September 3, 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

September 3, 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife.4 Eller Amerikalıların meşhur bir sözü Amerikalıların meşhur bir sözü vardır: «Güzel bir çehre nazarı dik- kati celbeder, fakat güzel eller in- sanı cezbedera. Buna rağmen ka- dınların pek çoğu daima yüzlerile uğraşırlar, ellerile hiç meşgul ol- mazlar. si Pınl pinli parlayan renkli tırnak- anı ellerin bütün güzelliğini teşkil ettiğine Pol, de bu bır Baklarla pamuk gibi beyaz ve yu- muşak eller kadar güzel ne olabilir? Böyle güzel ellere her kâdım ma- Ek olabilir. Biraz itina kâfidir. Pek az krem, porat kullanılır. En çok kullanılan Janoline, güserin, ko- İonya, limon suyu gibi besit şeyler- dir. Bir ince sünger taşı da elzemdir. *Evde yapılan iş bittikten sonra ellere, parmaklara bir iki damla İs- geline yağı ile masaj yapılmalıdır. Bilhassa utnakların etrafındaki de- pileri iyice yağlayıp ovmuludır. Beş on dukika elleri öylece bıraktıktan sonra çeşme altında ilik su ve yağlı bir sabunla iyice yıkamalıdır. (çok mcak ve çok soğuk su eller için za” rarldır.| İnce sünger taşını elin üstüne, parmaklarına, köpükler üzerine sü- serek gezdirmeli, Bol su ile çalkala- malı. Havlu ile eller ve parmaklar ayn ayn kurulandıktan sonra birkaç damla şu iliçtan ele akıp ovmalı ve her tarafına içirtmelidir. Bir şişe içerisine ayni miktar kolonya suyu, gliserin, limon suyu ve gül suyu ka- riştirma!. Her el yıkayıp kurulan- diktan sonra bu ilâçtan kullanmalı- dır. Haftada bir ellere yıkandıktan #onrâ kahve telvesi ile masaj yap- mak çok faydalıdır. Ellet gayet iyi! temizlenir, beyazlaşır ve yumuşar. Esmerleşen ve sertleşen ellere şu pomat sabah akşam sürülür ve bir gey ez sanı durduktan sonra yıka-| Bır. . elle: yumuşar ve beyazlaşır. 25 gram gayet ince dövülmüş toz halinde iç badem, 20 gram glizeri 25 gram talk pudısı, 35 gram dö- vülmüş ve elenmiş keten tohumu, 100 gram bal Bunlar karıştıktan sona iyi kapanan bir kap içersinde muhafaza edilmelidir. Tunakların — çabuk kırılmaması ve ellerin güzelkiğini bozmamasına dikkat edilmelidir. Tırnaklar makas- 'riniz, e la kesilmiyerek daims törpülenin kuvvetli olur çabuk kırılmaz. Buna! koymak sağıea kırılan btnaklara bir müd- det cila sürmemek, icap eder. Tır- naklareâki haline gelinceye kadar geceleri tatlı badem yağt ile yağla- mak çok faydahdır. Tırnaklar gevşek ve kuvvetsizse bir kahve fincahı zeytinyağı içine , yumurta dövülürkn bir bucuk yumurta aki ko-| Yünlü e KENE Sonbahar aylarında giyilen yün ten yapılan garnitürler kullanılmakta yali yapılan motiftendir. vermektedir. Acıbadem kurabiyesi Uzunköprü M. P. — Acıbadem kura- biyesi şöyle yapılır: 250 gram iç ba- dem, dört tâne acıbadem 250 gram in- ce Amerikan şekeri, 3 yumurta aki ali- Biz. Bademleri, dört tane acıbademle beraber sıcak su içine atarak bir iki dakika ateşte tutunuz. Sonra üstteki ince zar gibi kabuklarını soyunuz. Ba- demleri bir havlu fle kuruladıktan &ön- İza bir kap İçerisinde gayet hafif ateş- te kurutunuz. Rütubeti kalmayınca bayan içerisi- (ne bir miktar badem koyarak dövü- nüz, döverken azar azer âki katınız. 