31 Mart 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

31 Mart 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 Bir komprime hayat karşılığıdır En sıkışık zamanda size en büyük yardımcıdır. Kalöri, gıda, leszet ve nefâset bakımından tatmin edici mahiyeti ve yüksek evsafı haizdir. Mercimek, bezelya, buğday vesair çorbalık komprimele- rimizi her yerde bulabilirsiniz. M. NURİ ÇAPA Kuruluş tarihi: 1915 Muhtemel hava taarruzlarına karşı (Korunma kanunu) nun kabul ettiği şekilde hazırlanan “Pasif korunma tıbbi ecza sandık,, ları Can laboratuarı tarafıtıdan hazırlanarak piyasaya çıkarılmıştır. Resmi, hususi bütün müesesatla ev, aparlıman, mektep, mahalle, köy, kasaba, Bahiye ve kazalarda sağlık korunma bakımından birer sandık bulunması behemehal İlzımdır. Bu sandıkların hazim ve flatı, sile nüfusuna göre değiştiğinden bir kartla lâboratuarımıza alle nüfusunuzu bildirdiğiniz takdirde derhal katalog gönderilecek ve #lat hakkında malömat verilecektir. Sandıkların üzerinde (CAN) markasını arayınız. Umumi Deposu: CAN LABORATUARI İstanbul, Bahçekapı, İş Bankası arkasında No. 5 Telefon: 21939 İ iflâs satışı — Müflis Mehmed Evrim Masası İflâs idaresinden: Müflise aid Mantoluk, Spor Mantoluk, Tayyörlük, Yünlü fantezi, Fantazi yünlü ropluk, Krep birman, Krep Maruken, Krep Muz, Krep Saten, Muhtelif fantâzi kumaşlar perakende suretile satılacaktır. Satış 25.3.940 Pazartesi günü saat 9 da başlıyarak 18 de nihayet verilecektir. Bu satış mallar bitinceye kadar müteakip günlerde devam edecektir. İsteyenlerin Yeni Postane caddesinde 43 numaralı mağazaya müracaat- ları ilân olunur, İlâş İdare azaları; Avukat Alkivyadix ve Reşad Atabek ve Marko İşmil Romatizma, Siyatik, Bel, Diz, Kalça ağrılarma PIMANOL Müessir bir ilâçlar, Soğuktan arkalara giren sancıları iyi eder, vücudu ADEMİ İKTİDAR ve BELGEVŞEKLİĞİNE HORMOBİN Tabletleri her eczanede bulunur (Posta kutusu 1255) Galata, İstanbul Tıp fakültesi Dekanlığından : "Dp fakültesi ikinci cerrahi küniği için 50 lira Ücretli iki Hemşire alınacaktır. Evsafı lâsmeyi haiz olanların Nisanın onuncu çarşamba günü akşamına kadar dekanlığa mü- rucaalları. (2350) 31 Mart 1949 — — Baş, Diş, Nezle Grip, Romatizma, soğuk alğınlığı, kırıklık Ve bütün ağrılarını derhal keser. Lüzumunda günde 3 kaşe alınabilir l SE Renksiz ve cansız vw. PETROL NİZAM Saçlarınıza parlaklık ve güzellik verir, cazibenizi arttırır. Şehirlerin tenviratına ve Değirmenlere mahsus her ölçüde SU, TÜRBÜNLERİ İmal olunmaktadır. İstanbul Topha- ne, Topçular No. 465 K. Zadıkoğlu açılıyor. İstanbul Bahçekapı 23-25 numara 21725 telefon M. Derviş Uğur Zayi ruhsatname Thibaud Gibbs ve Şürekâsı Şirketi tara- fından (Gibbs) namı tahtında ötedenberi imal edilmekte olan Gibbs diş macununun Türkiyeye ilhali müsaadesini havi 1020 sa- nesinde Sıhhiye Vekâletinden Plâton La- gopulo ve Fettel Şirketi namına verilen 12/33 No, lu ruhsat vesikası ziyaa uğramış ası itibariyle hükmü kalmadığı ilân irketi Vekili 1 Kuto Thibaud Gibbs ve Şüre Maknamara halefi Gabri Mürebbiye - dadı aranıyor Taşra için aynı zamanda iki çocuğa bakacak orta yaşlı bir Mürebbiye - Dadı aranıyor. Bir de yardımcı verile- cektir, Diploma ve ihtisasi olmayıp bu işi yapabilecek kabiliyette ve içtimai vaziyeti yerinde olanlar da kabul edi- lir. Şartlar iyidir. Her gün 10 - 12 ve 15 - 16 arasında 44830 numaraya telefonla müracaa Dr. Suphi Şenses İdrar yolları hastalıkları mütehassin Beyoğlu Yıldız sineması karşısı tram- vay durağı Lekler Apt. Tel: 430924 ZAYİ — İzmir âskerlik şubesinden aldı- gım terhis tezkeremi kaybettim yenisini üla- cağımdan eskisinin hükmü yoktur. Beykoz kundura fabrikasında Kesim kısmında 3468 numaralı Ahmed Gezer ZAYİ — 930 yılında Davudpaşa orta okul- dan aldığım tasdiknameyi kaybettim yeni- «ini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. Samatya İzeitürk sok. 42 No, Rasim Kulcan Yer değiştirecek kiracılara tavsiye! Akşam'ın KÜÇÜK İLÂNLA- RI'nı dikkatle okursanız kendi. nize en elverişli yurdu yorulma» dan bulabilirsiniz. Türkiye Kızılay Cemiyeti Umumi Merkezinden: Kızılay umumi metlisi 1940 senesi nisanının 30 uncu $alı günü saat 10 da Ankarada Yenişehirde Cemiyeyin” Umumi Merkez binasında alelâde İçtimamı yapacağından murahhâsların yukarıda yazılı gün ve saatte Kızılay Umumi merkezine teşrifleri rica olunur, Müzakere ruznamesi; Ii — Reis ve ikinci reislerle kâtiplerin seçilmesi 2 — Umumi meclis tetkik komisyonu ve umumi merkez raporlarının tetkiki ile kabulü halinde umumi merkez zimmetinin ibrası 3 — 1940 — 1941 bütçesinin tastiki 4 — Çıkacak azanın yerine diğerlerinin seçilmesi 5 — Tetkik komisyonu azasının yeniden seçilmesi 6 — Umumi Merkez teklifi 1940 Küçük Cari Hesaplar İKRAMİYE PLÂNI 3 » 100 » $ » SW » . » 20 » >» ww » “.». m» 210 » 5 » Keşideler: 1 şubat, 1 mayıs, 1 ağustos, 1 ikinciteşrin tarih- lerinde yapılır. KE gyo iy HE 2 EŞİ Teknik Okulu Satınalma komisyonu Başkanlığından” Yıldızda bulunan okulumuz talebe ve hademeleri için 114 çift iskarpin alınacak” Muhammen bedeli 895 liradır. İlk teminat 84 lira 13 kuruştur. Şartnamesine gö” aşık okalitmesi Gümüşsuyunda Yüksek 1ühendis mektebinde - toplanacak komlayon. muzca 2/4/p40 tarihine rastlayan salı günü saat «l4s de yapılacaktır. İsteklilerin mune ve şartnameyi görmek ve ilk teminat yatırmak üzere eksiitmeden bir gün evre? kadar okulumuza ve eksiltme günü de 2400 sayılı kanun ile şartnamede yazılı belge” tiyle ve ik teminat makbuzlariyle Yüksek Mühendis mektebine gelmeleri, o (2054)