçadan ibaret bütün karyola yatak elbise ve bütün levazımatı sıhhiyesi- mi eksiksiz olarak hareketlarz felâket- zedeleri emrine milli komiteye teber- Tü etmiştir. İnşaat şirketinin bu güzel hareketi bürada büyük bir takdir ve Memnuniyetle karşılanmıştır. 1200 felâketzede Antepte yerleştirilecek Gaziantep 6 (A.A) — Yersarsın. tısı felâketzedelerinden şehrimize yer- leştirilecek olan 1200 kişinin iskân ve İaşe işlerine ait hazırlıklar ikmal edil. miştir, Bir itfaiye grupu zelzele mıntakasına gidiyor Vilâyele gelen emir üzerine zelzele muntakasındaki harap bimaların yık- İırılması, enkazının temizlenmesi için İstanbul itfaiyesinden beş kişilik bir Brupun gönderilmesi kararlaştırılmış- tır. Beş mütehassıstan mürekkep bir grup bugün İzmir vapurile Samsuna hareket edecektir, İstanbul itfaiyesi mütehassısları, zelzele mıntakasın- daki ameleye nezaret edeceklerdir. Mütehassıs işçiler istendi Dahiliye Vekâleti zelzele mınta- kasındaki harap binaların yıktın ması için İstanbul belediyesinden mü- tehassıs işçiler istemiştir. Bu işçiler, kısa bir zamanda zelzele mıntakasına gönderilecektir. Zelzele mıntakalarına eşya Kızılay dün de trenle ve diğer va- sıtalarla zelzele mıntakasına bir çok eşya ve erzak göndermiştir. Kızılayın göndereceği eşyanın demiryollarınca meccanen nakli için Kızılay cemiyeti yilâyetten müsaade istemiş ve vilâyet de bu müsaadeyi vererek demiryolia- rına tebligat yapmıştır. Karahisar yolu açılıyor Giresun 6 (Hususi muhabirimiz- den) — Giresundan giden ilk sıhhi yardım heyeti Karahisar ve Alucra- ya vasıl olmuş, işe başlamıştır. Kızıl. ayın gönderdiği çadır, erzak ve mu- şambalar da Karahisar ve Alucraya vasıl olmuştur, Dumlupınar vapurile İstanbuldan sevkedilen sıhhi heyet beraberindeki , eşya İle beraber kamyonlarla Karahi- sar ve Alucraya gitmişlerdir. Henüz | yol açılmamıştır. Kamyonların gittiği yere kadar malzeme sevkedilecek, ora- dan hayvanlarla yerlerine gidecektir. Asker ve amele hummalı surette yolu açmaktadır. Kararla örtülü ve ka- pal: olan yolun günden güne açılarak ilerlendiği resmen bildiriliyor. Hava- ların iyl gitmesinden yolun muhak- kak Karahisara kadar açılması umul- maktadır. İstanbuldan çadır, battaniye ve ilâç istenmiştir. Trabzondan da çadır ve battaniye beklenmektedir. Karahisarda oturulacak ve barını- Yacak bir bina kalmamıştır. Kızılayın gönderdiği ve İstanbuldan gelen ça- dırlardan ancak istifade edilebilini- yor. Merkezde halk halen çadırlarda oturmaktadır. Hareket durmuş gibi- dir. İhtimale binaen halk Korkudan çadırlarından çıkmıyor. Resmi binaların bir çokları; harap olmuştur. Giresunun tarihi kaleleri sarsıntıdan yıkumuştır. Tehlikeden kale altında bulunan binalar ve evler başaltılmaktadır. Ruslar, uzun bir harp için hazırlık yapıyorlar (Baş tarafı 1 nci sahifede) Tallinn 6 (A.A) — Estonyaya aid Raaremaa adasındaki Sovyet hava Üssü bombardımanınm vahim netice- ler verdiği teeyyüd etmektedir. Hangarların büyük bir kısmı ile uçuş sahasında bulunan bir çok tay- yareler harap olmuştur. Fin bomba ları bir hava dafil bataryasını da tah- Tib etmişlerdir. Bundan başka Kures- saare hava limanında bulunan bir Sovyet