5 Mayıs 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

5 Mayıs 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

AKŞAMDAN AKŞAMA Musikimizi tedkik eden Dr. Schadlerin mütemmim izahatı Geçenlerde, bu sütunda, memleke- timizde bulunan İsviçreli musiki mü- hekkidi doktor Sehadler'in ince sazi- miz ve folklorumuz hakkındaki dü- şüncelerini anlatmıştım. Bazı arkadaşlarımız, bilhassa Hak- kı Süha ve Vakit refikimizde imzasız bir makale yazan diğer bir münevver, İsviçreli doktorun mütalâalarile ilgi- lendiler. Matbuat sütunlarına kadar &eçemiyen başkaca alâkalara da Şa- hid olduk. Bir takım sualler sorulu- Yor, mütemmim izahat isteniyor. Doktor Sehadler, bunların heyeti umumiyesi hakkında musiki sevenle- Tİ tenvir için gene benim sütunuma müracaat etti , İsviçreli musiki münekkidi, mist- firimiz olduğu için bahse mevzu mü- hakaşa ve dedikoduların birçok mok- talarına karışmıyacağını, Türk mu- #iki ihtisas âlemine aid mevzuatm tenkidi bir yabancıya düşmeyip doğ- Tudan doğruya memleket ve halkı Yakından tanıyan Türk ihtisas sahip- lerine yaraştığı kanaatini besliyor; ve $u çok ehteresan görüşünü anlatıyor: Türk milli musikisi ancak Türk Musiki öletlerile çalınabilir, Türk sanat kârları tarafından kendi sada ve oktav- lerile okunup söylenebilir. Ben öteden ti buna kanaat getirenlerdenim, Ahenk y8 Bolyphonie bakımlarından Türk musi- isini Avrupannkile mezç ve tevhid #tmek elbette imkânsızdır. Fakat ben bu bedihiyatı bugün değil, daha müsiki s6 Minarlarında bulunduğum sıralarda öğ- Teni niatim, Şark musikisile uğraşan garplılar hakkında da, dekler, — geçen sefer. ki ifadelerine ilâveten — şöyle diyor: — Garplilerin tamamile vukufsuz ola- tak bu mevzua giriştiği hakkındaki iddia Yanlıştır. V iyana üniversitesinde uzun 48- Beler talebesi bulunduğum Dr. R. Lach'ı hususta misal gösterebilirim. Bu zat *scrini ortaya koymadan evvel uzun »€- Beler Kırım "Tatar musikisi ile Kazan tetebbüde bulundu, £ topladı ve bu sırada neşriyat- a da meşgul oldu n Asya ve zenci musikileri arasın. daki mükayeseye dair İse şunları an- atiyor; — Türk halk musikisi «ile Amerika Saz'i arasında her hangi bir mukayese yapılamaz. Avrupa, eaz'dan, siyahilerin katiyen bulup çıkaramıyacakları bir ta kım yeni kıymetler elde etmiştir. Nete- kim bir «Jonny spielt ayfe ve «Pacific» gibi caz operalarile diğer birçok operet- ler buna bir delil teşkil eder. İşte bu esas dabilinde hareket olunduğu takdirde, is- tikbal için Türk halk musikisinin kendine Mahsus usul dahilinde ve tam bir vukuf ile Avrupa musikisine nakli hiçbir zaman ihtimalden uzak değildir. Böylelikle, Av- Fupa için olduğu kadar ayni zamanda podem Türkiye için de bi isi ortaya konulmuş olabilir. Bugüne adar Türk - Avrupa kompozisyonu ola» Tak meydana getirilmiş her ne varsa bun- Arın orijinal Türk musik s1 tıpkı Puccini'nin «Butterfly arın «Land des Lüchelnss ile olan alâ- am kadar azdır. Bu suretle Türk musi- oryantalkâri bir şa- verilmiyeceği hak- eseleye dair kanaatimi vâzih e lemiş oluyotum. Garp mütetebbilerinin şatk musi- kisile alâkası hakkında öse, doktor Sehadler şöyle diyor: oiz7 Vaki itirazlardan bence en mühim. a1, Garbi Avrupalının şark musikisi- Gi #etebbüe ve idrake asla istidadı olma- Ci5! ve binsenaleyh halk musikisinin an- ea yerliler tarafından