31 Ocak 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

31 Ocak 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

e a Faydalı bir sebze: KEREVİZ Mevsim sebzeleri arasında en İfay- dalı olanlardan biri de kerevizdir. Yaprak kereviz iştahı açar. İngilk terede çiy kerevizden yapılan salata çerez diye yenllmektedir. Yaprak ke €rvizin İkinci hassası da mukavvi ol- masıdır. Zayıf olanlar için çok fay- dalıdır. Kök kerevizin de birçok faydaları vardır, İştahi açar ve çok müdrirdir. Bir zamânlar kök kerevizi haşla- dıkları suyu sarılık olanlara, kum sancısından muztarip olanarş içiri- lir ve çok faydasını görürlermiş, Kereviz Artritik olanlar, bilhassa romatizma Sâncılarında İztırab çe kenler için en iyi flâçtır. Kereviz ne suretle yenirse yensin yemek halinde, salata; püre hibi hat- tâ çiy bile Olsa gene pek çabuk fay- dası görülür. Romatizma sancıları varken bol kereviz yemeli ve suyunu içmeli. Ke- reyizin suyunu almak için kök kere vizi soyup su ile ateşe koymalı, haş- Yanımca sudan çıkarmalı, tülbentten süzerek kalan suyu içmeli, Günde bir çay fincanı kereviz suyu | içilirse sancılar hafifler. Kereviz kökünü haşladıktan son- Yâ sıcak suyu İle mayasıllı ayaklar yıkanırsa &z zaman zarfında mayasıl zail olur. Romatizmaya karşı tarif edeceği- miz ilâç daha doğrusu likör bilhassa Amerikada çak kullanılır. 500 gram iyi ispirto içerisinde 20 gram kereviz tohumu atarak on gün bırakmalı. Bu müddet geçtikten son- ra iİspirtoyu filtre ederek başka bir şişeye geçirmeli, Filtre etmek için temiz bir şişenin ağına bir huni, huninin içerisine eczaneden alınmış paket pamuğun- dan bir parça koymalı ve kerevizli i8- pirtoyu pamuk üzerinden geçirmeli, Likör gayet saf olarak şişeye süzü- lür. İçerisine 100 gram süzülmüş li- mon suyu ve 500 gram şekerle iki bar. dak sudan yapılmış şeker şerbeti ilâ- ve etmeli, Şişeye doldurup muhafaza etmeli, Her gün bu likörden bir likör kadehi İçmek sancıları hafiflettiği gibi ro- matizma olmasına da mâni olur. Bu liköre konulan limon suyunun büyük rolü vardır. Çünkü llmonda- ki vitamin romatizmanın başlıca ilâç- larından biridir. Kestaneli elma Sofrada kaç kişi varsa o kadar el- ma almalı, Kabuklarını soyduktan gonra göbeklerini itina ile oyarak çi. karmalı, Az su ile ateşe koymalı, yu- muşayınca az şeker ilâvesiyle hafif kompostu yapmalı ve suyunu tama. miyle çektirmeli, Diğer taraftan suda haşlanmış kes- taneleri alarak ayıklamalı, makine. den geçirerek, yahut çatalla ezerek püre haline getirmeli. İçerisine toz şeker, rendelenmiş bir limon kabuğu ve biraz süt ilâvesiyle koyu bir kre ma yapmalı, Fınna girebilecek bir tabak içine bu elmaları dizmeli, Her birinin oyu- Jan göbeğine bir fındık büyüklüğün de tâze tereyağı ve çiğ koymalı Diğer püreyi elmaların et- rafına ve aralarına doldurmalı, Üze- rine toz şekerle yumurta akını gü- şelce köpürterek dökmeli ve fırına sürmeli. Üzeri koyu pembe olunca Çi- karmalı. Bu tatlı sıcak yahut soğuk (nasıl arzu edilirse) yenilir, Altı elmanın üzerini dört yumurta akı örter ve buna 150 gram Ameri. kan toz şekeri kâfidir. Keklerin bayatlamaması için Kek, torte gibi tatlıların bayat yarak sertleşmemesi, yumuşak kal- Sade biçimde koyu renk siyah ve- | ya lâcivert bir elbiseye yakasını, garnitürünü değiştirerek, başka yeni br elbise hissi vermek kabildir; 1 No. dr görülen elbisenin önü ve arkası ayni şekilde kesilmiştir, Arka- sı ekler ile kapanmaktadır. 2 — Linon üzerine renkli benek- ler işlenmiş ve etrafına ince Valânsi- yen dantel çevrilmiş yaka ve kol kâ- püâkları beneklerin renginde kadile- den kemer ve ayni kadife ile yakası bağlanmıştır. 3 — Krem rengi kalın gipür dam telden yaka ve kol kapağı. 