18 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

18 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Sar’da 200 Bin K Teza.hurat Yaptı. Hitler Aleyhıarlm—ı Korku İçinde!,. bulunarak demiştir. ki : 1 — Bây Hitler'in Sar mes: elesindeki zaferi, Fransız-Alman münasebetlerine zarar vermiye- cektir. Çünkü artık hiçbir top. rak ihtilâfı kalmamıştır. 2. — Sar'daki Hitler aleyh- tarı şeflere gelince Nazl fırkası bunların vaziyetindeki güçlükleri kendiliklerinden nazarı dikkate alacaklarını zannetmektedir. 8. — Naziler, Naziliğe aleyh. tar oldaklarını bildiren muha: Hfleri kandırmak suretile elde etmek niyetindedirler. 4 — Diış Bakanımızdan Na: ziler Sar rzeyiamı — neticesinin Pspalık makamile mühim mü- zakerelere stebeb olacağı kana: atindedir. — Zira — katoliklerin bay Hitler lehindeki reyleri Almanya'da devletle Vatikan arasında daha samimi bir İş beraberliği imkânını — gören kimeslere cessret vermektedir. Alman — idarecilerinin götmek datedikleri siyasanın anabatları bunlardır. Bucnos Alres 16 (A.A) — Hükümet Sarın — Almanya'ya dönmesi — münasebetile Alman- ların bayrak çekmesine İzin yvermiştir. Komisyon Cenevre'de: Bale 16 (A. A) — Sar reyi- - am komlsyonu gece yarısından biraz evel İsviçee hududuna varmış ve geceyi burada geçi- rerek — sabahleyin Cenevre'ye bareket etmiştir. İngiltere'nin fikri: Londra, 16 (A.A) — Sarse: çiminin gürültüsüz bittiği ha: beri ile geticenin uluslar der- — Başı 1 inci sahifede — | neği konseyinin İşini kolaylaş- tıracak kadar açık oluşu Lon- dra'da ferahlık veren bir duygu He karşılanmıştır. Bu sabahki bütün İngiliz — gazeteleri bu yolda yazılar yazmaktadır. Sar'lıların, Sarın Almanya'ya- geçmesi için Jâzımgelen teknik muameleler bitene - değin sükü- net ve disiplin — gösterecekleri umulmaktadır. Uluslar derneği konseyi bu muamele devresini mümkün olduğu kadar kısalta- caktır. Seçim netlcesinin bu kadar kuat'i olduğunu Avrupada bir harb tehlikesini de atlattığı kanaati vardır. Almanya Aleyhtarı Ne Olacak? Londrs, 16 ÇAA) — Sar plebisiti münasebetile Maneher- ter Güardian yezıyor: Kelimenin tam manasile bu Antibab serbest bir intibab ol. muştur. Almanya aleyhinde rey ver- miş olan kimeelerin akıbeti ne olacağı hakkında endişeye dü şen bu gezete ulüslar kurumu konseyinin onları müdalaa et. mesl Tüzmgeleceğini ilâve at. mektedir. Netice. Yalnız Nazi Alman- ya'sının değildir: Viyana, 16 (A.A) — Pro- paganda komiseri miralay Adao radyodu söylediği bir sutukda demiştir kl: Sar'da Almanya'ya dönmek için rey verenlerin içinde Na- zilerin Almanyası için do.dl, sadece Alımanya İçla rey veren birçok kimseler vardır. Sar'da Alman seçim muvaffakıyetini selâmlıyalım ve ulusa İsteklerin tahakkukundan dolayı — sevine- lm., Alman'lık — zihniyetimiz fırka ;fikirlerinden hiçbir şeyi, kazanmaz. Cenvre, 16 (A.A) — Fran x mahafili