müfrezesi alçaktan uçan bir Fin filosu tarafından müessir bir su- Tette bombardıman ik; Botni körfezinde bir tecavüz Stokholm 6 (A.A.) — İsveç bandıralı 484 tonluk Henris vapuru Bolni kör- fezinin en dar yerinde meçhul bir de- nizaltının taarruzuna uğramış ve ateş almıştır. Mürettebatı kurtarılmıştır. Sovyet tebliği Moskova 6 (A.A.) — Leningrad Askeri mıntâkası erkânı harbiyesinin. tebliği; $ ikincikânunda kayde değer bir hadise olmamıştır. Ukta, Repola ve Petrozawook istikametlerinde Keşif faaliyeti olmuştur, Petrozawoosk itikametinde bir Sov- yet keşif müfrezesi 50 kişilik bir düş- Man grupunu imha etmiştir. Kareli berzahında keşif ve topçu faaliyeti olmuştur. Sovyet tayyareleri düşmanın gerilerine ve askeri hedef- lerine müvaffakıyetli akınlar yapmış- lardır, Helsinki 6 (A.A.) — Bügün sekiz Sovyet tayyaresi Kuopio şehrini bom- bardıman etmiştir, Bir çok evde yan- gın çıkmıştır, Kuovole şehiri de bombardıman edilmiştir. Hasar hakknda (tafsilât mevcut değildir. Bu taarruz esnasın- . dört Sovyet tayyaresi düşürülmüş- Kont Giano ile Gsak görüşmelere belli (Baştarafı 1 inci sahifede) <İtalya 'abloka fikrine taraftar de- gildir. Fakat 'Tuna ve Balkan deylet- leri arasında bir yakınlık husule gel- mesini arzu etmektedir.> Bu gazete, Macaristanın Yugoslav. ya İle iyi münasebetler idame ettiğini kaydettikten sonra Macaristanın Ro- manya ile münasebetlerine temas et- mekte ve halihazırda harp tarihinin mütekabil emniyet ve iş birliği esasına müstenid yeni bir münasebet sistemi ihdasını emrettiğini ilâve eylemektedir. Macaristanla Roman yanın Rusya ile hemhudud bulunma- ları Bükreş ile Budapeşteyi müşterek emniyetlerini nazarı itibare almağa sevketmelidir.» Netice olarak Giornale &'İtalia şöy- le demektedir. <İtalya, sadece medeniyeti, nizamı ve Avrupanın selâmetini tehdid eden komünizmin yayılmasına mani olmak istemektedir. Rusya hududları dahilinde Fahatça yaşayabilir, Fakat komünizm Avrupa ve İtalyanın hayati menfaat mıntaka- larına doğru sarkmağa kalkışacak 0- Tursa, faşizm lâmmgelen tarzda mü- kabele etmesini bilecektir.» Timesin başmakalesi Londra 6 (A.A) — Times gazetesi Macar Hariciye Nazırı kont Csaky'nin İtalyaya yaptığı ziyareti başmakale- sinde mevzuu bahis ederek diyor ki; Bu ziyaret, Macar ve İtalyan hükü- metleri arasında samimi münase betlerin, İtalyanın merkezi ve cenu- bu şarki Avrupasında mütemadiyen artan nufuzunun Ye nihayet Macaris. tanı Yuğoslavyaya ve hattâ Roman- yaya yaklaştırmak hususunda Musso- İni ve Cianonun beslediği arzunun bir delilidir. Bu memleketlerin kendi aralannda ve Türkiye ve İtalya ile tesantitlerini kuyvetlendirecek her siyasi hareket Av- rupa istikrarına hizmet eyliyecektir. izmi (Baş tarajı 1 inci sahifede) Karantinada sanat mektebi arkasın- daki dere taştı, buradaki evlere sular hücum etti ve bazı evler yıkıldı. Top- altı mahallesinde bir ev büyük gürül- tü ile yıkılmış, bu mahallede de bir çok evlerin bodrum katlarını su bas- 'Bir taraftan itfaiye, diğer taraftan da Belediye amelesi halkın kurtarıl- ması için çalışmıştır. Nüfusça zayiat olup olmadığı henüz belli değildir. Manisa, Ödemiş, Tire, Torbalı, Me- nemen, Bergama