26 Mart 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

26 Mart 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Ingiliz tahtelbahirleri dün bir Alman vapuru batırdı Sene 22 — No, 7696 — Pati her yerde 5 kuruş Teşviki sanayi muafiyeti kaldırılıyor Bu müesseselerden Fevkalâde müdafaa versisi alınacak Serbes meslek erbabının Kazanç vergisi ile banka ve sigortalar Muamele vergisine yüzde 50 zam yapılması teklif olunuyor Ankara 25 (Telefonla) — Meclis bütçe encümeni bugün li B. Fuad Ağralının 1940 bütçesi lâyihası etrafında verdiği iza- hatı dinlemiştir. Vekilin bu izahatı bir saatten fazla sürmüştür. Diğer ti tan İktisad encümeni ver- gi lâyihalarını müzakereye başlamış ve uzun süren münakaşalardan sonra bazı noktalar hakkında izahat almak üzere gelecek toplantının Ticaret Ve- kilinin huzurile yapılmasını kararlaş. tırmıştır. Kazanç vergisi kanununda yapıl- ması teklif edilen tadilât ile serbes meslek örbabının kazanç vergileri yüzde 50, r satıcıların kazanç ileri de yüzde 10 nisbetinde artı- rılmaktadır, Gayrisafl irad üzerinden &lınan kazanç vergisi ile beyannamcl mükelleflerin kazanç vergilerinin de birer miktar artırılması teklif olun- maktadır, Kazanç vergisi kanunu. hükümleri s€yy Maliye Vekili B, Fuad Ağralı Balkanların vaziyeti Almanya, Sovyet Rusya ve İtalya arasın- daki görüşmeler netice vermemiş İtalyan mahafili bu hususta çıkan haberleri tek Paris 25 — Buraya gelen haberlere göre Almanya, Balkanlar hakkında Sovyet Rusya ve İtalya ile görüşme- lere devam etmektedir. Almanyanın hedefi Balkanlardan yiyecek ve ipti. dai mâdde tedarik edebilmesi için Şimdilik burasının karışmaması ve harp sahnesi olmamasıdır. Sovyet Rusyanın ve İtalyanın Balkanlardaki Macar Başvekili zip ediyorlar emelleri malümdur. Almanya bu der- letlerin, emellerinin tatminini harp ten sonraya bırakmalarını temine ça- Uşiyor. Sovyet Rusyaya Besarabyayı, İtalyaya Dülmaçya - sahillerini vade. diyor. Alınan haberler şimdiye kadar bir anlaşma olmadığını göstermektedir. (Devamı 7 nci sahifede) dün Kont Ciano ile iki saat kadar görüştü Başvekil bugün B. Mussolini ile görüşecek perşembeye kadar Roma 2ö (AA) — Macar Başve- kili Kont Teleki, bu sabah Hariciye Nazırı Kont Ciano tarafından kabul €ditmiştir. Uzun süren mülâkat, ö8- Mimi bir hava içinde cereyan temiş- tir. Kont 'Teleki, yarın Venedik gö Yâyında, Mussolini tarafından kobul *dilecektir, Roma 25 (A.A.) — Teleki « Ciano Mülâkatı iki saat sürmüştür. Roma 25 Macar Başvekili B. €ki yarın (bugün) B. Mussolini ile $tükten sonra Papa tarafından Kabul edilecöktir. Roma 25 (AA) — Macar başvekili ont Teleki, önümüzdeki perşembe b a kadar Romada kalacak, pek Ps temel olarak B. Mussolini ve kont W9 ile görüşmelerde bulunacak ve Pa tarafından kabul edilecektir. Gö- i Hisar, Pâskalye yortularından son- a başlayacaktır. 'T Romada kalacak Macar Başvekili ve Kont Cine BALI 26 Mart 1940 teşviki sanayi muafiyetinden İstifade eden müesseselere de teşmil edilmek- te ve tabil halin avdetinde tekrar rü- cu edilmek üzere teşviki sanayi mua- fiyetleri kaldırılmaktadır. Teşviki sa- nayiden istifade eden müesseselerden kazanç vergisi kanununda gösterilen nisbetler dahilinde alınacak olan ver- gi, fevkalâde müdafaa vergisi namını taşıyacaktır. Banka ve sigortalardan alınan mua- mele vergisine yapılması teklif edilen zam nisbeti yüzde 50 dir. Hava kuv- vetlerine yardım vergisi ise evvelce bildirmiş olduğum gibi bir misli art- tırlarak yüzde ikiden yüzde dörde çıkarılmaktadır. İstihlâk vergileri arttırılacak olan maddelerle yeniden istihlâk vergisine tâbi tutulacak maddeler 100 kadardır. Bu maddelere yapıknası teklif edilen zamlarla yeniden konulması istenen vergiler yüzde 10 - 25 nisbetindedir. Reisicümhur Dün Mecliste bir müddet meşgul oldular ! Ankara 25 (Telefonla) — Reisicüm. hur İnönü bugün saat 15,30 da Bü- yük Millet Meclisini şereflendirmişler ve 17,45 e kadar