Sar İşi ilo İştigal edecek olan kamsey içtimamın tehir. edilmiş olmasına büyük bir ehemmiyet atfetmemektedir. Bu celsenin yarın akdedi. leceği beyan olunmaktadır. Bu celsede bir karar sureti İttihaz olunacağı ve bu karar süre- tinde konseyin —Almanya ile birleşmesine çalışacağı ve bu birleşmenin tarihini tesbit ede. ceği söylenmektedir. Bu bir leşmenin yapılacağı — tahmin — ediliyor. Çünkü Almanya o tarihe ka dar musllâk mes'eleleri hallet- mek fikrindedir. Sarbruk 17 ( CA ) — Sar dahilinde ondört senedir mü- dürlük yapan Pransız Helmber- gere Alman cephesinden gönde . zdilen bir kâğıtta İstifa etmesi bildirilmektedir. Alman cepbesl göazeteleri, onu bir- polisl hy" olarak işden çıkarmak. birço; nun cezalarını affetmekle ıııl ham etmektedirler. Sar hükümet komisyonu neş- retmiş olduğu bir tebliğde bu ftbamları tekzip etmektedir. Forbah |Fransa) 17 (A.A) — Sar'dan buraya yüz kadar göç- men gelmiştir. Bugün de 200 kadar daba geleceği - bildirili. yor. Forbah hudud muhafızla rımın Royter muhabirine — söy: lediklerine göre, dün akşam Fransa topraklarına snatte va. #atf 35 otomobil — geçmiştir. Bunların içinde Sar'dan kaç: gabat — başlangıcında | makta olan âilelerle kendileri. nin yükte hafif, bahada ağır malları bulanmakta idi. Sarbruk, 17 (A.A) — Sınır: da bir hüdise olmuştur. Hakü- met komisyonunun Fransız kay- nağından baber — aldığına göre dün gece kendilerini Alman'lar tarafından — cezalandırılmaları mubtemel Sar'lılara karşı gerek Uluslar kuramunu, gerek Fran- sa'nın ühdelerine düşen vazife ler özerine encümenin dikkat Dazarıdı. çekmiştir. Encümen reyiamın ortaya attığı mohtelif mes'eleleri tedkik edecektir. Parla 17 (A. A) — Meb'usan meelisi dış İşleri encümeni Sa- rın Almanya'ya avdeti mes'elesi hakkında saylav Friburğun de- | yimlerini dinlemiştir. Bay Fri- burg reylamın ne süretle ya- pıldiğını ve reylamdan önceki yedi gün içerisinde Sar efkârı umumiyesinin pisikolojik vazi yetini İzah etmiştir. Berlin 17 ( AA ) — Havas #jansından: Hitler rejlminin iktidara gel- diği gündenberi ilk dış siyasa muvaffakıyeti olan Sar'da Al man görüşünün zaferini Almuan #iyasa şahelyetleri geniş bir şe kilde istismara karar vermiş gibi gözüküyorlar. Kendilerini tehlikede zanne. den Sarda Oadingen mıntakası çiftlik — sehiblerinden bazıları Fransa toprağında Simbahmuh. mrye sığınmışlar, sonra da tek. rordan Sara dönmek İsterken üniforma giyen beş kişinin tü. fek ateşi —ile karşılaşmışlardır. Bereket biçbirine birşey olma- mıştır. Fransız jandarması tah kikat yapımış ve atılan kurşan- lırın Frııııı ıopı-ıpıııdı knvııı lârını bBülmüştur. Londra 17 (A.A) — İngiliz kabinesi Almanya'nın tekrar Cenevre'ye dönmesl hakkındaki karerını Fransız İngiliz — görüş- meleri ile bundan sonra yapı- lacak görüşmelere talik etmiş- tir. Müzakerelerin diğer mem- leketlerle devamı