tedkik ve tetebbü B ebileceği hakkındaki | noktainazadır ç noktainazara itiraz etmek isterim: siye kadar Şark, Japon, Çin ve Af- doz, Püsikisini tetebbü ve neşre, ein doğruya garp musiki âlimleri arak Bunları ismen sayarsak: Fetis, Sö üstel, Court Sachs, Kiesewetter, v, ssemaker, Stumpf, Ellis, Hachmann ola, gedir. Bunların eserleri hatâlı da atf,, poradaki âlimlerden birinin bana âlimi, sdettiği veçhile «bütün Avrupa ta lerinin gark akkındaki nok- ayni gazları yanlıştır!» demek suretile ce, stâya düşmek doğru olamaz. Bon- #uk Pp müdekkiklerinin vâsi bilgileri, e. imlerinin mahalli vukufları ve has» ikmap Kolojileri yer alarak yekdiğerimi ley, çmelidir. İşte ancak bu mretle adele evet musiki münakaşa ve mu #mka, inden bir musiki ilmi yararma » elverebilir, Bu güzel memleketi iki âleminde örtüsü açılmadık ne bü- ar gizlidir. tor Sehadler, geçen seferki beya- da musikimizdeki bazı kıymet tidadlar, saymıştı. Bunlar ara- A benim kazaen zikrini unuttu kağ B. Seyfeddin Asal üzerine dik- Selbediyor. ve onun senfonik or- strasın, Söylüyor, atın, ve isi sindi, (Vâ - Nü) | hilinde areket elmes sanat musi- | dan büyük ümidi olduğunu | Tramvay idaresinin otobüsleri Bugün Londrada işleyen otobüslerin ayni olacak Elektrik, Tramvay idatesinin satın ala- cağı 35 parça otobüs için bilhassa iki İngi- liz firmasının teklifi dikkate şayan görül- müştü. Bunlardan A. E. C. girkeli 2250, Leyvland şirketi de 2000 lira teklif etmişti. Fakat Elektrik, Tramvay idaresi. Belediye- nin tâbi olduğu Arttırma ve eksiltme kanu- nu hükümlerine tâbi olmadığından, yalnız ucuz fiat teklif eden firmayı değil, ayni zamanda fenni evsaf itibarile de mürec- cah olanı kabul edebileceğinden, motör ter- tibatı itibarile biribirinden farksiz olan ba iki firmadan A, E. C. şirketinin otobüsle- rinde dahili tertibatı, karoserisi daha mü- Kömmel görülmüştü. Bunun için Vali ve Belediye Relsi B. Lütfi Kırdar şehrimiz İn- Rumen hükümetle | ticaret müzakereleri Heyetimiz, Rumen vapurile in gitti Romanya ile ticaret müzakerelerinde bu- lunmak üzere Bükreşe gidecek olan heyeti- miz dün gece 19 da, Rumen bandıralı Basa- rabla vapuru ile Köstenceye müteveccihen şehrimizden ayrılmıştır. Heyetimiz, Dış ti- caret dairesi reisi B. Servet Berkin riya- setinde Bükreş Ücarel mümeesiilmiz B. Nejad, Petrol limitedden B, Sedad ve Tiftik ve Yapağı ihracatçıları namı- na B.Babri Kınacı'dan mürekkeptir. Bükreş büyük elçimiz B. Hamdullah | Suphinin mezünen şehrimize gelmesi hase- bile, heyetin hareket edip ötmemesi husu- | a Ankaradan tallmat istenmişti, Hükü- metimiz, hayet relsine seyahatin tehirini | icap ettirecek hiç bir sebep bulunmadığını bildirerek evvelce hazırlanan program da- manya ile yapılacak ticaret yeni bir ticaret muahedesi akdi için değil- dir. Bu mürakereler, mevcud anlaşma dâ- hilinde iki memleket arasındaki sicari mü- nasebetlerin inkişafını istihdaf etmektedir, Müzakereler bittikten sonra B. Nejad, Bük- reşle kalacak, B. Sedad iie B. Bahri Kmacı gehrimize döneceklerdir. B, Bervet Berkin | de oradarı İsviçre, İtalya, Yukoslarya ve Bulgaristana gidecektir. Kaçakçı şebekesi Gümrük muhafaza teşkilâtı tarafından meydana çıkarıldı Gümrük muhafaza teşkilâtı, bir” afyon kaçakçı şebekesini meydana çıkararak suç- luları adliyeye teslim