7 Nisan 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

7 Nisan 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

7 Nisan 1940 Türkiye Radyoditüzyon Postaları N| Dalga uzunluğu Pürkiye Radyosu u 1648 m. 182 Ke/s 120 Kw İnkara Radyosu T. A. P. 317 m. 9465 Ke./8 20 K. W. Türkiye santile Ankara radyosu 317 metre kısa dalga il tasile her gün yapılmakta olan ecnebi İğlinlerde haberler neşriyatı programı: 6 Birinel servis | İkinci servis Saat 1200 O Saat » 1215 » » 145 » >» MW > » MA » PAZAR 1/4/940 1 1280 Program ve memleket saat ayarı, 4235 Ajans ve meteoroloji haberleri, 1250 Müzik: Çalanlar: Ruşen Kam, Cevdet Ko- kan, V. i— Okuy Mu- | R salik peşrevi, 2- | * - Şehnaz buselik beste (Bir vuslat için 1130 145 18.45 2100 1830 Şehnaz bu- yakan), 5- buselik şarkı: (Nsz- ar), 6- Tahir tür- aşımı), 7-—- Oku- yyen Senir, 1- Lemi - Nihavend çıkarırdım), 2- Sadettin #Kaynak - Neveser şarkı: Oilcranla harap), Rahmi bey Nihavend şarkı: (Süzüp sü- büz de £7 melek), 4- Sadettin “Kaynak » ayyer türkü; (83 vü — Belâhattin Pmar me kü: (Gü 4 ler perisi gibi), 1330-1430 Müzti jorkestrr (Şef: Necip Aşkın), 1- Niemanr iç riston (odem danslar suitinden) ins Löhr: Büyül vals, 3- 5 : Melodla, 5- Rio olonsel ve orkestra kı: (Bil dilberdir beni fhmet Rfendi - Tah 281 yüzü: di; Romans €Viyı 18 Program ve memleket saat aş * Müzik; Radyo caz orkestrası, MAM | saati, 18,55 Serbes saat, 19,10 Memleket ga- 1 at ayan, Ajans ve meteoroloji haberleri, 1930 Müzik; Çalanlar, Reşad Erer, Ruşen 4 Kam, Vecihe, Cevdet Kozan, I— Okuyan: | Müzeyyen Senar, 1- Kanun taksimi, 2 Sari Asım - Kürdili H. 1: (Sen gitgide bir âfeti devran olacaksın!, 3-5. Pmar - Kürdili HK. şarkı: (Ne gelen var ne haber), Kürdili H. Şarkı: (Nereden © zalim kadını), 3- Lemi - Karcığar (Çeşman: o mehveşin), 6- Tatyos - sarkı: (Ne yapsam ne etsem), 2— m: Muzaffer İl Lemi - Hicaz Neşem emelim), 2- Refik Fersan « Hicaz şarkı: (Ey benim koncu gülüm, 3- Macı Arif bey - Hicaz şarkı: (Aman dağlar), 4- Kalk türküsü: (Aksadeler giyer aman), $- Hüseyni saz semaisi, 20,15 Konuşma (Ta- Tihten sahifeler), 2040 Müzik: Fazl heyeti, 21,15 Müzik; i Alexander J 05 Müzik: Melodiler (PL), mat ayarı, Ajans haberleri, lu tabrilât, kambiyo - nukut (fiatı, 2230 Ajans spor servisi, 22/40 Cazband (Pİ), 2325-2930 Yarınki m ve kapisi Soldan sağa: 1 — Üstün körü. 2 — Bir sorgu - Tekrarlanan telefon nis 3 — Adiiye vekilimiz. # — Almaktan emir - Pikirler, 5 — Mayiat ölçüsü - Bedeli icar. © — Başına .B» gelirse ak olur - Yarış * — Baş harfi atıp yerine «P» konursa yı balık olur - Cariyenin başı, ”— Buhar - Tersi kan doludur. Feriköy Maliye şubesi tahsil şefliğinden: ZEŞAM Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkimliğinden: Sundiyede Taşlı tarlada Kaptan Arif sokağında 19 No. 1 evde mukim iken ölen ve terekesine hâkimliğimizce el konan Hatice Reflayu ald tapuda: Erenköy pody ballesi atik Kokar pınar cedid Arif paşa sokağında atik 6, 10 cedid 25, 26/1 kapı Nb. hanesi ve İstanbulda Gedikpaşada Mimar Hayrettin mahallesinde Gedikpaşa dimii s0- kağında esk! 8 mükerrer yeni 21 No, da kayıtlı hanesi ve yine ayni mahaelle ve sokskta ceki 8 mükerrer yen! 23 No. lu hanesi ki işbu hanenin