13 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

13 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

4 Ş - D - Ter ğ e : TU Namus Uğun Yazan: Arnold Galopoa “WEm 105 mmr — 15 Könunusani 934 Doğrusunu söylemek lâzım gelirse Alon Dikson tarafından böyle bir ' muamele güreceğimi ümid etmiyor, bilâkis fena — halde korkuyordum. Bu srada şübe müdürünün mazikâne bir sarette bize — ser. best olduğumuzu tebliğ etmesi | imdadıma yetiştli. Dikson, se. lâm vererek kapıya — döndü. Diğer bir kapı olsa, ben de oradan çıkacaktım. Amma bil- mecburiye üstadı takıb ettim. Diksön kortdorda dedi ki; — Geliniz azizim, sizinle bası şeyler konuşmak lâzımıdır. Vazifenize karşı — gösterdiğiniz fazla alâka beni cidden mem.- nun ediyor. Bu sözlerin. samimi olup olmadığı beni cldden şüpheye düşürdü. Dikson dovam ederek: — Sizetevdi edilen vazifeyi takıb hususunda - gösterdiğiniz ketumiyetin takdirkârıyım. Bu meziyet, blr polia memuru için çok lüzumlu birşeydir. Yaşım ilerleyip te haklı bir Istirahat Ihtiyacını duyduğum zaman, yerimin doldurulacağından emin olabileceğim. O kadar maharetle hereket ottiniz ki ben bile aldandım, Eğer, polls memurla- rı böyle birdenbire araya gir- memiş olsalardı.. Dikson'an bu sözleri nazarı dikkatimi celbetti. Yenli birşey öğrenebilmek —ümidile kulak kabarttım ve — safdilâne bir Iddla ile: — Ben polla baskınının &I- zin tarafınızdan tertib edidiğini zannetmiştlm. — Ben mi? Yok canım, Bu baskım sizin kadar benim de hayretimi mucib oldu. Esasen şunu dikkat ediniz ki ben, kendi işimi dalma kendim gör: meyl severim. Dünyada bir İşl karıştırmak için resmt polisten daha İyi bir — vasıta olunamaz. — Doğru söylüyorsunuz. — Değil mi? Hem niçiv bu adamların yardımını — İstiyecek: tim, Yapacağım tahkikatı kendi tasavvur kendime yapmaz mıydım? Mesele 206 Kooperatif Aradım, (199 Ş. Remzi Tramp'ı — bolmaktı. buldum. Onodan ötesini başar- muük - zar bir İş değildi zanne- derim. Bu münaşebetle — sizin de fikrinizi öğrenmek iİsterim. Tramp bakkında ne düşünü: yorsunuz? — Vallahi na söyleşem boş olur. Bem safca., — Kolayca aldetilması mümkün birşey.. Aldatılması - kolay bir adam olmasına Tağmen bir cinayot İşliyebileceğini biç sannetml- yoram. — Ben de sizin fikrintzde bulanuyorum.: Fakat bu serse: rinin bazı şeyler — öğrenmek bususunda bize yardımı doku: nabileceğini zanuvediyorum. — Ben de bunun İçindir ki kendisini sıkı sıkıya takib edi. yordum. — Çok iyi düşünmüşeünüz. Ne yazık ki polisin münaşebet. sizliği yüzünden — şikârımızı elden kaçırdık. Acaba Tramp şimdi nerededir dersiniz? — Bilmem.. Acaba o da bizlimle beraber polisin — elina — düşmüş olmasın? ' — Olabilir. Gelin de bir soralım,. —— Henüz polis müdürlüğü bi: “nasından” çıkmamış olduğumuz bu İşl tahkik etmek ko- Kai dtakee gi laydı. Nitekim Dikson; — kapı- lardan birinia önünde duran nöbetçi polisine kurtını vererek içerl gönderdi. Biraz sonra yersiz yürdevz serseri kimseler ile meşgül olen polla müfettişinin yanına — glr- dik, Bu