etmiştir. Mesele şu- dur: Birkaç gün evvel, limanda deniz kon- #roluna çıkan gümrük muhafaza mermemur- | ları, Haydarpaşa açıklarında demirli du- Tan bir ecnebi vapuruna yanaşmış bir san- dalın içinde bulunan eşhasın vaziyetlerini şüpheli görerek takibata başlamışlardır. Memurların kendilerini tarassud ettiklerini sezon sandaldakilerin telâşla bir guz tene. | kesini denize attıkları görülünce merurlar, sandalın yanına yaklaşarak üruştırmaya başlamışlardır. Arama neticesinde &andal- da muhtelif afyon parçaları bulunarak, müsadere edilmiştir. Bundan başka, denize atılan gaz tenekesi su yüzüne çıkmış, kaçak- çılarin m ardan gizlemek istedikleri de böylece anlaşılmıştır. Şebeke, gaz tenekesi ile ecnebi vapurundan aldıkları tütünleri iketmek için böyle hareket ettiklerini iti. etmişlerdir. Kaçakçıların m muka- | para ve tütün aldıkları, sat- | © Nâ- ebeke, evrakı ile bir. Yeni yollar Bu sene hangi yollar inşa edilecek? 24) Belediye bütçesine şehirde yeni yol | inşası için 300 bin liralık bir tahsisat kon- | muştur, Bu tahsisattan başka 939 bülçesin- | de henüz sarfedilmemiş dokuz yüz bin li- raya yakın bir tahsisat daha vardır. Bu tahsisat ile Belediye bu sene şu yolları inşa edecektir: Yedikule - Balıkçı yolu, Koca Ragıppaşa - Ağaçeşmesi, Sultanahmed - Ayasofya meydam, Sürp Agop mezailığı da» hili yolları, Taksim meydanı, Taksim kiş- Jası arsasında açılacak yollar, Taksim » Tarlabaşı - Toşkoparan caddesi, Taksim - Simıserviler, Boğuzkesen - Türkgücü - Sıra- serviler. Cağaloğlu - Nuruosmaniye cadde- leri... Bunlar kâmilen asfalt olacaktır i zamanda Belediye Bü; çarşıyı da tamir edeceğinden, ayrica Şap- sinin dahili yollarını yapacaktır. İthalât birlikleri Pazartesi günü kâğıt ve tatbikat: ma müdürlüğünde birer toplantı yapılacak- tır. Yeni statüya göre ithalât ilmited şir- ketlerden bağka yeniden kurulacak birlik " ald giliz başkonsolosunun tavassutunu rica et- miş ve konsolosun, firmanın JLondrmdaki merkezinde yaptığı teşebbüs üzerine A. B. C. şirketi de teklitinden 260 llra tenzil ede- rek, rakibi firmanın flati olan 2060 lira üzerinden mukavele yapacağını Elektrik Waresine bildirmişti Bunun üzerine bir mukavele yapılmış ve tasdik eğilmek üzere Nafia Vokâletine gönderilmişti, Bu sırada Leyvland şirketinin mümessil müracani ederek, A, B. C. nin otobüslerinin haiz ol- .dukları evsafta kendisinin de otobüs vere- ceğini ve flnti de biraz daha kıracağını bü- direrek bir haftalık mühlet almıştı, Bu mühlet bitmiş ve Elektrik idaresinde topla- han komisyon son teklifleri tedkik etmiş- Karilerimizin mektupları Âmme menafii ve on altı kuruşluk pul Âmme menafline teallük eden ve şahsımın menafiile alâkadar olmıyan bir ihbarda bulunmak üzere, resmi da- irelerimizden birine müracaat ettim. — Istida yaz, ver! - dediler. — Nasıl istida? — Basbayağı!... On altı kuruş pulu » Buraya kadar yorul- 1 oldum ve çekilip nafti olduğu için, on altı kuruşluk bir fedakârlığı yapmak gene de lâzımdır. Fakat unutmamalı: On altı kürüş, memleketimizin birçok yerlerinde epey» ce kiymet arzaden bir yekündur. De- ice hakikatler bu usul ayboluyor. Dikkati celbede- VE. Sömikok | ihtiyacı İstanbülü. akli için şilep tedarik edilecek İstanbulun kök kömürü ihtiyacı ile meş gul olmak üzere Eti Bak mümessili B. Ma- eld ile Zonguldak havzası