bir — silâhsız- lanma müukavelesi — akdi için Almanya'nın nluslar derneğine dönmesl tarzı bakkında Fransız ve İngiliz bükümetleri mutabık kaldıktan sonra mümkün ola- cağı bildirilmektedir. Bazıları, Sar'daki muvaf fakı- yetin Bay Hitler'i dış siyasada ve bilbassa Avasturya ve hukuk müsaviliği mes'elelerinde he men Yaldeler teminine — teşvik etmesinden — korkmuktadırlar. İngiltere hükümeti Avasturya: mn - istiklâlini — tekefföl için Roma andlaşmalarında görüşü- lem fetişarl andlaşmağa girmeğe bazır oli ve fakat Versay andlaşmasınıc beşinci faslından geri dönülmesinden doğan bir veziyeti asla — tanımıyacaktır. İngiliz bükümeti Almaayanın askeri vaziyetindeki — bertürlü değişikliğin ancak Versay mua- hedesini imza eden bütün dev: letlerin anlaşmasile kabil — ola. bileceği ve Ren cuntakasının gayri wakeri vaziyete konulması lâsım olduğu mütalessndadır. Berlin 17 (A.A) — Alman cephesinin —bazı önderlerinin iç bakan ve Rayiştagda — Nazi grabu önderi Bay Frik — tara- findan pek yakında — saylav pgösterileceği ve bunların Bay Hitler'in iktidar mevkiine geç- mesinla yıldönümü olan otuz son kânun tarihinde celseye iştirak eddcekleri — bildirilmek: tedir. Diğer taraftan bu ön? derler Bay Göering tarafından devlet şarasına tayin edilecek. | lerdir. CA T NT D LAT AAAT TT AFT K T MA AAA OA A C LASAD GGG L CAY YAY D 150 Türkçe karşılıklar Türkçe karşılıklar 151 ——— ——— ——— — — ——————— — -- — -— HONM Kânunnseni 18 İ İzmir dördüncü mıntaka t sicil muhafızlığıtdan: Burnava altındağda çem d İ metktinde gündoğdusu boşutk yüsuf günbatısı boşnak İsmal poyrazı boşaak — hamit ve kıt' men boşmak hoca, — kiblesi bi rinci irim denilen yol İle çef rili evvelce tarla, tam çit 4595 metre murabbar bağ ikf hektar 2975 metre murabr bar tarla ve cam zeytinin bit basından kalma — süretile — nal bant hacı ibrahim — oğlu nab babt hüseyinin senetsiz olarök malı İken 932 senesinde öld ğünden karısı server ve — oği ibrahimin ve hetan ve kızı hatf muazzeze kaldığından — bab ve veresa namlarına — yenidtö tescili istenilmesi üzerine Y7 1-935 pazar günü yerine arâf trma memuru gönderileceğli' den bu yerde her — hangi bakkı olanların o güne kadif izmirde tapu sicil muhafızlığıd? veya o gün yerindeki memi> rTuna baklarımı — gösterir küğt larla birlikte bildirmeleri AA olunur. bti sirernni li nni İzmir birinci icra memüf lağandan: Sıdıka ile Emine ve Mehmt” din şayıan tahtı tasarraf larılf" da olüp taksimi kabil olmamt sından — bilmüzayede faruhtll? şuyuun — izalesine mahkemet' karar verilerek karataşta 9 ef lül sokağında 54 numarataji!! kapıdan orta kata girilince bİf hayat son bir oda merdiyeol? üst kata çıkıldıkta aynl şekildt bir bayat ve bir oda ve gent orta kattan aşağı*inildikte bİf mutbah kumpanya suyundsü ibaret beşyöüz lira kaymetli banenin açık arttırma saretilt birinci arttırması 