2509 gram badem nulur. Bademler Barbur gibi olunca) içine şekeri karıştırınız, kalan bir bu-| İçuk yumurta akını ilâve ederek hep- #ini güzelce hallediniz. Saç yahut tep- 4 üzerine beyaz kâğıt yazınız. Bir ka- İşıkla bu hamurdan alarak kâğıt üze- İrine yerleştirip yuvarlak bir şeki) ve- Kurabiyeleri oObiribirinden uzaken Hzumdır, çünkü pişerken ya- yılırlar. dizildikten sonra elinizi üzerlerinden hafifçe geçiriniz diş bademi kurabiye'e- ve rin üzerine yapıştırarak sicak fırma “ AKŞ EE LK ATDURU İDA ibiseler lu elbise ve mantolara ipekli şerit- dır! Kruâze mevsimlik manto. Cepleri ayni tenk ipekli şeritten konulmuştur. Elbise sırttan iliklenmektedir 4 — Lâcivert elbise üzerine çok açık bej rensinde ceket giyilmiştir. Lâcivert şeritten garnitür cep ve yakasıri süslemektedir. 35 — Mevsimlik manto ayni renk motifler göğsünde bolero hissini İspirtonun derecesi nasıl indirilir? Likör yapılacağı zaman kullanı- lan ispirto 35 ile 50 derece arasın- dakilerdir. Umumiyetle 50 derece- lik ispirtolar tercih edilir. 90 derecelik ispirtoyu 50 derece- lik yapmak için temiz sinde su kaynatmalı, üstünü örterek soğumağa birakmalıdır. Ağzı açık bir kavonoz içersine yarım kilo 90 derecelik ispirto koymalı, üzerine evvelce kaynayıp: soğuyan sudan 400 gram karıştırmalıdır. Elde edilen 50 derece ispirto ile gayet nefin likörler yapılabilir, Ege Sigara kokusuna ve gıcığa karşı kolay bir ilâç F sigara içenlerin o ağızlarn- ün kokusuna ve dumanının verdiği gıcıktan olan boğaz öksürü güne karşı günde dört beş defa şe- ei su ile gargara yapmak çok fay» Maliye Ve veriniz. Üzerleri pembe olunca fırından çı- karınız, yapışık oldukları kâğıttan ayı- rınız. Eğer kurabiyeler kolayca küğıt-; on damlâ limon suyu ve bir tutam asit borik atarak karıştırmalı ve bu- nutila tıraklara banyo yapmalıdır. Duvara çakılan çivinin gevşememesi için ne yapmalı? Duvara çakılan bir çivinin bazan Yerden oynadığı. gevşediği görü- Tür. Bunun 'skisi gibi sağlain olması Yinden çıkarıp etrafına pek az pa- suk, yahut kalm tire sarmalı ve sulandırılırış alçıya batırdıktan sön- ra yerine koymah. Alçı donunca çivi gay.t iyi mıhlanır. İki kat tire ile dikerken... İki kat tire ile dikiş dikerken ek- seriyetle iplik birbirine karnşır ve bükülür. Buna mani olmak için tire- pin iki ucunu birden düğümleme- meli. Ayrı ayrı düğüm yaparak dik- meğe başlamalıdır. İplik artık bükü- Bip buruşmaz. Sirkenin halis olup olma- dığı nasil anlaşılır? Sirkenin helis olup İnmek için bir kap içerisine bir ka- gık toz halinde'tebeşir koymalı, üze- rine bir kaşık sirke akıtmalı. Eğer tebeşir sirkeyi içerse sirke balistir, aksi takdirde sirke mahlüttur. Kadın şapkalarında pudra lekesini nasıl temizlemeli? Kadın göpkalirmm içinde aba ye sinde hasıl olan pudra leke ve kir- İerini çıkattnak için ispirtoya batı- tan ayrılmazsa altlarına bir az su sü-! kri yumuşayıp derhal kâğıttan ey- e; Tarif ettiğimiz miktardan on Ik! ta- ne büyük acıbadem kurabiyesi çıkar, Babunsuz bulaşık nasıl yıkanır? Taksim Lamartin Ekonomi olması için bulaşığın sabun-| doğrudür. Adi toprak alınız, ince elek-' ten geçiriniz, bu toprak içine su kata-! Tak hamur yapınız. Bu hamuru sabun | 1 — Veklilet 940 senesi !btiyact için matbam kâğıdı, bezi Vekâleten verilmek üzere (7650) adet defter, AM Şeftali reçeli Bir'kilo İri, olgun, “fakat çürük- süz, vuruksuz, beneksiz şeftali seç- meli, a Bir kilo kristalize şekeri bir buçuk iki bardek su ile bir tencereye koy- duktari sonra ateşe koymalı, Şeke- rin kaynayıp ağdalanmasını bekle- meli, koyulaşıp kıvama gelince