zat, biraz evvel Londra köprüsü altındaki polla baakı- nint İdare eden genç memur idi. Müfottiş; şöminenin karşı: sında ayaklarını ateşe doğru uzatmış, kâtibine birşeyler yaz- dırıyordu. — Biz içeri girer gir- mez ayağa kalktı: — Sefa geldiniz. üstad!. Zi- yaretinizin sebebi ne - olaraa olsun, benim için buna nall olmak bahtiyarlıktır. Dedi. Dikson; müfettişin bu sualine doğrudan doğruya ce- vab vermek istemedi. Sadece beni takdim ettikten sonra müfettişin oturmamız hakkında- ki ısrarlarına ehemmiyet ver. miyerek maksadını anlattı ve yakalanan — sesşeriler arasında Tramp'ın eşkâlinde bir adam bulünüb bulunmadığını sordu. — Hayır efendim. Bu eş- kâlda bir adam tevkif edil. medi. Dikson; bu cevab karşısında derince bir iç geçirirken ben de rahat bir nefes aldım. Bununla beraber — müfettiş daha fazla emniyet bâsıl etmek için dışarıya çıkıb - geldikten sonra evvelki —ifadesini — teyid etti. Borsa Borsada dünkü üzüm va za- hire satışları aşağıdaki — şekil. dedir. üzüm Satışları Ç. Alıcı K S K.S. $87 Y. İ. Talât 12 50 17 54T H. z. Ahmet 14 380 S. Süleyma. 13 30d Ş. Rıza halef. 13 268 Vitel 14 u 13 130 M, j. Taran. 17 120 Jiro ve şüre. 14 119 F. Solari li 112 Alyoti bira. 14 119 Albayrak tica.14 96 Beşikçiz. M. 15 82 M. portakal 15 62 D, Arditi u 57 j. Taran. mah.13 50 46 Esnaf bankası 14 75 41 E. Krlspin 12 25 34 Dinar hubu. 14 27 Zahireci İbra. 13 27 S, Emin 15 26 M. Arditi 15 24 F.z. Abdul. 15 25 24 Hora. o. Sü. 16 60 16 S. Celârdin 16 16 P. paci ve ma.ld 17 16 17 16 10 14 17 20 16 15 75 16 50 16 50 15 M 13 17 18 15 16 15 25 50 75 b0 25 75 15 25 50 y İzmir'de ikinci seçmenlerin (Müntehibi senilerin) seçilme- sine başlanmıştır. İzmir kazası otuzdört intihab dalresine ay- rılmıştır. Bunun onyedisi mer. keze aittir. C. H. Fırkasının bu dalrelerde gösterdiği ikinci müntehib namzetlerinin adla. gıinı yazıyoraz: 1 inci intihab şubesi Vali general Kâzım Dirik, Mutahhare Sarim, Zeyneb En, ver, Ayşe Ahmed Şükrü, Malde Kâzım Dirik, Nazmiye Gökçel, Münire Avni Doğan, Benal Nevzat, Mukaddes Aziz, Emine Hacim Mubiddin, Nahide Fuat. 2 inci intihab şubesi Nuaci & (O) Dardağan, Ayşa Akıncı, Doktor Fehmi, Osman Dormaz, göz hekimi Mütat, tüccar Alâiyeli Halim, un tüc- carı Rabol, muallim Nazıi, mühendis Aziz, avakat Ahmed Eaver, Çolak oğlu Nurl, Balcı oğlu Hakkı, avukat Abhmad Şükrü, tüccar canbazağla Cevdet. 3 üncü intihap şubesi : Doktor Cevdet Fuad, Tireli İsmall Hakkı, Eezacı Ferit, Mi- mâr Neocmeddin, belediye baş- kanmı Behçet Uz, İş bankası ikinci müdürü Osman, Hacim Muhiddin, Maurif müdürü Hik- met, Anadolu gazetesi İbrahim Özdel, avakat Nuri Fettab, tahmil ve tahliyede Haşmet, San'atlar mektebi müdürü Muazaffer, erkek muallim mektebi müdürü Refet erkek muallim mektebi müdür muavini Reşit, mühendis Ömer Lütfü. 4 üncü intihap şubesi Tahmil — talliyoeden Kudet, Ahmed kaptan, Mehmed Naci, Hasan Tahsin topçuoğla, Seli- miyedon Eaad, Mustafa Remzi, Mustafa Şerif, ikinci osmaniye- dea Habib, Garif Giray. 