4 Mart 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

4 Mart 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Bahife 10 MA. iki taraf da “Sonuna kadar ha (Baş tarafı 1 nci sahifede) "Almanlar şimdiye kadar görülme- miş vesnitle şiddetli taarruza geçe- ceklerinden bahsedi kutmak için ileri sürülen saçma bir şeydir. Taarru run zamandanberi bekliyoruz, fakat olr Hitler 15 martta yıldırim taarruzuna geçecekmiş Londra 3 (A.A) — Peopi sinin âskeri muharriri yazıyor: Summer Welles'in Berlini ziyareti. en bitarat Mart ayı, Hitlerin siyasi hayatında mühim bir rol oynar: Çekoslovakya martta istilâ edilmiştir, Avusturya ayni ayda ihek olunmuştu. ve Rhin de keza martta işgal edilmiştir. Tavassuta imkân görülmüyor Vaşington 3 — Welles'in Berlini ziyareti tavassut hakkında bazı ma- bafilde mevcud ümidleri suya düşür- müştür. Almanya bu ziyâretten isti- fade ile hariçte tesir yapmak istiyor. Söylendiğine göre Almariyanın ileri sulh şartları. iğgal edilen ilhakını tasdikten ibarettir. Amerika bile Çekoslovakya ve Polon- sakını tanımamışken muha- nu kabul etmi Nevyork Taymis'in makalesi | Nevyork 3 — Nevyork Taymis ga- lede diyor ki: haberlerden anlaşıldığına gö- Amerikaya döndüğü zaman az olduğunu, harbin ni, 15 mayısta sonra muhtemel unu söyliyecektir, Almanya- reye mü- ans kek gazetelerinin mütalâaları Paris 3 — Amerika hi teşarı Welles salı günü Parise gelecek- tir. Fransız gazeteleri bu seyahatle pek fazla meşgul GibŞaE AE. Fransıs mahafiline göre vazi, #öze lüzum yoktur. Fransa adalet için sonuna kadar harb edecektir. Petit Parisien gazetesi bugün birinci sahi- Viborgda sokak muharebeleri oluyor (Baş tarafı 1 nci sahifede) Rus hava kuvvetleri, bilhasın berzah üzerinde ve Ladoganın şimali şarkisi deki mıntakalarda faaliyette bulunmuş Müteaddid şehirler de bombardıman ştir. Alınan haberlere göre 8 sivil 10 kişi yaralanmıştır. Tahkik e- dil 17 Rus tayyaresi başka 6 Rus tayya kuvvetle tahmin edilmektedir. Sovyet tebliği Moskova 3 (A .) — Sovyet erkân- harbiyesinin 2 tebliği: Ka» il larının taar- e inkişaf etmektedir. vyet kıtaları <Vibörg> un cenup ma hallesine girdikten sonra, şehrin muha Gani» uninlese» fatasyodline, ” eKâjldn- borgun şarkında bulu» anriniz ve Lapinlnht> kasaba larını işgal etmişlerdiz Hava muharebeleri ösnsenda tayyaresi düşürülmüştür, niş raporlara göre, 7 Fin Ladoganın şimalinde vaziyet | Helsinki 3 (A.A.) — 34 üncü Mos- yokedilmesi Sovyet- e hissedecekleri bir darbedir. * , bu darba neticesin- de 200 kadar tank zayi etmekle kal miş, faka zamanda bu zafer ü rine Finlândiyalılar, Ladoga gölünün gi- mali şarkisinde cepheyi tam olarak yeni- den tesis eylemislerdir. Helsinki üzerinde Sovyet tayyareleri Helsinki 3 (A.A.) — Dün üzerinde 100 kadar Sovyet uçmnuştur, İki defa alarır ve alarmın birincisi ellere işareti ve ç saat sürmüş! Finlerin manevi kuvvetleri sarsılmadı Stokholm 3 (A. A.) — İsveç gare- Helsinki | rp,, diyor fesinde bu hususta nazırların, gene rallerin, amirallerin azimlerini gös teren yazılar neşretmektedir. Figaro