içe- risine yıkanmış bütün olarak ( 80- yalmadan) şeftalileri atmalı. Orta ateşte reçeli kaynatmalı, Şeftaliler suyunu bırakıp tekrar çekince şeker gene ağdalanır. Şeftalilerin şekli katiyen bozulmaz. Tencereyi ateşten indirmeli, 80- ğumağa burakmalı, Ertesi sabah tenceredeki reçel sulanmıştır. Ten- cereyi tekrar âteşe koyarak yarım Timon sıkmalı ve bir gün evvelki kı- vama gelinceye kadar kaynatmalı. Ateşten indirip soğuduğu vakit ka- vanoza doldurmalıdır Bu reçelin manzarasi gibi lezzeti de pek güzeldir. Yüzdeki çatlaklar Havaların sik sık değişmesi neti- cesi olarak yüzde hafif çatlaklıklar | oluyor. 20 gram gül suyu, 20 gram | tatlı badem yağı “ile -karnştırılarak 'yize sürülürse çok faydası olur. — Tabii bir jimnastik İnsan 'sevki tabil ile, hiç farkına varmadan faydalı bazı hareketler yapmaktadır. Bunlar arasında esme- mek ve gerinmek en sıhhi jimna: hareketidir. Sabah kalkarken kaç defa esnemek ciğerleri tabii su- rette havalandırmakta ve genişlet- mektedir. Gerinmek ise vücudun her âzasını Bilhassı kol ve bacak adalelerini sertleştirir. Sabah daha yatakta iken beş, on| rece-İdefa esnemek ve gerinmek yilcudu kap İçeT-İ uzun gün zinde bir halde bulandur- | smanlı Baükakından: o Aile Sandıfı Piyangosu: «Alle Sandığı» piyangosunun keşldı 25 Eylül 940 tarihinde tera edilip ati- deki ikramiyeler tevzi edilecektir: 1 adet TL, 1.000 lik > TL, 1000 4 adet TL 25) < hik — TL. 1000 5 adet TL. 100-hik TE 900 25 adet TL. 50 -hık - TL 1250 $0 adet TL 25 -hk — TL 1250 85 adet ikremiye için: o TE 5000 Keşldeye Nisan » Eyldi 940 allı aylık. müddet zarfında «SİLE SAN- DIĞI (tasarrul cüzdanı) hesabında matlubu 'T. L. S0 den aşağı olmayan her mudi iştirak edecektir. kâletinden: mukarya, mücellit (2.600.000) sdet cetvel baskı ve teclidi açık aksilime ve (23,250) cilt koçahın baskı ve teclidi pazar lk suretile eksiltmeye konulmuştur. ? — Defterlerin muhammen baskı ve cilt bedeli (1290) lira (80) kuruş muvakkat teminatı (07) lira (26) 3 — Cetvellerin muhammen kat teminatı (77) lira (48) kuruştur. di kuruştur. baskı bedeli (1032) lira (79) kuruş, muvak- yur, İsrın muhammen baskı ve cilt bedeli (952) lira (12) kuruş, muvakkat teminatı (71) Mira (41) kuruştur. 5 — Eksiltme'sirasile defter, cetveller ve koçanlar olmak Üzere 18/Ey- 1â1/940 çarşamba günü saat (3) de Maliye Vekâleti Levazım Müdürlüğünde caddesi E. A. — müteşekkil eksiltme komisyonunda yapılacaktır. 6 — Bunlara aft şartnameler Ankara'da Maliye Vekâleti Levazım Mü- #ux, soğuk su ve çamur İle yıkandığı dürlüğünde, İstanbulda Maliye Vekâleti Evrakı matbua ambarında görüle- bilir, 7 — İsteklilerin 2490 sayılı kamunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yanlı belgeler ve har partiye sit yukarıda miktarları yazılı muvakkat teminat yerine kullanarak tabak ve tencereleri |maksuz veya banka kefalet mektuplarile birlikte monyyen gün ve saatte için basi: bir çare vardır: Çiviyi ye- | yıkayınız. Yağdan !z bile kalmaz, Ya). kom!zyona mürsenatları. niz mecburiyet olmadan, çamurla yı- kanan tabakta (ne kadar bol su İle çalkarsâ) tekrar sabunla temizlenme den yemek yiyebilir misiniz? «5212/3065» İstanbul Cümhuriyet Müddei umumiliğinden: İstanbu! ceza ve tevkif evi ihtiyscı için muhammen bedeller! 