tamamları açık artlırma suretile Satlmasına karar verilmiştir. i — Erenköyünde Kaptan Arif sokağında 26 No. 26, 20/1 No. lu hane sokak enddesi üzerinde parmaklıklı olan kâgir duvar ve demir çift kanatlı kapı ile mahdud, bahçesin- eyvası? muhtelif cins ve neviden ağaşları ve bir havuzu mühteri zemin kâgir, üst katı ahşap kö bahçesinde ahşap kömürlük ve kümes, dahile su ver- mek üzere köşke muttasıl ci kat irtifsında bir su po7mbası tesis edilmiş zemin katta demir çerçeveli Ye camlı zemini çimento kaplı bir antre olup buradan çift kanatlı kapı ie iki oda bir helâ ve zemini çini bir hamam mahalli ve zemin kırmızı çini bahçeye ayncâ kapısı olan bir matbak, birinci katta bir 8ofa üzerinde üç büyük ve bir küçük oda ve bir hell ve hariçten bu kata çıkar moanik merdiven ve sokak kapısı üstünde demir çerçeveli bir camekin ve bunun dahili zemini bir antre, elektrik tesisatı mevcut ve sahasi 919 metre mursbbaı, bina sathı 59 metre murabbaı olduğu ve işbu hanenin kıymeti üç ehlivukuf tarafından tamamına «2860» iki bin sekiz yüz altmış lira takdir edilmiştir. 2 — Istanbulda Gedikpaşada Mimar Hayret mahallesinde camli şerif sokağında kâln 23 No. Ju hanenin duvarları kâgir we dahili kısımları ahşap olup zemin katında zemini mermer bir taşlık (o ve bir antre ve bir oda ve zemini kirmizi çini ve bir mütbak ve arkada bir ufak arahk ve bir helâ, Bodrum kat, odunluk, ve kömürlükten ibaret, bi- rinei katta bir sofa üzerinde iki oda bir heJâ Ikinci kat bir sofa ik! odadan ve çatı arası Galabından ibaret olup elektrik; havagazı, terkos tesisatı olduğu haricen zemin ve bi- rinci kat pencereleri demir parmaklık, heyeti umumiyesi 63 metre murabbaı binanın sathı 50 metre murabbaı ve bahçe kısmı 13 metre murabbai olup gene bu gayri menkul yeminli üç ehlivukuf tarafıdan «2630» iki bin altı yüz otuz lira kıymet takdir odilmiş- tir, v 3 — Yine ayni yerde camli şerif sokağında 21 No. lu hane eysafı umumiyesi itibarile 3 No. lu hanenin aynı olup zemin katta renkli çini bir antre bir sofa !ki oda bir helâ bodrum kat bir mutbak bir yemek odası ve bir odunluk, birinci kat bir sofa iki odadan ibaret elektrik havagazı terkos tesisatı olduğu ve umum sahasi 60 metre murabbai olup bu saha üterine bina inşa edilmiştir. Yine bu Baneye Üç ehlivukuf marifetile «20005 iki bin ira tadir edilmiştir. 4 — Ayrı ayrı satılmasına karar verilen (işbu gağri menkullerin birinci arttırması 9 Mayıs 1940 tarihine müsadif perşembe günü saat 0 — 1130 arasında yapılacaktır. Veri- Jen bedel muhammen kıymetlerin dörtte üçünü bulmadığı surette en son arttıranın ta- ahhüdü üzerinde baki kalmak şartile İkinel açık arttırması 24/Mayıs/940 cuma günü #a- at 9—1130 arasında yapılacaktır. 5 — Talip olanların muhammen kıymetlerinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey ak- çeleri getirmeleri ve yahut milli bir bankanın teminat mektubunu kezalik getirmeleri lâzımdır, 6 — Müterakim vergiler ve yüzde bir kanuni Harç terekeye, rüsum dellâliye yirmi senelik taviz bedeli, intikal masrafı, ve ihale pul masrafları müşteriye aittir. 1 — İhalesi üstüne yapılan zat bedeli müzayedeyi tamam olarak yedi gün içinde mahkeme kasasına tevdi edecektir. Aksi halde ihale fesholunur. Bundan tevelldt edecek zarar ve ziyan ve İalz andan tazmin ettirilecektir. 