12 Nisan 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

12 Nisan 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

gemisi batırıldı (Baş tarafı ? inci sahifede) lerinin tahşid edildiği görülmekte- dir Norge ve Edisvolt tonluk eski İki Norveç zırhlısının Ak man torpido mubripleri tarafndan batırıldığına dâir habör varsa da te- eyyüd etmemiştir. Berlin 11 (A.A.) —D, N. B. ajansı bildiriyor: Bergen limanının Almanların, İngiliz gı işgali esnasında nesi iz muhribinin ba- münde batan İn- nin sayısi, bu suretle nektedir. Almanların zayiatı Londra 11 (AA) — The Star gâ- yyüd eden ve gemisi olarak 51 600 io lerdir. Bundan başka 31 bin tor i de ağır hasara uğramış e bunları bat r Foch ei batmadı Paris 11 (A.A.) — Alman radyosu Dunkergue ile Foch kruvazörünün Şimal denizi nde batırıldığı © de Fransız.ami: asılsız ol lığı bu l uğunu Hân eylemektedir. Berlin 11 (AA) D.N. man Bremen gemisinin batmış oldu- ğunu tekzib etmektedir. Batan nakliye gemileri Stokholm 11 — İsveç sahilleri açık- larmda Pelagas ve Pater Noster takım adalarının şimalinde şiddetli bir de- isminde 3,500 ! yüklü | da hiç değilse bir kısmı | haberini B., AK | İniz muharebesi olmuştur. Burada 10 Alman nakliye gemisi taarruza uğrar mıştır. Bir nakliye gemisi batmış, bir nakliye gemisi ateş almış, 3 nakliye gemisi çok mühim hasara uğramıştır. Bunların da battıkları zannediliyor. Diğer beş gemi kayazdeleri kurtar- mağa çalışmaktadır. Goteburg hava Mslnde denizde bir çok cesedler sü- rükleniyor. (İki Alman nakliye ge- misi İsveçin Marstrand limanına vâ- sıl olmuştur. Bunlardan biri çok bü- yük hasara uğramıştır. Alman asker- leri ve gemiler mevkuf tutulacaklar- dır. Stokholm 11 (A A.) — Reuter ajan- adındaki ve 2593 an nâklye gemisinin İs- veçin gârb sahilleri açıklarında bat- miş olduğunu bildirmektedir, İçindekilerden sağ kalanlardan 34 kişi Lysekil'de karaya (çıkmışlardır. Bunlar geminin bir mayne çarpmış olduğunu söylemişlerdir. . Stokholm 11 (A.A.) — ILysekli'den bildirildiğine göre, İsveçin gürp sahil- leri açıklarında istimdad işareti gön- olan geminin askeri kıtant ekte olân bir Alman nakliye gemisi olduğu o Zzannedilmektedir. İçindekilerin kâffesinin telef olmuş oldukları söylenmektedir. gözlerile gördüklerini söyliyerek ha- ber verdiklerine göre, İsveçin batısa- hili açıklarında dün en az dört Alman nakliye vapuru batmıştır. Kıtaat nakleden 10,000 tonluk bir vapur İsveçin Marmstrand limanına ilica etmiştir. Stokholm 11 — Nya Allehanda gâ- zetesine göre, dün Skagerrak'da İn- giliz taarruzuna uğrıyan 20 Alman İ nakliye gemisinden 12 si batmıştır. RADYOLI Sabah, Öğle ve akşam her yemekten sonra günde 3 defa Dişlerinizi muntazaman fırçalayınız. İLE LR RR İLİ 7 EE AE İLAN Tuzak içinde Tuzak 'Tefrika: No. 123 24 Haziran gelip çattı. Bir pazartesi günüydü. Saat ikiye geliyordu. Civardaki bir doktor, her gün has- tayı ziyaret ederdi. O gün de görün- dü. Şerminle hemşiresi, annelerinin odasında oturuyorlardı. Pöncereler ardına kadar açıktı. İçeriye bol bir yaz havası giriyor, güzel kokular ya- yılıyordu. Deli kadın, hekimi güçlükle tanıdı. Bahçıvanın karısı, doktora: «— Ölecek mi?s demek isler gibi baktı, Şermin, bu bakışı farkederek: Lütfen hakikati