19-2-935 sal günü eaat on birde yıpıw Bu arttırmada — tatış tahmin olunan kıymetin yözdt 75 şini bulursa en çok - arti” rana İhalesi — yapılacak aksi takdirde en çok — arttıranıf a ——— — ——— ——— — taahhüdü baki kalmak ıııu“ mak, 2. arka vermek, 3. bel bağ: lamak, 4. dayanmak, 5. güğen- mek, güvenmek, 6. koşmak, 7. söykenmek, 8. söykünmek. İstioatgâh, — 1. arka, 2. bar- rtuğ, 8. dayanç, 4, diremeç, 5. güvenç, 6. dayak, 7. davan, $. dayanç, 9. dayanıç, 10, tutamak, İstinbat (etmek) — I. anlaşıl- mak, 2. çıkarmak, 9. sezmek, 4. suzmak, İstinkâf (etmek) — 1, baş çe- virmek, 2, çekilmek, 3. el çek- mek, 4, geri dönmek, 5, İsteme: mek, 6. yürün dönmek, İstinsah (otmek) — 1. almak, 2. benzerini çıkarmak, 3. geçir. mek, 4. göçürmek, 5. yazmak. İstintaç — son çıkarma. İstintaç etmek — gon çıkar: mak. İstintak — 1. sorağ, 2. sorak, 8. soruğ, soruk. İstintak etmek — 1, #orguya çekmek, (2. söyletmek, İstirahat — 1. dinleniş, 2. yatı 8. dinlenme, İstirahat etmek — 1, dinlen- mek, 2. eğlenmek, 3. sekilemek, &. sekllenmek, 5. yorgunlük a. mak İstirabat mahalli — 1. dinlek, Çistirahat yeri ve”zamanı — man.) 2. Diğlek (meka, tavakkuf yeri mah.) İstircen etmek — 1. yakarmak, 2 yalvarmek İstirdat etmek — mak, 2. gerl İstemok İstirha — I. gevşeklik, gevçe- di ' L gerl al w er Zd İstirham — 1. umuç, 2. umunç 8. yakarış, d. yalvarış İstirham etmek — 1. ayağıma düşmek, 2. yakarmak, 3. yalva- rarak dilemek, 4. yalvarıb yakar- mak, 5. yalvarmak Latirkap — çekememe Letirkap etmek — çekememek İstlana (etmek), — 1. konur: mak, 2. koparmak, 3. kökünden koparıp çıkarmak, 4. kökünü kazımak, 5. sökmek, 6. tapele: mek, 7. yok etmek. İstisgar, (etmek), — 1. az bal- mak, 2. azımaamak, 3- gücürgen- mek, 4. küçük görmek, 5. kü- güklemek, Tstiskal etmek, — I. ağırlan. mak, (bir şeyi fazla pahalı veya ağır saymak man.) 2. yüksün. mek (uğır yök saymak man.) İstişare etmek, — 1. danışık etmek, 2. danışmak, 3. tanışık, 4. uylamak, uylanmak, 5. uylaş- mak. İstişhat Çetmek), — 1. tamık tatmak. İstişmam (Çetmek) — I, kok. lamak, 2. koku almak, 3. koku duymak, & sezmek İtltat — 1. elden gelme, oli yetme, 2. gücü yetme, 8) yeter. lik yetim' İstitale — 1. uzadı, ( bunun bir üzadım var ) 2. ozama, 3. uzantı İstitrad — söz arası İstirdaden — 1. arılıkta, 2. #ran gelmişken İştizah (etmok) — I. İstemek, 2. sorgulamak, 3, sorguya çek. mek, 4, sormak İstizan (etmek) — 1. danışmak İstemek (bırakılmasını) 3. ormak, 4. tanışık etme Çİstişare mun,) İsyan — 1. azgınlık, 2. kalkış, 8. kotkolan, 4. yazık (günah, ma- siyet man.) İsyan etmek — 1. azmak, 2. baş kaldırmak, 8. betermek, 4. boyun germek, 5. dirkilmek, 6. kaynamak, 7. üzenmek, 8. zyak- lanmak. İçan — Yaymı, İşan etmek — Yaymak, İş'al (etmek) — 1. parlatmak, 2. tatauşturmak, 8. yakmak, d. yulbatmak. İşarett — L an, 2. bel (bel komak) 8. belgi, &. belik, 5. bel: lik, çetek, 7. em, 8. im (parula ve haber man.) 0. kertik. 