8 — Müzayede aleni ve herkese açıktır. 9 — İpotek sahibi alacaklılar ve diğer alâkadarların gayri menkul üzerindeki hak- larının hususile faiz masrafa dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile yirmi gün için- de mahkemeye bilâlrmeleri lâzımdır, Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkca satış bedelinden hariç Kalasaklardır. Bu cihet irtifak hak sahiplerine de şamildir. 10 — Talip olanların işba İlânda gösterilen gün ve saatte hâkimliğimizde bulunma- lar Hân olunur. G5 U. Miktarı Müdürlüğünden: 10.000 kg. Santi 1530 da 10000 » 600 » 6 » 1630 30 > 1845 de Ahırkapı baktmevinde mevcut yukarda cins ve miktarı yanı iskan. | e ile ihale edilemediğir zarlıkla satılacaktır. rlık 18/IV/940 perşembe günü hizalarında, gösterile levazım ve mübayaat şubesindeki satış komisyonunda yapılacaktır. NI — Nümüneler her gün Ahırkapı bükimevinde görülebilir. 17 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatlerde teklif edecekleri fiat Üzerinden © 15 teminat paralarile birlikte mezkür komisyona müracaatları, (o (2590) İnhisarlar Cinsi Yamalık Kanaviçe Eksiltme şekli saatlerde Kabataşta 931/698 seneleri kazanç vergisinden borçlu Şemsettin KA ne köyü zincirli ku- | yu Maslak mevkiinde 3 numaralı harmanda haciz olunan «20000» yirmi vin adet tuğla | 10/4/9540 çarşamba günü saat 14 de âleni müzayede ve peşin para İl? Şubemizde satila- cağından taliplerin şubemize mürucaatları ilân olunur. (2140) DOKTOR ARANIYOR Zonguldak mıntıkası iktisad müdürlüğünden : İş mükellefiyeti şubesinin Zonguldak, Ereğli, Devrek, Bartın kazalarile Çaycuma nuhiyesinde varile görmek Üzere beş doktora ihtiyaç vardır. Kendilerine seyahât yevmiyelerinden başka ayda (250) lira ücret verilecektir. Bu vazifeye talip olanların bulundukları mintakanın merkez ve köylerinde sihhi ve içtimai yardım işlerinde çalışacak kabiliyette ve faal olmaları şarttır. İsteklilerin 20/4/94/ tarihine kadar hal tercümesini, fotoğraf, diploma tarih ve nu- marasını muvazzah adresile beraber Zonguldakta iktisad müdürlüğüne veya Ankarada İktisad Vekületine göndermeleri, (2682) Eskişehir Tayyare fabrikası Drk. Fabrikamıza alınacak Tornacı Tesviyeci ve elektrikçilerin imtihanına 15/4/9040 günü saat 10 da İstanbulda başlanscağından taliplerin mezkür günde vesikularile Yeşilköyde hava aktarma anbarı direktörlüğüne müracaatları. (2898) Yedek subay okuluna İst, Asliye 6 çı hukuk hükimliğinden; 391398 sevkedilecekler İstanbulda Nuruosmaniyede Şeref soka- 2 Vali » Ağrı — Zivananın başı - So) i ©4 günü nın başı - Soğukların başlan. Yukandan âşağı: 1 — Kefaleti yok 2 — Ameliyat olmuş. — Kehle - İstekli, #— Daima, > Gemi personeli; ka, — Tersi yapışkandır - Olduğun yerde ağ Sehir içimdeki yol - Mutlak levüzi. ? — Mükemmel - Yalvaran, 10 — Cebin, «4 — Adı Bit, At, $ — Lek, Esen, > İlsetarak, 7 — Alavereyap. 8 — Lat, S9. 9 — Erame, Sabr, 10 — Menendiyak, Yukardan aşağı: İ — Ahvaliâlem, 2 — Sandetlere, 3 — Al- Apartıman sahipleri Boş Esirelerinize hemen iyi imak için «Akşam» in KÜÇÜK İLANLARIndan isti: fade ediniz, Üsküdar gskerlik şubesinden: 1 -— 939 yılı yüksek mektep mezunları ve daha evvelki seneler mezunu olup Kısa hiz- met şeralli kazanmiş ve askerliğe karar ve- rümekle beraber askeri yüksek ehliyetli bu- lunanlardan muhtelif sebeplerle yedek şu- bay okuluna gönderilmiş olanlar. 