söyleyiniz! Her şeyi öğrenmek istiyorum! - dedi. — Hastamız, yavaş yavâş göçüyor. — Feci âkibet yakın mı? — Pek yakın olmasından korku- yorum. Mesleğine mahsus uzun uzun cüm- lelerie konuşuyordu. Son ümid ka- pisını dalma açik bırakıyordu. Deli kadının bünyece pek küvvetli oldu- gunu, mukavemet ve gayret sahibi bulunduğunu söylüyordu. Şüphesiz korkulacak vaziyet vardı. Maamafih, Nakleden : (Vâ « NüJ | teselli de şuydu ki i yordu. Genç kız, merakla: — Hiç bir şey anlamıyor, değil mi? - diye sordu. Doktor, buna karşılık ne diyeceğini bilmiyordu. — Bununla beraber, arada sırada zekâsında bir kımıldanış olduğunu farkettik... Bir heyecan, bir fevkalâ- delik hatıralarını tamamile yerine ge- tirebilir... Ayrilirken dedi ki: — Şayed ihtiyaç olursa beni lütfen çağırırsınız ... Mredivenden inerken, bahçıvanın karısına; — Hiç ümid yok... yaşayamaz! » dedi, Dışarı çıktığı sırada önünde bir otomobil durdu. Süha ile hocası indiler. Genç erkek, kati bir vaziyetin kar- iztırab çekmi- Yarına kadar cası ise, bilâkis neşeli, güler yüzlüydü. Bahanin bu köşke gelişi birinci sefer olduğu için, genç kız onu görünce korkuyla gözlerini açtı. Stokholm 11 (A.A) — Balıkçıların | şısında olduğu için düşünceliydi. Ho- ! id her dakika artıyor (Baş tarafı ! inci sahifede) Elverum mıntakasında cereyan eden mü- sademelerin neticesi, Norveçlllere çok ce- saret vermiştir. Bunlür, Norveçte bulunan Alman kurvetlörine eğer müttefikl dımcı kuvvet gelmesine mani olurlarsa, mu- kavomet edebileceklerine emin bulunuyar- lar, Stokholm 11 — Almanların Norve- çe karşı bir baskın hareketi yapmak istedikleri, fakat bunda muvaffak ola- madıkları anlaşılmaktadır. Almanlar baskın için donanmaları ve hava fi- lolarını kullanmışlardır. Donanmanın refaktine asker yüklü birkaç vapur da vermişlerdir. Bunlarla Norveçin muh- eçirmişlerdir. Fa- kat Norveçlile: kendilerini top- lamışlar ve telâşa kapılntıyarak mü- ermişlerdir. ve göre Norveçlilerin dâkika artmaktadır. silâha sarılı- re çağrılanlardan başka gü- ık müracaat edenler pek çoktur, Norveçliler kanlı bir muhare- beden sonra Almanlar Eiveruma beş e durdurmuşlardır. iplida nakledil. Jan geri alınmış- Oscarsborg kalesi kavemet etmektedir. Oslonun harici kısmındaki Balaerne istihkâmı henüz Norveçlilerin elindedir, buradan Ak man nakliye gemileri üzerine ateş edi- liyor. « Bir kısım Alman kuvvetlerinin! | vaziyeti müşkülleşti Stokholm 11 — Norveçte bulunan bir kısım Almân kuvvetlerinin vaziyeti güçleşmiştir. Bunlar İsveç toprakları- | na iltica etmeğe çalışıyorlar. Diğer taraftan İngiliz gemilerinin Skagerak ve Kategat boğazlarına gel- mesi harp sahnesini İsveçe yaklaştır- mıştır. Bu yüzden bazı meseleler çık- masındân korkulmaktadır. Almanya henüz resmen teşebbüste bulunmamak» la beraber bir takım imtiyazlar, bilhas. sa İsveç demiryollarından istifade et- mek imtiyazını istemektedir. Narvik kumandanı tevkif edildi Stokholeı 11 (A.A) Vazife ile buraya gelmiş olan Norveç parlâmento- su teli Hambionun verdiği malümata göre, Narvikteki, Norveç kumandanı al- hay Sundlo, Norveç şimal ordusu başku- mandanının emri ile tevkif edilmiştir. Osloda Almanlar tarafından kurulan hükümetin reisi Guislingin eski bir dostu olan albay Sundlet