Mecliste meşgul ol- muşlardır. Başvekil Ankarada Ankara 25 (AA) — Başvekil Dr, Refik Saydam bu sabah ekspreile İs- tanbuldan Ankaraya dönmüş ve İstas- yonda vekiller, mebuslar vali ve bele- diye reisi, emniyet direktörü tarafın. dan karşılanmıştır. Yeni tip bir Alman torpili Hedefe abs etmeyince denizde mayn vazifesini Londra 25 (A A.) — Amirallık ma- kamının memurları Bridlington'un “dört mil cenubundaki sahile dalgalar tarafın. dan atılan yeni tip bir Alman torpilini tetkik etmektedirler, Bu torpilin sekiz gün! evvel «Heinkels» markalı bir bombardı- man tayyaresi tarafından atıldığı zanne- dilmektedir. Takriben 4 metre uzunlu” ğunda olan bu torpilin arkasında iki per- vane vardır. Ön tarafında Chamber» rare şemsiyeli bir resmi bulunmakta. Bu torpilin iki hedefi olduğu anlaşıl- maktadır: Atılınca patlıyarak bomba, he- defe isabet etmediği takdirde bir nevi mayn vazifesi görmektedir. İngilterede ük defa olarak bu şekilde bir silâh görül- müştür, Ebikikmntler: Acaba neden ? Sabahları alelâsul bütün fırınları teftiş eden memurlar, verdikleri ra porda 4 - 5 ekmeğin şeraite uygun olmadığını bildirirler, Bunu müteakip şayet bir teftiş he- yeti her hangi bir fırını kontrol eder- 5e iki yüz küsur ekmeğin bozuk oldu- ğunu görmektedir. Acaba neden? İ İtalyanın Mısıra ademi tecavüz paktı teklif ettiği doğru değil Sahibi: Necmeddin Sadak — Neşriyat müdürü: Şevket Rado — Akşam matbaası Fransız gazeteleri siyasi faaliyet istiyorlar “Bütün Akdenize şamil bir diplo- masimiz. olmalıdır,, diyorlar Fransız Başvekili B. Reynaud bu akşam radyoda nutuk söyliyecek Paris 25 — Epogue gazetesi yazıyor: «Harbin gidişine bakıldıkça, diploma- sinde silâhlar kadar mühim bir rol Oynıyacağı anlaşılıyor. Fakat mesele, düşman koalisyonunu ayıracak ve dağıtacak münasib fırsatlar yarat maklan ibarettir. B. Reynaud ile B. Chamberlain harbin bitmesini, yani galibiyeti arzu ediyorlarsa, umarız ki zafer İle kendileri arasında mey. cut engelleri ortadan kaldıracak va- sıtalara başvurmak lüzumunu takdir edeceklerdir.» Ordre gazetesi başmakalesinde di- yor ki: «Talih, ekseriyetle yöni bir Başvekile güler, Beynelmilel vaziyete bakılırsa, yeni Başvekile abus bir çehre göstermiyor. Yeni Başvekil fırsatı kaçıracak rlenlden değildir. Tütler, şimdiye kadar askeri taarruza giriş- mekten çekinmiş isede siyasi taar- ruzlarda bulunmaktadır, fakat bunlar, uzun zamandanberi hazırlanmış ol- malarına rağmen kendisini tatmin (Devam: 7 nci sahijede) Yeni Fransız Başvekili B. Reynauğ gazetecilere beyanatta bulunuyor Tatlıcı Abdülkadirin katili yakalandı Katil arabacı Molla ismindedir, dün akşam itirafta Bundan on beş gün kadar evvel Şeh- 7 zadebuşında Veznecilerdeki dükkünm- da ölü bulunan tatlıcı Şamlı Abdülka- dirin ecelile rai, yoksa gayri tabii şekil- de mi öldüğü birkaç gün kadar müna- kaşa edildikten sonra öldürülmüş oldu- ğu neticesine varılmış ve katil veya ka- tillerin yal nmasi işine geçilmişti Şamlı tatlıcının, ara sıra yanına misa- fireten gelen gençlerden herhangi biri tarafından öldürülmüş olması ihtimalleri göz önüne alınarak tahkikat bu nokta- dan yürütülmüş, ilk olarak yakalanan- ların bir alâkaları olmadığı anlaşıldığın- dan bunlar serbes bırakılmışlardı. Tat- İicının parasına tamahan öldürülmesi ih- tmaline mebni ötede beride gayri tabit şekilde para harcayan bazı kimseler de sorguya çekilmiş, fakat bu da bir netice vermemişti. Nihayet evvelki gün bütün şüpheler Kemal ve Cemal isimlerile dolaşan bir genç üzerinde toplanmıştır. Dün ikinel şube cinayet masası memurları tarafın- dan yakalanan bu genç, dün poliste sor- guya çekilmiş, öğleden sönra tahkikatın adli safhasına el koymuş bulunan müd- delumumi muavini B. Fethi Sezai em- bulunmuştur Dün yakalanan Molla de bu gencin sorgusu yapılırken bulun- muş. müteakiben de müddeiumumi B. Fethi, ikinci şube müdürü B. Ahmed — Bir de Ankara radyosunda (eleman) yok derleri..