2 — 980 yılında yedek subay okulunu sevkediimiş alup da geri çevrilmiş olanlar. 3. Yedek Subay okulu devresinin üçte fazlasına (levam edememiş halen serbes bırakılıp müteakip devreye gireçek- e) — Askerliklerini tam hizmei olarak yaptıktan sonra tahsillerini lise ve daha yu- karı devreye çıkarıldıklarını resmi vesika ile isbat ederek yedek subay olmak isteyen- ler. 5 — 1 Mayıs 940 günlemecinde okulda bu- unmak suretinde sevk edileceklerinden 940 yılı nisanın onuncu gününe kadar ellerin- deki vesika ile birlikte şubeye mürscaat ede- ceklerdir. Taşrada bulunanların bulunduk- lari yerin en yakin askerlik şubelerine baş vurmaları Jâzımdır, Davet Eminönü askerlik şubesinden : Süveri Gedikli başçavuşu Abdülkadir lu Ahmedin kısa bir zamanda şubeye gi mesi, tahlileri ve (İdrar vasriasile ğin ır. Beyoğlu: Taksime giderken Uk Ferah apartımani, Tel Meşo- ğwda 58 sayılı apartımanda mukim Aslan tarafından karsi olup mukaddema ayni yerde oturmakta iken halen ikametgâh | meçhul Zehra aleyhine açılan boşanma da- yasının yapılan muhakemesi sonunds; Müd-! dealeyhin bilâ sebep kocasını terkettiği sabit olduğundan 'T. K. M. sinin 132 inci maddc- #ine tevfikan boşurmalarına ve karının bir sene müddetle evlenememesine ve masarif) muhakemenin -müddetaleyhten — tahsiline temyizi kabil olmak üzere 23/3/940 tarihin- de karar verilmiş ve müddelsleyhin ikamet- gihının meçhuliyeti hasebile keyfiyetin on beş gün müddetle ilânına karar verilmiş olmakla mumalleyha Zahranın onbeş gün içinde mezkür hükmü temyiz etmediği tak» dirde katiyet kesbetmiş sayılacağı tebliğ ye- Yine geçmek üzete ilân olunur. Lokman hekim (Dr. HAFIZ CEMAL) Dahiliye mütehassısi Divanyolu 104 Beyoğlu Yıldır şireması karşısı tram- vay durağı Lekler Apt. Tel: 43924 SATILIK PİYANO Az müstamel Alman piyanosu 8/4/0940 ta- rihinde saat 2 de Sandal bedesteni belediye müzayede salonunda satılacaktır. Türkiye Oümhuriyeti ZIiRAAT BANKASI Kuruluş tarihi; 1888 - Sermayesi: 100. 000.000 Türk lirasi Şube ve ajans adedi: 265 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri Ri Para biriktirenlere 28,800 lira ikramiye veriyor Ziraat Bankasında kumberalı ve ihbarsız tasarruf hesaplarında en az 60 lirasi bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır; y 4 Adet 1,000 Liralık 4,000'Lira X- 500 » 2000 » 4 40 100 1,000 4,000. 5,000 120 4,800 160 3,200 DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı düşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde $b 20 fazlasile verilecektir. Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birincikânun, 1 Mart ve 1 Haziran tarihlerinde çekilecektir. 