müdürü B. Bedri şehrimize gelmişler ve Bolodiye İktisad mü- dürü B, Saffet ile temas elmiğlerdir. Bu iki zat, Bil Bank'ın Zonguldaktan nakledeceği | sömikok için şilep tedarikile meşguldürler, Ancak sömikokun İstanbul için tefrik edi- lecek miktarı ihtiyaci karşılıyamıyacağı için Istanbula gönderilecek sömikoka Türk maden kömürü de karıştırılarak piyasada satılacaktır. Şimdi banka bu maden kömü- rü nisbetini tesbit edecektir. Mali sene sonu Mali #önenir bitmesine bir aydan az bir müddet kaldığı işin Belediye muhasebesi mali sene sonuna kadar vergi ve rüsum tahstlâtına ehemmiyet verilmesini ve va- ridatın bakayaya terkedilmemesin! tekrar Şubelere tebiiğ etmiştir. Bina, arasi, tan- Zilat vergilerile tenvirat rüsumu vesaire nin 939 tahakkukatına dahil olan mikda- ri hemen tamamile tahsil edildiğinden 940 senesine pek az bakaya devredileceği ümid ediliyo: Bundan başka 989 “bütçesindeki tahsisat da hemen kâmilen sariedilmiştir. Bu iti- barla tahsisatı biten fasıllarda yeni müna- Kâleler yapılmıyacaktır. Eminönü meydanı İlk tiede kısmı on beş güne kadar bitecek Eminönü meydanının tanzimi işine iki gündenberi Yenicaminin önünün düzeltii- mesile başlanmıştır. Yenicami önündeki ya- ya kaldırım, meydan yüksek olacağından, buraya yapılan basamaklar, caminin Ba- lıkpazarı tarafındaki cephesi boyuna tem- did edilecektir. Bu merdivenin yanında bir istinad duvarı ile Misırçarşısının Balıkpa» zarı kapısı önünde bir kavis bulunacaktır. Merdivenler mermerden inşa edileceklerdir. Cami önündeki yaya trotuarın da mermer- den yapılması düşünülmüş, fakat kırk kü- sür bin Jiralık dir para farkı olduğundan bundan vazgeçilmişir. Bu saha, asfalt olarak inşa edilecektir. Bununla beraber Eminönü meydanının Belediyeye aid kıs- mının tanzimi on beş güne kadar ikmal edilecektir. Bundan sonra tramvay bhallarının sö- külmesi ve tramıvay hattının geçtiği kıs ma ald meydanın yükseltilmesi işine baş- lanacaktır ki bunu tramvay idaresi yapa- taktır. Hanrlanan pilna gö Eminönünden manevra yapar Babek ve diğer tramvay arabaları bundan sonra meydanın Bahçe- kapımna doğru tarafındaki yaya kaldırı mın önünde rak buradan döneeekler- dir, İslanbul cihetine giden tramvaylar da Yenicami kemri yanındaki yaya kaldırı. mun önünde istasyon yapacaklardır. tir. Her iki firmanm da son teklifleri ve otobüslerinin vasıfları mukayese edilmiş, neticede A, E. C. firmasının otobüslerinin tercih edilmesine karar verilmiştir. Bu fir- ma, flatinden bir miktar daha kırdığından, beher otobüs 1893 liraya malolacaktır. Bu fiatle otobüsler Londrada teslim edilecek- lerdir. Otobüslerin Londradan İstanbula nakli masrafı Elekirik, Trumvay idaresine ait olacaktır. A, KE. C. şirketinin otobüsleri şimdi Lon- drada işliyen otobüslerin aynidir. Otobüs- lere alt mukavele şimdi hazırlanarak tas- dik odilmek üzere Nafia Vekhletine gönde- rilecektir. Tasdikten altı ay sonra otobüs- ler teslim edileceklerdir. | Üsküdar Adliye binası bitti Adliye devairi, hazirandan itibaren yeni binada iş görecek Üsküdar adilye binasının inşaata bitmiş, Kati kabul müamelesinin bul müddelumumisinin riyaset heyet tarafından bir keşif yapılarak bina tedkik edilmiştir. Bu keşif neticesinde bi- nanın, lâzım gelen şeralle uygun olarak Yapıldığı görüldüğünden kati kabul mua- melesinin icrasına