güzetesi yazdığı makalede diyor ki: «Çekoslovakya kimin işgali altındadır? Polonyayı kim işgal et | miştir? Finlândiya üzerine kim hü- cum ediyor? Bütün teahhüdlerini kim J 1, bütün sözlerini kim tutmadı? Her türlü makul uzlaşmayı kim red- detti? Tecavüz harbini kim hazır. ladı? Harbe kim başladı, bunu kim istedi? Bu iğin ortası yoktur. İngilte- Te ve Fransa Avrupayı kana boyayan» lar, medeniyetin şerefini ihlâl eden- ler aleyhine kalkmakta haklıdırlar.» Jour gazetesi diyor ki: «Welles Fran sada İstediği insanlarla görüşebilir, sokaktaki Fransızların reylerini 60- rabilir. Bunların hepsi şu sözleri söy- Hyeceklerdir: «Artık tecavüzden bık»- tık. Biz çektik, çocuklarımızı bu kf- bustan kurtarmak istiyoruz.» Epogue gazetesi de diyor ki: «Hit- ler'in sulh plânı bir tuzaktır, bütün bunlar münakaşa bile edilmeden red- | dolunmalıdın Nizam yıkılmadıkça sulh olamaz.» B. Roosevelt birşey söylemiyor Nevyork 3 (A.A.) — B. Roosevelt Vaşingtona dönerken hususi treninde | gazetecilere yaptığı beyanatta Pana ma kanalının bugün müdafaa siste- minin genişletilmesi neticesinde deniz B. Roosevelt, diğer bir suale ceva | ben de B. Summer Welles'den Avru- pa hükümet merkezlerini ziyareti bahsinde müteaddit raporlar aldığını fakat B. Summer Welles'in Amerika. ya dönüşünden evvel bu hususta bir İ sey söyliyemiyeceğin! bildirmiştir. | Alman gazetelerinin | tehdidleri | Amsterdam 3 — Berlinden gelen haberlere göre Hitler ile Welle arar | sında vukun gelen ve 85 dakika sürer görüşme vaziyette bir iyilik yapama- mıştır. Alman gazeteleri Wellesin se- | yahatinden mümkün olduğu kadar | az bahsetmekte, bunun yerine Alman taarruzunun yakin olduğunu, Alman- | yanın ancak silâh kuvvetile harbe | nihayet vereceğini yazmaktadır. Alman gazeteleri İngiltereye çok | şiddetli hücumlarda bulunuyorlar, Bu hücumların hükümetin ilhamı eseri olduğu anlaşılmaktadır. Almanya üzerinde bir © hava muharebesi İ (Baş tarafı 1 nci sahifede) Havada bir yanlışlık Londra 3 (A.A) — Hava Nezaretinin bil- | dirdiğine göre, bir İngiliz tayyaresi bugün öğleden sonra Gravesend civarında yan- lışlık! e İn harebe tayyarsieri tarafından düşürülmüştür. İngiliz tayyareleri Berline beyannameler attılar Londra 3 (AA) Son altı gün içinde beşinci defa olarak dün akşam da İngilis İ hava kuvvetlerine mensub tayyareler Ber- uşlardır. Ber! etirafın- dal ıpları harekete geçmiş ve şiddeli mu kabelede bulunmuş ise de İngiliz tayyareleri beyannameler atmağa ffak olmuşlar ve hepsi üslerine dön- müşlerdir. Almanlar da üç Fransız tayyaresi düşürmüşler Berlin 3 (A, A.) — Hava faaliyeti esnasında dün üç Fransız tayyaresi Ab man hatları gerisinde düşürülmüştür. 