100 > » >» > » Devlet Demiryolları ve Limanları. İşletme Umum idaresi ilânları Detlet Demiryolları birinci işleğme ihtiyacı için «100,000» yüz bin adet adi kerpiç tuğlası açık eksiitme le satın almacaktır, Bin adedinin muhammen bedeli 20 lira ve tutarı 2000 Tiradır. Tuğlalar Haydarpaşa - Ankara haltı üzerindeki istasyorlardan dahilinde #eslimi edilecektir. Eksiltme 15/4/940) tarihine rastlıyın pazartesi günü sanat İl de Haydarpaşada gar binasi dahilinde birinci işletme komisyonunca yapılacaktır. Kanuni evsafı ha ide eksiltıne saatinden evvel muvakkat teminatlar in? ti sik saatinde komisyona müracaat etmeleri lâzımdır. iname ve mukavele projeleri parasız olarak Haydarpaşağa yol baş miti Binden alınabilir. (2321) birinde vagon * Mahammen bedeli 1500 lira olan 3000 Rulo Band izole 12/4/9040 cuma günü sup (1030) on buçukta Haydarpaşmda Gar binasi dahilindeki komisyon tarafından açık ek- siltme usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 113 İlra 50 kuruşluk muvakkat teminat ve kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyona mürscdatları lazımdı Bu İşe ait şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. 236; Ankara Belediyesi İmar müdürlüğünden Ankara şehrinin belediye hududu dahilinde yapılacak tersi ye teksif nirengisi töperleme İşi ekallimeye konmuştur. 1 — Keşif bedeli 24895 Ilra 32 kuruştur. 2 — Bu işealt şartnams ve sair eyrak şunlardır: a) Eksiltme şartnameşi B) Mukavelename €) Penn: şertname 4) Keşif cetveli e) Proje ile İsteyenler bu evraki parasız olarak Ankara imar müdürlüğünden alabilirler, 3 — Eksfitine kapal: yar usulle yapılacaktır. , 4 — Eksiitehe 19/4/9040 tarihine raslayan cuma günü saat1$ dr Ankarada vilâyet $ — Eksiltmey$ pirebilmek için isteklilerin; a) 1861 liralık muvakkat teminat b) Kanunun tayin ettiği diğer vesikaları Bi e) Kanunun dördüncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye manli olmadığına dair kt tirmeleri, zi d) Eksiltme şartnamesinin 4 üncü maddesinin (F) fıkrası mucibince ihale den bir gün evvelit:e kadar imar müdürlüğünden eksiltmeye girebilme vesikası al, için harita ve-nirengi işlerinde mutahsssıs olduğuna ve yahut böyle bir mutahassıs ile ortak bulunduğuna dair mukni vesaik ibraz ve mukaveleyi müştereken imza etmeleri dır, v, Ör 3 Teklif mektupları 4 üncü maddede yazılı saatten bir s4ât evveline yani saat Vi ye kadar komisyon zelsliğine verilmiş 7 — Fazla izahat almak isteyenlerin Olunur. Ankara İmar müdürlüğüne müracaatları ilân ,(1440) (2464) Memur Alınacaktır Askeri fabrikalar umum müdürlüğünden : ünhaler mektep mezunları arasından . müsabaka ile memur animal emire ai göre tayip edileceklere 8608 sayılı kanun mucibince Ücret verilecektir, Bu mezun olanların aşağıda nie ği Ystidalar ına bağlıyarak Nisan 940 kadağ Umum müdür! müracaatları, vasi vaktinde . mi derenlerin imtihsna Kabul edilmiye- yerile gün ve saati adreslerine ayrıca bildirileceğinden istidulara açık tnamesi veya bunlara muadil; mekteplerden mezun tince tasdikli vesika, İC Tekümeliii ve tandikli nüfüs tezkeresi sureti. 5 — 3. Vesika fotoğrafı, 8 — Devlet memuriyetinde veya bonservis tasdikli suretleri, İstanbul Mıntaka Ticaret Müdürlüğünden : takamız öl başkontrolörlüğünde inbilâl eden 60 lira ücretli dakti- Mn ln seli KARıDMNdAKİ evsafı haiz olmak ve evvele# bu gibi vazi. dalr yesika ibraz etmek suretile şimdiden müdürlük gat işlerine müracaat etmeleri ve 10/4/940 tarihinde saat loda muntaka ticaret müdürlüğünde ig- batı vücut etmeleri ilân olunur. (2571) diğer yerlerde çalışanların oralardan aldıkları (2543)