4 — Yeşil krep jorjetten gârnitür. Omuzlardan tutturularak &yni ku- maştan olan kemere dikilmiştir. Almanlar 250 kilometreye gülle atacak bir top yapmışlar Bütün askeri mütehassıslar böyle bir topun askeri kıymeti pek az olduğunu söylüyorlar Paris - Solr gazetesi Londra muhabiri bil- Giriyor: Almanlar, umumi harpte Parisi bom- bardıman etmiş olan şişman Bertha topun- dan daha büyük bir top yapmışlardır. Bu 280 milimetrelik bir top olup 300 kilogram ağırlığında gülleyi 250 kilometre uzağa at- maktadır. Bu yeni Bertha topu, Belçika, Hollanda ve Fransa sahillerinden Londra şehri Üzerine ateş edebilecekmiş. Deyli telgraf Brüksel muha- biri, Alman mühendislerinin uzun zaman- danberi imaline çalıştıkları bu top hakkın- da şu tafsilâtı veriyor: Topun namlusu 30 metre uzunluğundadır. Merminin sürati ip- #idaiyesi saniyede 1800 metredir. Top 10 de- rece bir zaviyede ateş ediyor. Mermilir, stra- tosfere varınca, saniyede 1200 mere sürat ve 45 derecelik bir zaviye ile seyredecekler- dir. Bu noktadan Mibaren merminin boşlu- Ba endahat edilmiş gibi saniyede 1200 met- re sürati olacaktır. Stratosferde mukave- met o kadar hafiftir ki, mermilerin normal havayı nesimidekinden beş mlali fazla sürat- | leri vardır. Mermi, sürati yavaşlamadan ve cazibe kanunlarına babi olmadan evvel stra- (osferde 200 kilometrelik bir mesafe katede- cektir. Müteakiben toprağa amudi bir va- ziyette düşüyor. Grosse Bertha topunu ta- sarlamış ve yapmış olan mühendisler, bu yeni topu da imal etmişlermiş. Mühendisler, Hitler iktidar mevkiine da- ba gelmezden evvel, müttefiklerin Alman fabrikaları üzerindeki kontrolu kaldırıldığı zamandanberi tedkiklere ” bilhassa Berthanin çapını büyültmeğe ve bünün için de 211 milimetrelik eski Beriha toplarının yaptıkları tahribattan daha bü- yük tahribat yapmak için mermileri daha fazla infilâk maddelerile doldurmağa ehem- miyet vermişlerdir. Yeni Bertha topunun çapı 280 milimetreliktir. Yeni top, yalnız 65 derecelik bir zaviye ile 207-213 kilometre uzağı kadar endaht yapabilecektir. Bu top Cleves'den Belçikanın ve Hoilândanın baş- ca şehirlerini bombardıman edebilecek- tir. Almanlar, Hollandanın yalnız Walshe- ren adasını işgal edebilmiş olsalar buradan Londrayı bombardıman edebileceklerini 1d- dia ediyorlar, Yeni Berthanın tecrübeleri Baltık anhi- nde yapılmıştır. Fakat böyle bir topun hayatı pek kısadır. Bndahtındaki isabet, pek tesadüfidir. Bütün askeri mütehasaslar, böyle bir topun askeri kıymeti pek az ol- duğunu söylemkte müttefiktirler» ması için durdukları dolaba bir iki | Hitlerin garp cephesini giyaret ettiğini geçende telgraflar haber vermişti. Yu- karıda Hitler Siegiried hattına mensup bir istihikâmın medhalinde görünüyor. ç elma koymalıdır. 5 — Arzu edilen renkte ipekli veya kadife yelek. 6 — Plise organtinden yaka ve kol kapağı renkli kadife kurdele e süs- lenmiştir. 7 — Renkli jerseyden iki parça ek bisenin önünü süslemektedir. Elbi- senin renginde kadifeden kemeri | vardır. İ i Trakyada fıdan- lıklar 125 i buldu Bu sene İRAN bir milyon fidan dağıtılacak Edime (Alişan) — Vilâyetin malı olan Edirne fidanlığı bir hafta sonra Zi- raat Vekâletinin emrine verilecektir. Vi- İâyetin takdir ettiği 15,000 lira bugün Umumi müfettişliğe gelmiştir. Ziraat müşaviri ile Ziraat müdürü ve Bahçe müdürü ve memurları bir heyet halinde tapu ve tesellüm muamelesi için memur edilmişlerdir. Haber alındığına göre Zirsat Vekâle- t, bu sene 30,000 lira tahsis ederek Fi- danlığı daha teknik ve daha verimli bir hale sokacaktır. Çeşitli fidanlar ya bir küçük para mukabilinde veya para- mz verielcektir. Ziraat Vekâletinin Tekirdağındaki x9- ma çubuğu ve meyva fidanlığı büyük öl çüde çalışmaktadır. Geçen sene Çanak- kalede Umurbey köyünde gene Vekâ- etin açtığı 250 dekarlık fidanlık bu se- De ve asıl gelecek sene verimini göstere- cektir, Kırklarelinin