5 inci intihab şubesi: Mahmuüd Mukdim Kıymız, 15 265| Yusuf Ziya, kantarcı Ahmed, 14 50| bakkal Nori, Birinci Süleyma- 6O| niye'den Emin, Birinci Süley. 50 maniye'den Mehmed, Birinci Süleymaniyo'den Yasin, İkinci Süleymaniye'den Ömer, İkinci Süleymaniye'den kavaf Ali Rıza İkinci Süleymaniye'den — sabık tahsildar Şerafeddin, — Topca 20| oğla Kâzm, keresteci Kemal, Hacı Süleyman oğlu Nazmi, 50| kartasiyeci Kemal, Mustafa Mız- rak, Bamza Rıfkı, aza mülâ zımı İffet Şerif, Inhisarlar baş- müdürü Sezal, İzmir'li Talât, birinci hukuk reisl Hüanü, hu- 25| kuk işleri müdürü Faad Yurddaş, Tö| Gancı İntihap Şubesi Manifaturacı — Bilâl, Emlük bankasında Sabri, sabık noter Muzatfer, Dr. Osman Behçet, so| Hasan Fohmi, muallim Ahmed Cemal, Hasan Fohmi, Mustafa Salt, belediye merkez memuru 25 Fahri, Seyrüsefer sabık memuru 16 5O| An Rıza, eshabi akardan Nazif, İkinci Sultaniyeden Cemll, Ma: 14 50| nifaturacı Rıza, İbrahim Kaur 4 A.voK.İzzet15 — 18 — | oğlu, Doktor Ali Hâki, muha- 4 6. Abddllah 15 25 14 25| *P Hüseyin. 2 6LT.L. Reci, 16 — 18 7 inci intihab şubesi 3674 Aliye Avni Doğan, Anadolu azı müdürü Kemal Talât, Dr. Zahire Sıtışlnn ’Hılıı Kemal, baladar İrfan, Ç. Cinsl K.S. K.S. | Ali Galib, Hüseyin Yaşar, Nurl 5050 Buğday 420 4 20| Atak, Mehmed bardakçı, su 1000 Arpa K.altı2 75 — 2 5| acentası Etem, Mehmed Rasim, 200 Arpa 375 3 T7S5| bakkal Ahmed, Salm oğlu Hü 121 Susam ll 11 seyin, bakkal Eyib, havagazı 56 momurlarından Alâeddin, Or: 113 pamuk — 48 50 CH, Fırkası Tarafından baniye'den Ali, Ahmed Nesimi 8 inci intihab şubesi Tüccar kâtibi Sıtkı, Bey ban: cısı Tamafli, Muallim mütekald Kemal, Kulah Mustafa, Mual. Hm Rahmi Balaban, Muhase- beci Abdallah, Binbaşı müte- kald Mehmed Şükrü, Torzl Bebcel, Maliyeci Hasan, Şa binci Cemal, Tatlıcı Nuri, Şer- bötel oğlu Mustafa. 9 uncu intihap şubesi Mürkirat müdürü Mehmed Ali, gümrükçü Hayri, maaş kâtibi Hüsnü, boya tüccarı Ahmed, mektep müdürü Mus tafa, hammalbaşı Yusuf, güm- rükçü Ziya, baladur Osman, tüccar Sadık, puvantör Seld, gümrükçü İsmall, kömürcü Ha LI, sabık polls komiseri Muhsio, doktor İsmall Hakkı dervişoğlu T0 Hncu intihab subesi Noter Tahsin, — tuhafiyeci Kemal, matbaacı Hazım, boya tüccarı Tevfik, Hacı Derviş oğla Müstafa, doktor Sami Salih, mekteb müdürü Adaun, Halepli oğlu Mazhar, — Hancı Lâtif, diş doktoru Fuad, tah.- sildar Mustafa, tüccar Mehmed Mevlüd, karüyemişçi Enver. 1linci intihab şubesi Kömür tücoarı Ali — Yadi, terzi oğlu Meohmed, avukat Fouad Hayreddin, Esnaf bankası müdürü Atıf, Muhtar Abdallah, mobilyeci İhsan, kömürcü Meh- med, Hayriye 'Kırdar, baladar Tamati, elektirik malzeme tüc: carı Muzaf fer, tâccardan Necib, yüzbaşı mütekaldi Seyfiddin, lebleblci oğla Reşad, avukat Ömer Necmiddin, müze müdü. rü Salâhiddin, Asri #inema sahibi Kemal, Kapancık oğlu Necmiddin, bolediye başkâtibi Ali Baydar, vilâyet şifre me- murü Emin, Lise müdürü Hilmi, Lise müdürü Haydar, edebiyat mualilimi Esad 12 inci intihab şubesi Ali Onaran, Yasin Sukuar, Sıdkı keresteci, Cemll