Narviki kendiliğin- den Alınanlara teslim etmiştir. B. Hambro, ayaj Norveç kumandanına İn ile mümkün olduğu kadar kısa 2 temasa girmesi hakkında talimat ver miş olduğunu 'da söylemiştir. şimdiki | *leri nda, kat ayni zamanda soğukkanlılı- afaza etmek, hizsiyatını belli lüzumunu duyuyordu. İki şılgsnak için yürüdöl, Göz- m şişmiş, benzi heye- iş Profesör ci napları, gözlerini dört bir tarafa gezdiriyor, buradaki her- şeyle alâkadar oluyordu. — O... Maşallah... Mükemmel bir yer... - dedi, - Çiçekler, havuzlar, ye- mişler, ağaçlar Yok, yok... Ve genç kıza hitapla: — Ne o, evlâdım... Neniz yar?... Pek kederli duruyorsunuz. — Evet, kederliyim efendim. Baha, genç arkadaşını göstererek: — Herşeyi biliyorum... Dostum ba- | na anlattı... Validenizin vaziyetinden endişedeymişsiniz?... Aklen rahatsız... Son derece zayif... Eh, ne yapalım, yavrum... Feleğin darbesine katlan- malı... Şükredin ki hayatta başka der- diniz yok... Yok, değil mi? Bu suali sorarken, kısa boylu adam, tirbuşon gibi gözlerini genç kızg çe- virmişti. Onu nazarlariyle iştintak ediyordu. Fakat Şermin katiyen renk vermedi. Bununla beraber, bu esrarengiz adamın kendinden şüphelenip şüpho- İenmediğini anlamak istiyordu. Evet UnNUrTCcAN IM HUYUNU (Baş tarafı 1 inci sahifede) bulunuyorlardı. Almanyaya mücavir bütün küçük memleketler tetik üstün- de föiler, Ve hâlâ da öyledirler, Ve hat» | tâ Almanya lehinde olanlar bile İşte bunun içindir ki, amirallık, Norveç kara sularına mayn dökülme» sini hükümetlen istemiştir. Zira, Nor- veç koridoru, müttefiklerin Almanya- ya tatbik ettikleri ablokada en müsa- it yol teşkli ediyordu. Maynler dökü, lürken bitarat ticaret gemi gari zarar verecek tarzda F miştir Churchill, 4 esi olduğu ederek demiştir ki Bunun aksini dır. Bu Alman gemi ri b dan çok «Müttefikler Norveçlilerle mutabık olarak harbi sonuna kadar gölür- n çin hürriyeti klar tamir edil. yapmaya azme iade dikten sonra sulh dir, orveç hadisesi İeketler için bir di ve kün olabilirdi.» Deniz muharebesi müttefikle miş olmadıklarını nisöyledik rin Norveç liman- ek demiştir ki: ünü İngiliz Gloworm des- düşman kuvvetleri tarafın- dan batırılmıştır Salı günü İngiliz donanması Bergen ağıklarinda düşman hava Kovveilerisin taarruruna uğradı. İki kruvazör hafif ha- sara uğradı. Rodhey saffi harp zırhlısına ağır bir bomba isabet etti, Fakat, Peşte mukavemet etti. Anruro kruvazörü beş defa hücuma maruz kalmışsa da bütün bu taarruzlar akim kalmıştır. Ona refa- kat eden Kurkha destroyeri ağır hasara uğrayarak batmıştır. Mürettebat kurta- rılmaştır. troyeri ai Renown saffı harp gemisi, Scharn- horst Alman saffı harp gemisi ile ve bir Alman kruvazörile çarpışmıştır. Seharnhorst ciddi surette hasara uğra- muş ve yanında bulunan kruvazörün sal verdiği duman bulutunun arkasında kay- bolmuştur. Diğer taraftan, Zulu torpido muhribi Arkney adaları açıklarında bir düşman desizaltı gemisini batırmıştır.» B. Churchill, bundan sonra koyunda vukubulan ve birkaç rpido mu pılması ve nakli; edilmesi ve Chamberlain'in bildirdiğ İngilir destroyerinin balmasile neticele- | nen harekâtı tekrarlamış İngiliz hava kuvvetlerinin Bergen civ da Alman kruazörleri üzerine yaptığı hücumları anlatmış, diğer