2582 lira 50 kuruş ve muvakkat teminatları 198 lira 60 kuruş olan 500 kilo sadeyağı 2 — Bakıng povder yerine çu tertibi | 2000 kilo fasulye, 2000 kilo nohut, 4000 kilo pirinç ile yine muhammen be- #ullanabilirsiniz, ayni tesiri gösterir.İdeli 1650 Ilra ve muvakkat teminatı 123 lira 75 kuruş olan 3150 kilo dağlıç Dört çorba kaşığı krem tartar (ereme | de tartre) ile it çorba kaşığı bikarbö- nat dö sut karıştırınız. Teneke kutu /dt ayni günde sat 14te Sirkecida adliye levazım dairesinde yapılac: tekliler şarimamelerini tatil günlerinden manda leri içinde mezkür dairemizde görebilirler, veya sirçâ gişede şaklayırız. Lüzu- munda kahve kaşığı hesabiyle kulla- EniZ. ze ae Kaş dökülmesine karşı ilâç Barı kimselerin kaşları dökülür,! buna karşı hef gece şi Ja Kaşlar yıkanırsa çok faydası iz 20 gram 70 derecelik iyi kolonya , i İmalı. Bir pamuğu bu ilâçla ıslatarak kaşları yıkamalı, ! Kulakların tuvaleti Saçların ön kısmı tepeye doğru, tarandığı için kulaklar. açıkta kal- maktadır. Bu sebeple kulaklarla ay- nes mesgul olunmaktadır, | Geceleri yüze sürülen kremle ku- İk memelerine masaj, bahları İkolonyaya batırılmış bir tülbentle “iriksiyon yapılmalıdır. Küpe takıl- mazdan evvel halif krem sürmeli Dudra ile gudralamalıdır. i eti açık eksiltmeye konulmuştur. Btin ekslitmesi 12/9/940 perşembe Maliye * 5 yedeğile bereber 61950 adet tahvil açık eksiltme suretile bastırla-İver ve Cemal paşalarla Talât bey caktır. 1 — Kâğıtları hazinece verildeck olan: bu tahviller Ankarıda Türkiye|dan haberdar olmadıklarına d. 'Cümhuriyet Merkez Bankas Tabyilât 2 mantı 3 Bestınlacak olan tahvillerin “Türk lirasıdır. üğünde müteşekkil eksi 7 . i 1— İmadığını an.) 70 gram asit borikli suya kariştar-'İstanımda Dolmabahçedi Yilin, Şartnamesi Ankarada Maliye Vekâleti Lovazım Müdürlüğünde günü saat 19 da ersakın eksiltmesi saktır. her gün mesai saat- «1896» Vekâletinden: servisine teslim edilecektir. muhammen bedeli 3000 muvakkab te- silme 189940 çarşamba günü saat 10 da Maliye Veklileti Lo-Jmin eylemek Üzere istifasını geri al- yapılacaktır. itme komisyonunda 3 — İsteklilerin 240 sayılı kanunn 2 ve 3 üncü maddelerinde yazık bel- ve muvakkat teminat mektup atte komluyona müracsatları, Türk iye Demir ve veya makbuzüe birlikte beli gün ve (5213) (8065) Çelik Fabrikaları Müessesesi Müdürlüğünden: (5) Lokomotif maki yollarında makiristlik et ışından yukarı tile 45 nak ü nisti Alınacaktır dair ehliyetname İbraz etmek şar- 3 liradan 4 liraya kadar yevmiye ile Müessese $ makinist alınscaktır. En geç 15 Kylül 940 tarihine kadar dürlüğüns mürasamt edimsel Evvelce Mi Şikerilmiş olanlarla sekerlik etmemiş olanların |raosatin bu işi U Meşrutiyet . 1 Bu taarruz tedbirinden Enver pa- Meşrutiyette Saray ve Babiâli Yazan: Süleyman Kâni İrtem — Tercüme, iktibas hakkı makfuzdur. Tefrika No, 205 Karadenizdeki taarruz tedbirim- den kimlerin haberi vardı? fakname. şartlarına göre (o harbe işirake taraftar o veyahut aleyhtar şadan başka vükelâden kimlerin | olan nazırlardan hiç birisinin va- haberi vardı? Cemal paşanın vaziye- | kanın hudusundan evvel bu taarruz tini evvelce izah etmiştik. kararından haberleri olmadığı gerek Talâ. paşa batıratının mukaddi-| halin cereyanından, gerek Meclisi mesinde beyan edildiğine göre: | mebusanca sonradan icra olunan (Almanya ile Rusya arasında harp | tahkikattan anlaşılıyor. ân üzerine bizim için harbe iştirak | OOdesadan sonra Sivantopola da muahedemiz mucibince