1 Akcan tayyaresi üssüne dönmemiştir. Apartıman sahipleri Boş dalrelerinize hemen işi kiracı bulmak için «Akşam» m KÜÇÜK İLÂNLARI'ndan iste fade ediniz. telerinin Helsinki muhabiri leri habere göre, Rusların V ru ilerlemeleri, Finlândiya iş | kuvvetli nikbinliğini sarsmamıştır. Finlândi- yalılar, Marnerheim hattının daha çok kuvvetli mintakalar arzettiğini bildirmiş lerdir, En kuvvetli hatlar, halen Finlân- diyahların elinde bulunan hatların daha Hindedir. | ralım da.. Ayakta müşteri de aldılar, i AKŞAMDAN AKŞAMA Bir kar yağınca seyrüseferin hali (Baş tarafı 3 üncü sahifede) göre yer var mı?» dedik, «Var!» ceva” bını aldık. Hakikaten de vard. Göz lerimizle gördük: «Dur öyleyse, şu otomobildeki bayanı getirelim!» diye koştuk, Araba hareket etti, Islık çal dık, bağırdık. Bizi dağ ortasında bi- raktı, gitti. (Saat dokuzda Taksim- den Yenimahalleye hareket eden mavi, yahut yeşil arabadır. Sahiple- rine ve alâkadar makamlara şikâyet ediyorum. Bir nakliye yasıtasının içinde yer bile olmasa, dağ başında imdad istiyen bir kadın gece yansı bırakılıp geçilmez!) Bereket, insaflı bir şoför zuhur etti. İçinde müşteri olduğu halde, bizi ya- pına aldı, Altı kişi bir otomobilde Taksime döndük. Dostlarımızın bizi yemeğe beklediğini, gilmezsek merak edeceklerini düşünerek onda kalkan otobüse bindik. «Ağırdır! Zincirleri de var. Menzile ulaşır!» diye temin etti- ler, Koca güğümler, tenekeler filân, yol arkadaşımızdı. Eh, zarar yok! Va- Sallandıkça omuzlarımıza abanıyor- İ lar, şapkalarımıza çarpiyorlar... Ona da eyvallah... Fakat Osmanbeyde dur- duk. Taksimde o kadar bekledikleri halde malzemelerini tamamlamamış- lar, Burada tamamladılar her neden- se... Yola revan olduk; aman Alla hım ne revan oluş... Her çeşmenin ba- şında duruyor, teneke teneke su ni- mağa kalkıyorduk. Motör, baca gibi tütüyor. Çeşmeler donmuş. Gazino- lardan rica ediyoruz. Kuyulardan su çekiyoruz. Döküyoruz.. Fakat aki- yor... Bu makine hep böyleymiş «Bir deliği var! Kuru bir incir olsa takan. ması kolaydı!» diyorlardı. Böyle ya parlarmış ve bunu şarkvari zekâ sa» yıyorlardı. Garpte Ford'un bile aklı- na gelmezmiş... Bizdeki akıl peh pehi Su koyalım derken motör soğüyor- du. Bütün müşteriler, harekete getir. | mek için iniyor, heyamaola ile yirmi, otuz metre itiyorduk. Bu umumi mu | avenet, üç dört kere tekerrür etil Ve su koyma krizleri on beş defa ka- i dar vaki oldu. On İkiye üç kala Ta- rabya'ya vasıl olduk! ... | Ne olmuştu? Anha minha İstan- | bula dört parmak kar yağımış.. Ne seyrüsefer idaresi, ns otomobil İşle. | mesi, ne otobüs! Bir şey bırakma. maşta! Buna karşılık, makineye incir tıka- mak meharetimizi keskin rekf sayı- | yoruz... Xok, bayar... Bir Belçika tayyaresi daha hasara uğradı (Baş tarafı 1 nci tamamiyeti ettirmek azmindedir, Ordumuz o derece takviye edilmiş, müdafan sistemimiz © derece tekâmül ettirilmiştir ki, her han- | Gi bir devlet memleketimizden geçmeğe | kalkarsa bu o devlete pek pahalıya mal olacaktır *Belçika, arazi Belçikada infial Brüksel 3 — Büyük bir Alman tay- yaresinin Belçika üzerinde 2 Belçika tay- yaresini düşürmesi Belçikada büyük bir infial uyandırmıştır. Gazeteler şiddetli | makaleler yazıyorlar, Gazette diyer kit | sAlman tayyaresi Belçika üzerinde | uçarak bitaraflığımızı ihlâl etmekle örtifa etmemiş, iki tayyaremizi de düşürmüş tür. Böyle bir zamanda süküneti muha- | | faza etmek lâzım gelmekle beraber bu | l harekete