ve Koca ovalarile köyleri yeniden su hücumuna maruz kalmıştır. Buraları su altındadır. Tahribat ve zayiat hakkında henüz hiç bir haber gelmemiştir. Bandırma, Afyon demiryolları yer yer yeniden hasara uğramıştır. Şehir- ler arası telefon hattı da bozulmuştur. Bu yüzden telefonla haber veremedim, Şahab izmir 6 (Telgraf) — Şiddetli yağ- murlardan Karşıyakada da bazı evleri su basmıştır. Bir elektrik telinin kop- ması neticesinde bir beygir ölmüş, beygiri çeken sahibi kurtulmuştur. Yağmur ve fırtına devam ediyor, Seylâpzede 2,000 köylü ' yüksek köylere naklediliyor Bursa 6 A.A.) — M. Kemalpaşa ova- İ larını istilâ etmiş olan sular günden güne çekilmekte ve Apolyond gölü de | tabii seviyesine inmektedir, Sular ta- İ rafından çevrilmiş olan Kumkadı, Ormankadı ve Voyvoda köylerinde aç- lığ& maruz bulunan 2000 kişinin ciwar köylere nakilletine çalışılmaktadır. Bu iş için Bandırma ve Apolyond'dan gönderilen motörlerle askeri tombaz- lardan İstifade olunmakta ve mahsur köyler halkı bu'vasıtalarla civardaki daha yüksek köylere getirilmektedir. Suların tahrip ettiği bendlerin tamiri ve ileride böyle bir tehlikeyi önlemek için icab eden tedbirler alınmış bu- Tunmaktadır. ... sennesasasnanssssan. Göz Mütehassısı Dr. Şükrü Ertan (Cağaloğlu Nuruosmaniye cağ. No. 5 doktor Osman Şerafeddin apartımanı) Telefon: 22566 Askere davet Fatih askerlik şubesinden: Şimdiye kadar hiç askerlik etmemiş 316 - 334 (dahil) doğ. cezalı, cezasız ve Reçen celpte namlarına daveliye günderilen (335) doğ. Topçu sınıfına mensup erat sevk edi- leceklerinden hemen şubeye müracaatları, *.. DAVET Yerli Eminönü As, şubesi başkanlığından: Yedek hekim asteğmen (36088) sicil nu- maralı Bahattin oğlu 1310 b Mustafa Şevki Gülbayın (Kıbrıs) şubemize müracaatı lin olunur, mahallesindi 132, 132 M. yeni 128, 132, 130, 136 kapı sn- yılkı gayri menkulün sırf mülk mabhâllinin 9216 sehimde #76 sehim Ümmügülsüme !n- e RR MN ito ve mmügülsümün de bilâ velet vefatiyle | hissesinin haşineye intikal edeceğinden bu hususta bir itirazı olanların 16 gün zar- fında Fatih tapa slell muhafızlığna mü- racaatları ilân olunur. Yer değiştirecek kiracılara tavsiye! Akşam'ın KÜÇÜK İLÂNLA. RI'nı dikkstle okursanız kendi. nize en elverişli yurdu yorulma- dan bulabilirsiniz. Va. 540 720 1210 1443 1658 1832 Miarehane: Baballi elvarı Acımusluk sokak No. 1$ 909 040 senesinde: Bakrukat kümesi olunduğu yerlerin nazarı dikkatine EtiBank mahrukat bürosundan Mahrukat kanununun şumulüne giren devair, müeseesât vesâir binaların için Büromuzca imal ettirilen sobalar, mahal, islim ve adresleri aşağıda yazılı Alanlara muz tarafından satılmakta olduğu alâkadarlara ilân olunur. Xeri un isim ve adresi Yeri Bahkesir Ahmed ve Ibrahlın, Cumalı © Ünye Kardeşler çiri si a — m e iviciler No. 13 ye Komisyoncu Tşıldak Bandırma Fahri Tekeli Manisa Müsellim Refik Çullu Kssaba Caddesi No. 150 isim ve adresi Birinci Kordonda Kömür müteahhidi Bayındır Izmirde Refik Çulla Salihi Manisada Müsellim Işile anhanesi dak yazıhanesi Buca İzmirde Refik Çullu Alaşehir Mustafa Özer an Akhisar Esat Özbey Bornova İzmirde Refik Çullu Çeşmeli Fabrikatör