mecburi idi. |teşmil edilmiş olan taarruz Harbiye Sadrüzam harbe derhal iştirak et-İve Bahriye Nazırları tarafından Rus ediyordu. Akdettiğimiz bir vükelâ encüme- ninde Bulgaristan ve Romanyanın vaziyetleri anlaşılmadan hatbe gir- memiz gerek kendimizin, gerek müttefiklerimizin menfaatlerine mü- gajir olduğunu Almanya ve Avus- turya elçilerine anlatmağa, Bulga- ristanı kazanmak için çalışmağa ka- rar vermiştik. Halbuki arife günü akşamı Kara- denizde Rus donanmasle amiral İSuşen arasında top patladığı ve Rusya sahilinin topa tutulduğu ha- eldi. Sadrâzam bu vakadan fena halde müteessir olarak ertesi günü bayram munyedesine gelmiye- ceğini bir tezkere ile bana bildirdi. Bu vakadan hiç birimizin malümatı yoktu. Yalnız herkes gibi ben de Enver paşanın haberdar olduğuna İ kanidim. Bayram günü meclisi mebusan reisi Halil beyin evinde toplandık. Orada Enver paşayı çok sikiştirdim. Haber! olmdaığını musrren söyledi İve yemin etti. Bu vaka harbi bir emrivaki ba- İline koydu. Sadrâzam teessürün- ifa etti. Kendisi vaziyeti ay- bulunu- İlatca idare edeceğine iyordu. is vermek zamanı gelmişti. Bayramın üçüncü günü sadrâzam İpaşanın yalısında toplandık, Vüke- ilâdan ekserisi derhal harbe girilme- sin» taraftar görünmüyordu: hali hazırım devamına © çalışmam te karrür etti Halbuki | İslâf elçileri he'i hazırın muhafazası için İstan- bulda bulunan Alman heyeti ıslahi- yesile Göben ve Breslav zabitan ve efradının çıkarılmasını şart koymuş- /lardı. Şartı icra etmeğe hükümet | muktedir bulunmuyordu. Esasen kabine ârasından bir kıs- mu müttefiklerimiz ısrar ettiği tak- dirde ittifak ahkâmı mucibince der- hal harbe iştirak fikrinde idiler. Ben de bu reyde idim. Sadrâzam bir karar vermek mecburiyetinde bulundu ve bali harbi kabul etmeği ihtiyar eyledi. Derbal harbe iştirak aleyhinde bulunan nazırlar istifa e-iler. İşte devletin harbe iştiraki bü suretle olmuştur.) Talât paşanın son İttihad ve Te- zakki kongresindeki beyanatı da bu sözlerini müeyyeddir. Orada da namusu üzerine yemin ederek: (En ver paşanın amiral Suşon ile birle- şetek Rus limanlarını topa tutmak hakkındak: kararından katiyen ha- beri yoktu. Diğer vükelâ gibi ben de bu apansız vaka karşısında hay» ret ve teesür içinde kalmıştım. Ancak İtilâf devletleri Almanyaya meylimizi bildiklerinden bize bir türlü itimad edemedikleri cihetle Karadeniz hadisesi esasen sakınıl- ması kabil olmıyan. bir hali sacede tacil eylemiştir.) evvel haberi olduğu hakkında ya- kın bazı arkadaşlarınca bile mevcud kanaatin whhate mükarin olmadı- ğını gösteriyor. Said Halim paşanın mebusan be- şirei şubede yapılan tahkikat es- nasndeki beyanatına göre: (Vaka üzerine kendisi istifa eylemesile En- geceleyin evine gelmişler ve vaka- yemin etmişler. Meseleyi tarziye ve tazminat ile sulhan kapatmağı te- Baver v5 Cemali paşilizdan ma- Demişti. Talât paşa bu teminatile | kendisinin taarruzdan vukuundan| memek fikrinde bulunduğundan Al- İdonanmasının Osmanlı donanması» man ve Avusturya elçilerini idarelna evvelâ tasallâtu şeklinde tasvir edilerek matbuata ve Osmanlı elçi- lerine bildirildi. Teşrinievvelin otuz birinde Vü- kelâ, İtilâf hükümetlerine bir pro- testo göndermeğe karar verdiler. Bu protestonun müsveddesini - Ce İmal paşa kaleme aldı. Protestoda (vakaya Rus donanması tarafından yapılan tecavüzün. sebep olduğu) teessürle bildiriliyordal