katil ve cinayet denileseğini söylemekten kendimizi menedemeyiz.» İndapendanca Belge gazetesi de yaz | dığı makalede bülümetin azimkârane | hareket etmesini istiyor, Brüksel 3 — Neşredilen resmi bir se) liğde Belçika Hariciye Nazırının Alman sefirini davetle Alman tayyaresinin Bel- | çikanın bitaraflığını pek vahim bir şe- | kilde ihlâl etmesinden dolayı şiddetli protestoda bulunduğu bildirilmektedir. Düşürülen iki Belçika tayyaresinden birinin pilotu paraşütle inerek kurtulmuş» tur. Ölen pilotün cenazesi merasimle kal dırılacaktır. İ Gulata Şube Acen 4 Mart 1940 Balkan güreşlerine devam edildi (Baş tarafı 8 inci sahifede) asında Yunanlının nu kapan Yunanlı da muhakkak bir “napıdbi yetlen kurtuldu, Fakat Rumen bu yüzden bir puan kazandığı için ilk devreyi galib bi- tirdi İkinci devre Rumenin arzusu üzerine ayakta devam etti, Bu sırada Rumen yan vaş çalıştığından iki ihtar aldıysa da ev- ş olduğundan sayı hö- galib Hân edildi OTTO (Yugoslav) MEHMED ÇOBAN AĞIR SİKLET; Orta hakemi Yunanlı, Müsabaka çok hareketli başladı. 93 kiloluk Yugoslav Çobanın karşısında çok küçük kalmış olduğundan Mehmed âdeta çocukla oy- nar gibi güreş yapıyordu. Kafa kol ka- pıyor, onu birakiyor burgu takıyor, supleks çekiyor velhasıl rakibine tefev- vukunu isbtata tam manasile çalışıyor du, Çobanın bumukavemet edilmez taz- yikina Yugoslav gene büyük bir enerji sarfederek yedinci dakikaya kadar da- yanabildi. Nihayet 7 dakika 30 saniyede bir burgu ile köprüye gelip tuş olmaktan kurtulamadı ve bu suretle Çoban da Bal- kan şampiyonu oldu. ÜÇÜNCÜ DEVRE İkinci devre müsabakaları Çobanın karşılaşmasile rihayet bulmuştu. Bugün devam edilecek olan son müsabakaların uzamaması için üçüncü devre karşılaş” malarından üç tanesinin yapılmasına kar rar verildi ve aşağıdaki üç güreş yapıldır GROGOTOS (Yunan) HUPEK (Yugoslav) 58 KİLO; Orta bekemi Rumen... kilonun üçüne tayin edecekti. Gü- Yunan daha tek- nik olduğundan Yuğoslava televvuk edi- yordu, Birinci devre Yunanlının gülebesi- le bitti. İkinci devreye Yunanlının isteği ne ayakla devam Yuzosdar Bu müsubaka ba | 14 dakika 31 saniyede Çift kile takaraği Yunanlıyı tuşa getirdi ve bu suretle kilge sunun Balkan Üçüncüsü oldu. HORYAT (Rumen) MARKOS (Yugoslav) © KİLO; Orta hakemi Seyfi Cenab. Bu müsabam ka da üçüncülük için yapılıyordu. Çeli süratli başlıyan karşılaşma Balkan güreş lerinin en Seri neticesini vererek rekoa Hb geldi ve bu oldu. İVANİÇ (Yugoslar) KOPOFİLİS (Yunan) 79 KİLO; Orta hakem Seyfi Cenap, iretle Balkan üçüncüsü Bu karş ğü için yapıldı, Her iki pehlivan oyun tatbik etmekten uzak, itişme ile vakit geçirdiklerinden hakem- den ihtar aldılar. Nihayet 8 dakika 9 saniyede Yunanlı nefis bir salto ile ra kibinin sırtını yere getirerek Balkan ü- çüncüsü oldu. Müsabakalara bu akşam saat 20 de gene Çemberlitaş sinemasında devam edilecek ve Balkan şampiyonluğunu ka- zanan güreşçiler belli olacaktır. Şazi TEZCAN Dr. A, Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU İstanbulun en günel yerinde, geniş bir park içinde, konforu