10. tamga, İşaret ermek, koymak — 1. bilgilemek, — 2. çentmek, 3. en yurmak, 4, göstermek (el ile, göz Hle, kaş ile birine veya birşeyi işaret etmek man.) 5. İmlemek 6. kertmek, 7. damgalamak, İşaretleşmek — 1. imleşmek, 2. salışmak, İşaret kulesi — kargu. İşba — . bükütme, 2. doğur- ma, İşgar etmek — 1. alıkoymak 2. çalıştırmak, 3, İşte bulundur- mak, 4. (ş vermek, 5. oyalamak, 6. tatmak, 7. uğraştırmak, İşgözar — 1. becerikli, 2. ev. cimen, 8. hamarat, 4. İşçimen, 5. şermet, Ü. yordamlı. İşhat (otmek) — 1. baylamak, 2. tanık göstermek, 3, tamık tüt- mak, İşkat (etmek) — 1. güçleştir. mek, 2. zora tokmak. İşkence — 1. etki, 2. kın. İşkence (etmek) — 1. kıyna- mak, 2. sınıktırmak, İşkence çekmek — sınıkmak. İmizaz — 1. sürenlemek, vü- röndemek, 2. yindirgemek, yin- dirkemek, 3. yüz buruşturmak. İşrap (etmek) — 1. dokundar- mak, 2. kapalıca anlatmak. İtrot — içki, İşrete müptelâ — içkici. İştüal (etmek) — alevlenmek, 2, büyünmek, 8. parlamak, 4. tatunmak, Ö, tatuşmak, 6. yalm. lanmak, 7. yeldirmek. İştibab — 1. çatallık, 2. işkdi, 8. siziğ. İştibah etmek — 1. bedrilmek bedrinmek, 2. — işkillenmek, 3. imenmek. İştidat (etmek) — 1. ağırlaş- mak (bastalık hakkında) 2. art- mak, 3, bekelmek - (bastalık hak- kında) 4. büyüme, 5. sertleşmek, 6. yeğinmek. İştigal Çetmek), — 1. çalış mak, 2. iş edinmek, 8. iş işle- mek, 4. İşlemek, 5. uğraşmak. İştiha, — X. istek, 2. karnı acıkma, B. özenç, 4. yiyesl. İştiha açmak, — 1. acıktır. mak, 2. isteklendirmek, 3. yiye- sivi getirmek, İştihalanmak, ağzı su- lanmak, 2. imrenmek (bir şeye arzu düymak man.) 8. İsteklen: mek, İstek düymak, 4. kımıkmak, -G satış onbeş gün daha uzatı ikinel arttırması — 7-3:935 pef' şembe günü saat onbirde yap! lacaktır. Bu erttirmada — satıf bedeli ne olursa olaan kiyme' tive bakılanyarak en çok artti" rana İhalesi yapılacaktır. — İşbü gayri menkuül - üzerinde hef hangi bir mükellefin hak ta7 lebinde bulunanlar ellerindeki resml vesalk ile yirmi gün zar" fında birinci icraya müracaal' Jarı âzımdır. Aksi tekdirde bakları tapu eleflince matülif olmadıkça — paylaşmadan — harif kalırlar. — Satış peşla — para ile olup müşteriden ayrıca yözdt iki buçuk dellâliye alınır, 5-3 935 tarihinden — itibaren şart name herkese açık bulundurü" locaktır. Taliplerin yüzde yedi buçak teminat akçesi banka —itibar mektubu — vt 347181 dosya numaraşı (lt birinci feraya müracaatları l40 olunur, 162 İnhisarlar İzmir löğünden: veyt başmüdür ı 38 tanesi Buroava ve 7 1ar | nesi — Bayraklı — fabrikalarınd bulunan 45 bidon 28.1.935 | pazartesi günü saat 15 de açık | arttırma ile satılacaktır. İstek" lilerin teminetlsrile o gün İf mir inhisarlar başmüdürlüğün? gelmeleri ve bidonları üzere adı geçen — fabrikı N ağramaları. 15 18 23 27 140