karar verilmişlir. sonuna kadar bu muameleler ikmal edile- rek adliyenin eşyası yeni binaya taşınacak ve gölecek ay başından itibaren Üsküdar ad- liyesi burada faaliyete başlayacaktır. Hukuk mahkemeleri binasının tamiri Hukuk mahkemelerinin bulunduğu eski Şürayı Devlet binâsı, orada toplanan kala- balığın sıkletine tahammül edemiyecek va- giyette bulunduğu cihetle bir kazaya mey- dan verilmemek üzere binanın tamirine ka- rar verilmişti, Tamir işl şu günlerde müteahhide verile- cek ve süratle ikmal edilecektir. Tamirat es- i nasında mahkemelerin faaliyetinin sekteye uğramaması için tedbirler alınmıştır. Bi- ha tamir edildikten sonra mahkemelerden bazılarının yerleri değiştirilecektir. Toptan demir fiatleri Ticaret Vekâleti tarafından tesbit edilmek üzere Ticaret Vekâleti, Amerikadan gelmekte olun ve yeniden gerek Karabük fabrikasm- dan, gerek diğer membalardan temin edile- cek demirlerin toptan ve baz finllerini tesbit etmek üzeredir. Yeni gelecek demirler, bu fliatler üzerinden satılacaktır. Diğer taraf- tan ellerinde demir stok bulundurup da be- yannameye tabi tutulan kimselerin hor ay name icabatındandır. Bu iş için verilen mühlet bugünkü pazar günü bittiğinden mühlet yarın akşama kadar uzatılmıştır, Beyanname ile demir #toklarının yeni va- #iyetini bildirmeyenlere Milli iktisadi koru- ma kanunu hükümleri dahilinde ceza tarh- edilecektir. Kararnamenin 12 nci maddesi mucibince her ay beyanname verilecektir. Alâkadar tacirler, Ticaret müdürlüğüne mü- racaat ederek bu İş için, her aya ald müh- letin ne olduğunu sormuşlardır. Tacirlere, icap eden cevaplar verilmiştir. iYük arabasına kamyon çarptı Hüsnü ismi biri, idaresindeki yük ara- bazile Köprü üzerinden geçmekte iken 3940 numaralı yük kamyonunun sadmesine uğ- rayarak araba parçalanmıştır. Firar eden kamyon şoförü uranmaktadır. Yakalanan hırsız Sorgu hâkiminin kararı ile tevkif edildi Niyazi adında biri evvelki gece Fatih ci- yarında bir eve girerek sit kattaki oda- lardan eşya çalarken evdekiler uyanmış- lar ve Niyaziyi, elinde eşyalarla kaçmak üze- re iken yakalamışlardır. Zabıtaya teslim edilen Niyazi dün evra- kile birlikte adliyeye verilmiştir. Müddel- umumilikte yapılan isticvabında kendisi Suçunu itiraf ederek: — İş bulup para kazanmak üzere Bandır- madan Istanbula geldim. Fakat burada hiç bir iş bulamadım, parasız kaldım. Hirsazlık yaparık geçinmeğe karar verdim, e NR fakat ya Demiştir. Dördüncü sorgu hâkimliği Ni- yaziyi istlevap ve tevkif etmiştir. Ekmek fabrikaları Bir İngiliz firması, Ankara ve İstanbulda ekmek fabrikası tesis etmek üzere todki- kat yapmıştı, İngiliz şirketi, ekmek fubri- kaları kurmak üzere hazırladığı teklifleri bir haftaya kadar bildireceğini Belediyeye bildirmiştir. Firma, şehrimizde ve Ankara- da İhtiyaca göre fabrika kuracaktır. Bu fabrikaların çıkaracağı ekmekler tamamile otomatik: vesaitle yuğurularak piğecek ve el sürülmeksizin kâğıt içine sarılarak salı- Uğa çıkarılacaktır. Ayİ muntazaman beyanname vermeleri karar- | arasında aktedilen ticaret anlaşmaları- nın müddeti bir sene ve yahut altı ay olk- duğu halde, bu müddet zarfında, birkaç defa daha anlaşma er i eseri Beynelmilel vakayi o lar etmektedir ki, âni tecavüzler karşısında normal bir pazarm birdenbire kapandı- ını görüyoruz. Yahut ticaret