mükemmel bakımı İyi, kadın ve erkek ber güriğ hastalıklara açık hastano. Doğum ve kadın ameliyatlarile fe tık, apandisit, basur ve diğer araliye- Jesi için çok ucuz hususi flatler. Orim- köy, tramvay yolu, Muallim Naci end. A1 - 115. Telefon: 42221 birbirine Yeni çıkan plâklar Hamiyet 270346 No. Duygulu SUNA — Günlerce hasretine Ah o bakışlar Müzeyyen Senar 270347 No. Devlet Denizyolları Dağı şarkı — Urfanın çerçevesi Kürdili şarkı — Dertli yarim işletme umum müdürlüğü ilânları 4 Marttan 11 Marta kadar muhte! isimleri, kalkış gün ve saatleri ve kalkacak vapurların hatlara kalkacakları rıhtımlar Karadeniz hattına — Salı 12 (Güneysu). perşamba 14 de (Dumlupınar) ve pazar 15 da (Tarı), Galata rıhtımısdan. Bartın hatlına tımından. İzmit hattına Mudanya hattıma Balı 18 de (Ülgen), cumartesi 18 de (Antalya). Sirkeci rih- Balı perşembe ve pazar 9.30 da (Uğur). Tophane rıhtımından, Pazartesi, salı ve pazar 050 de çarşamba, perşembe ve cuma 13 de (Sus). Cumartesi ayrıca 1330 da (Trak). Galata rü tımından, Bandırma hallına Karabiça hattına İmroz hattıma, Ayvalık hattına İzmir sürat hattını Mersin hattına Not: Vapuı Arcntelerimizden ö Pazar 11 de (Kadeş). Galata rihhtımından, ri hakkında hep türlü malümat aşağıda Pnznrtesi, çarşamba ve cuma 8.15 ds (Trak). Galata rıht- na 20 de (Antalya), cumartesi 20 de cumartesi 15 de (Suadet), Sirkesi , cuma 10 da , Siresei rihti- telefon numaraları yanlı Galıta Baş Acenteliği — Galata rıhtımı, Limanlar Umum müdürlüğü binası altında, 31 — Galata rıhtımı. Mıntaka | Sirkeci Şube Acenteliği — Sirkeci, Yolcu Salonu 42382 man Relsliği binası altında (40153 21 (1808) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Muhammen bedeli 25090 lira olan 100 ton karpit 19/4/9040 cuma günü saat 15 de ka» palı zarf usulü İle Ankarada Idare binasında satın alınacaktır. Bu Işe girmek isteyenlerin (1976) liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 4 o kadar komlayön Relsilğine vermeleri İâ- zamdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dairesinden Hayadarpaşada Tesellürm ve Bevk şefliğinden dağıtılacaktır. (610) * Muhammen bedeli (45,000) kırkbeşbin lira olan 10 ton külçe kalay 15 Nisan 1949 tarihinde Pazartesi günü saat 1030 da kapali zarf usulle Ankarada Idare binasında satın alınacaktır, Ba işe girmek isteyenlerin (3375) üçbin üçyüz yetmiş beş liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 1430 a kadar komlayon Relaliğine vermeleri lâzımdır. Şartn tılmaktadır. (1630) ameler (226) ikiyüz yirmi beş kuruşa Ankara vo Haydarpaşa veznelerinde sa» * Beher M3 nın muhammen bedeli 140 kuruştan olmak üzere Muratlı istasyonu civa» rındaki Sirtköy taş ağından 2000 M3 ve aynı muhammen bedelle Km. 40 - 45 arasındaki ocaklardan 2000 M3 Moloz taşı ayrı ayn ve açık eksiltme usullle satın alınacaktır. Hes birinin muvakkat teminatı 210 liradır. Sirkeeide 9. İşletme binası A. E, komisyonu tarafından sirüsile meler parasız olarak komisyondan verilmek: Ekailtineler 14/3/0409 porşembe günü saat 1i de yapılacaktır. Şartame .15425