Vakanın cereyanı hakkında res men ortaya konulan bu şekle göre Said Halim paşa Petersburg mas Yahatgüzarı Fahreddin beyi (Rus filosunun bir taarruzu iki memleket Arasındaki dostane (münasebetleri ihlâl eylemiş olmasından dolayı) Hariciye Nezir Sazanofa teessüfler tini beyan eylemeğe memur etmiş“ ti. Bu da Said Halim paşanın ilk saatlerde. aldananlar © zümresinden kulunduğunlu. gösteriyor. Rus Hariciye Nezaretine veri len notada Babiâlinin meseleye mü- nasip bir tesviye sureti bulmak ve mümasil ahvalin tekerrürüne oma- ni olmak arzusunda olduğu da ilâ ve edilerek bundan böyle Osmanlı donanmasının Karadenize çıkması- na karar verildiği, buna mukabil Rus donanmasının da Osmanlı #w- larına gelmemesi temenni edildiği bildirilmişti. o Rusya hükümetinin buna cevabi Fahreddin beye pasa- portlarını vermek oldu, Bu resmi yalan Meclisi umumi- nin — Mebusan ve Âyan Meelis- lerinin — küşadında okunan hattı hümayuna dahi ithal edildi; bu su- retle padişaha da Milli Meelis kar» şısında yalan söyletildi giltere ve Fransa ile iyi müna- #betler idamesine taraftar olan veliaht Yusuf İzzettin efendinin har beri duyar duymaz bu devletlerle harp haline girilmemesini temin için evvelâ Talât bey ve hiç sevme diği Enver paşa ile görüşmek iste- miş idiyse de buna imkân bulama- ması üzerine Sultan Reşad ile mü- lâkat ettiği ve taç ve tahtının uğra yacağı muhataralar hakkında padi- şahın nazan dikkatini celbettiği si. vayrt edilir, Bu rivayet sahih olsa bile teşeb- büsün ahvalin cereyanında hiçbir tesiri olamamıştır. Rusya elçisi hükümetinden aldı. İğı emir üzerine derhal İstanbulu erkeylemişti. İngiliz ve Fransiz el çileri de müttefiklerini takip ederek Babıâli ile siyasi münasebetleri ka- tettiler, İstanbuldan çıktılar. 2 Teşrinisani 1914 de Rusya ile berber İngillere ve Fransa dahi Osmanlı devletine harp ilân eyledi- ler. İstanbuldan hareket etmeden birkaç gün evvel Rusya elçisi ziya- retine gelen bir Fransız mebusana: — Türkiyenin bize karşı harbe girmesi bizim için bir zarurettir | Demişti. gti. Haris Rus ricalinin arzuları işte yerine gelmişti! Şimdi artık Rusya İstan! ve Boğazlar hakkındaki emellerinin tahakkuku zamanı ke- tiyen gelmiş bulunduğuna hükme- diyordu! (Arkası var) desecssssesessreserrreeserre Mevlüdu şerif Merhume zevcem Münire Bunte- kin'in rahuna ithaf edilmek üzere Eys Tül'ün 6 nci cuma günü cuma nama zından gonra sant (2.15) de Maçkada “Teşvikiye camlinde -Mevlâdn gerif rıraat ettirileserğinden akraba v9 ehibbamızla arzu eden zevatın teşrif« leri rica olunur. :8 Maliye Vekâleti matbu evrak anbarında görüle-İada Almanların atzusuna ve itti- İzmir Turistik Yollari Türkiye İş Bankası Müfettişi Firuz Suntekin Mıntaka Müdürlüğünden A — 208/940 tarihindn itibaren 15 gün müddetle pazarlığa konulan İş: Mukayelesi feshedilen İzmir turistik yolları inşaatından geri kalan Bcs-, tanlı - Alsancak yolunun 0 - 228 —4 180 kilometrelerine kadar olan $0- genin ikmali inşası, keşiğ bedeli: «18007» Hira «47» kuruştur. B — Keşit evrakını görmek İstöyenler turistik yollar mıntaka müdürlü- Küne müracaat edebilirler, C —Pazarlık 12/Ey101/0$0 perşembe çünü saat İlde vilâyet dâlmi en- cümeninde yapılacaktır. 5 B — İstekliler yapabileceğine dalx ehliyet veğikası almağa Muvakkat tominatmiktanı. «1360» lira «Sö» kuruştur, gn az sekiz gün evvel müdürlüğe mü- mecdurdurlar.