bir İngiliz hava uu La anlar di var- | akat bu, Viyanâlı kuyumcu işini Şerminin duyup duymadığı değildi. Hazırlanan izdivaca dair kulağına bir şey çalınıp çalınmadığını öğrenmek arzusundaydı. En korktuğu buydu. Bu kız, Sühayı seviyor... bunda Me yoktu. Diyordu ki «— Pei bütün kadınlar kıskanır- | lar. Bu müthiş hastalık, şu minimini kafanın içinde kimbilir neler yaratâ- bilir... Ve bundan da neler çıkar?» Bir müddet konuştu... Ve neticede içi rahatladı: Şermin, Yeşilköydeki vaziyete dair hiç bir telmihte, kina- yede bulunmuyordu, Belkısın mevcu- diyetinden haberi bile yok görünü- yordu. Ve haberi hakikaten de yoktu. Süha, bir aralık, bahçıvanın karı- siyle konuşmak üzere, uzaklaştı. Baha | da bundan istifade ederek, beynini işgal eden mevzua temas etli; | — Mektuplarımı aldınız mı? — Evet... — Avukat Ramuz beyi gördüm... Şermin, lâkaydlikle: — Ya?... - dedi, — Efendim, avukat Ramız Rıfkı bey dedikleri zatışerif kapalı kutur nun biri... Kendisini söyletmek, esra» | rını öğrenmek kolay iş değil... Buna | rağmen epeyce uğraşıp bazı tafsilât İ Bahanın lunduğunu 86; devam eyi «Da aya ait Faroe adaları müt- tefikler tarafından işgal edilmiştir. | İz- landa meselesinin inceden inceye tetkik olunması icap eylemektedir. Bugün de şafakla beraber İngiliz hava kulceyşi muazzam lemektedir. Hitler m miştir. Tır 7 zaman işl, Müttefikler, daha büyük katiyetle hareket etmek elde edeceklerdir.» k hareket eden am etmekle beraber Akdeniz- rolü, icabında temin edecek vaziyettedir. Alman dona met kuvvetlerinin yarısından fazla- dır. maması lâzımdır ki, manın, hattâ, Aâzsı biraktıracak surette Li lanmış bulunuyor Churchill'in nutku 63 dakika sür. müştür. Edirnedeki feyezan 60 insan 700 bağvari tehlike- li vaziyette kaldılar Edirne 11 (Akşam) — ansızın taşan Ergene ve Meriç nehirleri İspala ovasını bâsmiş ve kasabanın 7 evini ve maerayı istilâ etmiştir. Kurpuzlu köyünün Dikilitaş mevkinde kalan 50 insan 600 hayvanm gönderilmiştir. Diğer taraftan Topçu ko- nağında da 10 insanla 100 hayvanın tehlikede oldukları haber verilmiş ve buraya da süratle motör ve kayık gön- derilmiştir. Fakat İbraktepe ile İspala arasındaki telefon direkleri feyezan yi zünden yıkıldığı için burası ile dün ge- cedenberi muhabere kesilmiştir. Edirne- de sular ağır ağır çekilmektedir. Edime 11 — İspala ovasında zan durmuş ve sular düşmeğe itaş merâsında kalan deye başla- insan mo- yecek ve hayvan yemi gönderi- lerek dağıtılmıştır. Feyezanın bu min- takada epey 2 olduğu anla. #ılmaktadır. OE i üçü kismen beş Trenler intizamını yeniden ka) mmüci; de İtizar Müirderecatımizin fazlalığı di (Türkân Sultan) tef mizi bugün dercedi — Annenize kavuşmağı 1s siniz? — Biricik bağlı olduğum annem hastadır; ölüyor... Onu kaybedeceğim- den dolayı mükedderim. — Öbür anneniz, ölenin yerini tuta: e iyi bir is ka pısı açılıyor demek! Ailenizin kim olduğunu öğreneceksiniz. . Hayatını- zı bürüyen esrar meydana çıkâcak Size bir ümid verebilirim... Bu anne zengin birşey olacak... Yüksek içti- mai mevki sahibi... var... Bu - Ben birşeyden bahsetmedim... - Ağzımı tutmanu tavsiye etme- — Ne zaman öğrenmesi muvafık İ olur? — Hayatınızdaki bu büyük değişik- liği haber vereceğiniz gün. (Arkası var)