asma çubuğu fidan» lığı da Ziraat Vekâletinindir. Lülebur- gaz Devlet Ziraat İşletme Ç de ay» rıca 150 dekarlık bir fidanlık açmıştır. Trakyanın şehir, kasaba ve köylerin- de açılmış olan irili ufaklı fidanlıkların sayım 125 i bulmuştur. Bunların bu sene halka ve köylüye dağıtacağı fidanlar tam bir milyondur. Bu gidiş, Trakyanın ken- di hususiyetine yaraşan en büyük kıy- metlerden biridir. Pamuk ihracatçılar birliği Adana (Akşam) — Pamuk ihracat çılar birliği idare heyeti seçilmiştir. Yapılan intihapta Mersinden İçbak Şaba Çifçioğlu, Anadolu inkişaf şir. keti, Vasfi Orgun, Adanadan İbrahim Burduroğlu, Pamukiş limited, Alber Diyab, Sabri Gül ve Tarsustan Hasan Karadağ idare heyetine seçilmişlerdir. Adana Ziraat bankasının çifçi elin- deki pamukları yüksek flatla mübaya- ası devam etmektedir. Fiatler 65-60 dır. Banka ikinci parti olarak 120,000 kilo kadar mübayan yapmıştır. Bulgar amelesi All atlayi döndü Sofya 29 — «Herman Görings ismindeki Alman Iş müteahhitliği ile Bulgar hükü- meti arasında yapılan mukavele mucibin- ea, Bulgaristandan çalışmak: için Alman- yaya iki binden fazla Bulgar ameleri git- mişti. Bu ameleler, 890 kişiden mürekkep gruplar halinde Bulgaristana dönmüşler dir. Taksim, Nesrin: Meşin koltu! lemek için iki yumurtanın ak rup köpürtü Bir fanile parça: batırıp her tarafı ya bir fırça batırıp parlıya dan aşağıya fırçalayınız. Kabak çekirdeği lekesi Üsküdar tara İlhan Açık renk elbisenizin cepie. kabak çekirdeği doldurup, etrafi. Wginizi yazıyorsunuz. Bu lekel #u, yahut çöveni kaynatıp onun suyu ie si)- seniz çıkar, amma gölgesi kalmak ihtima- ciye veriniz ve bir dak 100 sene yaşamak Bir Amerikalı doktorun 10 tavsiyesi Amerikada sıhhi serviş direktörü Dr. Stefan Şmith yüz sene yaşamak istiyenler için şu (on nasihat) 1 meş. retmiştir. 1 — Pek az et ye. 2 — Bol sebze, meyva ye, sü 3 — Öğle ve akşam yemeklerinden sonra yarım saat uzanarak istirahat et. 4 — Günde dokuz, on saat uyu. 5 — Hava müsald oldukça açık pencere ile yat. 6 — Sigara ve alkol kullanma. 7 — Her gün en aşağı iki saat yol yürü. 8 — Çalışmaktan korkma. Tembe- dik insanı ölüme yaklaştırır. 9 — Neşeli ol. Dedikodu ile uğraş- ma. 10 — Kimseye hased etme ve hiç bir zaman hiddetlenme, Elektrik ütülerinde az elektrik sarfetmek yolu Elektrik ütülerini kullanırken az elektrik sarfetmek için dikkat edile- cek bazı noktalar vardır: 1 — Ütüleri mümkün olduğu kâ- dar rütubetten korumalı, paslanma» masına dikkat etmeli. 2 — Ütü yaparken, ütü iyice kızdı- gi zaman kordonu prizden çıkarmalı, işe devam etmeli. Sıcaklık devam et- tiği için ütü prizde değilken bile iş görür. (Tabii az bir şey ütüleneceği zaman). 3 — Bir dakika için bile olsa ya- nından aynlırken ütünün kordonu- nu mutlaka prizden çıkarmalı 4 — Ütü asıl kızarken fazla elektrik sarfettiği için ufak şeyleri ütülemek için ütüyü kızdırmamalı, Ütülenecek birkaç şey Loplanınca o zaman Ütü. yü kızdırmalı, Yerinden oynamış çiviyi nasıl mıhlamalı? Duvara çakılan bir çivinin bazan yerinden oynadığı, gevşediği görülür, Bunun eskisi gibi sağlam olması için basit hir çare vardır: Çiviyi yerinden çıkarıp etrafına pek az pamuk sar- malı ve sulandırılmış alçıya batırdık- tan sonra yerine koymalı. Alçı do- nunca çivi gayet iyi mıhlanır, Hasta odasının havasını nasıl değiştirmeli? Hasta odasının havasını değiştir mek, dezenfekte etmek için bir kap içerisine iki parmak su koymalı v6 bu su çerisine de üç damla tereben« tln damlatmak kâfidir. Göz altlarına dikkat etmek lâzım Otuz yaşını geçen kadınlar mutla- ka gece yatarken göz alt ve üstüne yağlı bir krem, yahut badem yağı sürmelidirler. Yüzde ilk kırışmağa başlıyan göz altının cildi ince olduğu İçin burasını yağlamak, yumuşak» fını ve elâstikiyetini muhafaza eder, kırışıklara mâni olur, Ba