şimen- diferci, Nall telefon memuru, Muallim Hüsnü, Veznedar Arif, İahisarcı Febmi, Ali Rıza, Hi- Iâahmerden Necib, Nüfas me muru Ömer, Cemal Hüsnü, Silâhçı Adem, Gümrükcü Fey. zullah, Komüsyoncu Hasan Bas ri, Karcıoğlu Fund. 13 üncü intihap şubesi: Kâtlp Eşref, şimendifer me- mura Ali Kemal, Aziziyeden Hasan, Muallim Morad, yüzba- gı mütekaldi Haydar, İnşoat malzemecisi Ali, yağ tüccarı Ahmed Şükrü, fırıncı İsmail, Moralı oğlu Ali, bankacı Mus: tafa, maliyeden Hasan, santçı Mehmet, kavaf Mehmet, elbi. seci Mustafa. 14 üncü İntihap Şubesi Bankacı Mehmet Hamdi, za: bireci Ahmet Hamdi, bankacı Tayyar, muallim Nevzat Şükrü, Seniha Emin, Şefin Onuran, muallim Bedla Mehmed, Sema: but Azmi, Kabile Güzide, Şefl- ka Sukar, muallim Saadet. 15 inci intihab şubesi: Azize lsmali, doktor Ramih, Rıza Halid, eczacı Falk, sczacı Ahmed, Akosman - oğlu — Meh. med, Sivaslı oğlu Tahsin, ma- nifaturacı Nüsret, mürakib Şük- rü, Hoca oğlu Hüseyln, hancr Ali Turgüd, mütekasit Hilmi, Mmisir tüccarı Saffet. 16 ncı intihap şubesi Sıdıka Behçet Uz, Sabire Yunus, Şehime Osman, Ferhun- de Aşkı Naili, Didar Curua, Muazzez Demir, Feride Özya man, Şerife abacı, Naciye Hu san, Şakire Baha, Müzehher Ahmed, Semiha Memdab, Hik- met Kâmran, — Edibe Cemil, Fırka reist Avni Doğan, dok- tor Hulüsi Alataş, eski meb'us Hacı Hüseyin, doktor Küâmran, ÜOsman Yunus, Komal Salih, Hulki Cara, doktor Ali Riza, doktor Cemil Şerif, avukat Ha- Hd Özyaman, avukat Baha Nasnah, avakat Nurl Sıtkı, tüccar İbrahim Rasih, tücca: Ömer Atıf, tâöccar Memdoh tüccar Ah med Muhtar, Tepecikte binbir çeşit sahibi Hakkı, İımılpııı mektebi müdürü Tahsin, Gazl mektebi başmuallimi Şeref, Ak. seki bankası müdürü Hasan 17 inci intihab şubesi İş bankası müdürü Firuz, İş bankası muamelât şefi Arif Abacı, Ziraant bankası müdürü Aşkı Nalli, Hastane eczacı ba- çi İsmall, Tayyare piyango müdürü Demir Şevki, Saha müdürü Adil, Aydın demiryo- landa — Münci, Fezacı Lütfö, Vilâyet encülmen başkâtibi Mi. tat, Tepecik idman yurdu relsi Mustafa, Tepecik eskt muhtar Selânik'i AlI, Kobramanlarda müteksit Hasan, Kabramat- larda Nazmi, Müteahhlt Bay: burtla — Mustafa, — Müteahhit Bayburllu — Niyasi, Furuncu Ali Galib, Gümrükler başmü- dürü Sami, 18 inci inlihab şubesi Narbıdere"den Turhan, Nar- hdere'den Seyfeddin, Balçova- dan M, Özner, tüccar Ali Rısa, Yeniköy'den —Osman Receb, Yeniköy'den Emin Hasan, eski husust muhasebe müdürü Tah. sin, müddelumumi Asım, ihti. sas hâklmi Hamdi, doktor Hs. san Yüsof, nalbandzade Mu- ammer. 19 uncu İntihap Şubesi Seniha Fsad, Fıtnat Eralp, Nazife yasakçı, Mahmure Satı, mektep müdürü Faik, ikinaci müdürü Hüsnü Gökdeniz, Nahl. ye müdürü Rifat, doktor İzzet. tin, Reşat Yoldemir, Niyazi Atıf, Necmeddin, belediye retfsi Nazım, Aydın demiryolundan Sadettin, Mümtaz Ziya, Vilâyet eski memorlarından Ramih, ma- liye memarlarından Ekrem, mü- tekalt zabit Nureddin, başımual. Hm Nafiz, Şark halı şirketinde AH Ulvi Keten, Abidin Koca- maz, Tahtalı köyünden Osmav, Uzüandereden Ali Kolaç. 