ahanesi Kırkağaç Osman Tortuman miş İzmirde Refik Çalı 2: Ümit Bakkaliyesi sahibi anhanesi Soma Muhittin Ersun Torbalı İzmride Refik Çulla Turgullu Eşref Erturgut yazıhanesi Üzüm Çarşısı No. 5 Menemen İbrahim Gilner, Tütün Afyon ,Yunus Çelikel veresesi Tüccarı ve damatları Tire Nihat Gidel Gay Afyonda Yurüs Çelikel Uşak Şaban görgülü veresesi ve damatları Halk Yazı evi yazıhanosı. Burdur Mehmed Daysoğlu Dinar Afyonda Yünü Çelikel Tüccar veresesi ve damatları Eskişehir Eşret Zeytinler ve göriki hanesi... Tahil Pazarı sahibi Sandikh Afyonda Yunüs Çelikel Bilecik Eskişehirde Eşref Zeytinler Yi yi SARAR ve geriki yazıhanesi z FM Bozüyük Eskişehirde Eşref Zeytinler | Çumra a 7 EN ye şeriki yazıhanesi, Ka İK İnörü Eskişehirde Eşref Zeyün'er (Ereğli ke veriki yazıhanesi NDE Sd Rifat Günl Adapazarı © © Kerimettin Barut Ko Eeee Arslar paşan şah Akşehi Yünüs Çelikel veresesi Kütetıya İDE YERE Gi Rİ ve dematları Tacettin Pezarı ! Kantarcı Tavganlı Etibank Tavşanlı i Argıthanı Akjehirde Yunüs Çelikel Değirmisz. Linyitleri Veresesi ve damatları İşletmesi Tacettin Kantare: İzmit yes ve Selâhaddin ihanesi Tüccar üi Tgm Akşehirde Yunüs Çelikel Vehbi ve Selâhad- veresesi ve damatları azhanesi “Tacettin Kantarcı itte, Vehbi ve Selâhad- din Ön a Isparta Hilmi Dolmacı Sarraf Rte Vulıhi ve Belâhsd- “Mayseri Nurettin Varlık Öneş yazıhanesi ,Kazancılarda Tüccar iLe Vebbi ve Selâhad- “Niğde Taciroğlu AN Tecimer din Ön ye çocukları Rifat Güzel Tüccar Sıvas Ihsan Karayaprak Cümhuriyet Caddesi Samsun Sıddık Bügin O Çarşamba Samsunda Sıddık Biigin Galata Rıhtım Kefeli hanesi Hüseyin Han No. 2829 Ankara Vehbi Koç ve ortağı Kırklarcı Bstanbulda M. Emin Özler o “Diyarbakır Misbah Münip Uras nesi 1. Kardeşler Edirne bulda M. Emin Özler “Elizi * “Gafur Sungur Tüccar , panasi Trabzon Dan lu ve Emin Yakın yeni şirket bn memek EM EE Ek RR İsmali Sürmen Tücear — e Sadıkoğlu ve oğulları. “Hopa © Etibank Kuvarahan bolu Recep Basri Küçükok memurluğu - Hasan Eroğlu ve Atıf Rize Mehmed Hulüsi Demirel Özarın Güvenevi İstanbul Bukkaliyesi Orduda Güvenevi sahip- vo ib Amasya Rifat ir Mahkeme leri Hasan Eroğlu ve Atıf Özarın yazıhanesi Gu (ön OSMANLI BANKASI TURK ANONİM ŞİRKETİ TESİS TAR!IHI 1863 Statüleri ve Türkipe Cümbhuriyeti ile münakit mukavelenamesi 2292 Numaralı 10611933 tarihli kanunla tasdik edilmiştir (241611933 tarihli 2435 Numaralı Resmi Gazele ) amaaa Sermayesi : 10.000.000 ingiliz Lirası ihtiyat akçesi : 1.250.000 ingiliz Lirası Türkivenin başlıca Şehirlerinde PARİS, MARSİLVA ve NİS'de LONDRA ve MANÇESTER'de MISIR, KIBRIS, YUNANİSTAN, İRAN, İRAK, FİLİSTİN ve MAVERAYVI ERDÜN'de i Merkez ve Şubeleri (| YUGOSLAVYA, RUMANYA, YUNANİSTAN; SURİYE, LÜBNAN | İİ — —— — —— Her nevi Banka Muameleleri yapar Hesabı cari ve mevduat hesapları küşadı. Ticari krediler ve vesaikli krediler küşadı. Türkiye ve Ecnebi memleketler üzerine keşide senedal iskönlosu Esham ve tahvilât, allın ve emiğa üzerine avans. Senedat tahsilât de saire, m — — — En yüksek emniyef şartlarını halz Kiralık Kasalar Servisi vardır. Piyasanın en müsait şarilarile (kumbâralır veya kumbarasız ) tasarruf hesapları açılır.