anlaşması ile bağlı olan bir memleket ihtiyati ted- birler alarak, bazı maddelerin ihracını imenediyor. Bu arada, hükümetler, ken- dilerini tazyik eden siyasi ve askeri eko- nomik şartlar tesirile, bu tedbirleri itti- olmak, bizde, yalnır dış ticaret daire : ar Miami agi Dış ticaret dairesinin bu vazifeyi mü- Fransa ve İngilterede bu ihtiyaç hissedil- miş, ihracat konseyleri diye yeni bir teşkilâta lüzum hasıl olmuştur. Fransadaki ihracat konseyi, ticaret odaları, ihracat işlerine kredi açan ban- ka mümessilleri, ve hükümetin intihap ettiği maruf ihracat müesseselerinin mi“ messillerinden ibaret bir teşekküldür. Harp ekonomisinin icap ettirdiği şartla” rın tesirile vücuda gelen ihracat konse- yi, Fransadaki dış ticaret dairesine reh- berlik etmektedir. Harpten sonra dış ticaret işlerinin ne kadar karışık bir hale geldiğini, tcaret anlaşmalarındaki taahhüdlerin ifa edil. mediğini, zaman zaman bu sütunlarda yazıyoruz. Bütün bu tebavvülleri ekse- riyetle ithalât ve ihracat tacirlerinin ağ zından işitiyoruz. Ticaret Vekâleti bu şikâyetleri dinle- mek suretile, ortada değişen vaziyetten haberdar olmaktadır: Halbuki bizde de ihracat konseyi teşekkül etmiş olsaydı, dış ticaret dairesi, bütün bu tehavvüller- den daha kısa zamanda haberdar ola» cak, daha seri tedbirler ittihaz edecekti, Şimdiye kadar piyasa ile pek sıkı mii- ihracat konseyi kuracağından eminiz. Hüseyin Avni Alman büyük elçisi Ankaradan geldi Almanyanın Ankara büyük elçisi von Papen dün sabahki ekspresle Ankaradan şehrimize gelmiştir. Bü- yük elçinin, Berlin seyahati şimdilik teeyyüd etnitmişlir. Gazi köprüsü Gazi köprsünün murakkat kabulünü ya- pan fen heyeti, köprünün bazı noksanlarını tesbit etmişti. Şirketin Almanyadan getirt- iği Her Pari ismindeki mühendis bu nok- sanlari mahâllen tesbit etmiştir. Bundan başka köpri n İkmali sırasında noksan görülen tarafları tamamlamak üzere Al- manyadan demir levazımına sit bazı mal- zeme getirilmiştir. Bu malzeme ile köprü- nün noksanları tamamlanacaklır. Bundan başka köprü dubalarından bir kısmının top- ruğu bastığ: hakkındaki haber doğru değii- dir. Ancak köprünün ber İki başında top- rak yığıntısı mevcuttu. Bu yığıntı. kaldırıl- müştir, Çukurda kabloyu tamir ederken Beyoğlu Piruzağada oturan ve elektrikçi. lik eden Dursun, evvelki gece yarısı Gala- tada bir kabloyu tamir etinekte iken çukur kenarında bulunan büyük bir taş kalaşna düşerek yaralanmasına sebep olmuştur. Yam rali hastaneye kaldırılmıştır. Otobüs çocuğu yaraladı Şoför İsmallin idaresindeki otobüs dün Kerestecilerden geçerken sekiz yaşlarında Yaşar izminde bir çocuğa çarparak muhte- Hf yerlerinden tehilkeli surette yaralanma- sna sebep olmuştur. Yaralı hastaneye kal- dırılmış, şoför yakalanmıştır. Taksim bahçesi gazinosu Taksim bahçesi gazinosunun idaresini deruhte eden Romanyalı Yorgopolos, gazi noya ali sofra takımlarını Romanyadan getirtecektir. Müteahhld, gazinoyu 1 hazi- randa açacaktır. Nişantaşı Çocuk bahçesi Nişantaşında 13 Ükmektep binasının önünde yapılması kararlaştırılan Çocuk bahçesi için, sahanın dışındaki eski duvar- lar yıktırılmağa başlanmıştır. Bahçenin inşaatına bugünlerde başlanacaktır. A Bakırköyde bahçıvan Hasanın kulübe. sinden yangın çıkmış, kismen yandığı haj- de itfaiye tarafından söndürülmüştür,