20 inci intihab şubesi Kız muallim mektebi mü- dürü Sabiba, Doktor Sanda, Bionaz Daniş, Balse Sabri Men- teş, Müveddet Remezl Zeytin, Mükerrem Hüsnü Şeyhoğlu, Emniyet müdürü Foyzi Akkor, Çullaoğla Şefik, Çömezoğlu Mustafo, Tramvay memurua Ce- mil, Eczacı Ömer Vehbi, Şâir Hüseyin Avni, Defterdar Ke- nan Yılmaz, Avakat Mehmed Cemll, Cemal Ahmed, Munl. lim Akif, 21 inci intihab şubesi: Türkçü Necib, Şeyh — oğlu Hüsnü, muallim Mitat, Kasuba battı müdürü Yakuab, doktor Lütfâ Kırdar, avakat Tevfik Fikret, avukat Feyzi, sabık Ikinci Münt hipliklere Gösterilen Namzedler.. Çöşme kaymakamı Refik, dok: tar Şükrü Nuri, üzüm simsarı Sabri Menteş, tahmil — tehliye müdürü Ömer Lütfü, Dede Remzi Zeytin, avukat Mustafa Münir, doktor Ömer Vasfi, aza mülâzimi Hikmet, Şemiklerden Aşık oğlu Mehmed, Çiğli'den Ali Haydar, Çiftçi Necatl mu- allim, komisyoncu Tahir. 22 inci intihap şubesi : Fırka kâtlhi Zühtü Tüzün: tüörk, muallim Ziya Şemiller, eaki muhtar Muatafa Dedebaşı, Ahmed Ziver Dedebaşı, sigar> — tacı Sadi. 23 üncü intihab şubesi Tüccar Ali Nel, eski - muh- tar Hüsnö, Halim Cavid, Mer- sinli'den M. Tevfik, İnhisar mahasibi Zeki. 24 üncü intihap şubesi: Nahiye müdürü Ekrem, fırka relsi Halil, Halil İbrahim, fırka azasından Sabri, İbrahim Receb, Yozaf Ziya 25 inci intihab şubesi Cumaovasından Ruşen, Bekir, Tevfik, Esma, Zekiye, Zeyneb, Nadire, İkbal 26 1ncı intihab şubesi Gölcüklerden, Bulgurca'dan Halll, Keler ocak — relel Ali, Seydiköy belediye relsi Tovfik. — 27 inci intihab şubesi Seydiköy —inhisar müdürü Şemsiddin, Anadolu muharrir- lerinden Orhan Rehmi, nafıt — başmühendisi Nuri, Seydiköy: den Leman Kemal 28 inci intihap şübesi: Fırka relsi Cemal, Hakkı oğlu Etem, Kasap oğla Halil, — slmsar Reşat, Hamza oğlu Sa- lih, fabrikacı Tahsin, Bavus — Mustafa, fabrikatör Salih. 29 uncu intihab şubesi Moallim Halide Cemal, bele: — diye reisi Fehmi, mektubea Baha Koldaş, Gazete muharrir: — lerinden Nihat Şevki, İnce oğ: lu Mustafa, Dr. İbrahim Galib, Beşir oğlu Hüsnü, fabrikatör — Behçet, 30 uncu intihab şubesi Ortamekteb muallimi Feride, 9 Eylâl mekteb muallimi Fmi- ne, Naldöken'den — Feyai, Nal- döken'den Leman, Doğanlar: dan İskender, Işıklar'dan Şemsi, — Işıklar'dan İbrahim, 31 inci intihab şubesi: Pınarbaşından Muhtar İsmall, bakkal Fehmi, Kavaklıdereden Etem, Altındağdan Hıfm. 32 inci intihab şubesi İzmir hükümet daktoru Nec: — meddin, İzmir'de doktor Lütfü Robhmi, İzmir'de tüccar Subbi Emlu, Mehmed Bedri Firka — reisi. 33 neü intihap şubesi Falk Atillâ, değicimendereden avukat Murat, Ahmed Hilmi Kesre'den, Ali Riza Taraşçadan 34 üncü intihab şubesi Mehmed Tevfik Çile Ahmed- beyliden, Lütfü Yeniköy Kara- cadağdan, Mustafa Çakaltepeden Abdullah — Sancaklıdan, —Ali — Hilmi Gümüldürden Düzelime Zimmetine bir miktar para geçirdiği İddlasile tevkif olunan Algancak husnef müuhasebe şu- besinde memur zatın udı, cuma nüshamızda bay Rifat olarak yazılmıştır. Halbukt Süleyman- dir. Düzeltirlie.