12 Nisan 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Nisan 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Ankaranın Kavaklıdere şarabı İstanbul merkez Bayileri: BAKKALİYESİ Beyoğlu Sahne sokak ANKARA PAZARI Taksim meydanı m a — Sene 22 — No. 7713 — Filati her yerde 5 kuruş CUMA 12 Nisan 1940 'Taşia bayilerinin Israrlı istemelerine rağmen bi- rinci broşürü viliyetlere gönderilemeden on bin adedi İstanbulda Bokaçye'nun şaheser; DEKAMERÖN Bahibi; Necmeddin Sadak — KE müdürü: Şevket Rado — ei matbansı “Almanya donanma tonajı | mecmuunun onda birini kaybetti Müttefikler Norveçlilerle (Alman tayyareleriNorveç mutabık olarak harbi sonuna kadar götürecekler İngiltere Bahriye Nazırı dün bir nutuk söyliyerek İngiliz ve Fransız filolarının harekâta devam ettiğini söyledi Londra İİ (A.A) — Avam kamarası toplanmıştır, Kalabalık bir halk küt- lesi Winston Churebill'in kamaraya gelişini sürekli alkışlarla karşılamış- ir. Kor diplomatik loçalarında, Polan- Ya, Belçika, ıwya; Sovyet Rusya, Birleşik Amerika hükümetleri büyük Giçiterile-Hollanda; “Estonya, - İsveç, Hollanda mühim müdafaa tedbirleri alıyor Hududa yakın birçok şehirler kısmen boşaltıldı, barikadlar vücude getirildi Hududda Alman tahşidatı var Londra 11 — Hollanda hududunda bourg karşısında Alman kuvvet- in tahşid edlidiği görülmektedir. Amsterdam 11 (AA) — Hertürlü ihtimale karşi koymak üzere Hollan- » Alman hududunda çok mühim tedbirler almıştır. Bir çok şehirlerin Mâstane ve mektepleri tahliye edilmiş Düp limanlar ve yolar sıkı bir neza- Yet atında bulundurulmaktadır. imbourg mıntakasında otomobil İünakalât; tamamile durmuştur. Bevkulceys noktalarda barikadlar vü- Sude getirilmiş ve infilâk edici mad- er konulmuştur. elki gece hududa civar bazı ap akalarda telefon muhavereleri lerce durmuştur. Resmi raaka- | gemilerin 'serbesce girebilmeleri için İĞ Me Bir İngiliz zırhlısı atış halinde Yugoslavya, Finlândiya, Litvanya el- İ çilerile ni elçiliği başkâtibi bulun» | makta idile; Bahriye li Churchill beyan»tta bulnarak demiştir ki: «Danimarkanın ve Norveç'in Alman. ya tarafından ilhakı çok uzun zaman- danberi hazırlanmış ve tatbikine de mat, iki aydanberi fevkalâde takviye edilmiş olan tayyare dafil bataryalar tesisatına büyük bir ehemmiyet at- fetmektedirler. Brüksel 11 (A.A.) — öğrenildiğine göre Hollanda bahri makamları Esçaut nehri mansabına maynlar vazettirmek suretile bu mansaba duhulü menet- mişlerdir. Bu sabah Anvers limanına mayn barajları kaldırılmıştır. Fakat bu gece maynların tekrar konulacağı | tahmin edilmektedir. Brüksel li (AA) — Lü gazetesi, Alman - Lüxembürg hudu- dunun büyük bir kısmını teşkil eden Mozel nehri üzemide Almanların köprü kurduklarını yazıyor; martın son haftasında geçilmiştir. Alman deniz hazırlıklarının hangi bitaraf memlekete karşı vuku buldu- ğunu ve ne zaman yapılacağını kimse kedtiremezdi. Öyle gözüküyordu ki, Hollanda, Danimarka, Norveç ve İsveç hepsi âni bir taarruz tehdidi altında (Devamı 6 ıncı sahifede) ibülkikmtlie nr: .. Rem alât ile olmaz! Bir gazeteci arkadaşımız, İstanbula tiyatro yapılmasına muarız. — Evvelâ zarf, sonra muhteva! Ev- velâ tiyatro mektebi; sonra tiyatro binası!... - diyor. Tavsiyesi bu. «Mükalelerini o hattatlara yazdırıp dağıtsa ya...» demiyeceğiz?... — Düz makineyle niçin bastırmıyor da en modem rotatifi kullanıyor?... Zarfın ehemmiyeti, diğer.meslek- lerde de aynen mevcuttur. Tiyatrocu- | Tukta bina, etle tırnak gibi muhteva- YAHYA KEMAL-'in YENİ ŞİİRİ VUSLAT Yarinki nüshamızda Kralının oturduğu köy oteline bombalar attılar Norveç kralı ve veliahdi yolda ikinci defa Alman tayyarelerinin taarruzuna uğradılar Stokholm 12 — Norveç kralı, veliahd prens Olaf, hanedan erkânı ve hükü- met azası emin bir yerde bulunuyorlar. Kral, veliahd prens Olaf, ve başvekil Nigasund köyünde bir otelde yemek yerlerken altı Alman tayyaresi gelerek ote- le 25-30 bomba atmışlar, müteakiben mitralyöz ateşi de açmışlardır. Bu ilk ta- arruzdan sonra kral refâkatinde, prens Olaf, ve başvekil bulunduğu halde bu köyden başka bir yere giderken, otomobili yeniden Alman tayyarelerinin taar- TuzunA uğramıştır, Bu ikinci taarruz da neticesiz kalmıştır. Prens Olaf, bir yaralıya yardım etmek için otomobilden inmiş, ve az bir zaman sonra krala iltihak etmiştir. Almanyanın İsveçe hücumundan korkuluyor Darymstadda gece iki defa tehlike işareti verildi Alman nakliye gemileri 1sveg açıklarında dolaşıyor Stokholm 12 — Göteberg ahalisi, Almanyanın Norveçe asker sevkedebil. mek için İsveçe taarruz edeceği korkusu içinde yaşamaktadır. İsveç hüküme- ti, icabında askeri nakliyatta kullanılmak için Götebergdeki bütün nakil va- atalarına vâziyed etmiştir. Dün gece Darymstad'da iki defa hava tehlikesi işareti verilmiştir. İsveç, emişi çe işık karşı koymak için bütün ted- birleri almıştır. İsveç sahili açıklarında iki Alman nakliye gemisi dolaşırken görülmüştür. Garp cephesinde Alman taarruzu bekleniyor Müttefikin ordusu Alman taarruzuna karşı koymağa hazır bulunuyor Nevyork 12 — Fransadan gelen haberlere göre harbin aldığı yeni şekil üzerine Almanların garp cephesinde, taarruza geçmeleri beklenmektedir. Fransız ordusunda bütün mezuniyetler kaldırılmıştır. Müttefikin ordusu her- hangi bir taarruza karşı koymağa hazır vaziyettedir. Umumi intiba, garpie Alman taarruzunun yâkın olduğu merkezindedir. Almanların, cenubi Hollandada yaptıkları tahşidattan başka Bremen Ji- manı etrafında da mühim askeri tahşidat yapılmaktadır 2 Son dakikada gelen diğer haberler 2ci sahifemizdedir amm m MM Himaye altına giren bir bitaraf: — Allah açıkta kalan bitarafların yar. duncısı olsun! ...